Lastigin fabrika cikisi olmasi dolasiyla kaliteli olmamasi ve motorun kanuni gibi b.ktan bi motor olmasi benim bilincaltima yerlesmis olmali ki ben istesemde de motoru yatiramiyorum bana yardimci olan ve olmaya calisan herkese tesekkur ederim..
Lastigin fabrika cikisi olmasi dolasiyla kaliteli olmamasi ve motorun kanuni gibi b.ktan bi motor olmasi benim bilincaltima yerlesmis olmali ki ben istesemde de motoru yatiramiyorum bana yardimci olan ve olmaya calisan herkese tesekkur ederim..
Sadece kontra vermek ile olsaydı herkesin 63 derece ye kadar motoru yatırması gerekiyordu,burada bir sürü diğer etmen var lastik,amörtisör,asfalt kalitesi,psikoloji ve en önemlisi sürücü yeteneği bunlardan bir yada birkaçı eksik olunca direk virajınızı etkiliyor.
arkadaşlar söylemiş kesinlikle psikolojik. farketmeden öteki elinizle tutuyorsunuz kollarınızı çok kastırıyorsunuz.
Kullandığınız motosikletin karakteristik özelliği de kontra tekniğinde önemli bi faktördür.
Örneğin ; Boxer motorlu bi BMW ile, CBF 150 nin kontrada yatma oranları biribirinden çok çok çok farklıdır.
Viraja istediğiniz kadar düzgün girin, motosikletin karakteristik özelliği gereği belli bi açıdan sonra yatmayacaktır.
Öte yandan motosiklet için en uygun yatış açısı 100 kmh ve üzeri hızlarda belli olmaktadir.
Kontrayı sadece viraj içindeki elciği ittirmek olarak düşünme. Lastiklerin veya asfaltın da bir etkisi olduğunu düşünme. Kontranın belli başlı ayrıntıları da var. Arkadaşların da söylediği gibi, psikolojine yenilmişsin. Ve bunu tetikleyen en önemli etken; ufuk noktasına bakmamandır. Virajda başının yönü, pozisyonu ve baktığın yer önemli. Kontrayı yaparken viraj çıkışına odaklandığında zaten bedeninin ağırlık merkezini viraj çıkışına yönlendirdiğini ve motorun sana uyum sağladığını göreceksin.
Fakat eğitim almanı özellikle öneririm. Herkes öneride bulunur, fakat uygulamalı ve birebirde görmek en doğrusudur. Herşeyin başı eğitim.
"CaRPe DieM"
Konrtayı verirken vücut ne yapıyor? Göğsünü döndüğün taraftaki aynaya doğru yaklaştır, bir de öyle dene.
Aslında bu tekniği çoğu kişi istemeden bilinçsiz olarak yapıyor özellikle bisiklet kullanırken ben bunu yapıyorum!
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
Ya adam neyi trolleyecek burda. Bişi soruyor belkide hatalı yaptığını düşünüyordur. Trollüyorsada yardım edin doğru cevabı lınca susacaktır zaten.
Ygs ye calisiyorum isim gucum yokta ben burda yalandan konu acipta kimsenin degerli vaktini almam...
Bu sorun motosikletten kaynaklaniyodur 600RR la ayni sorunu yasamam heralde :D
motosikletten kaynaklanmıyor dostum. değil 600rr 1600rr ile de yaşarsın. kafanı kaldır viraj çıkışına bak herşey daha tatlı olacak. düşme psikolojisi ile yatıramıyorsun ne kadar yattığına bakarsan böyle problemlerle karşılaşırsın. ne kadar yattığını sil at kafandan viraj çıkışı güzel mi ona bak.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)