cruiser/chopper ile viraja nasıl girilir??
-
arkadaşlar cruiser motor nasıl yatar bilmiyorum hatta ömrü hayatımda ehliyetim olmasına rağmen vitesli motorda kullanmadım.kontra olayını çok okudum ama bir türlü beceremedim çünkü aklıma bir türlü yatmadı.lakin motoru ben çoğunlukla kalçamla yönlendiriyorum.scooterimla giderken önüme çıkan çukurlardan yarıklardan bu şekilde çok rahat ve seri bir şekilde kaçabiliyorum.aynı şekilde viraja girerken eğer hızlıysam kalçamla viraja göre şekil verip vücudumu dik bir konumda tutarak giriyorum bir sorun çıkmadı şimdiye kadar.yanlış yapıyorsam uyarın lütfen.
Reklamlar
-
Kontra tekniği ile kalçanla yönlendirdiğinden daha çabuk istediğin yöne yönleniyorsun.Dönecegin yöne doğru gidonu bastır. Agırlık merkezi değişimi ve motosiklet yatıyor yatınca da dönüyorsun. hafta sonu bolça pratik yaptım. keyiflide.
-
Aslında kalçanla yönlendirdiğini sanırken gene gidonla yönlendiriyorsun. Kontra yapıyorsun ama farkına varmadan.
Ünlü yarışçı Keith Code, "No BS Bike" diye bir motosiklet yapmış. Motosiklette iki çift gidon var, biri normal gidon, öteki gövdeye sabit bir gidon. Yani sadece tutmaya yarıyor, tekeri sağa sola çevirmiyor. Sonra da "hangi babayiğit bunu vücuduyla yönlendirebiliyorsa yönlendirsin bakalım" diye meydan okumuş. Bildiğim kadarıyla sabit gidondan tutarak motoru yönlendirebilen tek kişi çıkmamış. Ağırlık merkezini sağa sola kaydırıyorsun, bacaklarınla baskı uyguluyorsun, motoru sağa sola sallıyorsun ama nafile.
Youtube videosunu da koyuyum "No BS Bike"ın:
http://www.youtube.com/watch?v=3nRUeEkS644
-
copyrider adlı üyeden alıntı
ben yeni bir motorcu sayılırım. kullanmayı da kendim öğrendiğim için virajlara çok temkinli giriyorum ancak bana göre olması gerekenden fazla yavaş giriyorum. hatta bir kere fazla yavaş girdiğimden motor ağırlığı yüzünden yattı. bu konuda bilgisi olanlar yardımcı olursa sevinirim
Virajlarda motorla bir bütün olmalısın onunla birlikte merkez kaç kuvvetine en az yakalanacak şekilde yatıp,kalkmalısın.Ayrıca viraja yaklaşırken fren yaparak hızını düşürüp; viraj içersinde hızını korumalı; çıkarkende artılmalısın.Tabiki bu zamanla ve pratikle kazanılır.Linkte verdiğim videoları izle istersen fikir edinebilirsin.
http://www.uzmantv.com/motosiklet-il...kkat-etmeliyiz
...dunpa55...Geology Engineer & Profession of Engineering Management
...55VATAN41MEKAN...
-
her şey tecrübe motorunla bir bütün olmak motorunun huyunu suyunu tepkisini öğrenmek.. ama en önemlisi ve gözden kaçan anlatılmayan sizi asfaltla hayata bağlayan şey lastikleriniz viraja girerken istediğiniz kadar usta pilot olun altınızdaki motor dünyanın en iyi en teknolojik motoru olsun motorunuzdaki lastik adi kalitesiz yada bitik lastikse hiç bir şey fizik kanunlarının uygulamasının önüne geçemez motor altınızda ekmeğe sürülmüş yağ ın üstündeki bal gibi kayar gider...
Lastik Lastik Lastik ....
Heleki çin malı motor sürüyorsanız kesinlikle değiştirin zaten o çinlilerin ucuz olmasının bir nedenide üstündeki lastiklerdir adamlar pirelli metzeller michellin gibi kaliteli markalarla piyasaya motor çıkarsalar 3 bin tl ye satılan motoru 4 binden aşağı satamazlar zaten ön + arka lastikler 500-600 tl tutar...
-
aytskal adlı üyeden alıntı
Virajda fren yapılmaz deniyorda ya durmamız gerekiyorsa önümüze biri çıkarsa ne yapacağız düzeltme imkanımız yoksa.Arkadaşım geçmiş olsun kusura bakma bende yeniyim bu işte...
Virajda fren yaparsanızda ön freni kullanın başkada bişey yapmayın derim.
Birde motosiklet yolu en iyi tekerine verilmiş güçle dönerken tutar yani gazı kesersen virajda motoru kendi haline bırakmış olursun ıslak zemin harici iyi olmaz.Gazı kesmeden ve abartıp açmadan hızına göre girip çıkacaksın
Tekerlekli sandalyede olsan yanında olurmuydu fiyakalı...
-
geçen yıl honda eğitimine katılmış, cbf 150 modeliyle yaptığımız çalışmalarda oldukça iyi pratik yapmıştım. viraja girerken hızı ayarlama, gideceğin yöne bakma, yatma, hızı kontrollü artırma vs. derken 2 günün sonunda kendimi çok rahat hisstmiştim. maalesef aradan geçen 1 yılda başka motosiklet sürüşü yapamadım, ta ki geçen hafta ik motorumu satın alana kadar.
nihayet bir bisan roadstar 250 cruiser sahibiyim ama şunu söylemeliyim ki şimdiden yeni bir eğitime ihtiyacım olduğunu anladım. 1 haftadır şehir trafiğine çıkıyorum ama gerçekten zorlanıyorum; özellikle dönüşlerde ve yokuşlarda. yoğunluğun fazla olması bir nebze avantaj sağlıyor; çünkü kimse hız ve manevrada fazla zorlamıyor. gelgelelim trafiğin daha az olduğu kenar mahallelerde ve Bursa'nın neredeyse tamamı yokuş olan caddelerinde ben kendimi çok acemi hissettim, hatta olası büyük bir kazayı ufak bir devrilmeyle atlattım.
motorun standart dışı custom olması bir etken mi bilmem ama şurası kesin:
cruiser//chopper motorla viraj almak gerçekten zormuş, işin kötüsü bunun için deneme/çalışma yapacak fazla alan (ve zaman) olmaması! en kısa zamanda yeniden ya kurumsal yada özel eğitim alıcam; eğitim şart.
bir de cruiser motorla o meşhur kontra tekniği çok zor uygulanır gibime geliyor, kitabını okudum, videolarını izledim ama hala kafam almadı. kitapla yada videoyla olacak iş değil, doğrudan çalışmak lazım. çalışmak için de düzgün yol şartları ve trafik bir de sizi yönlendirecek bir usta lazım! honda bu eğitimi 2. seviyede kısmen gösterip 3. seviyede tam anlamıyla veriyormuş. yani 1. eğitim seviyesinde sadece temel dönüş tekniklerini öğretiyorlar, kontra için daha fazla "pişmek" gerekiyormuş.
ayrıca şu ön fren konusu da kafamı karıştırdı; panikle ön frene asıldığım içi kontrolümü feci kaybettim, sonra başka bir turda da arkayı bayağı bir kaydırınca (ki buna sebep adi lastiklermiş) ciddi ciddi düşünmeye başladım; bu motorla viraj almanın en sağlıklı yolu nedir diye.
yanlış anlamayın ama şu iki sayfa pek de çare olamıyor bana. tecrübeli arkadaşların daha net yorumlarını bekleyelim en iyisi.
mutlu son yoktur! hakan demirkapı
-
ben virajda düşüp sürüklenmiş ve ayağı 3 ay şiş gezmiş bir insan olarak yukardaki yorumumu yazdım dünyanın en kral pilotu olunki ben 16 yaşımdan beri motor sürerim jawasından tut planetından tutda japonların hepsi zaten bu forumdakiler eskiler bilir eski motorumda silverwing 600 dü teknik de olsa pilotluğunda olsa lastik yoksa motorda her şey boş kayıp düşersin bundan bir kaçarın yok..
-
baklawah adlı üyeden alıntı
geçen yıl honda eğitimine katılmış, cbf 150 modeliyle yaptığımız çalışmalarda oldukça iyi pratik yapmıştım. viraja girerken hızı ayarlama, gideceğin yöne bakma, yatma, hızı kontrollü artırma vs. derken 2 günün sonunda kendimi çok rahat hisstmiştim. maalesef aradan geçen 1 yılda başka motosiklet sürüşü yapamadım, ta ki geçen hafta ik motorumu satın alana kadar.
nihayet bir bisan roadstar 250 cruiser sahibiyim ama şunu söylemeliyim ki şimdiden yeni bir eğitime ihtiyacım olduğunu anladım. 1 haftadır şehir trafiğine çıkıyorum ama gerçekten zorlanıyorum; özellikle dönüşlerde ve yokuşlarda. yoğunluğun fazla olması bir nebze avantaj sağlıyor; çünkü kimse hız ve manevrada fazla zorlamıyor. gelgelelim trafiğin daha az olduğu kenar mahallelerde ve Bursa'nın neredeyse tamamı yokuş olan caddelerinde ben kendimi çok acemi hissettim, hatta olası büyük bir kazayı ufak bir devrilmeyle atlattım.
motorun standart dışı custom olması bir etken mi bilmem ama şurası kesin:
cruiser//chopper motorla viraj almak gerçekten zormuş, işin kötüsü bunun için deneme/çalışma yapacak fazla alan (ve zaman) olmaması! en kısa zamanda yeniden ya kurumsal yada özel eğitim alıcam; eğitim şart.
bir de cruiser motorla o meşhur kontra tekniği çok zor uygulanır gibime geliyor, kitabını okudum, videolarını izledim ama hala kafam almadı. kitapla yada videoyla olacak iş değil, doğrudan çalışmak lazım. çalışmak için de düzgün yol şartları ve trafik bir de sizi yönlendirecek bir usta lazım! honda bu eğitimi 2. seviyede kısmen gösterip 3. seviyede tam anlamıyla veriyormuş. yani 1. eğitim seviyesinde sadece temel dönüş tekniklerini öğretiyorlar, kontra için daha fazla "pişmek" gerekiyormuş.
ayrıca şu ön fren konusu da kafamı karıştırdı; panikle ön frene asıldığım içi kontrolümü feci kaybettim, sonra başka bir turda da arkayı bayağı bir kaydırınca (ki buna sebep adi lastiklermiş) ciddi ciddi düşünmeye başladım; bu motorla viraj almanın en sağlıklı yolu nedir diye.
yanlış anlamayın ama şu iki sayfa pek de çare olamıyor bana. tecrübeli arkadaşların daha net yorumlarını bekleyelim en iyisi.
Sorunun tamamen pratik yapma ile alakalı, en iyi viraj çalışması aralıklarını günler geçtikçe kısalttığın dubalar arasından yatırarak geçiş çalışması ile olur, duba yoksa benim yaptığım gibi pet şişe ile de çalışabilirsin. Ne kadar çok çalışma yaparsan sadece viraj değil, akan trafikte ani manevralarda da faydalı olacak
İkinci el Dragstar alacaksanız bknz: http://www.motosiklet.net/forum/motosiklet-modelleri/44545-yamaha-dragstar-xvs-650-kullanicilari-bilgi-paylasim-basligi-12.html#post2100035
-
Benim de merak ettiğim bir konuydu. Güzel ve faydalı bir başlık olmuş.
Bu haftasonu BMW Rider Academy'de başlangıç kursuna gittim. Bu arada benim de motorum Cruiser. Honda Shadow Spirit. Daha henüz yeni aldım. Ancak ehliyetime 10 gün kadar daha olduğu için motoru kullanmadım hiç. Kurstayken 125'lik Yamaha ve BMW GS650 ile dönüşlerde motoru yatırma konusunda bir sıkıntım olmadı. Özetle motor ben nereye bakıyorsam doğru yatış açısıyla oraya yöneliyordu.
Aynı pratiği ehliyetimi aldıktan sonra kendi motorumla da yapacağım.
Buradaki genel yazılardan anlıyorum ki cruiserlar da diğer motorlar gibi yatıyor. Yani her motor aslında yatabiliyor. Dolayısıyla önemli olan bu aşamadan sonra bol bol pratik yapmak. Her motorun üzerinde vücudun dinamikleri denge kurmak için farklı çalışıyor. Her şeyden önce oturma pozisyonlarının farklılığı vücudun çalışma şeklini de değiştiriyor. Dolayısıyla farklı motorlarda yapılan pratikleri kendi motorunuzla da yaparsanız o zaman zorluk çekeceğinizi düşünmüyorum.
-
Ötenazi hakkımı yaşayarak kullanıyorum. Z @ B ! T
Gideceği yeri bilmeyene hiç bir GPS yardımcı olmaz!...
-
Şöyle düşünür isek.
Bir bisikletin sağ veya sol gidonundan tutarak yanından yürüsek,gidonu sola ittiğimizde bisiklet sağa doğru yatar,sağa doğru itersek sola doğru yatar...
Bu deneyi illaki bisiklet giderken olması şart değil durduğu yerdede aynı şekilde olucaktır...
Virajın içinde ''sağa'' dönüyoruz ''sola'' doğru gidonu it ve sağa dön...Çok basit
"İnanç, görünmeyene inanmaktır. Görünmeyene inanırsanız kimsenin göremediğini görürsünüz" A. Şerif İZGÖREN
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)
Bu Konudaki Etiketler