Neden çinli motor alınmamalı.
Reklamlar
-
Reklamlar
-
çinli motor alırken biraz bakın,sağına soluna elleyin en azından nasıl malzeme kullanılmış bakın bi...ben zamanında arora ar 180 almıştım,hala taş gibi motor,hiç bir sıkıntısı yok,ybr cbf ile kıyaslamam bile kalite konusunda
-
-
Bu savaşın galibi çinkolar oldu geçmiş olsun .
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/116132-apachi-xz250rm-cross-on-off-road-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-68.html#post3563846
Gasgas şidetli esen rüzgara dayanamadı.
Motor bloğuna iyi bakın neymiş aceb kullandıkları.
Bilmeyen olabilir belki , Gasgas cross aleminde hatırlı bir abidir.
-
Çinli motorlar Türkiye'de sektörün gelişimine önemli katkıda bulundu. Ayrıca acemiler için çok iyi seçim bence...
http://www.gunceltrend.com Binicem üstüne... Vurucam kırbacı!
-
Çinli almayın demek saçmalık. Mondial vulture var bende. Hiçbr sorun yaşamadım. Tamam civataları sökerken sıkarken başları eziliyor, bükülüyor. Malzeme kalitesi kötü, frenler yeteri güveni vermiyor, lastikler kötü. fakat almayın demek çok aptalca bir söylem.
-
Darkfriairs adlı üyeden alıntı
Çinli almayın demek saçmalık. Mondial vulture var bende. Hiçbr sorun yaşamadım. Tamam civataları sökerken sıkarken başları eziliyor, bükülüyor. Malzeme kalitesi kötü, frenler yeteri güveni vermiyor, lastikler kötü. fakat almayın demek çok aptalca bir söylem.
şu saydığın sorunlardan sonra almak akıllıca mı peki ?
Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez
-
Darkfriairs adlı üyeden alıntı
Çinli almayın demek saçmalık. Mondial vulture var bende. Hiçbr sorun yaşamadım. Tamam civataları sökerken sıkarken başları eziliyor, bükülüyor. Malzeme kalitesi kötü, frenler yeteri güveni vermiyor, lastikler kötü. fakat almayın demek çok aptalca bir söylem.
Ben kendi fikrimi beyan ettim. Halen aynı noktadayım. Ben çin malı motor almam. Bu param çok olduğundan değil aksine paramın az olmasındandır. Bu bir tercih meselesidir. Çin malı alana arkadaşlara saygı duyuyorum. Ama dünden beri bir linç kampanyası başladı. Motosikletin ne malı olduğuna değil kullananın ne mal olduğundan, elin anahtar tutup tutmamasına kadar. Bakın arkadaş kendisi yazmış eli anahtar tutuyor.
Bunun dışında Çin mallarının kalitesizliğine bir de üretici kalitesizliği eklenince iş içinden çıkılmaz bir hal alıyor. Örneğin Mondialin Rx3 endurosu, tüm forumu heyecanlandırmış, ilgiyle takibe almış. Ama istenen fiyat uçmuş, ne bir açıklama var. Ne de bir test motoru. Bütün bunların üzerine Türkiyenin en büyüğü olduğunu iddia eden firma fuara katılmıyor. Böylece tüketiciyi kaale almıyor. Burda ister istemez şöyle düşünüyorum. Önce motorun ne malı olduğuna sonra da onu kullananın
-
Carbondioxid adlı üyeden alıntı
Bu savaşın galibi çinkolar oldu geçmiş olsun .
http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/116132-apachi-xz250rm-cross-on-off-road-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-68.html#post3563846
Gasgas şidetli esen rüzgara dayanamadı.
http://www.gasgasmotos.es/image/moto...mi_250_002.jpg
Motor bloğuna iyi bakın neymiş aceb kullandıkları.
Bilmeyen olabilir belki , Gasgas cross aleminde hatırlı bir abidir.
Zongshen mi o motor bloğu
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
-
AttilaXtreme adlı üyeden alıntı
Zongshen mi o motor bloğu
Evet abi , ZS177MM kullandığım apachi ve şu ismilazım değil beklenen motorun aynı , ancak yine bende mevcut olan gibi ayak ve el marşlı , dellorto 34 karbüratörlüsü.
-
kimisine anca japon dayanır (belirli bi süre)
-
ekrem ata adlı üyeden alıntı
Değerli arkadaşlar; kalite çizgisi düşük ürünler desek belki daha doğru olur mu bilmiyorum. Ama şu bir gerçek, pazar payında çok hızlı bir şekilde kaliteli ürünlerin oranı artıyor. 5 yıl önceki rakamlarla bugünü karşılaştırdığımda pazar payı oranındaki değişim muazzam. Bu gidiş aslında bizi gelecek adına umutlandırıyor. Tüketici 2004-2006 döneminde yaşadığı acı tecrübeyi bir daha yaşamak istemiyor. Esas soru ve sorun tüketici kaliteye en uygun fiyatla nasıl ulaşabilecek? Yedek parça sorun yaşayacak mı, uygun servis hizmeti alabilecek mi, yedek parça fiyatı uygun olacak mı? Kanaatime göre bunu sağlayabilen markalar önümüzdeki zaman diliminde hızla öne çıkacak. Fiyat/kalite performansı en yüksek ürün ve markalar önümüzdeki yılarda pazarda söz sahibi olacak. Bunu başarabilen hangi marka olursa kesinlikle saygı duymamız gerekiyor. Hakikaten buna layıkız. Dün gece saat 03.25'de bir motorseverden gelen mesajı sizlerle paylaşıyorum. Bence en güzel cevabı vermiş...Çin,Japon, Hindistan fark etmez ama mutlaka yukarda arz etmeye çalıştığım hususları öne çıkaranlar bu süreçte haklı olarak önde olacak...
"mrb geçen yıl sıfır olarak çinli bir motor almıştım aldığıma pişman oldum sorunları hiç bitmiyor servisten çıkamıyoruz en sonunda kararımı verdim en geç yaza kadar elimdeki çinliyi satıp dıscover 150 f eğer durumum yeterli olmassa boxer 150 yi alacam bizim burada bajaj bayisi yok yenişehir ilçesinde varmış bize 25 km uzakta neyse sorun değil oradanda alırız bajaj kullananlar çok memnun özellikle servislerin çok ilgilendiğini söylüyorlar bu yüzden seçimimi bajaj yapıcam bajaj modelleri neredeyse çinli motor fiyatlarıyla satılıyor artı 2el değerleride yüksek Türkiye çinli motor mezarlığına dönüşmüş durumda bunları ancak bajaj temizler diye düşünüyorum ben öncelilkle başta size kuralkan ve bajaj motor yöneticilerine çok teşekkür ediyorum hem fiyatı uygun hemde kaliteli motorlar sattıkları için görüşmek üzere ekrem bey"
Bu site sayesinde görüşlerimize değer veren tek insansınız.Hiç bir soruna banane demediğiniz için ve sabırla bizi dinlediğiniz için her fırsatta ve her yerde teşekkür etmeden geçmek istemiyorum.
Motosiklet kullanıcısı olarak ama bilinçli kullanıcı olarak bu sektörde bazı şeylerin değişmesini istiyoruz artık.İlk gerçek muhattabımız olmak size nasib oldu.Sorunların çözülemeyecek hâl olmadığını cümle alem gördü sayenizde.
Bayilik ve serviklik çok önemli.Onların bize davranış şekli,sattığı mala kendilerinin bile güvenmemesi ya da yalan dolanla motor satmaları,en önemlisi biraz motosiklet hakkında onlardan daha fazla bilgi sahibi olmamız onları rahatsız ediyordu. Servisliğini aldığı motoru tanımayan servislerde gördük.Daha geçen yıl bunları dile getiriyorum diye Bajaj bayisiyle atıştığım olmuştu.Ama siz buna da müdahelede bulunup yaptığınız işi ciddiye aldığınızı gösterdiniz.İşte bu nokta da çok kişinin de ön yargısını kırdınız.
Bu forumda her markada yazıyoruz çiziyoruz,bişeyler anlatmaya çalışıyoruz.Bu forumun dışında da,özellikle facebook gruplarında ve marka gruplarında.Nedense mantıklı bişey sorduğumuzda silinip gidiyor.Yine de yazmaya da devam ediyoruz.Çünkü şimdiye kadar yaşanan bu mantıksızlığa,vurdum duymazlığa,ben sattım sonrasında nabarsan yap olayına dur demek lâzım.Ne marka olursa olsun müşteri ben olduğum için onlar bana bilgi vermeli,beni memnun etmeli.Ama gel görki bizdeki bu marka fanatikliği fiyatları bu saçma sapan duruma getirdi.Kullanıcılar motorun sağlamlığını etkilediği gibi,fiyatlarını da etkiledi.Ben idda ediyorum ki dolar bu yıl sabit kalsaydı bu fiyatlar gene şimdiki halde olurdu yani zamlı.
Neyse sonuçta çin,hint,japon,tayvan olayından daha fazla etkili olan made in kullanıcı dır.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
-
Yine haksızlığın dibine dibine vurulmuş.
Her kafadan bir ses çıkıyor. Ben tecrübelerimi yazayım.
Sıfır superligt 150 motor aldım 2006 da. Sorunsuz 2 yıl bindim arkadaşıma sattım iki kez elektrik tesisatı yandı 2 kez depo değiti ( titreşimden delinmiş ) pegler kırıldı ön cam ve diğer birkaç şey. motor yağ kaçırmaya başladı sattık. Bütün bunlar 2 yıl sonundaki 3 ay içinde oldu.
Haojin asya 125 cc scoterım oldu eşşeğe biner gibi bindim iki kişi + bir ton yük 1 yıl boyunca sorunum olmadı.
Kanununin çırkın ve moktan motocar 200 ünü kuryeden aldım 1 yıl bindim 3. vites dişlisi kırıldı bunun dışında sorun yaşamadım.
Hondalar kawasakiler hyosunglar hiçbirinde sorun yaşamadım.
Hepsinin ortak tarafı benim malımdı ve bakımları ben yaptım. Elimden geldiğince ustalara el sürdürmedim. Bakımlarını klavuzlarındaki bilgilere göre yaptım Orjinal parçalarını kullandım.
Ve en önemlisi de altımdaki ne olursa olsun üstündeki benim canımdı ve ben bunu bilinci ile kullandım.
Elbetteki malın kalitesi çok önemli. Şimdi gelen çin malları eskilerine nazaran daha kaliteliler ve fiyatları da biraz daha yüksek.
Ne olursa olsun kalitesiz motorlar.
Kullanırken bunu bilerek kullanın.
Tecrübe edinmek içinse bu kalitesis motorlar biçilmiş kaftan. 2.000 tl ye alacağınız motoru bir sezon binip hurdaya ayırsanız bile zarar etmiş sayılmazsınız.
-
-
Sinan Er adlı üyeden alıntı
Tecrübe edinmek içinse bu kalitesis motorlar biçilmiş kaftan. 2.000 tl ye alacağınız motoru bir sezon binip hurdaya ayırsanız bile zarar etmiş sayılmazsınız.
Sayın Sinan Er sorun burada. Neden zarar edeyim. Neden motosikletten keyif almak yerine servislerde rezil olayım. 2000 Tl üzerine 500 Tl ekleyip ikinci el Bajaj Boxer veya bir TVS Apache RTR 150 alır, edeceğim zararı en aza indirir, motorsikletten alacağım keyfi maksimuma çıkarırım. Ben niye 2000Tl zarar edeyim. Bu para kolay mı kazanılıyor.
-
bu çinli motor tartışması bitmez, doğru tektir arkadaşlar bir mal adi ise adidir kaliteliyse kalitelidir, hayal görmeyin, "ben çok memnun kaldım ama" diyenler çinde bir üretim standardı olmadığını bilmeyen arkadaşlar, bir banttan çıkan 10 ürünün 10'nu da aynı kalitede değil, buna birde Türkiye'ye ithalat yapan firmaların en düşük kaliteli olan versiyonunu getirmesi olayı iyice çile haline getiriyor. başka topiclerde de yazmıştım , yurt dışında da birebir aynı motorlar var ama görünüm olarak, kaliteleri gözle net bir şekilde görülebilir derecede yüksek, gelişmiş toplumlar ve ülkeler ithalat yapan firmalara kalite standardı dayatıyorlar ve ülkelerine belli bir kalitenin altında hiçbir ürün giremiyor, dolayısı ile çin malı motor alınır mı binilir mi tartışması bu ülkelerde yapılabilir, Türkiye'de yapılması bana gereksiz geliyor, milyonlarca satılmış motorlardan 3-5 kullanıcı burada ben memnun kaldım diyor, geriye kalan büyük güruhun çektiği çileyi benim gözümde markeleyemiyor, mal meydanda hayal görmek isteyen görmeye devam edebilir
-
Burda 2000-3000 TL lik çinliler örnek verilmiş genel olarak,
Bakalım Mondial RX3 modeli 10.500 TL ye ne kadar kaliteli ürün olacak merak ediyorum,,,
-
geçen gün atilla abi çıkardı onun da foyasını piyasaya, var olan versiyonların en düşük kalitede olanı seçilmiş ki biz bunu o topicler daha ilk açıldığında öngörüp yazmıştık sonuç ne oldu ? geçmişte ne olduysa aynısı oldu ... gelecekte ne olacak ? yine aynısı olacak ... peki ithalatçıların müşteriyi " bunlar maydonoz gibidir, yoldukça yenileri çıkar " zihniyeti değişecek mi ? almazsanız değişir, almaya devam edip burada gerçekten memnunmuş gibi mental mastrubasyon yapmaya devam ederseniz değişmez ... arz talep olayıdır işin aslı ... almayın aldırtmayın burada hayali memnuniyetler yaratıp insanların günahına girmeyin
Fırtınanın şiddeti ne olursa olsun; Martı sevdiği denizden asla vazgeçmez
-
netwera adlı üyeden alıntı
Sayın Sinan Er sorun burada. Neden zarar edeyim. Neden motosikletten keyif almak yerine servislerde rezil olayım. 2000 Tl üzerine 500 Tl ekleyip ikinci el Bajaj Boxer veya bir TVS Apache RTR 150 alır, edeceğim zararı en aza indirir, motorsikletten alacağım keyfi maksimuma çıkarırım. Ben niye 2000Tl zarar edeyim. Bu para kolay mı kazanılıyor.
Sayın netwera, soylediğimi yanlış değerlendirmişsin, zarar edeceğin birşey yok. En kötü ihtimalden bahsettim.
Kalitesiz motorda öğrenirsin motora binmeyi, motoru yatırırsın, düşürürsün, sağı solu hasar alır, zorlarsın, motoru yersin, yanlış vites atarsın dişli kırarsın. İşin sonunda öğrendiğin yanına kar kalır.
Japon yada kaliterli bir motorda bunları yaptığında sadece grenaj setine 2000 tl vermek zorunda kalırsın. Motoru usta açtı kapadı 500 tl den başlıyor.
Japon motorun sibop değişimine 2010 yılında 700 TL para verdim. 700 TL ye motor alınıyordu ). Ha bu arada unutmamak lazım ki bindiğin her zaman kar dır. Ama bizim millet aldığı fiyattan bu bindiği kar ı düşmez.
Sen 2500 TL ye 2. el motor alacaksın. Hiç bozulmayacak çizik olmayacak kilometresi az olacak bineceksin gezip tozacaksın sonrada seneye 3500 e satmaya çalışacaksın.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
-
Seni unutmayacağız
Nur içinde yat
Valla kim ne derse desin şu motoru bugün bir ağabeyime çok komik bir rakama aldık ikinci motor olarak.
Ha bi adam acemidir,motorla hiç alakası yoktur,boyle motorları almasın,üzülür. Anlamaz bir yerinden küfür eder,canı sıkılır. Çünkü saçma arızlar çıkarır bu bi gerçek.
Ama az çok tecrüben vardır,alırsın iş görür. En azından balık istifi toplu taşımadan kurtarır,o bile büyük nimet.
Velhasıl bu tartışmalar bitmez,neye biniyorsanız şükredin,hele sağlığınız,sıhhatınız yerindeyse o rüzgarı yiyorsanız bundan ötesi boş.
[IMG][/IMG]
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)