honda cb 125 e kullanıyorum 2 3 hafta oldu kullanmaya başlayalı. motorda devir saati yok zaten yeni kullanmaya başladım. viteslerde geçişi doğru zamanda yapamadığımı düşünüyorum. hıza göre ayarlasam mesela ne zaman vites geçişi yapmalıyım
honda cb 125 e kullanıyorum 2 3 hafta oldu kullanmaya başlayalı. motorda devir saati yok zaten yeni kullanmaya başladım. viteslerde geçişi doğru zamanda yapamadığımı düşünüyorum. hıza göre ayarlasam mesela ne zaman vites geçişi yapmalıyım
Motor bagirmaya basladiginda bir ust vitese, hissizlesmeye basladiginda bir vites asagiya takman yeterli olacaktir. Vites gecislerinden sonra ozellikle dusururken debriyaji kademeli birakirsan guvenlik acisindan daha emniyetli olur. Yoksa yanlis bir vites dusurmede motor frenine maruz kalip uzerinden dusebilirsin.
Motorda gazı açtıkça bir noktadan sonra sesinden anlarsın zaten bir üst vitese geçmek istediğini. Motor çekişten düştüğü zaman, gitmemeye başladığı zaman da vitesi düşür artık diyordur sana gidemediğini göstererek.
km saatine bakılarak vites değiştirilmez. hatta motor kullanırken göstergelere bakılmaz, yola bakılır. motorun sesi sana ne zaman vites değiştirmen gerektiği söyler, zamanla buna alışırsın. her zaman yola bak.
Sese alışman gerekiyor çok bağırmaya başladığında titreşim çok arttığında vs. yükselt vitesi. Düşürürken de devir düştüğünde teklemeye başlar motor o sırada düşür. Araba deviri gibi değildir motosiklet deviri istediğin (1. vites hariç) viteste istediğin devirde kullanabilirsin. Tabi ki çok zorlamamak şartı ile.
eğitim al arkadaşım sen yoksa işin zor
Bende devir olduğu halde devire bakma huyum hic olmadı ilk başladiğimdan beri, artık yanliş ,doğru motorun sesini dinliyorum sadece :D hislerimle vites geciyorum .. motosiklet belli ediyor zaten
km saatinde uygun hızlarda uygun vites geçişleri için uyarı olması lazım.
0-20 km arası için yanında 1 yazıyor 20-40 arası için 2 yazıyor mesela.
onları referans alabilirsin ama en doğrusu sese, motorun titreşimine göre vitesi ayarlaman.
A.E deki video larda göstergeyi bantlıyordu. allah korusun yoğun tırafikte göstergeyemi bakılır .
Tamam yoğun trafikte bakmayalım göstergeye, zaten sürüş akıcı değilse bakmaya gerek de olmaz. Ancak uzun yolda, görece geniş yollarda, 50-120 km arası hızların değiştiği yollarda göstergeye bakmak gerekiyor. Çevre koşuları her zaman aynı değil, sesi her zaman aynı şekilde duyamayabiliyorsunuz. Ayrıca motoru düzgün aralıklarda kullanmak için de kulaktan daha keskin göstergelere ihtiyaç vardır. Benim motorum mesela, 5-6bin devir arası max torku veriyor, 6yı geçer gibi olunca vites atmam en mantıklısı, böylece verimi olabildiğince üst düzeyde tutuyorum. Bu yüzden de bahsettiğim yollarda göstergelere saniyelik de olsa bakarım mutlaka.
Ancak tabi devir saati yoksa ses en yardımcı ve pratik göstergedir.
honda cb125e de 5. vitesi sanirim 110 km/h veriyor..
ama motorun son sürati zaten 100-110 km/h
kesinlikle sesine ve cekisine göre ayarlamalisin vitesi. kardesimde cb125e ile ögrendi motosiklet kullanmayi... korkma hic birsey bozulmaz ;)
Yeni başlıyanlar için devir göstergesinin olmaması gerçekten işleri biraz zorlaştırıyor,tabiki göstergelere bakarak seyir etmek güvenli değil lakin çevre şartlarından dolayı motorun isteklerini de duymak zor olur,aslında firmalar devir saati yerine vites geçişi yapmanı gerektiğini belirten yukarı yönde ve aşağı yönde ok olan gösterge ışıkları paneli koyması epey başarılı olur die düşünüyorum.belli marka ve modellerde vardır belki bilmiyorum.Ama otomobilimde mevcut(toyota auris) ve ekrana bakmasam dahi gözüme ilişip beni uyaran gündüz bile kendini belli eden ışık paneli yani vites geçiş yardımcı göstergesi diyelim mevcut.bu sensör çok maliyetli bişey değildir diye düşünüyorum.
vites ayarını yapamıyosan sıkışık trafikte kalabalık yerlerde kullanıyosun demektir ki bu acemi biri için zor olur. scooter almalıydın
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)