Asıl dert başka. Çinli=Fakir itemi. Akıllarınca trollüyorlar milleti. Gözden kaçırdıkları şu; buraya akıl almaya gelen alt/orta gelir grubundan insanlar var. Onlara ayıp aslında. Neyse.
Asıl dert başka. Çinli=Fakir itemi. Akıllarınca trollüyorlar milleti. Gözden kaçırdıkları şu; buraya akıl almaya gelen alt/orta gelir grubundan insanlar var. Onlara ayıp aslında. Neyse.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Bende Çinli kullanıyorum 2.motor olarak bazen artçısız da geziyorum
Ama ÇOĞU zaman artçılı cub a biniyoruz 170 180 kg banamısın demiyor gidiyor meret 10 tl ye 100 km yol gidiyor
1200 e aldım MEMNUNUM istemeyen almasın
Alan da fazla bi şey beklemesin
Çin biniyorum abi ama paradan dolayı değil. CBR 250R alacak param var ama almıyorum. Niye alayım, herkesin altında aynı renk, aynı tip motosiklet. Nereye baksam aynı motosiklet. Çinli biniyorum çünkü istediğim gibi sağını solunu boyayıp modifiye edebiliyorum. Eski haline getirmek çok ucuz.
Buyur bak arkada sele yok burda;
burda arkaya sele taktım. depoya boya yaptım.
bunu 14-15 milyar verdiğim bir motora bir hevesle yapamam. Benim duygularım değişken, ben 15-20 günde bir motosikletimin renginde değişiklik yapmaktan hoşlanıyorum ve yapmaktan korkmuyorum. Çünkü parçaları ucuz. Ama cbrda bunu yapamam arkadaş, hoşlanmıyorum herkesle aynı motosiklete binmeye. çok zengin olsam evet bir japon alır ve onu modifiyelerim kafama göre ama o kadar param yok benim sebebim bu efenim.
Benim çok param olsa bir Harley veya BMW alıp onu modifiyelerim, Japonla mı uğraşıcam
Aynen öyle abi
2. El motor alınmaz japonda olsa alman da olsa tanıdık birinin motoru değilse alınmaz adam motorun yağını değiştirmiyor azalınca üstünden takviye ediyormuş mantığa bak sonra ön kaldırayım derken dişlileri şanzumanı bozanlarda var motorla her haltı yiyiyor sonra çok temiz kullanılmış ciğerli motor diye ilan veriyor
Sen arabaya gezmek için binersin, bizler ise motosiklete binmek için gezeriz
"Çinli de olsa bir motorum olsun" düşüncesinden yola çıkarak, beğendiğiniz ilk motoru almak yerine, biraz araştırıp çinliler arasında 3-5 tane sorunsuz modelden birini seçseniz hayal kırıklığı yaşamazsınız. Forumda zilyon tane konu var, çinlilerin iyileriyle ilgili. Ha bulamadın mı, gözüne kestirdiğin motoru "xxxx motor nasıl?" yazsanız bile çok net cevaplar alırsınız.
Benim bugüne kadar elimden 2 tane çinli motor geçti, birincisi Kanuni Bretondu. Keyfi masraf hariç hiçbir sorunla karşılaşmadım. Deposuna darbe geldi, 50 liraya sıfır boyalı depo taktım, arkadan arabaya girdim amortisörler yamuldu, çiftini 70 liraya değiştirdim. 20 bin km'de sattım motoru, satma nedenim apaçilerin çok ilgili olması, görüntüsü ve titreşimiydi.Ayrıyetten motor kısmının %90 kondisyonun üzerinde olduğuna eminim. "Hee çinli işte titriyomuş" diyen olabilir, taklidi olduğu Honda modeli de titriyordu (Kalitesini kıyaslamıyorum, Hondayla bir tutmuyorum) Sonuç, 1600 liraya sıfır almıştım, 4 sene sonra 1400 liraya sattım. Alırken parça fiyatları ve dayanıklığı konusunu araştırmıştım.
Aynı şekilde sattıktan sonra Kuba XR aldım, tüm parçaları Ybr ile uyumlu, keyifle ve kafam rahat şekilde sürmekteyim, çünkü sitelerde yığınla ucuz parçası olduğunu biliyorum.
Diyeceğim o ki, alacağınız motoru önce araştırın. Eğer 3 bin liranız varsa bazı çinli motorlar ALINMALI.
Salcano Wolf, Drift, Kuba XR, Cg serisi motorlar. Hiç memnun olmayan, lanet olsun bunu aldığıma diyen gördünüz mü ?
Gidip plastik yığını 250cc gibi yakıp 80cc gibi giden çinli scooter alırsanız, zırıltıyı, kırılan grenajları ve birçok sorunu göze almış olmanız gerekir.
Japonların tekeri patlamaz,balatası bitmez,lastikleri kayma yapmaz,yağ koymak gerekmez,benzinsizde gider,düşünce parçası kırılmaz,çizilmez,yamulmaz,acemi bile olsanız kendi gider,lastikleri patlamaz,grenajları o kadar sağlam ki asla çizilmez ve kırılmaz...Motosiklet bir tutkudur.Kendi lafımı da söyleyim bari;
Motosikletin ne malı olduğu önemli değildir,kullanıcının ne mal olduğu önemlidir.Motorcu adam sadece süren değil,dilinden anlayandır...
Allah bu işin meraklısını -sevenini motosikletsiz bırakmasın.
Çin lide , hintlide yoklukta nimet.
en iyi motosiklet sahip olduğun.......
el deki kuş daldaki kuş tan her zaman iyidir .
selamlar.
Sorunun cevabı basit. Çinli motorları araştırmamış olmak almamak için yeterli sebep.
Girin bi xtreme max formunu gezin. Adamların motoru bi uçurumdan atmadıkları kalmış. Daha döküldü kırıldı diyen yok.
Bu çinli motor konusu uzar gider, Motor sevdalısı arkadaşımın cebindeki parayı sokağa atmasın yazık olmasın diye yazdım çizdim.
Sırf görüntüsü güzel diye bilmem motoru şöyle böyle diye rastgele motor almayın, iyice araştırın kullananlara sorun. Bana X marka bi çinli sorsan alma derim kullanmadığım için, bikaç tane kulanana sorun nasıl nedir ne değildir? Sonra pişman olmayın sürprizler yaşamayın, ilerde dersiniz ben bu motorun şu eksiğini biliyodum bilerek aldım diye.
Herkese kazasız sürüşler.
Değerli arkadaşlar; kalite çizgisi düşük ürünler desek belki daha doğru olur mu bilmiyorum. Ama şu bir gerçek, pazar payında çok hızlı bir şekilde kaliteli ürünlerin oranı artıyor. 5 yıl önceki rakamlarla bugünü karşılaştırdığımda pazar payı oranındaki değişim muazzam. Bu gidiş aslında bizi gelecek adına umutlandırıyor. Tüketici 2004-2006 döneminde yaşadığı acı tecrübeyi bir daha yaşamak istemiyor. Esas soru ve sorun tüketici kaliteye en uygun fiyatla nasıl ulaşabilecek? Yedek parça sorun yaşayacak mı, uygun servis hizmeti alabilecek mi, yedek parça fiyatı uygun olacak mı? Kanaatime göre bunu sağlayabilen markalar önümüzdeki zaman diliminde hızla öne çıkacak. Fiyat/kalite performansı en yüksek ürün ve markalar önümüzdeki yılarda pazarda söz sahibi olacak. Bunu başarabilen hangi marka olursa kesinlikle saygı duymamız gerekiyor. Hakikaten buna layıkız. Dün gece saat 03.25'de bir motorseverden gelen mesajı sizlerle paylaşıyorum. Bence en güzel cevabı vermiş...Çin,Japon, Hindistan fark etmez ama mutlaka yukarda arz etmeye çalıştığım hususları öne çıkaranlar bu süreçte haklı olarak önde olacak...
"mrb geçen yıl sıfır olarak çinli bir motor almıştım aldığıma pişman oldum sorunları hiç bitmiyor servisten çıkamıyoruz en sonunda kararımı verdim en geç yaza kadar elimdeki çinliyi satıp dıscover 150 f eğer durumum yeterli olmassa boxer 150 yi alacam bizim burada bajaj bayisi yok yenişehir ilçesinde varmış bize 25 km uzakta neyse sorun değil oradanda alırız bajaj kullananlar çok memnun özellikle servislerin çok ilgilendiğini söylüyorlar bu yüzden seçimimi bajaj yapıcam bajaj modelleri neredeyse çinli motor fiyatlarıyla satılıyor artı 2el değerleride yüksek Türkiye çinli motor mezarlığına dönüşmüş durumda bunları ancak bajaj temizler diye düşünüyorum ben öncelilkle başta size kuralkan ve bajaj motor yöneticilerine çok teşekkür ediyorum hem fiyatı uygun hemde kaliteli motorlar sattıkları için görüşmek üzere ekrem bey"
15000 km de 150 mc aldım 3.000 km den fazla oldu. Sadece yağını bujisini ve ampulunu değiştirdim günde 100 km 120km kullandığım zamanlarda oldu yağmurdada çamurdada karlı havadada bindim motorda gayet iyi sıkıntı yok bundan önce cg motorum vardı onada 8.000 km bindim 80 km hızla fıtı fıtı istediğim yere gittim 150 km mesafeyede gittiğim oldu . çin japon veyahut herhangi ülke malı olsun insanda biraz kulak göz aşinalığı olacak motorun sesi değişti ha burda sıkıntı var motor çalışmıyor sıkıntı burda olmalı veya burası ilerde başıma sıkıntı açabilir şimdi bunun bakımını yaptırmalıyım işde burada bakım devreye giriyor çinliye 2bakım yaparsın japona 1bakım amma velakin şimdi japon mallarındada yan sanayi çin parçalar mevcut oda yine parça kalitesini düşürür geriye kaldı motor sağlamlığı o ise motora aşırı yüklenme ve yağını zamanında değişmene bağlı. Elbette japon motor kaliteli ama şuan yeni çinlilerde kalite bakımından japona yaklaşıyor .Çinlileri pek sevmesemde ( insan olarak). bana göre gözlemim bundan ibaret bu benim düşüncemdir . Kimisi japonu hatasız kabul edebilir kimisi salonun ortasına avize gibi asabilir benim gözümde ise bir ulaşım aracı .
Bu forumda her zaman en çok hit çeken 2 konudan birisidir bu zaten.
1-) Çinli motor neden alınmaz ?
2-) YBR'mi CBF'mi ?
Yaklaşık 1 küsür senelik üyeliğimde benim gördüğüm budur.
Eski ve ilk motorum Mondial 100 MFH idi 2. el 10.000 km'de almıştım.
İllallah ettirdi, bir daha çin malı motora binenin taaa... dedirtti 4 ayda 5000 km yapıp sattım.
Üstünden 5 küsür ay geçti 2. el YBR'mi yoksa CBF'mi derken bir çok motora niyetlendim, bir çok motora bilendim ama nasip değildi olmadı. Aklımda hep bir Mondial Drift düşüncesi vardı, çevremdeki kullanıcılardan'da olumlu cevaplar aldıktan sonra gittim sıfır 2015 model Mondial Drift aldım.
Alır almaz bujisini değiştirdim ( NGK ) + Lastiklerini değiştirdim ( Michelin Pilot Street ) + Far ampülünü değiştirdim ( Varta )
1.5 aydır kendisi ile birlikteyiz yağmur - çamur bindim hatta bir kere yan yatırdım bile ( Egzoz muhafaza hariç hiç bir yeri çizilmedi ) Şuan 2000 kilometreye geliyor ve 2000 bakımına gideceğim yağ olarak Motul 5000 10w40 kullanıyorum.
Apaçi değilim ama herkesin içinde olduğu gibi benimde içimde biraz apaçilik yok değil.
Miss gibi rodajını yaptım, rodaj bittikten sonra yeri geldi gazladım, yeri geldi yavaş gittim, yeri geldi kesiciye düşürdüm, yeri geldi teker yaptım yani kendisi ile lastik yakma hariç her şeyi yaşadık
Memnunmuyum ? Henüz belki çok kısa bir süre geçti ama Allah var memnunum 5.500 liralık YBR'nin yapabildiği ve hatta yapamadığı her şeyi yapma imkanı tanıyor bana motorum ( Örneğin YBR'den çok daha performanslı )
5.500 liralık YBR ESD kadar kaliteli'mi ? Değil, Neden ? Çünkü bu motor 3.500 lira.
3.500 liralık maldan 5.500 liralık mal kalitesini beklerseniz hangi taşıtta - hangi sektörde olursa olsun üzülürsünüz.
Birde şöyle bir durum var YBR ESD isimli motosiklet Drift'ten hakketse hakketse 500 lira daha fazla fark eder, ama 2000 lira fark ediyor sebep ? Çünkü YBR bir YAMAHA Markası ona 1500 lira daha fiyat kazandırıyor, bu ne yazık'ki bir gerçek
Kısacası çinlinin kötüsü kötü, iyisi iyidir.
Lakin birde bu işin kullanıcı boyutu var, bana verin sıfır YBR ESD'yi 1 ay içinde dağılmış - yürümeyen halde size vereyim. Birde verin beğenmediğiniz çinliyi 1 ay sonra yanınızdan korna çalarak geçeyim
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)