Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

KONTRA bir sınırdan sonra işe yaramıyorrrr !!!!!!!!!!!

    REKLAM ALANI
  1. #1
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Herkese iyi akşamlar...Motorla 55-60 km hızlarda ve daha yüksek hızlarda gidiyoken viraja girerken motorun gidona bastırıyorum kontra tekniğini uyguluyorum motor yatıyor ama bi sınırdan sonra yatmıyor sonuna kadar bastırıyorum dahada bastırıyorum gidona daha fazla yatmıyor bu neden olabilir bu belediyenin yeni döktüğü asfaltlarda oluyor eski kaygan asfaltlarda biraz daha yatırabiliyorum bunun sebebi nedir bizamandan sonra kaliteli asfaltta yatmıyor yardımcı olursanız sevinirim..

    Motosiklet Kanuni GT170 arka lastik: 130/70-17 ön lastik : 110/70-17


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Espaniole - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda cb650F - cb125E
    Sorun temelde. Bastırmak değil "itmek" gerekiyor.
    mterayes26 ve Syanur bunu beğendiler.

  3. #3
    manofsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2014
    Şehir
    Aydın/Kuşadası
    Motosikleti
    MT-25
    Amacını anlayamadım fakat bildiğim kadarıyla sadece kontra yapmak yetmez viraj içine doğru yatıp merkezkaç kuvvetini dengeliyorsan o zaman motoru çok yatırmanın pek bi önemi kalmıyor,zaten yeni yapılan asfaltlara da fazla güvenme,maşallah hep buz pateni gibi lastiğin tutunacağı bir mıcır bile yok...

  4. #4
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    mesela sola yatıyoken avuç içimle gidonu itiyorum sonuna kadar bi zaman sonra itilmiyor sonuna kadar itiyorum
    depoyu dizlerimle tutuyorum ve gidonu itiyorum

  5. #5
    manofsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2014
    Şehir
    Aydın/Kuşadası
    Motosikleti
    MT-25
    Gidonu ileriye doğru mu ittiriyon

  6. #6
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Kardeşim o kadar da acemi değilim

  7. #7
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Yatar, psikolojiktir o iş. Kaygan asfaltta ise motosikletin daha kolay yön aldığı doğrudur, sürtünme yok çünkü doğru düzgün
    bilginozi bunu beğendi.

  8. #8
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yatar, psikolojiktir o iş. Kaygan asfaltta ise motosikletin daha kolay yön aldığı doğrudur, sürtünme yok çünkü doğru düzgün
    aynen çok doğru söyledin siz napıyosunuz ne yapmam gerekiyo yolla alakalı bişey kaliteli asfaltta motoru çok yatıramıcakmıyım yoksa motorun aerodinamik süspansiyon iyi olmadığı için mi olabilir

  9. #9
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Motor her türlü yatar, büyük ihtinalle siz düşme endişesi ile gidonu itmek isteseniz de kollar itmiyor. Boş Boş, güzel asfaltlı bir yerde ful koruma giyinin. Düşmeyi göze alıp kademe kademe dönüşlere başlayın. Lastiğin ve asfaltın kalitesiyle birlikte, süspansiyonun ve oturuşun da düşme de etkisi var. Mümkün mertebe dönüşe başladığınızda gazı kapatmayın hatta tatlı tatlı hızlanıyor olsun motor, vücudunuzu rahat bırakın. Ama benim önerim, o motor ve lastiklerle yolda, trafikte sakın denemeyin. Naylon lastik kayacağını brlli etmeden aniden kayıyor çünkü

  10. #10
    manofsteel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Ekim 2014
    Şehir
    Aydın/Kuşadası
    Motosikleti
    MT-25
    Alıntı gt170 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kardeşim o kadar da acemi değilim
    Bana trollüyorsun gibi geldi bi an,herneyse

    bu tür asfaltta ben peg'leri deydiriyorum.

    bu tür asfaltta ise yüksek hızlarda lastik boyutu küçük olduğu ve hamursuz olduğu için bir açıdan sonra kayıyor,

    ek olarakta motosikletlerin yatma açısı adlı videoyu izlersen daha yardımcı olur,bence senin tek eksiğin pratik azlığı...

  11. #11
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    mesela siz anayolda 100km yle gidiyosunuz viraja nasıl giriyosunuz?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------

    videoya göre 40 derece filan yatırıyorum ama daha fazla yatırmak için dizimizi sarkıtmak mı gerekiyo

  12. #12
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Viraja yavas girilir hizli cikilir, viraja girerken gaz keseriz yada vites dusururuz kontra verip yatiririz hafif gaz acariz ki yuk arka tekere binsin tutus artsin cikisa dogru gazin sidderini arttiririz, viraja genis gireriz.
    manofsteel bunu beğendi.

  13. #13
    rebirth - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Eylül 2014
    konu bana da biraz troll gibi geldi de, yazayım bişeyler yinede.
    Yazdıklarına bakılırsa belli ki bazı şeyleri yeni öğreniyorsun, ve öğrenmek istediğin şeyleri de burada tavsiyeler üzerine öğrenemezsin. Ben bunları neden söylüyorum; burda duyduğun bişeyi virajda denemeye kalkarsın, Allah korusun kaza falan yaparsan yazık olur, virajda motoru yatırma konusu bukadar önemliyse senin için eğitim alman daha iyi olur.
    Kontrada gidonu bastırmaz iktirirsin, ve motor anında yatmaya başlar, bu iktirme sırasında fazla sert olursan asfaltla kucaklaşırsın.Bedenen motorun üzerinde alacağın konum, duruş açın, motosikletinin ağırlığı vs vs,bir sürü etken vardır motoru yatırmada, hiç ummadığın bi anda kendini yerde bulabilirsin. asfalt ve lastik olayına girmiyorum bile. Burda çok bilgili insanlar mevcut fakat bu konularda deneyimsiz biri için viraj almak motoru yatırmak burdan öğrenilecek bişey değil.
    manofsteel bunu beğendi.

  14. #14
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Peki tesekkur ederim

  15. #15
    crxforever - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Nisan 2005
    Şehir
    istanbul/bahçelievler
    Motosikleti
    ybr125 2008
    sonuçta motosikletin virajın ve sürücünün de bir kapasitesi var. kontra var diye her viraja istenilen hızda girilemiyor.
    en güvende hissettiğin hızda virajı almalısın şuraya 100km ile girilir burdan 50 ile çıkılır diye bir standart yok.
    cenkito bunu beğendi.

  16. #16
    infernox - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Aralık 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Versys
    Sadece kontra değil dizlerinle de motoru yatırman gerek.

  17. #17
    gt170 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ocak 2014
    Şehir
    Isparta
    Motosikleti
    Suanda yok ��
    Dizlerinle motoru yatir derken mesela sol viraja girerken sol elcigi avuc icimle itip sag dizimlede motorun yatmasi icin baski mi uygulayacam

  18. #18
    vejihi - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Mayıs 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Kawasaki ninja 250r, Honda CBR 600FA, Yamaha MT-07
    Abuk subuk tavsiyelerde bulunup da ne zaten kafası karışık olan bu arkadaşı ne de motora yeni başlamış olup başlığı okuyan diğer arkadaşları yanıltmanın gereği var.

    Dizle motor yatırıldığı nerede görülmüş? Bununla ilgi yerli yabancı tek bir kaynak gösterebilir misin?

    Dizler sadece vücudu motora daha sağlam sabitlemek için kullanılır. Motorun sağa sola dönüşünü arttırmak için değil.

    Başlığı açan arkadaşım: Eğer kontra tekniğiyle motoru belli bir noktadan daha fazla yatıramıyorum diyorsan demek ki tekniği yanlış uyguluyorsun. Sen sonuna kadar ittirdiğini sanıyorsun ama korku ya da gerilimden dolayı kolun farklı tepki veriyor.

    Viraj öncesi kollarının gevşek olduğundan emin olup tekrar denemeni tavsiye ederim. Zira kontra tekniğinin işlemediği yer, motorun ve senin asfaltta sürüklenmeye başladığın noktadır.
    cihan54 bunu beğendi.

  19. #19

    Üyelik
    17 Aralık 2012
    Şehir
    Ankara
    Diğer kol gergindir daha fazla itmeye o engel oluyordur.
    mithrelios bunu beğendi.

  20. #20
    Sykkuno - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Ocak 2015
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Yamaha YZF-R25
    Alıntı infernox adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sadece kontra değil dizlerinle de motoru yatırman gerek.
    Dizle yatırmak? Abi agzı olan konuşuyor. Dizle motor filan yatmaz.
    mithrelios bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)