Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

subap ayarı

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ces2050 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2012
    Şehir
    derince/kocaeli
    Motosikleti
    mondial mc-x150
    bugüne kadar bir çok konuda yardımlarınızı ya direkt yada dolaylı yollardan gördüğüm değerli motosiklet.net kullanıcıları bir kez daha yorumlarınıza ve bilgilerinize ihtiyacım var. iki meselem var birincisi şu ki; bilenler bilir bende mondial mcx 150 var motorumun subap ayarlarının aralıklarının kaç olduğunu nasıl öğrenebilirim biliyorsunuz ki tek silindirli ve iki valfli bir motor yani emme ve egsoz kapaklarının subap ayar aralıkları nerden edinilir. birde hiç subap ayarı yaptıran varmı motorum 2013 model ve 6000 km de sıfır almıştım. lütfen marka yönelik ona yaptırmasanda olur gibi laflar etmeyin neye bindiğin değil nasıl bindiğin önemlidir mantığındayım.
    ikincisi ise benim benzin göstergem bir ara çalışıp sonra dibe vuruyor bazen giderken vites aralıklarında kımıldıyor sonrasında gaza yüklenince yine dibe vuruyor bu konuda da bilgisi olan başından benzer bir durum geçen arkadaşlar yazarlarsa çok sevinirim...şimdiden hepinize teşekkür ederim... saygılar


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    idmanyurdu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Mayıs 2014
    Şehir
    Mersin
    Motosikleti
    tvs apache(2007),ybr 125 (2014),(cbr 250 2013)
    subab sesi mi geliyor ? subab ayarı biraz ince iş ustaya yaptırmanızda fayda var. benzin gösterge sorunu ise gaza bastığında depodaki benzinin çalkalanması ve samandıranın oynamasından dolayıdır.1 kez depoyu fulleyerek ibreye tekrar bakınız

  3. #3
    maxim4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ekim 2014
    Motosikleti
    Yamaha YBR ESD 2014
    Bende ustaya yaptırılmasına hemfikirim

    2014 ybr m 5 tl ile 40 km zor yaparken smdı 63 km yapıyor.serviste yapıldı subap ayarı

  4. #4
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Kataloğunda boşluk değerleri yazıyor.

    İnternetten vidosunu izleyerek kolayca yapabilirsiniz. Önemli olan aşırı sıkı olmaması.

    https://www.youtube.com/watch?v=-4CrFwli-v0
    ces2050 bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    21 Eylül 2011
    Şehir
    Karaman
    Motosikleti
    Kuba CR1
    Zaten bakımlarını düzenli olarak yaptırtıyorsanız subab ayarı yapılıyordur diye düşünüyorum eğer bi subablardan şıkırtı falan geliyorsa o zaman bi ustaya götürün halletsin kesin değer aralığı söylemek yanlış olur malum bu firmalar bize bi bilgi vermiyor ustalar makinenin sesine gaz yiyişine göre ayarlıyor depo göstergeside bence gaz tepkisinden kaynaklanıyor olabilir sabit hızla giderken normal mi gösteriyor benzin içerde çalkalanıyorsa gösterge oynayabilir ya da şamandırada sorun vardır

  6. #6
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    emme 0,10 egzoz 0,20 mm


    motor soğuk iken üst kapağı sök vitesi 4 de tak arka tekeri elle öne çevir

    arkadaki subap yani emme tamamen kapandığında (supapa basan piyano en üst noktaya yükseldiğinde)

    her iki supap boşluğunu kontrol edip yazılan değerlere ayarla..

    bu kadar basit bir işlem biraz elin anahtar tutuyorsa kendin yapabilirsin 10 dk sürmez..

  7. #7
    ces2050 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2012
    Şehir
    derince/kocaeli
    Motosikleti
    mondial mc-x150
    arkadaşlar öncelikle 09.03.2015 saat 15:17 de 444 8 085 (mondial müşteri hizmetleri) ile yaptığım telefon görüşmesinde motorsikletin model yılını ve ismini verip yardımcı olabilirler mi diye sordum... yetkili servise gitmem gerektiğini söyledi gidemiyecek durumda olduğumu söyleyip kısa bir süre bekletildikten sonra emme valfi 0.5 ,egzoz valfi 0.7 şeklinde bir cevap verildi tarafıma... aradan bir gün geçtikten sonra bu telefondan bilgiye ne kadar itibar edebilirim diye içimde bir soru kemirdi durdu beni dayanamadım tekrar aradım ve yine aynı değerleri aldım. buradan bu işlemi yapmayı düşünen arkadaşlara umarım bilgilendirici bir açıklama olmuştur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------

    Alıntı Nikkfurie adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    emme 0,10 egzoz 0,20 mm


    motor soğuk iken üst kapağı sök vitesi 4 de tak arka tekeri elle öne çevir

    arkadaki subap yani emme tamamen kapandığında (supapa basan piyano en üst noktaya yükseldiğinde)

    her iki supap boşluğunu kontrol edip yazılan değerlere ayarla..

    bu kadar basit bir işlem biraz elin anahtar tutuyorsa kendin yapabilirsin 10 dk sürmez..
    nikkfurie yorumun için teşekkürler fakat sen bu değerlere nerden eriştin... senin motor için uygun olan değerler mi bunlar? teşekkürler...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------

    video gerçekten harikaydı çok teşekkür ederim...
    Bilgi bir ışıkk gibidir. Onu kullanırsanız daha parlak olur, kullanmazsanız söner. (Alexander Everett)

  8. #8
    DKN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ocak 2013
    iyi sibob dememişiniz. subap ayarına sibob ayarı diyen bisürü insan tanıdım adamlara doğrusunu söylüyosun hâla kendi bildiklerini savunuyolar

  9. #9
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı ces2050 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar öncelikle 09.03.2015 saat 15:17 de 444 8 085 (mondial müşteri hizmetleri) ile yaptığım telefon görüşmesinde motorsikletin model yılını ve ismini verip yardımcı olabilirler mi diye sordum... yetkili servise gitmem gerektiğini söyledi gidemiyecek durumda olduğumu söyleyip kısa bir süre bekletildikten sonra emme valfi 0.5 ,egzoz valfi 0.7 şeklinde bir cevap verildi tarafıma... aradan bir gün geçtikten sonra bu telefondan bilgiye ne kadar itibar edebilirim diye içimde bir soru kemirdi durdu beni dayanamadım tekrar aradım ve yine aynı değerleri aldım. buradan bu işlemi yapmayı düşünen arkadaşlara umarım bilgilendirici bir açıklama olmuştur.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------



    nikkfurie yorumun için teşekkürler fakat sen bu değerlere nerden eriştin... senin motor için uygun olan değerler mi bunlar? teşekkürler...

    dostum sana verilen bu değerlerin doğru olması imkansız zira yarım milimetre emme supap boşluğu ben hiç duymadım görmedim..

    emme supapı motor tamamen soğuk iken milimetrenin onda biri yani 0,10 veya yaz mevsiminde aşırı sıcak coğrafyalarda 0,15 ayarlanır bu motorlarda..

    egzoz da aynı şekilde 0,20 veya 0,25 ayarlanır,bu rakkamları işinin ehli bir ustada onaylar zira bu şekilde sıkıntısız çalışmıştır..

    benim motorda supap ayarları emme 0,20 egzoz 0,30 mm dir

  10. #10
    serkanADH13 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Temmuz 2006
    Şehir
    İ.S.T G.o.paşalı ,,''Sakarya'lı''
    Motosikleti
    Motor Tamircisi :) 0,535,939,20,86 :)
    ŞU DEĞERLERDE MOTORUNU YAPTIRAN VARSA LÜTFEN YORUM YAPABİLİRMİ,,,


    Bu değerler ne anlama geliyor,
    Nasıl Ayarlanıyor cok merak edıyorum,,,

    0.20,,,,0.25 subap ayarını neye dayanarak yaparlar HİÇ AKLIM ALMIYOR...

  11. #11
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı ces2050 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    arkadaşlar öncelikle 09.03.2015 saat 15:17 de 444 8 085 (mondial müşteri hizmetleri) ile yaptığım telefon görüşmesinde motorsikletin model yılını ve ismini verip yardımcı olabilirler mi diye sordum... yetkili servise gitmem gerektiğini söyledi gidemiyecek durumda olduğumu söyleyip kısa bir süre bekletildikten sonra emme valfi 0.5 ,egzoz valfi 0.7 şeklinde bir cevap verildi tarafıma... aradan bir gün geçtikten sonra bu telefondan bilgiye ne kadar itibar edebilirim diye içimde bir soru kemirdi durdu beni dayanamadım tekrar aradım ve yine aynı değerleri aldım. buradan bu işlemi yapmayı düşünen arkadaşlara umarım bilgilendirici bir açıklama olmuştur.



    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:50 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:48 ----------



    nikkfurie yorumun için teşekkürler fakat sen bu değerlere nerden eriştin... senin motor için uygun olan değerler mi bunlar? teşekkürler...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:00 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:50 ----------

    video gerçekten harikaydı çok teşekkür ederim...
    bana da merkezden mondial max için emme 0,06 egzos 0,07 mm olarak verilmişti

    ama o degerler motoru cok sıktı.

    bende emme ve egzos olarak 0,10 mm olarak ayarkadım,

    az sesli calısıyor ama güvenli ve düzenli calısıyor .
    ces2050 bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  12. #12
    ces2050 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2012
    Şehir
    derince/kocaeli
    Motosikleti
    mondial mc-x150
    Alıntı cenkito adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bana da merkezden mondial max için emme 0,06 egzos 0,07 mm olarak verilmişti

    ama o degerler motoru cok sıktı.

    bende emme ve egzos olarak 0,10 mm olarak ayarkadım,

    az sesli calısıyor ama güvenli ve düzenli calısıyor .
    cenkito arkadaşım çok sıktı derken biraz açarmısın , çekiştenmi düştü fazlamı yakmaya başladı... teşekkürler
    Bilgi bir ışıkk gibidir. Onu kullanırsanız daha parlak olur, kullanmazsanız söner. (Alexander Everett)

  13. #13
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı ces2050 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    cenkito arkadaşım çok sıktı derken biraz açarmısın , çekiştenmi düştü fazlamı yakmaya başladı... teşekkürler
    sıkmak deyimini yanlıs kullanmıs olabilirim.

    gaz tepkileri sertlesmişti, servis de yapıldı ve kısacası eski haline göre hosuma gitmedi.

    ben kısaca subab ayarı olayını size bir anlatayım:

    subap ayarı demek subap bası ile subap piyanosu arasındaki bosluk demektir.

    metaller (motor parcaları, subablar, vs vs,) ısındıkları zaman boylarında uzama

    oldugundan bırakılan bu bosluk motor ısınınca daha da azalır ve sıfıra yaklasır.

    subap ayarı tam yada tama yakın degerde olan arac bosluk fazla olandan daha iyi ceker ve cok cok az da olsa daha fazla yakar

    cunku subap acılma ve kapanma zamanı ideale yakın olur.

    geleyim bosluk fazla olursa ne olur :

    bosluk fazla oldugunda (abartı olmamak kosuluyla) subaplar ses yapar motor sogukken

    bu bosluktan dolayı subaplar tam acılmadııgından

    her turda subap piyanosu önce boslugu kat edip sonrasında subabı iteceginden az da bir gecikme ve az acılma olur)

    biraz zor calısır, cekişi az olur ve cooook küçük miktarda da az yakar. (cok kucuk miktarda cekiş düşeceginden).

    tehlikeli olan durum subapların gereğinden fazla sıkı olması sesin olması gerekenden az olması yada hiç olmaması durumudur.

    bu durumda metal (motor ) ısınınca genlesmeden subablar arasında bosluk kalmayabilir.

    hatta piyano subabı itip acık kalmasına sebeb olabilir.

    bu durum olursa sıkıstırma kaybı olacagından cekiş ciddi anlamda düşer (subab kapanamadıgı için)

    ve tam kapanma anında ısısını silindir kapagına aktaramayan subap da da asırı ısınma olur ve deforme egilme vs olabilir bu durum olursa da

    subapla piston çarpısabilir motor kitleyebilir.

    bunca hikayeden sonra bence asıl önemli olan yarıscı olmadıgımızdan (en azından ben değilim)

    motorun az performans kaybı da olacak olsa az sesli calısıp beni sinir edecek de olsa

    her durumda (asırı zorlanma da da asırı ısınmada da) güvenli ve saglıklı calısacagı ayardır.

    benim kendi motoruma yaptıgım karburatör yakıt ayarları vs dogrultusunda daha önce de dediğim gibi emme ve egzos

    0,10mm olarak ayarlayıp devam ediyorum.

    not1: egzos subabı yanma sonunda sıcak gazın içine acıldıgından daha ısınmaya meyillidir

    onun için genelde egzos subap ayarı emmeden daha fazla bırakılır.

    daha fazla ısınıp daha fazla genlesip daha fazla kapanacagından.

    0,01mm adımlı bir sentil alınıp geceden stop edilen motorunuza sabah calıstırmadan önce tamamen sogukken

    önce bir deger yarlayıp duruma göre begenmezseniz ertesi sabah tekrar ayarlayıp motorunuz için en dogru ayarı bulabilirsiniz

    atıyoum ilkinde emme 0,10 egzos 0,10 iken sesli olursa bir sonrakine

    emme 0,08 egzos 0,09 mm diye bosluk azaltılabilir.

    not 2 : bence motor tam ısındıgında ses tamamen kesilmemelidir, cok azda olsa ses gelmeliki

    aradaki bosluktan emin olmalıyız,

    dediğim gibi fazla bosluk cekişten düşürür, ama asırı az bosluk(=sıkı subap ayarı) motor kitletebilir.
    ces2050 ve boora bunu beğendiler.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  14. #14
    ces2050 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mayıs 2012
    Şehir
    derince/kocaeli
    Motosikleti
    mondial mc-x150
    centiko arkadaşım çok güzel açıklamışsın bu durumda benim yapacağım ayarlar emme:0.50 ile egzoz :0.70 olacağından her halukarda 0.10 dan daha fazla bir boşluk brakacaklardır ve en azından aşırı sıkı olma gibi bir problem yaşamayacağım diye düşünüyorum... zaten sübap ayarlarını yapmadan önce aralıkların ne kadar olduğuna mutlaka bakacağım baktığımda aldığım sonuçlar örneğin 0.50 ile 0.70 küçük değerler verirse demek ki servisin verdiği değerler doğru değildir mantığı çıkar... sonuçta bozulmuş , gevşemiş sübap ayarı servisin verdiği değerlerden büyük çıkması gerekmez mi ve eğer değerler servisin verdiği değerlerden küçük çıkarsa muhtemelen sizin verdiğiniz değerlere yakın ayarlamam gerekecektir. diye bir mantık yürüttüm bilmiyorum yanılıyormuyum... teşekkürler

  15. #15
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı ces2050 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    centiko arkadaşım çok güzel açıklamışsın bu durumda benim yapacağım ayarlar emme:0.50 ile egzoz :0.70 olacağından her halukarda 0.10 dan daha fazla bir boşluk brakacaklardır ve en azından aşırı sıkı olma gibi bir problem yaşamayacağım diye düşünüyorum... zaten sübap ayarlarını yapmadan önce aralıkların ne kadar olduğuna mutlaka bakacağım baktığımda aldığım sonuçlar örneğin 0.50 ile 0.70 küçük değerler verirse demek ki servisin verdiği değerler doğru değildir mantığı çıkar... sonuçta bozulmuş , gevşemiş sübap ayarı servisin verdiği değerlerden büyük çıkması gerekmez mi ve eğer değerler servisin verdiği değerlerden küçük çıkarsa muhtemelen sizin verdiğiniz değerlere yakın ayarlamam gerekecektir. diye bir mantık yürüttüm bilmiyorum yanılıyormuyum... teşekkürler
    önemli değil.

    gün içinde müsait zamanda tekrar dönecegim,

    sizin dediğiniz degerler asırı fazla, acele etmeyin
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  16. #16
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Hocam katalog değerlerine neden bakmıyorsunuz ki?

    http://www.ekilavuz.com/kilavuz/286d2305632a28b9/mondial/150-mc-mc/motosiklet

    Mondial'in kılavuzuna güvenmiyorsanız Honda CBF150 ve Yamaha YBR125'in kataloglarına bakabilirsiniz.

    Size verilen değenler doğru gibi, emme için 0.50mm egzoz için 0.70mm

  17. #17
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı arda4 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam katalog değerlerine neden bakmıyorsunuz ki?

    http://www.ekilavuz.com/kilavuz/286d2305632a28b9/mondial/150-mc-mc/motosiklet

    Mondial'in kılavuzuna güvenmiyorsanız Honda CBF150 ve Yamaha YBR125'in kataloglarına bakabilirsiniz.

    Size verilen değenler doğru gibi, emme için 0.50mm egzoz için 0.70mm
    mondial klavuzunda olsa idi o bilgi bu kadar tartısılmazdı.

    bahsi gecen degerler telefonda mondial merkezinden söylenen degerler ki aralarında dünya farklar var

    olması muhtemel deger 0,05 mm verilen deger 10 katı 0,50 mm

    örnek

    350 cc den küçük motorlar da denmiş

    0,03-0,05 mm

    http://www.alibaba.com/product-detai...13981.html?s=p
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  18. #18

    Üyelik
    17 Mayıs 2011
    BU BÖYLE OLMAZ, " ESKİ TOPRAK " yahut işin ilmi izahını yapacak kimse lazım bu konuda , bende motoruma araştırırken , bir kaç firmadan cevap aldım değerler

    0.04 - 0.06 mm , milimetremi inç'Mi diyede sordum , milimetre dediler , üst ölü noktayı tesbit edip yaptım fena ses verdi.

    Ya biz üön başka anlıyoruz, yada bu değerler başka bir ayarlama metoduna ait.

    Moderatör / Admin Ricam bu konuyu araştırıp bize cevap sunmaları yoksa konu künefe peyniri gibi uzayacak.

    (Künefe dedik, param bitik, en iyisi bir kaşık şeker atayım belki unuturum )

  19. #19
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    http://die-kleinkraftrad-ig.de/wisse...itungcg125.pdf

    honda cg 150 de de 0,08 mm

    sabret carbon sana da yetişecem
    Carbondioxid bunu beğendi.

  20. #20
    boora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ekim 2012
    Motosikleti
    yamaha ybr 125 esd
    mondial servislerinde sentil çakısı olupta onunla mı subap ayarı yapıldığını sanıyorsunuz ? benim gittiğim elle yapıyordu !! ya tutarsa diye işte. normal cg motorlarda yani alttan egzantiriklerde bildiğiniz ustura jileti çok güzel ayar veriyor. ister inanın ister inanmayın ben denedim. sonra filler çakısı aldım 0,10 sentile ayarladım o da jiletle aynı oldu. hepsinden önce başka bir motor servisinde 0,05 sentile ayarladılar çekişten düştü motor. sizin motorda da büyük ihtimal 0,10 iyi değerdir daha küçük değerler yani 0,07-0,05 gibi değerler sıkar motoru.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)