çinli motor alınmaz diye bir kural yok. git haouje al bin mesela.
çinli motor alınmaz diye bir kural yok. git haouje al bin mesela.
Çinliler olmasa piyasaya bukadar marka adı altında bukadar model seçenek sunmasalardı biraz 10 bin tl altına zor 150 cc motora binerdik.
Soran olur sa zaten kardeşim çinli alacaksan mondial drift al diyoruz mondialin zibbille modeli varken, Az daha varsa tvs al diyoruz bajaj al diyoruz az daha varsa ybr cbf al diyoruz. Ama var sa diyoruz.
Şimdi biri kanuni dese 3500 üm var dese phantom a bulaşma derim GT170 e blaşma derim ama git windy al deriz Çinli var çinlinin içinde de çinlinin çinlinin çinlisi var.
5 500 lira param olsaİlla sıfır istiyorsam TVS 150 alırdım ha 2. el olsun japon olsun dersem hyosung comet250 alırdım cbf250 alırdım.
Ama ya az daha biriktir şunu al ya 3binim var ya 2 bin daha koy honda al.
Madem öyle siz verin o 2 bini o arkadaşda japon alsın binsin.
Biriktirmek öyle kolay mı ? çalışıp didinip bir kenara koymak?
Bende de çinli var 1500 e aldım konya toplaması KMT çelik param buna yetti. 1 aydır birikim yapmaya başladım taki seneye bu aylara kadar hedefim 5 6 bin toplamak. 150 cc değilde 250 cc için ugraşıyorum.
Telefon faturamı küçülttüm içkim sigaram yok keyfi aldığım şeyleri almaz oldum. 1 yere para harcayacakken 1 kez daha düşünüyorum.
Birikim kolay değil.
Kontrol edemediğin güç,güç değildir. ...Ya ALLAH Ya MUHAMMET Ya ALİ... Engin TEPE Yaş:26 Sivas/Hafik
Mevzu bütçe ve ödeme ile alakalı.
Maksimum 3.000 lira bütçesi var diyelim ki motor için vatandaşın. Nakit çıkartamıyor,gidip o bütçeye çinli yettiği için gidip alıyor.
Şimdi biraz daha bekle para biriktir muhabbetine hiç girmeyelim,ülkenin sosyo ekonomik koşulları bir değil,mahalle mahalle dağlar kadar ekonomik
gelirde fark var,neyse. Bunlar uzun mevzular,girmeyelim çıkamayız
Vatandaşımız gitti beğendiği x marka çinliyi aldı.
Burda iki sorun ortaya çıkıyor.
1-Montaj;
Servis motosikleti hazırlarken adam gibi montaj yapmıyor. Açın kullanıcı başlıklarına bakın. Montaj ile alakalı o kadar çok sorun görüyoruz ki.
İşte ilk eşik burada. Eğer montaj doğru düzgün yapılmışsa ilk eşik sıkıntısız atlatılıyor.
2-Sürücü bilinci;
Eğer motosikletin sahibi bakım denen olguyu biliyorsa,altındaki motosikletin malzeme kalitesini,limitlerini biliyorsa o çinli motor ne olursa olsun çok uzun süre sahibine hizmet ediyor.
Bazen komik sorunlar çıkıyor malzeme kalitesizliğinden ötürü. Ama parça fiyatı 2 paket sigaraya eşdeğer bir miktar olunca sıkıntı halledilebiliyor.
Belli kilit noktalar var. Onları bilmek önemli. Bilgiye bu kadar çabuk ulaşılabilen bir çağda bu bilgileri elde etmek çok basit.
Benim ilk scooterım mondial 150 zc idi. Yok şasi kırarmış,yok motor kitlermiş vs onlarca rivayet vardı hakkında. Ben bakımını eksik hiç etmedim,para harcamaktan çekinmedim. Ne oldu peki?
1250 liraya aldığım motorla 18.000 km yaptım. Sonra sattım. Şimdi dördüncü sahibinde. Hala şasi kırılacak,motor kitleyecek bekliyoruz Motor 40.000'de olması lazım,net bilmiyorum.
Velhasıl çinli alacaksanız;
1-Şu forumları okuyun,nokta atışı yapın seçeceğiniz modelde.
2-Eliniz anahtar tutsun,bakım yapmaktan korkmayın.
3-Malzeme kalitesizliğinden ötürü ortaya çıkacak basit sorunlar için önleminizi alın.
Mesela şimdi benim sadece şehir içi motosiklet için 1.500 lira bütçem olsa,1.000 liraya bir cub,scooter ya da cg alırım. 500 liraya bakım yaparım. 5000-6000 liralık motorun yaptığı işin aynısını %80 karla yaparım.
Ha paran olur o zaman git istediğini al başlangıç için,yada büyük cc'nin yanına 2.bir model için. ktm rc125,yzf r125,mt125 vb.
Kim ne diyebilir ki,parayı bastım aldım dersin,işte tam tersini çinliyi tercih eden adam söyler. Bu kadar param vardı,bunu alabildim der.
Herkesin bütçesi bir değil arkadaşlar. Yahu buna para verilir mi,japon alsaydın demekle o iş olmuyor. Onlarca sebep var insanları çinliye yönelten.
O yüzden bu forumda çok hoşuma giden bir sözle mesajı sonlandırayım. Kötü motosiklet yoktur,bakımsız motosiklet vardır.
Allah hepinizi gönlünüzdeki motosikletlere kavuştursun,tekeriniz düz bassın
Benim peder beyde Bisan Lifan var 3 valfli maşallah 10 senedir aynı motoru kullanıyor hala daha taş gibi..
06 EB 8036
09 R 5520
2008 den beri asya cub kullanıyorum. Harcadığım para belki yarı parasını geçti. Her zaman bakımlarını da zamanında yaptırıyorum çok iyi bir ustam var. Ama bir yerden sonra fayda etmiyor. Karenajlar dökülüyor, zırıltılar başlıyor, ayarı kaçıyor vs vs...
Ama çinliler olmasaydı motorum olmazdı. Bu yüzden alınmaz diyemiyorum. Bugün japonlar ikinci elde bu paralara satılıyorsa çinliler sayesinde piyasada motorlar arttığı için. Çinliler olmasa japonların fiyatı da düşmezdi bu kadar.
Tamamen kendi düşüncemi yazdım. Katılmayanlar çıkabilir.
Her çinli kalitesiz değildir ama bazıları resmen berbat ve servisleri motosiklet montajını baştan savma yapıyorlar
Honda firması da kullanıcılarıda insanları salak yerine koyuyorlar honda cbf 150 5.800 tl olur mu be ey insafsız
Geçenler de sahibinden.com da honda cbf 150 lere bakıyorum adam 2011 model honda cbf 150 54000 km de 5000 tl para istiyor ulan zaten adamın cebinde 5000 tl olsa üzerine bir miktar daha ekleyip gidip sıfırını alır 2011 de o motorun sıfırı 4.000 - 5000 tl arası
eğer bir gün çinli alırsam sadece cross alırım. o da lifan olur. onun dışında rahatlık batıp ille bu para cepten çıkmalıysa dışarıda yardıma muhtaç insanlara verin
Evet! Bu ikinci el dalgası da ayrı bir rezillik. Tanıdığımız bildiğimiz biri uygun fiyatla motorunu satmıyorsa mecburen çinliye yöneliyoruz. Ha illa çinli alınsın diye bir derdim yok. Şimdi hintliler var. İnşallah çinlileri de siler atar. Umurumda olmaz. Banan ne! Ben başta kendim olmak üzere insanların çıkarına bakarım. Bize uygun fiyatla orta kalite motor versinler de kim verirse versin.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Katılıyorum ama bir bakıyorum ybr plaka vs 6 bine gelecek ee ne yapayım 2 tane benim motordan alırım biri yedek durur trafiğe çıkarmam ya fiyatlar çok uçuk japonlarda.Ben de çok üzüldüm çinli motor aldığımdan yoldada kaldım,parçada değiştim ama ne kadar ekmek okadar köfte oluyor.Hız ve uygun yedek parça konusunda 2 kat daha iyi iken kalite olunca yarısını veremiyor,üzücü.
konudaki diğer yorumları okumadan yazıyorum elli defa şu çin malı motoru muhabbetini açmaktan bıkmadınız forumda parası olan var olmayan var
500 600 tl lik motora binen bir dolu insan var ufak masraflarla yürütüyorlar motoru bir şekilde onlara çinli almayın diyorsunuz ayrıca motora düzgün bakmayana adama çinli versen ne olur japon versen ne olur
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
Bende motorumu almadan önce yarı peşi yarısı vade (senet ) phantom motor buldum aldım bindim 7 bindeydi sanırım 1 yaşında motor resmen anası ağlamıştı ben görünüşüne hasta olmuştum.
Eger çinli alınacaksa ya sıfır alacaksın kendini belli etmiş modelleri yadaaa eş dost bildigin motoru.
Şahit oluyoruz ve forumda bile bir yığın kullanıcı var sıfır almış rodaj süresünü anlatıyor max 120 bastım diyor ya arkadaş neden rodaj ? rodaj ın ne olduğuna dair bir fikrin var mı ?
mondial 250 destro kullanıcı adam yeni motora tanıtım videosu çekiyor videoda arka lastiği yakıyor. Ve bu adamlardan 2. el çinli pardon tecavüze uğramış çayna motor alıyoruz.
turkish39 Abimizin paylaştığı fotoğraflardan Örnek,
Bir bu tip de kullanıcıdan çinli almak var,
Birde bu tip kullanan şahısdan almak var.
Kontrol edemediğin güç,güç değildir. ...Ya ALLAH Ya MUHAMMET Ya ALİ... Engin TEPE Yaş:26 Sivas/Hafik
birde şöyle de birşey var. çinli kullananlar rodaj nedir bakım nedir genel olarak bilmiyolar. herif aldığı gibi hız denemesi yapıyo, otomobil yada ayçicek yağı koyuyo 2 bin km sonrada motor yağı katkısı koyarak kalın bi yağla karıştırdıktan sonra satıp kurtulmaya çalışıyo. yani motorcu olmuyo çoğu, bindikleri bisiklet bile alınmıyacak tiplere denk gelme. mantıklı olanı hele de çinliyse sıfır almak ve çinliler arasında en sağlam üretilen tip cross motorlardır. lifan markasınıda çinlilerin en kalitesi olarak biliyorum
Çinli Motor Alınmaz Elbette Ama Bazıların maddi durumu var,bazılarının maddi durumu var. Bendede Bisan Var Önceden Takla Attığım Oldu ,Ölümden Döndüğüm Oldu .(40-45km hızla giderken arka teker kitledi) Birkaç Sorun Çıkardı. Motoru Bir japon Motoruna benzetiyordum. Sonra Dedim Adam gibi Kullanıcam Ondan Sonra Adam Gibi Biniyorum Km 12.000de Bakımlarını Zamanında yapıyorum.
ucuz mal alacak kadar zengin değilim İngiliz atasözü. Bakarsan bağ bakmazsan dağ olur da Türk atasözü. Ancak not düşelim hemen, cimriyle cömertin harcı birdir
valla benimde çinli cup motorum vardı her bindiğimde titreşim artardı 1000 tl ye almıştım 4 sene bindim 1000tl ye sattım tekrar ama ne masraflar ettim sonra honda cbf 150 almaya karar verdim ikinci el bi abimde vardı bindim denedim motor harbiden çok güzeldi dedim bunu istiyorum ben alıcam tamirci arkadaşlara falan sorarken kuba cr1 diye bi motora rastladım 0 km de test sürüşü yaptım honda cbf den hiç bir farkı yoktu ister inanın ister inanmayın motor çok hoşuma gitti almışken 0 olsun dedim ve aldım şu an 2600 km deyim 400 km lik uzun yollara gidip geldim hiç bi sıkıntı yaşamadım eğer bakımlarını düzgün ve zamanında yaptırırsanız japon motorundan hiç bi farkı yok diyebilirim. Cupla uğraşmaktan herşeyi kendim öğrendim motor dağıtıp toplayabilirim mesela bu forumda sayılı insan var öyle al eşek gibi bin bozuldu at çöpe mantığıyla alınıyor çinli motorlar ama gözüm gibi bakarım motosikletin ne olduğu hiç fark etmez isterse mobilet olsun tertemiz ve bakımlı olur herzaman benim motorum kısacası alacaksanız eğer çinlinin düzgün motorlarından alın misal kuba cr1 rks 150 titanic kuba pars kuba platinum mondial z one bunlar güzel motorlar hep
çin malı motor dandiktir vs çin malı parasına göre iyidir
adete bir klasik, bir derbi, bir kült tartışma, bir fenerbahçe galatasaray, bir chp akp. bu forumun damarlarındaki, kökenindeki bir tartışma
ve galip olmuyor. 8 yıl tartıştım bu forumda
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)