Kapat
Üye Girişi
Motovento
Reklam Alanı
Motomax
Reklam Alanı
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

cruiser/chopper ile viraja nasıl girilir??

    Motovento
    REKLAM ALANI
  1. #1
    copyrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    honda cbr 600f
    ben yeni bir motorcu sayılırım. kullanmayı da kendim öğrendiğim için virajlara çok temkinli giriyorum ancak bana göre olması gerekenden fazla yavaş giriyorum. hatta bir kere fazla yavaş girdiğimden motor ağırlığı yüzünden yattı. bu konuda bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    zeda3000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Ekim 2005
    Şehir
    Istanbul
    Motosikleti
    Honda CB750 Cafe Racer
    yer cekim ve ivme kanunu vardir iki tekerde. Yoksa kimse 120 km/h hizla viraja yatarak girecek ve ucmadan cikacak ,, ee olmazdi tabi.Yatis acisi motorun kilosu ve hizin ile orantilidir.10km/h hizlada girebilirsin 80 km/h hizlada ama ayni oranlarda yatirmiyacaksin motoru.Bunu deneme yanilma ile ogreneceksin.Vucudunu kullanmayi ve viraji takip etmeyi bileceksin.En iyi oneri viraja girdiginde asla fren yapma , dusuk hizla gir ve hizlanmayi tam virajin ortasinda duzelmeye dogru yap. Ama bol bol surmen lazim.
    [COLOR="Red"]Motorculuk saygi ve cilginligin arasindaki ince cizgide gitme beceresidir[/COLOR] Suzuki GS500 Gitti / Ducati Monster 900 Gitti / BMW F650 GS Gitti

  3. #3
    serkankiyak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mart 2006
    Şehir
    Tekirdağ-Çorlu
    Motosikleti
    fz6
    Pratik Pratik Pratik
    trafiğe kapalı veya trafiğin seyrek olduğu yerlerde slanom çalışması yap bir süre..
    vücudun ister istemez motorun ağırlığını, hangi hızda hangi viraj ne derece yatacağını zaman içersinde kavrayacaktır.
    bu anlat ma ile değilde pratik ile olur.
    dip not:ısınmamış lastiğin virajlarda yol tutuşu zayıf olur..iyi ısınmış lastiklerle virajlara daha sert girebilirsin soğuk haline nazaran...
    [FONT="Georgia"][FONT="Verdana"][B][COLOR="Blue"][SIZE="2"]Biliyorsan konuş,ibret alsınlar.Bilmiyorsan sus, adam sansınlar..[FONT="Georgia"][/FONT][/SIZE][/COLOR][/B][/FONT][/FONT]

  4. #4
    ceko35 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2004
    Şehir
    KSK but live in İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio X-EVO & Ducati Monster
    yürüme hızı civarlarında direksiyon dönülecek yöne cevrilir dönülür...

    daha hızlı girilen virajlardada kontra teknigi ve-veya vücutla dizlerle yatırma kullanılır...

    daha fazla bilgi için motosiklet teorisi ni okuyunuz...

    o kadarda acemi olmadıgınız belli ama neden bu sekilde soru sordugunuzu pek anlamadım dogrusu... motorunu yeni alan bi arkadas 60-70 le gidilen gezilerde virajlarda surekli savruldugunu yoldan cıktıgını goruyoduk.. daha sonra ogrendikki direksiyonu gidecegi yöne ceviriyor.. bu nedenlede surekli savruluyordu...

    herneyse motosiklet teorisi
    KSK FOREVER ... 35½

  5. #5
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Alıntı zeda3000 adlı üyeden alıntı
    yer cekim ve ivme kanunu vardir iki tekerde. Yoksa kimse 120 km/h hizla viraja yatarak girecek ve ucmadan cikacak ,, ee olmazdi tabi.Yatis acisi motorun kilosu ve hizin ile orantilidir.10km/h hizlada girebilirsin 80 km/h hizlada ama ayni oranlarda yatirmiyacaksin motoru.Bunu deneme yanilma ile ogreneceksin.Vucudunu kullanmayi ve viraji takip etmeyi bileceksin.En iyi oneri viraja girdiginde asla fren yapma , dusuk hizla gir ve hizlanmayi tam virajin ortasinda duzelmeye dogru yap. Ama bol bol surmen lazim.
    Virajda fren yapılmaz deniyorda ya durmamız gerekiyorsa önümüze biri çıkarsa ne yapacağız düzeltme imkanımız yoksa.Arkadaşım geçmiş olsun kusura bakma bende yeniyim bu işte...

  6. #6
    Gabe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2006
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Grand Eagle 250
    30-40 km ve yukarısı için Donald Duck'ın anlatımıyla çok güzel anladığım ama halen tam olarak yapamadıgım Counter Steering (Kontra diye de biliniyor) tekniği var viraj dönüşünde.

    rahatla, hız kes ama 40 ın altına duşme, motoru yatır, kaşların (gözlerini birleştiren hayali çizgi diye anlatıyorlar ama ben kaş dedim çıktım işin içinden :D ) yere paralel olsun ama bedenin motorla birlikte eğim alsın, hafifçe hangi yöne dönüyorsan o yöndeki elciği ittir (= sağa donuyorsan sağ sola donuyorsan solu) sakın fren yapma, sakın korkma ve direksiyonu kaybetme, tekniğe güven. viraj çıkışında tertemiz akıyor olacaksın!

    ben tam çözemesem de denedim ve başardım bunu birkaç kez.
    blackarca bunu beğendi.

  7. #7
    ccdora - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Mayıs 2006
    thunderss aptal yapma kendini , zeda tabiki bunu kastetmedi.. önüne biri çıkarsa fren yap oönündeki her kimse ve neyse tepesine çıkma. anlatmak istediği viraja uygun süratle gelip devamında süratle birlikte yatırmayı denemesi, böğlelikle pratikler arttıkça yatış ta artacak.. ayrıca virajlarda frene basmamak tabiri de yalnış değil otomobilde bile öğle değil mi? frenaj sizin arka lastiğinizin sekmesi sonucunda kızaklar ve bu kaymaya neden olur. ön tekerlek için bir şey diyemem onun virajdaki frenaj tepkisini bilmek bile istemiyorum kısacası aslında motorunla seyrek trafikte falan değil boş biralanda slalom yaparak bu işi 1 ayda kavrarsın, sevgiler..

  8. #8
    fes71 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2005
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Bajaj Dominar D250
    Virajda fren yapmak zorunda kalırsan fren yapmadan önce mutlaka motoru yere dik pozisyona getir yani arka ve ön teker aynı çizgi üzerinde olsun yoksa düşersin.
    blackarca bunu beğendi.
    PRUVANIZ NETE,DENİZLERİNİZ SAKİN,
    MOTOSİKLET HAYALLERİNİZ GERÇEK OLSUN! 34 HVD 12 SİYAH İNCİ

  9. #9
    aytskal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Şubat 2006
    Şehir
    İzmir/Basmane-Üçyol Hatay Adana Ceyhan
    Alıntı ccdora adlı üyeden alıntı
    thunderss aptal yapma kendini , zeda tabiki bunu kastetmedi.. önüne biri çıkarsa fren yap oönündeki her kimse ve neyse tepesine çıkma. anlatmak istediği viraja uygun süratle gelip devamında süratle birlikte yatırmayı denemesi, böğlelikle pratikler arttıkça yatış ta artacak.. ayrıca virajlarda frene basmamak tabiri de yalnış değil otomobilde bile öğle değil mi? frenaj sizin arka lastiğinizin sekmesi sonucunda kızaklar ve bu kaymaya neden olur. ön tekerlek için bir şey diyemem onun virajdaki frenaj tepkisini bilmek bile istemiyorum kısacası aslında motorunla seyrek trafikte falan değil boş biralanda slalom yaparak bu işi 1 ayda kavrarsın, sevgiler..
    Aptallık kişilere bakış açısına göre çok göreceli bir kavram kişi kendinden bilirmiş işi merak etme ben virajda fren yapıp durabiliyorum abs gibi hafif pompala bas çek bas çek aleti düzelt sanada sevgiler karşılıklı saygılar!...

  10. #10
    MeTaL_MoRguE - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2006
    Şehir
    Artvin\Istanbul
    Motosikleti
    Gsx-r 1300 Hayabusa
    motorunla tek vucut olman gerekir bunun içinde pratik lazım
    saygılar
    ''her şey zehirdir,mühim olan dozdur.'' kızıldereli atasözü
    Alttan Motorgaçli Çifttekersel Dengelik Götürgeci.

  11. #11
    copyrider - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2005
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    honda cbr 600f
    herkese teşekkürler.peki cruiserlar ne kadar yatırılabilir? çünkü hem teker mesafesi daha uzun, hem de lastikleri yatmaya daha az müsait gibi. mesela racinglerde lastiğin yan yanakları sayesinde çok fazla yatılabiliyor. deneme yanılma diyorsunuz da valla ben yeni motorumla yanılmak istemiyorum açıkçası

  12. #12
    memin1857 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2006
    Şehir
    Bostanlı, İzmir
    Motosikleti
    Yamaha Fazer
    bir cruiserı ayağını koyduğun yer (peg) yere deyene kadar yatırabilirsin.
    ayaklık lastiğin yüzeyinin son noktası asfalta deyene kadar yere deymez. bu özellikle ayarlanmıştır. ayaklığın yere deymeside bir sorun teşkil etmez. Yaylıdır, esner. ama deydiği zaman limitte olduğunu bilmelisin. ayaklık yere deyecek kadar yatırdıysan zaten çok hızlı dönüyosun demektir. ben 120km hızla viraj döndüğümde bile peg yere deymiyor. o kadar abartmamaya bak.
    crusierlarda diğer motorlar gibi yatar. dönerken önüne bişey çıkarsa pek tabiki frene basacaksın ama düz giderkenki kadar sert değil. yatık pozisyonda fren yapabilirsin ama HAFİF. yani sakın fren yapma düşersin diye bişey yok. ne yapacaksın hedefemi çarpıcan? önünde birşey yoksa virajda katiyen fren yapma, gidona aşağıda anlattığım kontra viraj yöntemi ile daha çok bastır, daha iyi döner. Ama önüne bir şey çıkarsa hafif hafif frenleyerek o engelin yanından geçmeye bak.
    cruiser lastikleride diğer motorlar gibi yuvarlaktır. yatmasına bir engel yok. zaten yatmadan dönmez.
    30km süratin üzerinde viraj döneceğin zaman SADECE HANGİ TARAFA DÖNECEKSEN GİDONUN O TARAFINI HAFİFÇE İLERİ BASTIR. (yani bir nevi direksiyonu ters tarafa çevir) motor kendiliğinden dönecektir. kendi vücudunla yatırmaktan çok daha kolaydır. tüm dönüşü tek elinle (hangi tarafa dönüyosan ordaki elinle) ayarlayabilirsin. yatışı ve dönüşü kendi yapacaktır. motosikletler düşük hızda gidonu çevirdiğin yöne, yüksek hızda tersine döner. zaten 40km ve üstünde giderken gidonu ÇEVİREMEZSİN, dönmez sanki vidalanmış gibidir.

  13. #13
    fırtına motorcu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2006
    viraja girerken hızını sabitle ve virajın yönüne göre motorun gidonuna baskı uygula örneğin sol viraja girerken gidonun sol tarafını aşağı bastır.İyi sürüşler

  14. #14

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 650GS
    uzun süre motor kullanmayı ara vermiştim. tekrar 250 cc intruder kullanmaya başladım. daha önce kullandığım motorlara göre ilk başta dönüşlerde zorlandım. başamak basamak ve otoparkta boş boş alanlarda önce düşük hızda dönüşleri çalışarak başladım. şimdi internette araştırma yaparak öğrendiğim bu kontra dönüş tekniğini geliştirececeğim. bu topiği açan arkadaşlara tecrübelerini yazanlara teşekkür ederim. bu konu tüm internette cruiser ile nasıl dönülür ü bulabileceğiniz tek yer. diğer konularda cruiserlar için yazılmış net bişey yok, içinden çımbızla çekerek bilgi bulabiliyorsunuz. uzun süre dokunulmamış topiği el atsak fena olmaz.. teşekkürler tekrardan.

  15. #15

    Üyelik
    16 Eylül 2008
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    BMW F 650GS

    Cruiser veya chopper motosiklet ile nasıl viraja girilir.

    Cruiser motosiklet oturuş şekli, ayakların konumu olarak diğer motosikletlerden farklı. Ve bu tür motosiklet başlangıç için uygun olmadığını araştırma yaptığınızda öğreneceksiniz. fakat yine de 250 cc ile başlangıç yapan çok sayıda arkadaş olduğunu da öğrendim. Ben uzun süre motosiklet kullanmayı ara verdikten sonra tekrar bu tarz motorsiklet kullanmaya başladım. Ve araştırma yaptığımda bu konuda çok az veri olduğunu gördüm. burada araştırmalarımı yani yine bu siteden öğrendiklerimi, alıntıları paylaşmak istedim.
    1. ilk önce http://donald.hypermart.net/Teori/Cover.htm. bu site içersinde de var.

    2. motosiklete nasıl başlanır? burdan çok faydalandım.
    http://www.motosiklet.net/forum/fayd...-baslanir.html
    3. cruiser motosiklette ayar değişiklik yaparak vücudunuza uygun hale getiriyorsunuz. ellerin vucudun ayakların pozisyonu bu ingilizce ama en uygun zamanda türkçe çevirisini yapacagım.
    http://www.motorcyclecruiser.com/str...ike/index.html
    4.yine bu sitede motosohbet bölümünde açılmış bir konu var buda incelenmeli...
    http://www.motosiklet.net/forum/moto...l-girilir.html

    Bu konuda yorumu olan arkadaşlara şimdiden teşekkürler.
    blackarca bunu beğendi.

  16. #16
    Hay.alper.est - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2007
    priapi ing çeviriyi yaparsan iyi olur.Bende bir cruiser kullanıcısı olarak merak ediyorum.

    Benimde aklıma takılan viraja içten dışa doğrumu dönmeliyiz yoksa dıştan içe doğrumu dönmeliyiz.Dün bol virajlı bir yoldan gittim epey zorladı beni.Cevaplayan olursa sevinirim.
    ''Yaşamak özgürlükse, özgürüz hepimizde...''

  17. #17
    Serk21 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    15 Kasım 2008
    Şehir
    KOCAELİ
    Motosikleti
    KTM DUKE 390
    dıştan içe daha kolay geliyor bana

  18. #18

    Üyelik
    29 Temmuz 2007
    Şehir
    ESKİŞEHİR ADI:Sinan
    Motosikleti
    YBR_125_'05_KIRMIZI BROADWAY '92_BEYAZ
    sola virajlar anatomik olarak biçok sürücüye kolay gelir ama zaten sağ şeritte seyahat ettiğimiz içni nedendir bilinmez sağa virajlar daha zordur

    bi kaç foto ekleyim






  19. #19

    Üyelik
    07 Ekim 2008
    Şehir
    İZMİR
    banada motorda tecrübeli bi abim şu tekniği söyledi;

    cruiserlerde sizinde motorla birlikte yatmanıza gerek yok tek yapmanız gereken vücudunuz motorun üstünde hemen hemen dik pozisyondayken kollarınız ve kalçanız ile motoru döndüğünüz tarafa doğru yatırmak anlatmak istediğimi gözünüzde canlandırabilirseniz çok faydalı bi yöntem denedim ve pek bi sorun çıkmadı ama ne kadar doğrudur bilemem

  20. #20
    Mersin İl Temsilcisi yürekçe - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2006
    Şehir
    Bende sığar iki cihan, ben bu cihana sığmazam
    Motosikleti
    Cân ile hem cahan, dehr ile hem zaman
    chopper makinayla zor dönülür. çok sık pratik gerekir....
    KALMAK KADAR ESKİ, GİTMEK KADAR YENİ OLMAYANDIR ÖZLEMEK!
    BEDDUALARI DENEDİM, HİÇ BİR İŞE YARAMIYOR!!!
    KEŞKE, KÜFÜRLERE DE DUADAKİ GİBİ, "AMİN" BENZERİ BİR ŞEY DİYEBİLSEK....


    REKLAM ALANI
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)

Bu Konudaki Etiketler