Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Rüzgarlı havada nasıl sürülür? Bir o yana, bir bu yana, rüzgar korkusu.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    melihbesikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt - 09 / Forza 250
    İstanbul E5, çamlıca gişeleri sonrası ve şile yollarını sık kullanan biriyim. Şu rüzgardan dolayı soğuk terler döküyorum yolda.

    Rüzgarda nasıl sürülür? Motorum 110, ben 60 kiloyum. Mini mini bir kuş olarak geziyoruz ancak o rüzgar bir başlasın, hızım 80'den 40-50'lere düşüyor. Her yönden vurmaya başlayınca bir o yana bir bu yana savruluyorum, sanki hafif gidonu çeviriyor, arka tekerleği sağa sola ittiriyor. Böyle olunca refleks olarak gaz kesiyorum ve emniyet şeridine kaçıyorum. Arkamda 45 litrelik bir de topcase var.

    Rüzgar dengemi bozup beni düşürebilir mi? Yoksa o sallantılar savurmaları kafama takmamalı mıyım? Kuryeler, bit kadar scootera 2 kişi binmiş elemanlar vızır vızır gidiyor sanki bir tek bana esiyor, ben kaçışlardayım. Bu kadar savrulmam normal mi? Napmak lazım?
    bilirkişi ve Kızıl pars bunu beğendiler.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    dalangıç - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mondial xtreme max 200
    Rüzgar benim içinde büyük sorun oluyor uzun yolda bununla ilgili birkaç bisey okudum ve izledim rüzgarın estiği yöne doğru biraz yatık kullanmak gerekli diyor denedim rüzgar ara ara kestiği zaman hop yattığım tarafa kapaklanacak gibi oluyorum :/ birkaç defa rüzgar sayesinde serit bile değiştirdim özellikle Kütahya benim için tam bir kabus velhasıl kelam genel olarak yavaş kullanın ve rüzgarın estiği tarafa hafif yatın diyor kaynak olarak bulabildiklerim, şöyle kelli felli ağır motor olsa sorun olmaz sanırım :/

  3. #3
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    bu durum tamamiyle motora hakimiyetlede alakalı bir şey.
    ben geçen cumartesi o şile otoabınında yağmur altında gittim,sağlamda rüzgar vardı.Motoru hafifçe yatırarak virajları almak ve ilk etapda bacaklarla motoru sımsıkı kavrayıp,gidonu çok kasmadan,kontrollü bir şekilde tutmak çok önemli bir nokta.Hafifçe öne doğru eğilip (ss motor kullanır gibi) sürmeninde faydasını gördüm ben.Bİrde hızınızı yol boş ise asla düşürmeyin çünkü hız düşürdükçe rüzgar sizi dahada çok savuracakdır.Zaten belli bir hıza geldiğinizde (bu genelde 60-90 km arası bir hız oluyor) rüzgarın etkisinden kurtuluyorsunuz.O hız bariyerini ölçmeniz lazım,o hıza geldiğinizdede düzeninizi bozmadan devam edeceksiniz.
    Siyah&Beyaz bunu beğendi.

  4. #4
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Alıntı BlackGhost adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu durum tamamiyle motora hakimiyetlede alakalı bir şey.
    ben geçen cumartesi o şile otoabınında yağmur altında gittim,sağlamda rüzgar vardı.Motoru hafifçe yatırarak virajları almak ve ilk etapda bacaklarla motoru sımsıkı kavrayıp,gidonu çok kasmadan,kontrollü bir şekilde tutmak çok önemli bir nokta.Hafifçe öne doğru eğilip (ss motor kullanır gibi) sürmeninde faydasını gördüm ben.Bİrde hızınızı yol boş ise asla düşürmeyin çünkü hız düşürdükçe rüzgar sizi dahada çok savuracakdır.Zaten belli bir hıza geldiğinizde (bu genelde 60-90 km arası bir hız oluyor) rüzgarın etkisinden kurtuluyorsunuz.O hız bariyerini ölçmeniz lazım,o hıza geldiğinizdede düzeninizi bozmadan devam edeceksiniz.
    Aynen, hafif de olsa yatarak kullanmak savrulmayı çok azaltıyor. Potansiyel bel ve sırt ağrılarını da saymazsak daha az yoruluyorsunuz.
    Rüzgarın saçlarını yalayıp,saçlarının ahenkle dans etmesi olayına hiç girmiyorum, çünkü kasksız binmiyoruz

  5. #5
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2013
    Şehir
    bursa yenişehir
    Motosikleti
    mondial z-one 150
    bacaklarla motoru sıkıca kavrayıp belden yukarısını serbest bırakarak asla gidonu kasmadan, yan rüzgarın aksi yönüne motoru yatırarak kullanmak gerekiyor. Hızı düşürmeden sanki direksiyon boşluğu varmışta onu sürekli kontrol ediyormuşuz gibi gitmek lazım. Birde vücudu hafif öne eğersek ağırlık ön tarafta daha rahat bir kullanım sağlıyor. Artçının olduğu durumlarda kullanmak ağırlıktan dolayı daha da kolaylaşıyor.

  6. #6
    aonal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ekim 2012
    Şehir
    KONYA
    Motosikleti
    YBR125 esd idi
    Valla geçen sene bende yakalandım yaptığım şey hızımı düşürdüm sağdan rüzgar vuruyordu motoru biraz sağa yatırdım sanki üstüne yatıyormuşum gibi rüzgarın öyle gitmiştim ama canım çıkmıştı.
    sturan2 bunu beğendi.

  7. #7
    C@LiMeRO - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Suzuki V Strom 250
    kaskınız rüzgarın uğultusunu çok hissettiriyorsa bu da etkili oluyor dengenin bozulmasında.. Mantıklı bir açıklaması var mı bilmem, ama ne kadar az duyarsan uğultuyu o kadar az panikliyorsun, tabi yine de rüzgarlı havada kullanmanın tekniklerini uygulamak şart orası muhakkak.
    pnongrata bunu beğendi.

  8. #8
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    06 Mart 2011
    Şehir
    İstanbul / Silivri
    Motosikleti
    Kawasaki VN 800
    Rüzgar ve ıslak zemin artık fobi oldu bende. Hele ıslak zemin ve hava karanlıksa. Motor altımda sanki resmen geziyor. Çok defa durup elimle yolu kontrol ettiğim oldu ıslak mı kurumu diye Bariz olarak ıslak zeminden korkuyorum. BlackGhost un bahsettiği hız düşürmeme olayı sanırım doğru. Çünkü hız biraz düşünce motor dengeyi kaybediyor. Ama hızı düşürünce geri yükseltmekten korkuyor insan.

  9. #9
    Macit250 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2013
    Şehir
    Skinoskisama
    Motosikleti
    Dragstar
    Hafif ve siperliksiz motosiklette rüzgarı doğrudan aldığında kıç baş atıyor hafif sağa sola.Ben depoya dizlerimi iyice yapıştırıyoryum.Direksiyonu daha sıkı kavrıyorum .En sonda biraz yatık kullanıyorum ki vucud rüzgar karşısında yeterince direncini azaltsın.

  10. #10

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Alıntı C@LiMeRO adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kaskınız rüzgarın uğultusunu çok hissettiriyorsa bu da etkili oluyor dengenin bozulmasında.. Mantıklı bir açıklaması var mı bilmem, ama ne kadar az duyarsan uğultuyu o kadar az panikliyorsun, tabi yine de rüzgarlı havada kullanmanın tekniklerini uygulamak şart orası muhakkak.
    Kulak tıkacı şart.
    Kadim odur ki evvelini bilir kimse olmaya

  11. #11
    ersinisdj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Temmuz 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha FJR 1300 AE / Honda NSS Forza 300 Abs
    Rüzgarın geldiği yöne doğru kontra yaparak ve biraz sürati artırarak yola devam edebilirsiniz. Sürat azalırsa motorun rüzgara karşı direnci azalacağından kontra yapmak bile fayda etmeyebilir. (Kontra: Motosikletin istenilen yöne doğru dönüş yapmak için yatırılması amacıyla hızınız en az 20-30KM iken o yönde gidonun itilmesiye yön verilmesidir. Örneğin sağa yatmak için sağ elcik, sola yatmak için ise sol elcik hafifçe itilir. Bu arada vücut dik, tutunma balansı için diğer taraftaki bacağa vücut ağırlığı verilir, başımız da vucudumuz gibi yatırılan yöne eğilmez gözler yere paralel olacak şekilde düz tutulur.)

    Kazasız Sürüşler..
    KOBRA62 bunu beğendi.

  12. #12
    melihbesikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt - 09 / Forza 250
    Kontra yapılacak bir rüzgar olsa hiç sorun değil. Rüzgar düzenli değil de, bir esip bir duruyor, sağdan sonra soldan karışık takılıyor.. O zaman sıkıntı oluyor. Kaskım pek rüzgar sesi almıyor, hatta bazen rüzgar yok da motorda mı sorun var diyorum, 3 farklı ustaya gösterdim birşey yok dediler. Kurye arkadaşlar vızır vızır gidiyor sanki hiç etkilenmiyorlar.

  13. #13
    metinkilic - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2013
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Suzuki Bandit 650 S ABS
    Topcase rüzgarda motorun dengesini bozan bir araç. Ayrıca motor küçük ise yani ağırlık az ise ne yaparsanız yapın rüzgardan kaçınmak mümkün değil. Özellikle değişik yönlerden ani ve sert esen yani kararsız bir rüzgar var ise çok dikkatli gitmek, hızınızı ona göre ayarlamak gerekir. Sürekli aynı istikametten esen kararlı bir rüzgar var ise hafif kontra ile gitmek mümkün. O zamanda rüzgarı kesen araç, köprü vb.engellerden geçerken rüzgarın kesileceğini hesap etmeniz gerekir.
    aokuyumcu bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    03 Aralık 2012
    Motosikleti
    mash 5000 km/cbr 250 6500 km /xj6 f 49000 km
    rüzgar dedinizde bugün çok şiddetli lodos var köprüden geçerken dikkat edin aralardan geçmeyin

  15. #15
    uthec - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ocak 2009
    Şehir
    Trabzon
    Motosikleti
    Yamaha Tracer 700 Youtube: /yolavcisi

  16. #16
    Siyah&Beyaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2013
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda Cbr 250
    Alıntı barodi adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    rüzgar dedinizde bugün çok şiddetli lodos var köprüden geçerken dikkat edin aralardan geçmeyin
    Bu aksam birinci koprude ne savurdu o ruzgar. En sagdan ve surati de dusurmeden gitmeye calistigim icin arabalarla pisti olmamak adina oldukca heyecanli bir gecis oldu kopruyu.

  17. #17

    Üyelik
    30 Ocak 2018
    Motosikleti
    pulsar ns200
    Benim yakın zaman da çözümünü bulduğum bir konu olduğu için sizinle paylaşayım. Ciddi bir rüzgar olmasa da rüzgar da hep sallanıyordum. Şu anda pulsar 200 kullanıyorum. Motorla birlikte ağırlığımız 230 kilo civarında. Buna rağmen özellikle boğaz köprüsünde hep yaprak gibi sallanıyordum. Köprüyü günde iki kez geçiyorum. Bütün motorlar gayet rahat geçerken ben niye sallanıyorum diye hep düşündüm ve tabi ki ilk önce psikolojik etkinin motorun kullanımına etki ettiğini farkettim. Yağmurlu havalarda daha çok korktuğum için daha da sallana sallana sürdüm hep. En sonun da farkettim ki cepheden camın üzerinden gelen rüzgar direk kafama geliyor bu da beni sallıyor. Sonra motorun üzerine hafif yatarak sürmeye başladım. Ve sonuç: Artık sallanmıyorum neredeyse. Tabi ki yavaş gitmemek gerekiyor. Gidonu sıkmamak ve gövdeyi bacaklarla kavramak da önemli.

  18. #18

    Üyelik
    26 Kasım 2017
    Şehir
    Sin City
    Motosikleti
    Yoqhtır...
    Motor Dominar yazıyor ama sen 110kg diyorsun vitesli ise devri yüksek vitesi düşük tut. Çok hızlanma ve ön tekerin yerden kesilmesine izin verme. Baktın olmuyor tehlikeli geliyor, biraz ara ver iki gün sonra hava açacak artık.

  19. #19
    valeros46 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ağustos 2017
    Ek olarak: düşük devir yüksek vites yerine yüksek devir düşük vitesi tercih etmek gerek.
    Kızıl pars bunu beğendi.

  20. #20
    gerivites - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2017
    Şehir
    Ümraniye
    Motosikleti
    D400
    Alıntı Angrypower adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motor Dominar yazıyor ama sen 110kg diyorsun vitesli ise devri yüksek vitesi düşük tut. Çok hızlanma ve ön tekerin yerden kesilmesine izin verme. Baktın olmuyor tehlikeli geliyor, biraz ara ver iki gün sonra hava açacak artık.
    Konu hortlamış sakin olun adamın çocuğu bile motora başlamış olabilir
    instagram.com/gerivites
    youtube.com/user/nimbus8222


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)