Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

ybr yaptik tüplü cok da guzel oldu:-):-)

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #61

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    Bu arada kimse niye yazmamis; benzinli motora cng olurmu la


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #62
    kurubuz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Aralık 2008
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    CBF1000FA
    Tebrikler. Güzel iş çıkartmışsın.
    CNG ye gelince : CNG lpg den daha az sıkışır. Bu yüzden taşıyacağın gaz daha az olacaktır. Bu da menzilini düşürür. Kalorisi de bildiğim kadarıyla LPG den daha düşük. CNG nin LPG kadar yaygınlaşmamasının sebebi de bu. Ama yine de uygulanabilir.

  3. #63
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Ahanda sana Topcase yi yasaklama sebebi..
    Bizde kıçımızı yırtalım ekipmanlarımızı koyuyoruz diye...
    Kadirden başka kimse inanmaz....

  4. #64
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı sezerh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu arada kimse niye yazmamis; benzinli motora cng olurmu la
    İstanbul,Ankara,Kocaeli ve Kayseri de Belediye otobüsleri CNG ile çalışmaktadır..

    hem dizel hemde benzinli motora uygulanabilir,dizelde tek yakıt olarak kullanılabilir,dönüşümden sonra motorinle artık çalışmaz o motor..

  5. #65
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Eee şimdi bu YBR ''DAHA TÜPLÜ , DAHA ÖFKELİ'' tanımına mı giriyo ..

  6. #66

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Peki 600 luklerde nasil olur bu bir ara dusunmustum foruma konu acmistim herkez dalga gecmisti

  7. #67

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    Sadce dizel arabalara uygulanabilir cng. Sen mazotlu arabaya benzin atamazsan benzinli arbayada cng koyamazsin, bunlar sıkistirma oranlari olsun ince hesaplar olsun gereken vs seyler. Ayrica ankara 1994 de hem dizel hemde cng li arac alip verim alamadi. 2006 yilindan beri man ve odtunum gelistirdigi sadece cng li araclari kullaniyolar

  8. #68
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW R1200GS / Piaggio Medley / Peugeot Tweet
    Alıntı sezerh adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadce dizel arabalara uygulanabilir cng. Sen mazotlu arabaya benzin atamazsan benzinli arbayada cng koyamazsin, bunlar sıkistirma oranlari olsun ince hesaplar olsun gereken vs seyler. Ayrica ankara 1994 de hem dizel hemde cng li arac alip verim alamadi. 2006 yilindan beri man ve odtunum gelistirdigi sadece cng li araclari kullaniyolar
    önce şu videoyu bir izle

    https://www.youtube.com/watch?v=bEXlSoZPjjQ&spfreload=1


    yüzde yüz verim almak için dizel motorlar benzinli motora çevrilip CNG ile çalıştırılır, zaten benzinli olan motora neden uygulanamasın ?

    CNG nin dezavantajı depolama zorluğudur,bu sebeple küçük otomobillerde çok fazla yer işgal eder tankları..

    kamyon ve otobüslerde hacim çok olduğu için daha uygulanabilirdir..

  9. #69
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı alp_tunay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ahanda sana Topcase yi yasaklama sebebi..
    Bizde kıçımızı yırtalım ekipmanlarımızı koyuyoruz diye...
    Kadirden başka kimse inanmaz....
    Polisler adım başı durdurup aaa buda lpg li diyorlarya, bunun önüne geçemiycez en iyisi biz bunu yasaklayalım demişlerdir. Yaw arkadaş sen nereni yırtarsan yırt, içine ne koyarsan koy, neden yasaklandığını sende çok iyi biliyorsun.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  10. #70
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Tebrikler, düşünüp, kafa yorup uğraşıp yapmışsın. Ülkemizde genel bi mantık var nereden geldiyse artık, biri yeni bişey yapmaya görsün hemen her yerden laflar gelir, başımıza iş çıkarcan, ne gerek vardı, bunu bi sen mi düşündün v.s. Güvenlik konusuna girmeyeceğim, o zamanla olacak şey, arabalarda da ilk çıktıklarında ne kadar güvenliydi acaba, ya da şimdi ne kadar güvenli.
    AydınOğlu09 bunu beğendi.

  11. #71

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs

  12. #72

    Üyelik
    09 Eylül 2014
    Şehir
    ankara
    kusura bakmayın. lpg ci ustanın ve bir cng li otobüs gazabına uğradım :D evet benzinli araçlarada uygulanabiliyomuş :D bu arada beni bilgilendirdiğiniz için teşekkür ederim. bu arada şu cümleniz yanlış;

    "yüzde yüz verim almak için dizel motorlar benzinli motora çevrilip CNG ile çalıştırılır, zaten benzinli olan motora neden uygulanamasın ?"

    dizel motor her zaman benzinliye çevirilmez.hatta niye aracın orjinalliği bozulsunki bi daha .zaten "Yapılan bir deneysel çalışmada , benzin motorunun doğal gazla çalıştırılmasının tork ve güç değerlerini bir miktar azalttığı, ancak özgül enerji maliyetinin düşük olması nedeniyle, hem benzin motorunda, hem de dizel motorundaki çift yakıtlı kullanımında,benzinli ve dizel çalışmalarına göre daha ekonomik olduğu tespit edilmiştir."


    zaten ayrıca "Yüksek performansa ve düşük emisyonlara sahip bir doğalgaz motorunun yapımı, doğru sıkıştırma oranının tespiti ile sağlanmaktadır.Bu oran her motor için değişebilir. Sıkıştırma oranının artırılmasını motor vuruntusu sınırlamaktadır. Doğal gazın yüksek oktan sayısına sahip olması sıkıştırma oranının artırılabilmesini sağlamaktadır. Genel olarak benzin motorlu taşıtlarda sıkıştırma oran 10:1 ve benzinin oktan sayısı 90 dır. Fakat ortalama olarak doğal gaz motorunda sıkıştırma oranı 12:1 ve doğal gazın oktan sayısı ROS(Araştırılan oktan sayısı) 130, MOS(Motor oktan sayısı) 105 dir. Oktan sayısı yakıtın kalitesine göre daha da az olabilmektedir. Yüksek oktan sayısı demek; vuruntunun ortadan kalkması, daha uzun buji ömrü, yağlama yağının daha fazla kullanımı ve soğuk havalarda iyi çalışma demektir. Doğal gaz motorlarında sıkıştırma oranının mümkün olduğunca yüksek tutulması önemlidir. Sıkıştırma oranının artırılması ısıl verimin yükselmesini sağlar. Isıl verimin yükselmesi de yakıt tüketiminde azalma demektir." yani benzinli motorlarda çok verimli değil. bide böyle düşün
    "



    ayrıca cng nin avantajı tasarrufudur;
    "CNG ile tasarrufun daha iyi anlaşılması için matematik verilerine dökeçek olursak;

    -Benzine göre % 54.7

    -Motorine göre % 24.1

    -LPG ye göre ise % 36.4 tasarruf etmektedir.

    Aynı maliyetle karşılanan yakıtların kilometreleri ise şöle;

    – Benzin ile 100 km giderken CNG ile 220.6 km yol

    -Dizel ile 100 km giderken CNG ile 131.7 km yol

    – LPG ile 100 km giderken CNG ile 157.2 km yol kat etmek mümkün."

    bu arada bursada cng ile çalışan doblo üretilip italyaya sattılıyormuş :D


    edit:bilgilerin bazıları alıntıdır** alıntı bilgiler tırnak içerisinde gösterilmiştir. saygılar..
    tinerci ve Kuru Fasülye bunu beğendiler.

  13. #73
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Yanlış hatırlamıyorsam 2004 yılında başlayıp halen doblolara yurtdışına seri üretim olarak cng yapılıyor.

  14. #74
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    bu gidişle 50 cc moped'e de lpg takıcaz

  15. #75
    alp_tunay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Temmuz 2006
    Şehir
    iZMİR
    Motosikleti
    cbf1000-cygnus
    Alıntı search16 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Polisler adım başı durdurup aaa buda lpg li diyorlarya, bunun önüne geçemiycez en iyisi biz bunu yasaklayalım demişlerdir. Yaw arkadaş sen nereni yırtarsan yırt, içine ne koyarsan koy, neden yasaklandığını sende çok iyi biliyorsun.
    Bu gün Lpg tankı , yarın başka bir şey....
    Evet neden yasaklandığını biliyorum...
    Kıçıkırık pizzacının çantası denge bozuyormuş...
    Sağa sola sürtüyormuş....

    Eee bu çok mu masum...
    T Ü R K İ Y E. . . .T Ü R K L E R İ N D İ R

    N E ... M U T L U... T Ü R K Ü M... D İ Y E N E

  16. #76
    gv650i - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Kasım 2010
    Şehir
    HAREM ÜSKÜDAR
    Motosikleti
    GV 650 HYOSUNG AGUİLA
    Dalga geçip işin gırgırında olanlar cahiliğinizden bunları yapıyorsunuz kafanız basmıyor.Adamlar plastikten yakıt üretiyor,boktan gaz üretiyor araba yürütüyorlar.Motorda lpg yakmak çokmu tuhafınızza gidiyor bazı ülkelerde göllerde çevre kirliiğği için sıvı yakıt yasak yarım beygirlik tekne motoruna bile lpg takılıyor.
    motorda niye kullanılmasın ben çok çeşitli hacimlere lpg taktım büyük hacimli motorlarda lpg pek randıman vermiyor çünki kalkışı benzin gibi seri olmadıgından balata sisitemi zorlanıyor çabuk aşınıyor ufak hacimlerde en fazla 250 cc kadar daha randımanlı iyi bir ayarla en az %40 tasarruf saglarsınız bu arada yag ömrüde uzar çok dolaşan için tavsiye ederim. 2012 de 6500 cc motoruma tüp takarak karadeniz turu yapmıştım.3000 km yolda benzinle giden arkadaşlara göre 600 tl benzin yaktılar ben 400 tl gibi yakıt masrafım oldu ancak balata da biiti toplam maliyet aynı oldu sayılır yapmak isteyene yardımcı olurum anlamıyorsanız dalga geçmeyin saygı duyun
    search16, Carbondioxid ve necmi59 bunu beğendiler.

  17. #77
    numangokce - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Eylül 2012
    Şehir
    Ankara Sincan
    Motosikleti
    "Bade" bajaj discover 125st
    Alıntı serkanADH13 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    güzel olmuşa benziyor,
    eee yapmak isteyenler nasıl yapsınlar açıklarmısınız?


    mesela piknik tüpü alınsa direct baglansa,
    her köyde kasabada mevcut,

    uygulamalarınız nelerdir?
    Ben arkadasin arabasinda gaz bitince piknik tupunu baglayip devam etmistik. Yalniz dikkat edilmesi gereken bikac nokta var. 20 km uzaktaki akaryakit istasyonuna rahatca gitmisti. Cok riskli tabiki...

  18. #78
    search16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Aralık 2009
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    GTS Evo 250 - Hero Hunk 150
    Alıntı gv650i adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dalga geçip işin gırgırında olanlar cahiliğinizden bunları yapıyorsunuz kafanız basmıyor.Adamlar plastikten yakıt üretiyor,boktan gaz üretiyor araba yürütüyorlar.Motorda lpg yakmak çokmu tuhafınızza gidiyor bazı ülkelerde göllerde çevre kirliiğği için sıvı yakıt yasak yarım beygirlik tekne motoruna bile lpg takılıyor.
    motorda niye kullanılmasın ben çok çeşitli hacimlere lpg taktım büyük hacimli motorlarda lpg pek randıman vermiyor çünki kalkışı benzin gibi seri olmadıgından balata sisitemi zorlanıyor çabuk aşınıyor ufak hacimlerde en fazla 250 cc kadar daha randımanlı iyi bir ayarla en az %40 tasarruf saglarsınız bu arada yag ömrüde uzar çok dolaşan için tavsiye ederim. 2012 de 6500 cc motoruma tüp takarak karadeniz turu yapmıştım.3000 km yolda benzinle giden arkadaşlara göre 600 tl benzin yaktılar ben 400 tl gibi yakıt masrafım oldu ancak balata da biiti toplam maliyet aynı oldu sayılır yapmak isteyene yardımcı olurum anlamıyorsanız dalga geçmeyin saygı duyun
    Hay ağzına sağlık. Cahil adam sadece muhalefet olur. Akıllı adam öğrenmeye çalışır yada dinler.
    Carbondioxid bunu beğendi.
    Önemli olan beygir değil, beygirin nekar yediği.

  19. #79
    cakirgozlu35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    14 Mart 2015
    Şehir
    izmir
    Motosikleti
    yamaha ybr
    Lpg kiti satiliktir ilgilenenler ozelden mesaj atsin sadece izmir içindekilere yardimci olabilirim

  20. #80
    Zuzuuw - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Alıntı cakirgozlu35 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lpg kiti satiliktir ilgilenenler ozelden mesaj atsin sadece izmir içindekilere yardimci olabilirim
    Noooldu? Bozuldu mu encın?


    REKLAM ALANI
4. sayfa BirinciBirinci ... 2345 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)