30.000 KM de ki bir motor açılırmı ( içini açmaktan bahsetmiyorum )
Reklamlar
-
Arkadaşlar iyi akşamlar 2005 model kymco ck125 motosiklet almıştım 2014 aralık ayında aldığımda motor 29.500 km deydi şuan 33.500 km de çok şükür beni hiç üzmedi her işimi görüyor 5 lira benzinle bütün istanbulu geziyorum konumuza gelelim motorumu aldığımda ne kadar zorlarsam zorlayım 2kişiyken, 80 çok çok zorlarsam 90 ı zor gürüyordu forumdada konu açmıştım hatta performansı düşük diye. Bir kaç arkadaş motoru hep yüksek devirde kullan motoru aç dediler bende sürekli motoru yüksek devirde sürdüm vitesleri yüksek devirde attım ve şuan motorum 105-110 arasını görüyor 2 kişi. Yani ben 30.000 km deki motoru açmışmı oldum? Böyle sürmeye devam edersem dahada açarmıyım ? bu bana çok mantıklı gelmedi, böyle bişey olabilirmi aklıma takıldı sizlere danışayım dedim yorumlarınızı bekliyorum.
Reklamlar
-
böyle sürmeye devam edersen birgün piston çıkarıp oda seni üzecektir.
-
almpoz adlı üyeden alıntı
böyle sürmeye devam edersen birgün piston çıkarıp oda seni üzecektir.
Pistonu elime alacak kadar zorlamıyorum örneğin 5 binde atacagım vitesi 7 binde atıyorum
Eğer bir gün 4 teker istersem, bi motor daha alırım.
-
125cc den pek fazla birşey beklememek lazım zaten eti ne budu ne 110 yaptımı allaha şükür demek lazım.Kymco sağlam motor 100 ü rahat görmesi lazım zaten ama hıza etken birçok neden var zincir fazla gevşek olabilir tekerlek basınçları az olabilir.
-
almpoz adlı üyeden alıntı
125cc den pek fazla birşey beklememek lazım zaten eti ne budu ne 110 yaptımı allaha şükür demek lazım.Kymco sağlam motor 100 ü rahat görmesi lazım zaten ama hıza etken birçok neden var zincir fazla gevşek olabilir tekerlek basınçları az olabilir.
aynen şuanki hızı yetiyor zaten 110. benim sorum aldığımda 80 i zor gören motor bu benim yaptıgım yüksek devir sayesindemi açıldı merak ettiğim bu
Eğer bir gün 4 teker istersem, bi motor daha alırım.
-
100 görsen ne olacak 110 görsen ne olacak 90 da makine rahat gidiyorsa 125 cc için yeter
-
Arkadaşlar sorumu anlamadınız yeter yetmez demiyorum dikkatli okursanız sevinirim
-
shooter1 adlı üyeden alıntı
100 görsen ne olacak 110 görsen ne
olacak 90 da makine rahat gidiyorsa 125 cc için yeter
Arkadaş zaten bu hızlar bana yetiyo diyo sorusu farklı.
-
motoru aldığın günden bu yana yağ, buji,hava filtresi, zincir bakımı hatta elektirik sistemindeki duzeltmeler bile ivmelenme ve hızlanmasında artış sağlaya bilir. ( uzman değilim sadece kendi şahsi görüşüm)
-
Sen yine şükret hacı ben tek kişiyim 80 den sonrası yok
-
leokaplann adlı üyeden alıntı
motoru aldığın günden bu yana yağ, buji,hava filtresi, zincir bakımı hatta elektirik sistemindeki duzeltmeler bile ivmelenme ve hızlanmasında artış sağlaya bilir. ( uzman değilim sadece kendi şahsi görüşüm)
Aldığım günden beri sadece her 1000 kmde yagını değiştirdim ve zincirini yagladım onun dışında hava filtresi buji vs başka bir bakım yaptırmadım.
Eğer bir gün 4 teker istersem, bi motor daha alırım.
-
Arada sirada yuksek devir surmek iyidir. Arabalarda da mesela surekli sehir ici kullanim sonrasi sehir disina cikinca performans istenildigi gibi olmuyor ama belli bir sure hizli gidilip yuksek devirle seyahat edince arac kendine geliyor. İceride biriken kurumlar temizleniyor olabilir.motosiklet icin 7-8 bin devir arasi kullanimda sikinti cikaracagini sanmiyorum
-
Bende motorumu 7800 km aldım 2000 km bir Castrol marka yağ kullanıyorum, 70 km önce bujisini değiştirdim ve motorun rolantisi düzeldi ve sesi düzeldi, gidiş çok hissedilir olmasada oda düzeldi. ( Platinium buji kullandım) bence bakım ve düzgün kullanım performans artışı sağlar. Nedeni ise parçalar daha rahat çalışır ve güç kaybını azaltır.
-
leokaplann adlı üyeden alıntı
Bende motorumu 7800 km aldım 2000 km bir Castrol marka yağ kullanıyorum, 70 km önce bujisini değiştirdim ve motorun rolantisi düzeldi ve sesi düzeldi, gidiş çok hissedilir olmasada oda düzeldi. ( Platinium buji kullandım) bence bakım ve düzgün kullanım performans artışı sağlar. Nedeni ise parçalar daha rahat çalışır ve güç kaybını azaltır.
ama ben dediğiniz gibi ciddi bir bakım yaptırmadım sadece dediğim gibi yüksek devir olayı
Eğer bir gün 4 teker istersem, bi motor daha alırım.
-
Tahminen.
Normal zamanınızda vitesleri yumuşak devirlerde atıyordunuz.
Mesela 4. Vitesten 5 e 5.000 devir gibi.
Haliyle motorda 5. Viteste çok devirlenemiyor bu yüzden hız olarak belli yere kadar çıkıyordunuz.
Sonrasında agrasif kullanarak 4. Vitesten 5 e 7-8000 devirde attıysanız motorunuz5. Vitesin son devirine yakın görmüştür. Haliyle hızınızda artmış olur.
Sürüşle alakalı aynı motor 80 dede kalır , top speed amaçlı vites atıldığında 110 ada çıkar.
Bence sizin başınıza gelen bu.
-
beko12345 adlı üyeden alıntı
Tahminen.
Normal zamanınızda vitesleri yumuşak devirlerde atıyordunuz.
Mesela 4. Vitesten 5 e 5.000 devir gibi.
Haliyle motorda 5. Viteste çok devirlenemiyor bu yüzden hız olarak belli yere kadar çıkıyordunuz.
Sonrasında agrasif kullanarak 4. Vitesten 5 e 7-8000 devirde attıysanız motorunuz5. Vitesin son devirine yakın görmüştür. Haliyle hızınızda artmış olur.
Sürüşle alakalı aynı motor 80 dede kalır , top speed amaçlı vites atıldığında 110 ada çıkar.
Bence sizin başınıza gelen bu.
Mantıklı , peki bana söylendiği gibi vitesleri yüksek devirde atmak motoru açarmı genel olarak ?
Eğer bir gün 4 teker istersem, bi motor daha alırım.
-
aldığında zincirin çamur pislik toplayıp kaskatı olduysa motoru kastırır yağlayıp temizlediysen vs ondan hızın artmış olabilir
-
motoru uun süre şehir içinde kullanmak, özellik ısıtmadan yola çıkasanız, tam sıcaklığında yanamayan benzinden tortular subaplara, pistona silindire yapışır. motor yüksek devirlerde zorlanırsa hararet yapar, yüksek hararette tortular yanar, yumuşar ve yavaş yavaş temizlenmeye başlar. önemli olan motoru ısıtarak yola çıkmak, ısıtmadan çıkmak hem tortuya, hem de motorun tamamında aşınma sebebidir. motoru çok ısıtacak vaktiniz olmuyorsa, arada bir bir süre performanslı kullanmak işe yarayabilir.
aynı durum arabalarda da geçerli. özellikle dizel partikül filtreli araçlarda, dolan filtreler motora kasten hararet yaptırılarak temizleniyor.
-
solmyr adlı üyeden alıntı
motoru uun süre şehir içinde kullanmak, özellik ısıtmadan yola çıkasanız, tam sıcaklığında yanamayan benzinden tortular subaplara, pistona silindire yapışır. motor yüksek devirlerde zorlanırsa hararet yapar, yüksek hararette tortular yanar, yumuşar ve yavaş yavaş temizlenmeye başlar. önemli olan motoru ısıtarak yola çıkmak, ısıtmadan çıkmak hem tortuya, hem de motorun tamamında aşınma sebebidir. motoru çok ısıtacak vaktiniz olmuyorsa, arada bir bir süre performanslı kullanmak işe yarayabilir.
aynı durum arabalarda da geçerli. özellikle dizel partikül filtreli araçlarda, dolan filtreler motora kasten hararet yaptırılarak temizleniyor.
Motorumu aldım alalı en fazla 2 3 kere ısıtmadan yola çıkmışımdır. bu konuda titizim
Eğer bir gün 4 teker istersem, bi motor daha alırım.
-
Her 1000 km dr yağ değişmek neymiş. Yazık paranıza.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)