Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

kayış aktarma f 650CS

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    selamlar;

    kayış mı zincir mi muhabbetini bastan sona okumama ragmen aklıma takılan bir kaç sorun var...

    özellikle bu makinaya kendim icin degil kız arkadasıım icin bakıyoruz... bakmamızın nedeni de hem tek silindir 650cc olması hemde sele boyunun kısa olması ve butcemize uygun olması..

    ancak akla takılanda bir kaç sorun yok degil.. özellikle 2. el sıkıntısı malum zaten piyasa da 650 cs ler cok tutulmamış.. ama bunun nedenleri nelerdir? kullanan var mı onu da bilmiyorum ama bilen duyan tecrube eden varsa bilgilerini paylasırsa cok sevinirim...

    malum sitede bile 3-5 tane ilanı mevcut okadar...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zerzura - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Eylül 2012
    Şehir
    Beykoz IST
    Motosikleti
    Yamaha FZ6N
    Biraz çirkin sanırım genel kanıya göre. Göreceli tabii. Bence yeterince yakışıklı.

    Bir de kayış çok pahalı diye uzak dururlar. Ancak uzun dönemde daha az maliyetli. Yağlama temizleme derdi yok. 30 bin giden kayışlar var.

    Gazcı adama gelmez belki kayış ama, normal kullanacak kişi için ideal bence.
    nvrmnd bunu beğendi.

  3. #3
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    kızlar enduro sever. "temiz bulursanız" alınabilir

  4. #4

    Üyelik
    15 Mart 2009
    Şehir
    Aydın
    Motosikleti
    Şu an yok.
    2. Eli zayıf evet ama bunun sebebi motorun kötü olmasından değil, o inanılmaz çirkin ön dizaynından. Canı çıkmış yüz kere el değiştirmiş GS lere 13-14 bin istenirken tertemiz, düşük km, hatta ilk sahibinden CS'i 8-9 bine alabilirsiniz. Kayış harici birebir aynı motor. Alırsanız 2004 sonrası çift bujili almaya çalışın. (Çift bujililerin yakıtı 100 km/ 3 litre civarı.)

  5. #5

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    Alıntı Yurdukoru adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2. Eli zayıf evet ama bunun sebebi motorun kötü olmasından değil, o inanılmaz çirkin ön dizaynından. Canı çıkmış yüz kere el değiştirmiş GS lere 13-14 bin istenirken tertemiz, düşük km, hatta ilk sahibinden CS'i 8-9 bine alabilirsiniz. Kayış harici birebir aynı motor. Alırsanız 2004 sonrası çift bujili almaya çalışın. (Çift bujililerin yakıtı 100 km/ 3 litre civarı.)
    tesekkurler... bulabilirsek eger bakınmaktayım...

  6. #6
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    F650GS alin hem 2. eli cok iyi hem hata affedici hem bayanlarada uygundur (bir miktar on tecrube sarti ile)

  7. #7
    RAMİREZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KTM duke 125-- BMW F650 CS
    Ben kullanıyorum. Hatta satıyoum şu aralar.
    Kayış mevzusu aslında biraz muamma. Ben zincirli de kayışlı da kullanmış biri olarak çok bir fark görmedim. Sonuçta performans motoru değil. Şehir içinde ve dışında fazlasıyla yeterli. Ve avantajları çok. Uzun ömürlü, 60-90 bin arası kullanılıyor, yağ mağ derdi olmaz, zincire göre sessiz.
    Valla ben son derece memnunum açıkçası. Model yükseltmek için satıyorum ama gönlümde kalmıyor değil...

    Güzellik olarak göreceli bir motor. Aşık olan da var, nefret edende.

    Benimki alçak sele. Boyum 180cm. Ayaklarım yerdeyken dizlerim kırık vaziyette oluyor. Yani alçak bir motor.

    Kullanım konusunda; Gaz tepkileri rahattır. Kolay alışılır. Kilosu ve hacmine göre fazlasıyla kıvraktır. Uygun devir aralığında tek silindire göre titrşim azdır. 4500-5000 devirden sonra 650 lik karakterini gösterir. Çok güzel ivmelenir. Brembo frenler ve abs mükemmel çalışır. Virajlarda son derece stabildir. O traktör gibi çalışan dev tek silindirin taka taka taka sesini bi zaman sonra çok sevmeye başlıyorsun. Harika çalışan abs, elcik ısıtma, anahtar çıkıkken çalışan dörtlü, büyük bagaj alanları gibi sahibini şımartan bi sürü özelliği var ki emsal senelerinde üretilmiş çoğu aynı klasman motorda yoktur. Müthiş az yakar. Bakımları yaşı dolayısıyla ucuz ve kolaydır. Yani tipik Bmw.

    Kronik sorunu dersen; ben genelinde koltuğun ön sabitleme yuvalarının kırık olduğunu gördüm. Benimkide aynı. Hiçbir sorun teşkil etmiyor. Titreşim; tabiki var. sonuçta tek silindir. Ama İnanın diğer tek silindirlerden kat kat azdır.

    Bayan kullanabilirmi? Tabiki kullanır. Hatta ilk büyük motor olacaksa en doğru tercih olur.

    Ancak unutmayın kiiii.... Bu sonuçta ne kadar kolay kullanılsada, ne kadar alçak olsada 650cc bir roadster dır. Yani gazı açınca gider. Yani gider derken ok gibi fırlar. Eğer 250- 500 arası bir motorda orta halli bir tecrübe, en azından bi 10k yol tecrübesi yoksa sıkıntı yaratabilir.
    Tabiki bi 4 silindir gibi kafaya geçmez ama sonuçta büyük motordur.

    Ekstra soru yada görüş isterseniz özelden cevaplarım.

    kazasız belasız...
    Kuru Fasülye bunu beğendi.

  8. #8

    Üyelik
    30 Ekim 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    xmax250
    Alıntı RAMİREZ adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben kullanıyorum. Hatta satıyoum şu aralar.
    Kayış mevzusu aslında biraz muamma. Ben zincirli de kayışlı da kullanmış biri olarak çok bir fark görmedim. Sonuçta performans motoru değil. Şehir içinde ve dışında fazlasıyla yeterli. Ve avantajları çok. Uzun ömürlü, 60-90 bin arası kullanılıyor, yağ mağ derdi olmaz, zincire göre sessiz.
    Valla ben son derece memnunum açıkçası. Model yükseltmek için satıyorum ama gönlümde kalmıyor değil...

    Güzellik olarak göreceli bir motor. Aşık olan da var, nefret edende.

    Benimki alçak sele. Boyum 180cm. Ayaklarım yerdeyken dizlerim kırık vaziyette oluyor. Yani alçak bir motor.

    Kullanım konusunda; Gaz tepkileri rahattır. Kolay alışılır. Kilosu ve hacmine göre fazlasıyla kıvraktır. Uygun devir aralığında tek silindire göre titrşim azdır. 4500-5000 devirden sonra 650 lik karakterini gösterir. Çok güzel ivmelenir. Brembo frenler ve abs mükemmel çalışır. Virajlarda son derece stabildir. O traktör gibi çalışan dev tek silindirin taka taka taka sesini bi zaman sonra çok sevmeye başlıyorsun. Harika çalışan abs, elcik ısıtma, anahtar çıkıkken çalışan dörtlü, büyük bagaj alanları gibi sahibini şımartan bi sürü özelliği var ki emsal senelerinde üretilmiş çoğu aynı klasman motorda yoktur. Müthiş az yakar. Bakımları yaşı dolayısıyla ucuz ve kolaydır. Yani tipik Bmw.

    Kronik sorunu dersen; ben genelinde koltuğun ön sabitleme yuvalarının kırık olduğunu gördüm. Benimkide aynı. Hiçbir sorun teşkil etmiyor. Titreşim; tabiki var. sonuçta tek silindir. Ama İnanın diğer tek silindirlerden kat kat azdır.

    Bayan kullanabilirmi? Tabiki kullanır. Hatta ilk büyük motor olacaksa en doğru tercih olur.

    Ancak unutmayın kiiii.... Bu sonuçta ne kadar kolay kullanılsada, ne kadar alçak olsada 650cc bir roadster dır. Yani gazı açınca gider. Yani gider derken ok gibi fırlar. Eğer 250- 500 arası bir motorda orta halli bir tecrübe, en azından bi 10k yol tecrübesi yoksa sıkıntı yaratabilir.
    Tabiki bi 4 silindir gibi kafaya geçmez ama sonuçta büyük motordur.

    Ekstra soru yada görüş isterseniz özelden cevaplarım.

    kazasız belasız...
    yorumlar icin cok tesekkurler... ilk motoru olmyacak zaten birlikte de kullandıgımız icin sürebilecegi bir makina diye dusunduk...
    özelden bir kaç sorumu atıyorum..

  9. #9
    Naci63 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Aralık 2005
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    BMW F800GS, TRIPLE BLACK
    merhaba, bizzat tecrübem yok ama teyzeoglu kullandı bundan. Teyzeoğlu dakar ve gs de kullandı. Bu motorla ilgili şikayeti selenin ve amortisörün biraz sert oluşu ve eşinin arkada rahat edememesiydi. Bir de tozlu yollara girdikten sonra kayışın ses yapmasıydı. 50 beygirlik güçlü ve az yakan bir motor. Alçak sele olması bayanlar için büyük avantaj ama bayanın mutlaka tecrübeli olması gerekir yoksa Allah korusun... İkinci eli zayıf ama müşterisi illaki olur. Alacaksanız 2004 ve sonrası (çift bujili) modelleri tercih ediniz. Kronik sorun tüm 2007 öncesi F650 gs'lerdeki gibi 40.000 de devriadaim pompasının değişmemesi ciddi sorunlara yol açabiliyor. Tabi buna kronik dememek lazım. Rutin bakımlarda bunu gözardı ederseniz yolda bırakacak bir sorun olacaktır sadece.
    nvrmnd bunu beğendi.
    2012 Bmw F800gs; 2016 Mondial RX3i (2016-18); 2003 Bmw R 1150R (2009-17); 2006 Honda Shadow VT 750 C (2009-10); 2006 Ramzey QM 250 Cruiser (2006-10); 2006 Ramzey QM 200 Enduro (2006-9); 1990 350 cc çift silindir Jawa (1990-93); 1979 vitessiz Puch (1979+).

  10. #10
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    F800 ST kullanıyorum. Zincirli - şaftlı - kayışlı motosikletlerim oldu. Aktarmadaki kayıp işleri falan herhalde pistte farkedilir oluyordur ama yolda kesinlikle sorun değil. Germe - yağlama derdin yok. 40 bin gider diyorlar benimki için. Tam değiştirme zamanım şu ara. Yurt dışında ebay de 190 euro ya kadar buldum ama yakalayamadan satıldı. burada 1100- 1250 civarı kayışım. 40 binde 2 kez zincir değişirdi muhtemel. Nispeten pahalı ama derdi tasası yok. Özellikle kız kullanacaksa hiç elleri yağlamaya değmez. Şaftlı can - kayışlı canan - zincirli tırışka Bu arada benim motor da tutulmayan tayfadan. Bilinmez. Türk kullanıcıları gs seviyor. Çok memnunum şahsen
    nvrmnd bunu beğendi.

  11. #11
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı yasdal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    F800 ST kullanıyorum. Zincirli - şaftlı - kayışlı motosikletlerim oldu. Aktarmadaki kayıp işleri falan herhalde pistte farkedilir oluyordur ama yolda kesinlikle sorun değil. Germe - yağlama derdin yok. 40 bin gider diyorlar benimki için. Tam değiştirme zamanım şu ara. Yurt dışında ebay de 190 euro ya kadar buldum ama yakalayamadan satıldı. burada 1100- 1250 civarı kayışım. 40 binde 2 kez zincir değişirdi muhtemel. Nispeten pahalı ama derdi tasası yok. Özellikle kız kullanacaksa hiç elleri yağlamaya değmez. Şaftlı can - kayışlı canan - zincirli tırışka Bu arada benim motor da tutulmayan tayfadan. Bilinmez. Türk kullanıcıları gs seviyor. Çok memnunum şahsen
    MEsela ST hasta olduğum makinedir ama ikinci eli bi yavaş bir yavaş... bu fiyata bu özellikte kaç motor var ss touring karışımı
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  12. #12

    Üyelik
    17 Nisan 2012
    Alıntı nvrmnd adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    selamlar;
    ... bakmamızın nedeni de hem tek silindir 650cc olması hemde
    neden tek silindir 650cc olması seçim nedeni olsun ki?
    insta: veli_montana_


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)