KONTRA bir sınırdan sonra işe yaramıyorrrr !!!!!!!!!!!
Reklamlar
-
Herkese iyi akşamlar...Motorla 55-60 km hızlarda ve daha yüksek hızlarda gidiyoken viraja girerken motorun gidona bastırıyorum kontra tekniğini uyguluyorum motor yatıyor ama bi sınırdan sonra yatmıyor sonuna kadar bastırıyorum dahada bastırıyorum gidona daha fazla yatmıyor bu neden olabilir bu belediyenin yeni döktüğü asfaltlarda oluyor eski kaygan asfaltlarda biraz daha yatırabiliyorum bunun sebebi nedir bizamandan sonra kaliteli asfaltta yatmıyor yardımcı olursanız sevinirim..
Motosiklet Kanuni GT170 arka lastik: 130/70-17 ön lastik : 110/70-17
Reklamlar
-
Sorun temelde. Bastırmak değil "itmek" gerekiyor.
-
Amacını anlayamadım fakat bildiğim kadarıyla sadece kontra yapmak yetmez viraj içine doğru yatıp merkezkaç kuvvetini dengeliyorsan o zaman motoru çok yatırmanın pek bi önemi kalmıyor,zaten yeni yapılan asfaltlara da fazla güvenme,maşallah hep buz pateni gibi lastiğin tutunacağı bir mıcır bile yok...
-
mesela sola yatıyoken avuç içimle gidonu itiyorum sonuna kadar bi zaman sonra itilmiyor sonuna kadar itiyorum
depoyu dizlerimle tutuyorum ve gidonu itiyorum
-
Gidonu ileriye doğru mu ittiriyon
-
Kardeşim o kadar da acemi değilim
-
Yatar, psikolojiktir o iş. Kaygan asfaltta ise motosikletin daha kolay yön aldığı doğrudur, sürtünme yok çünkü doğru düzgün
-
BatuhanK adlı üyeden alıntı
Yatar, psikolojiktir o iş. Kaygan asfaltta ise motosikletin daha kolay yön aldığı doğrudur, sürtünme yok çünkü doğru düzgün
aynen çok doğru söyledin siz napıyosunuz ne yapmam gerekiyo yolla alakalı bişey kaliteli asfaltta motoru çok yatıramıcakmıyım yoksa motorun aerodinamik süspansiyon iyi olmadığı için mi olabilir
-
Motor her türlü yatar, büyük ihtinalle siz düşme endişesi ile gidonu itmek isteseniz de kollar itmiyor. Boş Boş, güzel asfaltlı bir yerde ful koruma giyinin. Düşmeyi göze alıp kademe kademe dönüşlere başlayın. Lastiğin ve asfaltın kalitesiyle birlikte, süspansiyonun ve oturuşun da düşme de etkisi var. Mümkün mertebe dönüşe başladığınızda gazı kapatmayın hatta tatlı tatlı hızlanıyor olsun motor, vücudunuzu rahat bırakın. Ama benim önerim, o motor ve lastiklerle yolda, trafikte sakın denemeyin. Naylon lastik kayacağını brlli etmeden aniden kayıyor çünkü
-
-
mesela siz anayolda 100km yle gidiyosunuz viraja nasıl giriyosunuz?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:58 ----------
videoya göre 40 derece filan yatırıyorum ama daha fazla yatırmak için dizimizi sarkıtmak mı gerekiyo
-
Viraja yavas girilir hizli cikilir, viraja girerken gaz keseriz yada vites dusururuz kontra verip yatiririz hafif gaz acariz ki yuk arka tekere binsin tutus artsin cikisa dogru gazin sidderini arttiririz, viraja genis gireriz.
-
konu bana da biraz troll gibi geldi de, yazayım bişeyler yinede.
Yazdıklarına bakılırsa belli ki bazı şeyleri yeni öğreniyorsun, ve öğrenmek istediğin şeyleri de burada tavsiyeler üzerine öğrenemezsin. Ben bunları neden söylüyorum; burda duyduğun bişeyi virajda denemeye kalkarsın, Allah korusun kaza falan yaparsan yazık olur, virajda motoru yatırma konusu bukadar önemliyse senin için eğitim alman daha iyi olur.
Kontrada gidonu bastırmaz iktirirsin, ve motor anında yatmaya başlar, bu iktirme sırasında fazla sert olursan asfaltla kucaklaşırsın.Bedenen motorun üzerinde alacağın konum, duruş açın, motosikletinin ağırlığı vs vs,bir sürü etken vardır motoru yatırmada, hiç ummadığın bi anda kendini yerde bulabilirsin. asfalt ve lastik olayına girmiyorum bile. Burda çok bilgili insanlar mevcut fakat bu konularda deneyimsiz biri için viraj almak motoru yatırmak burdan öğrenilecek bişey değil.
-
-
sonuçta motosikletin virajın ve sürücünün de bir kapasitesi var. kontra var diye her viraja istenilen hızda girilemiyor.
en güvende hissettiğin hızda virajı almalısın şuraya 100km ile girilir burdan 50 ile çıkılır diye bir standart yok.
-
Sadece kontra değil dizlerinle de motoru yatırman gerek.
-
Dizlerinle motoru yatir derken mesela sol viraja girerken sol elcigi avuc icimle itip sag dizimlede motorun yatmasi icin baski mi uygulayacam
-
Abuk subuk tavsiyelerde bulunup da ne zaten kafası karışık olan bu arkadaşı ne de motora yeni başlamış olup başlığı okuyan diğer arkadaşları yanıltmanın gereği var.
Dizle motor yatırıldığı nerede görülmüş? Bununla ilgi yerli yabancı tek bir kaynak gösterebilir misin?
Dizler sadece vücudu motora daha sağlam sabitlemek için kullanılır. Motorun sağa sola dönüşünü arttırmak için değil.
Başlığı açan arkadaşım: Eğer kontra tekniğiyle motoru belli bir noktadan daha fazla yatıramıyorum diyorsan demek ki tekniği yanlış uyguluyorsun. Sen sonuna kadar ittirdiğini sanıyorsun ama korku ya da gerilimden dolayı kolun farklı tepki veriyor.
Viraj öncesi kollarının gevşek olduğundan emin olup tekrar denemeni tavsiye ederim. Zira kontra tekniğinin işlemediği yer, motorun ve senin asfaltta sürüklenmeye başladığın noktadır.
-
Diğer kol gergindir daha fazla itmeye o engel oluyordur.
-
infernox adlı üyeden alıntı
Sadece kontra değil dizlerinle de motoru yatırman gerek.
Dizle yatırmak? Abi agzı olan konuşuyor. Dizle motor filan yatmaz.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)