Mühendisliği olmayan memleketler batmaya mahkumdur çünkü dışarıya bağımlıdırlar.
Mühendisliği olmayan memleketler batmaya mahkumdur çünkü dışarıya bağımlıdırlar.
Burada döviz kurundan çok distributorlerin cirosal hedeflerine göre yaptıkları satış projeksiyonları öndem taşıyor. Tam olarakta burada sektör bir çıkmaza 2 yıldır girmiş durumda zaten. Orta ve uzun vadeli planlar yapılmıyor. Örn. 1990 lı yılların sonunda Vw distributoru çiftçiler di. Vw satıyorlardı ancak o kadar az satıyorlardıki. Tek tük vw araç görebiliyorduk yollarda.Sonrasında distributorluğu Doğuş oto aldı ve yaklaşık 5 yıl vw araçları oldukça uygun kabul edilebilir bir fiyat ile piyasaya sundu. Şuan geldiğimiz noktada binek otomobil de vw satış birincisi olarak ilerliyor.
Bir ürünü kabul etme eşiği var müşterilerin. 250 cc için ise bence special bir motosiklet değil ise bu rakam 10 bin TL seviyesindedir. Üzerine çıkıldığında parası olanlar bile sorgulamaya başlar. Bu alet bu fiyatı eder mi? Diye. Ayrıca tek unsur fiyat değil. Satış sonrası yıllar geçmeine rağmen oturamamış bir sektörün sürekli satış fiyatlarına zam yapıyor olmasıda müşteri tarafından sürekli tepki çekiyor.
160 bin adetlik satış var toplam ciro 500 mio TL miş . Yani ortalama satış rakamı 3 bin kusurlerde. Buradan bir başarı hikayesi çıkması için bizim Çin yada Hindistan gibi 200 mio üzerinde bir nufusa sahip olmamız gerekir.
Distributor cirosal hedef yerine segment hedefi koymalı. Eğer bu ulkede 250-600 cc arası orta sınıf motosiklet satışları onemli artışlar gerçekleştiremez ise bu sektörü 3 bin kusur TL lik motosikletler domine edemez taşıyamaz.
Elbetteki motosikletler yine satılacak ama ortalama bir motosikleti Ducati tadında satın alıp işletme maliyetinide üzerine koyarak tüketicinin memnun olması oldukça zor. Ducati 250 cc tek silindir makine yapsaydı türkiyeye kaça gelirdi? KTM yaptı 11.500 e 200 u satıyor. SYM 12.980 TL ??!!!
Burada bir anormallik var. Bu ürünlerin sahip olduğu materyal kalitesine göre istenen fiyatlar mantık sınırını aştı çoktan..
ben hazır değilim.
bu sebepten dolayı yamaha'mı satıp. haziran sonuna doğru bajaj pulsar 200SS 'i 10,000 TL ye almayı düşünüyorum.
hemde abs'li ve ktm motorlu. üstelik şasesi kawasaki lisanslı.
sadece plastiği hurda, onunda ön grenaj 25 tl. insanin düşesi gelir
SYM Wolf modelinde o fiyatlandırma politikası o motoru almak isteyenleri başka marka-modelleri almaya yöneltmekten başka bi işe yaramayacak bene, en azından benim açımdan öyle olurdu,,,
20 az olur.
Şunu 30 yapalım da tam olsun.
Motosiklet üstünde itlik yapmak çok zevklidir, fakat bu itliğin bütün motosiklet camiasına zarar vereceğini aklınızın köşesinde tutun.
20 bin de olur 30 bin de olur... alışırız biz. Mücadele etmek, karşı çıkmak yerine suyuna gidip alışmayı tercih ederiz.
2009 da sıfır olarak 30 bine aldığım araba şu an 70 bine dayandı ve biz alıştık
Hayiiiirrr buna hazir degilim
1- Uzmanlar doların bu yılbaşında ki reel kurunun 3,20 olduğunu ama iktidar tarafından bastırıldığını söylüyorlardı. Şu an reel kurun 3,50 civarında olması çok normal. Bu konuda iktidarın nasıl bir yol izleyeceği çok önemli tabi. Dikkatinizi bir şeye çekmek isterim yalnız. İktidarın merkez bankası faizlerini düşürmek istemesi doların reel kuruna oturması isteğinden olabilir diye düşünmekteyim. Muhtemelen piyasalar için yeni bir planları var. Yoksa bu kadar sene sonra neden merkez bankası faizleri düşsün diye bu kadar çaba göstersinler.
2- Ukalalığımı bağışlarsanız, bu forumda temel bir yanılgı var. Onu düzeltmek istiyorum. Haa! Derseniz ki abi sen bu kadar şeyi nereden biliyorsun? Çeşitli şirketlerde çalıştım ve hobilerim nedeni ile beyaz yakalıların gözbebeği oldum hep O yüzden bazı şeyleri daha net görebiliyorum.
Orta ölçekli düşünenlere mantıklı gelmeyeceğini biliyorum ama genellikle satış fiyatları maliyet+ortalama kar üzerinden belirlenir. Yani birilerinin bir mala çok talep gösterip göstermemesi fiyatı etkilemez, fiyat oluşabilecek en az talebe göre hesaplanır. Fiyatlar oluşturulurken döviz vs şeylerde ilerde oluşabilecek temel dalgalanmalar da hesaplanır. Ve tespit edilen fiyatın altına kolay kolay inilmez çünkü maliyetten zarar edilmek istenmez.
Onun için tüketicinin yapacağı en doğru davranış hızlı düşünüp çabuk karar verme yetisini geliştirerek kesesine en uygun mala bir an evvel en uygun koşullarda sahip olmaya çalışmaktır. Gecikilen her gün tüketicinin zararına işler.
Bu yazdıklarımın sizi kızdıracağını ve beni kapitalist yandaşı gibi göstereceğini biliyorum ama bir mala illa sahip olmak isteyenin yapacağı başka bir şey yoktur.
Saygılarımla.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Haklısın Atilla abi normal akış ve piyasa gereği budur. Lakinnn.. Satın alma talebi o ürüne çok ihtiyaç olup olmaması ilede çok ilişkilidir. Örn. Bana araba lazım o yuzden araba öncelikli ihtiyaç. Ancak motosiklet keyif aldığım sevdiğim bir ürün. Motosikletle işim olsaydı yada ihtiyaç adına kullansaydım bence 5-6 bin lira verip bir ihtiyaç motoru alırdım yani mecburen alırdım. Ama bu SYM nin 12.980 edeceği ve satılacağı manasına hiç gelmez. Çünkü SYM wolf ihtiyaç motoru olmaz bu fiyatla keyif motoru içinde o fiyat kalibresinde olduğunu eminim birçok arkadaş düşünmüyordur.
Benim yazdıklarımda her hangi bir malın her hangi bir fiyat kalibresinde olduğunu gösteren bir ima var ise üzülürüm. Satın alma talebini önceden planlıyorlar zaten. Her maldan kar etmemeyi de göze alıp fiyat hesaplaması yapıyorlar. Gelirin nasıl dağıldığı ile ilgili bir durum bu aslında. Bana göre hiç bir motor hatta ekmek bile üstünde ki fiyat kalibresinde değil ama bu başka bir tartışma ve aslında benim anlatmaya çalıştığım başka bir şey.
Sadece tüketici arkadaşları uyanık kılmayı ve korumayı amaçlıyorum. Mesela bir çok arkadaş fuarı bekledi sezonu bekledi vs vs vs bekledi oğlu bekledi ve gelinen durum ile fiyatlar ortada. BU ilk defa da olmuyor. Bu iş yıllardır böyle. Sonuçta yaşanan "tüketici zararı". Bak işte bu çok önemli. İlla bir malı gidin alın demiyorum. İlla ki alacaksanız beklemeniz size zarar ettirir diyorum. Ya o malı almayın ve başka seçeneklere yönelin ya da kararınızı mümkün olduğunca çabuk verip hayata geçirin. Yoksa kapitalistlerle baş edemezsiniz uyanık olun diyorum.
Tekrar saygılar.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Devlet sadece bu ülkede değil dünyanın her tarafında insanları düdüklemek için var
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Devlet halkını ancak, halkın izin verdiği kadar düdükleye bilir. Biz zevk aldığımız için hep daha fazla, daha fazla diyoruz.
Bilinen markalarin 125cclik ciplak ve karenajli modellerinin son guncellemelerle 12 bin liralardan basladigini dusunursek 13-14,5 bin civarina gelmis 250 ccliklerin seneye gerceklesecek fuarda satis rakamlari icin 17lerden, 18lerden bahsedecek olmamiz pek abarti degil.
Kur her zaman dusmanimiz olacak ama OTV bu tahtin basinda. Burada markalara savas acmak, dusuk fiyat diretmek son derece anlamsiz olur. Ozellikle motosiklet sektorunun ve kar oranlarinin otomobile oranla hala cekirdek kaldigini goz onune alirsak markalar kesinlikle motosiklet son kullanicisinin fiyat dayatmasiyla ilgilenmez. Global bir dusuk fiyat politikasi olursa zaten hepimize bi armut duser ordan (mt-07nin 2014te 400luk scooter fiyatina gelmesi gibi).
OTV kaldirilsin diye change.orgda 1 milyon tane imza toplamakla olmaz bu isler. Motorla 5000 kisi toplanip bagdat caddesini kapatarak "pritisto idiyuruz ihihi" yapmakla da olmaz.
Topyekun resmi girisimlerde bulunursak bir seyleri degistirebiliriz. Yoksa dolar ya da euro her zaman yukselmeye devam edecek bu ulkede, dolayisiyla motosiklet fiyatlari da yukselmeye devam edecek. Ama en azindan OTV savasi acarsak kismen adil bir yukselme gerceklesmesini saglayabiliriz.
Türkiye de motosiklet sektörünün gelişmesini beklemek bence hayal gibi bir şey, beton ve rant üzerine kurulu bir tüketim ekonomisiyle nereye kadar gidebilir ki, paramız değer kaybetmeye devam edecek, kimseninde buna dur demeye niyeti yok, kişisel çıkarlar ülke çıkarlarından önce geliyor yazıkkk hemde ne yazıkk....
Dolar 3-3.50 seviyelerine gelirse motosiklet ve otomobil fiyatları doğal olarak artar diye düşünülüyor ama kazın ayağı pek öyle değil.
Gerçekçi olmak gerekirse Türkiye'de hiç kimse 125-250cc motosikletlere 20-25 bin lira vermez.
Yani veremez demek daha doğru çünkü alım gücü belli.
Bu durumda tek bir motosiklet satılmaz.
Bu da sektörün çökmesi, binlerce insanın işsiz kalması demek.
Devlet bunu göze alamaz. Piyasayı rahatlatmak için vergileri düşürmek zorunda kalacaktır.
Hatta vergi dilimlerinin yeniden düzenlemesi dahi gündeme gelecektir.
Bu iyi bir şey mi?
Evet ama devletin tatlı kârdan vazgeçeceğini sanmak ahmaklık olur.
Yani yapacağı düzenleme geçici olacaktır.
Bu nedenle döviz artışını iyi takip edin ve paranızı sıkı tutun.
Ha bir de şuna dikkat etmek lazım.
Dolar mı yükseliyor yoksa Türk lirasının değeri mi düşüyor?
!!!!!
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
Şu an bu konu içerisinde 3 kullanıcı var. (0 üye ve 3 misafir)