Bu arada kimse niye yazmamis; benzinli motora cng olurmu la
Bu arada kimse niye yazmamis; benzinli motora cng olurmu la
Tebrikler. Güzel iş çıkartmışsın.
CNG ye gelince : CNG lpg den daha az sıkışır. Bu yüzden taşıyacağın gaz daha az olacaktır. Bu da menzilini düşürür. Kalorisi de bildiğim kadarıyla LPG den daha düşük. CNG nin LPG kadar yaygınlaşmamasının sebebi de bu. Ama yine de uygulanabilir.
Ahanda sana Topcase yi yasaklama sebebi..
Bizde kıçımızı yırtalım ekipmanlarımızı koyuyoruz diye...
Kadirden başka kimse inanmaz....
Eee şimdi bu YBR ''DAHA TÜPLÜ , DAHA ÖFKELİ'' tanımına mı giriyo ..
Peki 600 luklerde nasil olur bu bir ara dusunmustum foruma konu acmistim herkez dalga gecmisti
Sadce dizel arabalara uygulanabilir cng. Sen mazotlu arabaya benzin atamazsan benzinli arbayada cng koyamazsin, bunlar sıkistirma oranlari olsun ince hesaplar olsun gereken vs seyler. Ayrica ankara 1994 de hem dizel hemde cng li arac alip verim alamadi. 2006 yilindan beri man ve odtunum gelistirdigi sadece cng li araclari kullaniyolar
önce şu videoyu bir izle
https://www.youtube.com/watch?v=bEXlSoZPjjQ&spfreload=1
yüzde yüz verim almak için dizel motorlar benzinli motora çevrilip CNG ile çalıştırılır, zaten benzinli olan motora neden uygulanamasın ?
CNG nin dezavantajı depolama zorluğudur,bu sebeple küçük otomobillerde çok fazla yer işgal eder tankları..
kamyon ve otobüslerde hacim çok olduğu için daha uygulanabilirdir..
Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.
Tebrikler, düşünüp, kafa yorup uğraşıp yapmışsın. Ülkemizde genel bi mantık var nereden geldiyse artık, biri yeni bişey yapmaya görsün hemen her yerden laflar gelir, başımıza iş çıkarcan, ne gerek vardı, bunu bi sen mi düşündün v.s. Güvenlik konusuna girmeyeceğim, o zamanla olacak şey, arabalarda da ilk çıktıklarında ne kadar güvenliydi acaba, ya da şimdi ne kadar güvenli.
kusura bakmayın. lpg ci ustanın ve bir cng li otobüs gazabına uğradım :D evet benzinli araçlarada uygulanabiliyomuş :D bu arada beni bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. bu arada şu cümleniz yanlış;
"yüzde yüz verim almak için dizel motorlar benzinli motora çevrilip CNG ile çalıştırılır, zaten benzinli olan motora neden uygulanamasın ?"
dizel motor her zaman benzinliye çevirilmez.hatta niye aracın orjinalliği bozulsunki bi daha .zaten "Yapılan bir deneysel çalışmada , benzin motorunun doğal gazla çalıştırılmasının tork ve güç değerlerini bir miktar azalttığı, ancak özgül enerji maliyetinin düşük olması nedeniyle, hem benzin motorunda, hem de dizel motorundaki çift yakıtlı kullanımında,benzinli ve dizel çalışmalarına göre daha ekonomik olduğu tespit edilmiştir."
zaten ayrıca "Yüksek performansa ve düşük emisyonlara sahip bir doğalgaz motorunun yapımı, doğru sıkıştırma oranının tespiti ile sağlanmaktadır.Bu oran her motor için değişebilir. Sıkıştırma oranının artırılmasını motor vuruntusu sınırlamaktadır. Doğal gazın yüksek oktan sayısına sahip olması sıkıştırma oranının artırılabilmesini sağlamaktadır. Genel olarak benzin motorlu taşıtlarda sıkıştırma oran 10:1 ve benzinin oktan sayısı 90 dır. Fakat ortalama olarak doğal gaz motorunda sıkıştırma oranı 12:1 ve doğal gazın oktan sayısı ROS(Araştırılan oktan sayısı) 130, MOS(Motor oktan sayısı) 105 dir. Oktan sayısı yakıtın kalitesine göre daha da az olabilmektedir. Yüksek oktan sayısı demek; vuruntunun ortadan kalkması, daha uzun buji ömrü, yağlama yağının daha fazla kullanımı ve soğuk havalarda iyi çalışma demektir. Doğal gaz motorlarında sıkıştırma oranının mümkün olduğunca yüksek tutulması önemlidir. Sıkıştırma oranının artırılması ısıl verimin yükselmesini sağlar. Isıl verimin yükselmesi de yakıt tüketiminde azalma demektir." yani benzinli motorlarda çok verimli değil. bide böyle düşün
"
ayrıca cng nin avantajı tasarrufudur;
"CNG ile tasarrufun daha iyi anlaşılması için matematik verilerine dökeçek olursak;
-Benzine göre % 54.7
-Motorine göre % 24.1
-LPG ye göre ise % 36.4 tasarruf etmektedir.
Aynı maliyetle karşılanan yakıtların kilometreleri ise şöle;
– Benzin ile 100 km giderken CNG ile 220.6 km yol
-Dizel ile 100 km giderken CNG ile 131.7 km yol
– LPG ile 100 km giderken CNG ile 157.2 km yol kat etmek mümkün."
bu arada bursada cng ile çalışan doblo üretilip italyaya sattılıyormuş :D
edit:bilgilerin bazıları alıntıdır** alıntı bilgiler tırnak içerisinde gösterilmiştir. saygılar..
Yanlış hatırlamıyorsam 2004 yılında başlayıp halen doblolara yurtdışına seri üretim olarak cng yapılıyor.
Dalga geçip işin gırgırında olanlar cahiliğinizden bunları yapıyorsunuz kafanız basmıyor.Adamlar plastikten yakıt üretiyor,boktan gaz üretiyor araba yürütüyorlar.Motorda lpg yakmak çokmu tuhafınızza gidiyor bazı ülkelerde göllerde çevre kirliiğği için sıvı yakıt yasak yarım beygirlik tekne motoruna bile lpg takılıyor.
motorda niye kullanılmasın ben çok çeşitli hacimlere lpg taktım büyük hacimli motorlarda lpg pek randıman vermiyor çünki kalkışı benzin gibi seri olmadıgından balata sisitemi zorlanıyor çabuk aşınıyor ufak hacimlerde en fazla 250 cc kadar daha randımanlı iyi bir ayarla en az %40 tasarruf saglarsınız bu arada yag ömrüde uzar çok dolaşan için tavsiye ederim. 2012 de 6500 cc motoruma tüp takarak karadeniz turu yapmıştım.3000 km yolda benzinle giden arkadaşlara göre 600 tl benzin yaktılar ben 400 tl gibi yakıt masrafım oldu ancak balata da biiti toplam maliyet aynı oldu sayılır yapmak isteyene yardımcı olurum anlamıyorsanız dalga geçmeyin saygı duyun
Lpg kiti satiliktir ilgilenenler ozelden mesaj atsin sadece izmir içindekilere yardimci olabilirim
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)