0.50mm diye bir değer olacağını sanmıyorum,bu 1mm'nin yarısı yapar
0.05-0.8-0.10 gibi değerler doğrudur buda milimetrenin onda birine yakındır
Bir jilet 0.10 mm gelmektedir,zamanında innova için kullanmıştım
0.50mm diye bir değer olacağını sanmıyorum,bu 1mm'nin yarısı yapar
0.05-0.8-0.10 gibi değerler doğrudur buda milimetrenin onda birine yakındır
Bir jilet 0.10 mm gelmektedir,zamanında innova için kullanmıştım
Tarzanca yazdım yine zongshene, geçen senede yazmış idim , iplememeişlerdi, yanıt başka 2 firmadan gelmişti, belki bu defa imana gelirler, yazdıklarımı çözebilirlerse , bu küçük değerlerin kafa karıştırdığını, milimetrik orjinal fabrika ıkış değerlerini kafamızı karıştırmadan yazmalarını istedim, yoksa döverim uleyn didim, baalım ne diyecekler/diyeceklermi
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
Bu değerleri , 0.05 ile sıkı geçme ve 0.10 ile geçmeyecek şekilde 04 emmeyi, 06 egzoz olarak ayarlamaya çalıştık, kendimde usta arkadaşta 2-3 defa uğraştık.
Sorun şuki, bendeki alette sübab ayarı yapabilmek için radyatörlerin çıkması , iyice suyu boşalması kıvır zıvırı işi çok uzun, artık yoruldum, şimdi motor bşından kalktım, nasip olur ise, motoru komple masaya alacağım.
Hatta tamamen ayırıp, egzantrik vs, en olası ayar ne olabilir, bakacağım, yapamaz isem usta arkadaşa danışacağım, bir kaç gün moorsuz takılayım bakaıyım.
arkadaşlar piston üön ya 2 durumda gelir. birinci durum subap bindirmesi yani eksoz tam kapanırken emme subabın hemen açıldığı piston üön olduğu durumdur.(ayar yapılmaz)bu durum yeni bir iş başlangıcıdır.ikinci durum ise esas olan ayar yapacağımız sente emme subabı basar piston aşağı iner az daha haraket edince emme subabı kapanır.piston yukarı çıkmaya başlar üön ya geldiğinde subabların ikiside boştatır.(ayar yapılır)
kısaca özetlemek gerekirse tek silindirli 4 zamanlı motorda emme subabı takip edilir emme açıldıktan sonra pistonu takip edin üön ya getirin ve ayar yapın.
ayrıca ybr için konuşmak gerekirse (konunun çözümüne itafen) servıce manualde yazan değerler soğuk motorda 0,08-0,12mm eksoz 0,10-0,14 mm dir yazılan rakamlara baktımda 0,50 -0,70-0,25-0,30 gibi rakamlardan bahsedilmiş nebilim bunlar büyük rakamlar dostum senin işini 0,10mm sentil işini görecektir.
sana 0,01mm adımlı sentil lazım
http://tr.aliexpress.com/item/8-Leng...574635205.html
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
ben zamanında TR de nette denk gelmiştim ama şimdi bulamadım.
ama bunu buldum. telefonda teyit etmek gerek, resimle aynı mı yada ölçülerini, ırmak pazarı nede olsa
http://www.rialli.com/11442__sentil/
Adım CEM
MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz
yorumunu ve bilgisini esirgemeyen tüm arkadaşlara gerçekten çok teşekkür ederim. bu değerlerin motordan motora hatta modelden modele değişkenlik gösterdiğini hesaba katarsak sizin bilgilendirmeleriniz ışığında (bana kalsa 0,5 mm emme-0,7 mm egzos değerleri şeklinde müşteri hizmetlerinden aldığım bilgilerle yapacaktım Allahtan yapmamışım) mondiale :
'' ÖNCELİKLE İYİ GÜNLER 2013 YILINDA ALDIĞIM MONDİAL MC-X ROADRACERX ÖN - ARKA DİSK FREN SİSTEMİNE SAHİP (DİSK FİREN SİSTEMİNİ BELİRTMEMDEKİ GAYEM 2010 YILINDAN SONRA 2012 DEN İTİBAREN SATILAN MODEL OLDUĞUNU BELİRTMEKTİ) BİR MOTORUM VAR MOTORUM 6000 KM DE VE SÜBAP AYARLARININ AYARLANMASI GEREKMEKTE İKAMET ETTİĞİM YER CİVARINDA YETKİLİ SERVİS OLMADIĞINDAN MOTORUMUN EMME VE EGZOZ SÜBAP AYARLARINI YAPMAK İSTİYORUM. MOTORUMUN ORJİNAL KULLANMA KILAVUZUNDA BU DEĞERLER BELİRTİLMEDİĞİNDEN , TARAFIMA BU DEĞERLERİN YAZILI OLDUĞU BİR BELGENİN MAİL YOLUYLA BİLDİRİLMESİNİ İSTİYORUM.
AYRICA BU BİLGİLERİN TARAFIMA VERİLMESİLDEN SONRA UYGULAMADAN KAYNAKLANAN BİR HATANIN KESİNLİKLE MONDİAL AİLESİNE MAL EDİLEMİYECEĞİNİ KABUL VE TAAHHÜT EDERİM... TEK İSTEDİĞİM İŞLEMİ SAĞLIKLI GERÇEKLEŞTİREBİLMEM İÇİN BU DEĞERLERİN YAZILI OLDUĞU TEKNİK DÖKÜMAN. MONDİAL MOTORUN BİLİNÇLİ BİR KULLANICISI OLARAK ŞİMDİDEN İLGİNİZE TEŞEKKÜR EDERİM. ''
şeklinde bir mail attım... umarım bir belge paylaşılırda bende rahat ederim ve en azından paylaşıp işlerine yarayacak arkadaşlara yardımcı olabilirim...saygılar
öncelikle bu durumu araştırmama sebep olan centiko ya teşekkür ederek başlayalım... arkadaşlar mondial'e gönderdiğin mail neticesinde mondialde Ülkü ARAS hanımefendiyle yaptığımız görüşmede mondial 2013 mcx 150 roadracerx motorum için aldığım değerler şu şekildedir. emme sübap ayarı 0.05 mm, egzos sübap ayarı 0.07 şeklindedir. ayrıca bu değerler antalya ve istanbuldaki yetkili servis telefon ile aranarak teyid edilmiştir. burdan bu ayarı yapmak isteyen arkadaşlara bir nebzede yardımcı olabildiysek ne mutlu bize... yayında ve yapımda emeği geçen tüm arkadaşlara teşekkürler... THE END
Biz bitti demeden bitmezzz... (Yazık ettiler şu diziye'de, yazacak çok şey varda neyse...)
Emin olmak adına , valf kapağını söktüm, bildiğim yöntem ile işaretlemelere bakarak , üst ölü noktayı tesbit ettim , buji anahtarı kayb etmişim pistonu çek edemedim, zaten bu ayarda enson usta arkadaş toplamış ve ayralamıştık çalışıyor alet , ancak şu değerlerde eski ataklaık yok, yaa debriyajlar tam öldü yada sıhhatli değerleri halen bulamadık.
Sorum ise, bir yanlışlık yok ise sübab kolu/krangı pozisyonu aşağı doğru " V " halinde , iken en doğru ayarlama pozisyonu değilmi ağalar?
Toplar iken terslik filan olmuş olamaz diye düşünüyorum yinede emin olmak adına sorayım dedim.
Alt gözlem portu sente noktası/çizgisi
Egzantrik gözlem portu RI - LI sanırım " R = Right(sağ) , L = Left (sol) noktalar sağ altada nokta puntası
Ve sübab kolu/krangın aldığı üon(üst ölü noktadaki halli) durumu , umarım terslik yoktur.
Yorumlar iseniz sevinirim , son ayrıntı , egzantrik zincirini değişmiş idim zaten, ancak gergisini sanki fazla gergin olduğunu hiss ediyorum son fotoda sağ tarafta gergiyi görmek mümkün, gevşetmelimiyim?, yoksa gergin olarakmı kalmalı yada en ideal ayarı nedir acaba?
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)