Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Başıma gelen ilk olayı iyi atlattım

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    15 Ocak 2015
    Merhaba motorum 150cc 1 aylık bir motor ilk motorum ve 280 km kadar gittim gece güvenlik olduğumdan işde iken motoru siliyorum çok kirlenincede yıkıyorum acemi olduğum için videolardan aldığım bilgiler ile idare ediyorum geçtiğimiz çarşamba ilkkez e5 e çıktım yolda motor yüksek devirlerde kendini ileri atmaya gaz kesip vermeye başladı dediğim gibi e 5 e ilkkez çıkmışım motor 150 cc rodajda çıkmıyor yavaş kalıyorum ve ne olsun e5 in orta şeridinde hızla giderken motor stop etmedimi ne yapacağımı şaşırdım kıpkırmızı oldum hemen sağa sinyal verip kontrollü bir şekilde en sağa attım kendimi ölebir rahatladımki durunca anlatamam neyse 10 15 dakika bekledikden sonra tekrar çalıştı motor zorlamadan yavaş yavaş gittim kısa mesafe allahdan ben motora baktırmadan şehir içinde gezdim işlerim vardı hallettim ardından işe gittiğimde motoru yıkayım dedim ve kurularken selenin altından bir yerden kalın bir boru gördüm ve motordada o borunun takılması gereken bir yer vardı onu yerine takdım klips li birşey ama nasıl çıktı bilmiyorum ondan sonra bujinin kablosu deponun altından çıkmış herşey bağlı sorunsuz çalışıyor ama kablo vidalanması gereken yerde deil galiba yolda oda çıkmış sabah servise götürücem bütün vidalarına herşeyine baktırıcam başıma gelen bu olayı paylaşmak istedim belki işinize yarar okuduysanız ne mutlu bana bu arada sağ şeritte olmama rağmen sinyalsiz üzerime kıran okul servisinin yüzüne düşücekdim o adamın allah belasını versin o konuya hiç girmicem bariyere giriyodum azkala hatam da yok yani olsa kabul ederim size tavsiyem burdan çıkaracağınız motorunuzu yola çıkmadan kontrol edin gerçekden ölümcül olabiliyomuş ben yaşayınca anladım bunu teşekkürler
    mehmetenis bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Çok geçmiş olsun motorunux ne marka acaba çin işi motorlarda bu tür olaylar olduğu söyleniyor şahsen başıma gelmiş değil şükürler olsun e5 gibi bir yerde emniyet şeridi bile emniyetli değil dikkat edin bide motor rodaj da pek zorlanmaz orta şeridi tercih etmeyin bitene kadar idare edin bir daha böyle olay yaşamamanız temennisiyle tekeriniz düz bassın ...

  3. #3

    Üyelik
    15 Ocak 2015
    Alıntı hsk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Çok geçmiş olsun motorunux ne marka acaba çin işi motorlarda bu tür olaylar olduğu söyleniyor şahsen başıma gelmiş değil şükürler olsun e5 gibi bir yerde emniyet şeridi bile emniyetli değil dikkat edin bide motor rodaj da pek zorlanmaz orta şeridi tercih etmeyin bitene kadar idare edin bir daha böyle olay yaşamamanız temennisiyle tekeriniz düz bassın ...
    torium un oradn büyükçekmeceye doğru gidiyordum motoru zorlamayım dedim sağdan yavaşca giderken o servis kırdı üzerime ondan sonra ortaya geçip gazladım az ilerledikden sonrada stop etti bu gece gördüm o boruyu baya önemli bişeye benziyor motora taktım inşallh düzelir çok saol

  4. #4
    linkinpark20 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Ağustos 2013
    Şehir
    bursa
    Motosikleti
    Yamaha XJ6
    Montaj allaha emanet yapılınca çin mallarında böyle sorunlar olabiliyor.

  5. #5
    bursagsli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Ağustos 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Kanuni Seyhan (2012-2017), Sym Wolf 250
    Benimde başıma geldi başka birinin motoru ile 100 km hızla giderken tamda köprünün altında stop etti başta gaz yemez oldu sonra tak diye stop etti arkadan vızır vızır araba geçiyordu neyseki tünelden çıkıp sağa kendimi zor attım bir 5 dk kadar motor çalışmadı benzin deposu hava almıyor diye kapağı açtım 1-2dk sonra motoru çalıştırdım ama karbüratörde de ve buji de de sorun olabilir

  6. #6
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı Bilgi Sıfır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Merhaba motorum 150cc 1 aylık bir motor ilk motorum ve 280 km kadar gittim gece güvenlik olduğumdan işde iken motoru siliyorum çok kirlenincede yıkıyorum acemi olduğum için videolardan aldığım bilgiler ile idare ediyorum geçtiğimiz çarşamba ilkkez e5 e çıktım yolda motor yüksek devirlerde kendini ileri atmaya gaz kesip vermeye başladı dediğim gibi e 5 e ilkkez çıkmışım motor 150 cc rodajda çıkmıyor yavaş kalıyorum ve ne olsun e5 in orta şeridinde hızla giderken motor stop etmedimi ne yapacağımı şaşırdım kıpkırmızı oldum hemen sağa sinyal verip kontrollü bir şekilde en sağa attım kendimi ölebir rahatladımki durunca anlatamam neyse 10 15 dakika bekledikden sonra tekrar çalıştı motor zorlamadan yavaş yavaş gittim kısa mesafe allahdan ben motora baktırmadan şehir içinde gezdim işlerim vardı hallettim ardından işe gittiğimde motoru yıkayım dedim ve kurularken selenin altından bir yerden kalın bir boru gördüm ve motordada o borunun takılması gereken bir yer vardı onu yerine takdım klips li birşey ama nasıl çıktı bilmiyorum ondan sonra bujinin kablosu deponun altından çıkmış herşey bağlı sorunsuz çalışıyor ama kablo vidalanması gereken yerde deil galiba yolda oda çıkmış sabah servise götürücem bütün vidalarına herşeyine baktırıcam başıma gelen bu olayı paylaşmak istedim belki işinize yarar okuduysanız ne mutlu bana bu arada sağ şeritte olmama rağmen sinyalsiz üzerime kıran okul servisinin yüzüne düşücekdim o adamın allah belasını versin o konuya hiç girmicem bariyere giriyodum azkala hatam da yok yani olsa kabul ederim size tavsiyem burdan çıkaracağınız motorunuzu yola çıkmadan kontrol edin gerçekden ölümcül olabiliyomuş ben yaşayınca anladım bunu teşekkürler

    Benim için servis şoförünün ne yaptığı değil sizin ne yaptığınız önemli siz bildiğiniz aranmışsınız acemi halinizle e5' e çıktığınız için. Benim motorum 150 cc ve bana e5 ve tem' de yetmediği için bugün gidip motorumu fuardan değiştirmeyi düşünüyorum, kaldı ki ilk okul 5' e gittiğimden beri motosiklet sürüyorum neredeyse 16-17 senedir yani.

    Siz önce bi tecrübe kazanın videolarda faydalıdır ama pratikte görülen eğitim gibi olamaz bide acemiliğinizi atacak bi başlangıç eğitimi alın ondan sonra e5' e çevreyoluna çıkın.
    Bilgi Sıfır bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Bahsettiğiniz yolu çok iyi bilirim. Allah korumuş vallahi
    Yolunda alternatifi yok gibi bir şey. Dikkatli olun artık. Helede esenyurt minibüslerine dikkat edin. Hepsi istisnasız magandadır. Sırf onlar yüzünden Esenyurta dönmeyi düşünmüyorum okuldan sonra. Her şeyi pis maalesef. Bak yine aklıma geldi sinirlendim
    Bilgi Sıfır bunu beğendi.

  8. #8
    hakan_biolog - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    31 Temmuz 2006
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    RKS Titanic 150
    Depoya su kaçtıysa yada karbüratöre pislik geldiyse böyle olabiliyor. Aynı marka motora sahip biri olarak depoma su kaçtığından bazen bende de sıkıntı oluyor. Ama belirttiğiniz aksamdaki çıkma, gevşeme vb den yani servisin yada fabrikanın motoru montajlarken gerekli şeyleri tam yapmamasından dolayı da olabilir. Sıkıntı yoksa 500 km de yağ değişirken servis detaylıca bakıp her yerini sıkar vb zaten. 5500 km dir ikinci el olarak aldığım motoru kullanıyorum ve gayet memnunum. Yani halledilebilecek şeyler, canınızı sıkmayın.
    Bilgi Sıfır bunu beğendi.

  9. #9
    ALYEDZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Ekim 2014
    Şehir
    DENİZLİ
    Motosikleti
    artık yok
    öncelikle çok gecmiş olsun

    çin işi motorlarda en büyük sorun aslında motorların kendilerinde değil teslim aldıgımız servislerde. Bizler zaten malzemenin kalitesizliğini bilerek alıyoruz ancak bize teslim eden adamların sağlamcılığı da tartışılır. Ben motorumu ekim sonu gibi sıfır aldım ancak teslim aldıgım servisi görmeliydiniz. Adam yanınıza gelip muhatap olmaya bile tenezzül etmiyor. Soru soruyorsun münasip bi yerlerinden cevap veriyor. Daha aldıgım gün eve giderken bi ton vidasının gecşek oldugunu saptadık ancak geri dönüp gösterecek durumumuz yoktu. Bi müddet sonra motoru götürmeye fırsat bulup servise gittik durumdan bahsettik ayrıca belirli eksiklerden. Motor kalması lazım ayaklarına yattı. Bende dedim telefonlaşıp senin müsait oldugun bi aralığa sıkıştıralım görende çok meşgul süper bi tamirci sanır.

    yaw kardeşim sen bu motoru her halukarda .... ..... bırakacan ayaklarına geçti.
    En sonundada illaki bana bırakmak zorunda değilsin başka servislerde var muhabbetine döndü. Hah şöyle dedim sen bana gerçek sıkıntıyı söyle zorla iş yaptıracak değiliz dedim çıktım gittim başka bir servise. İyiki gitmişim usta daha gider gitmez gerçek esnaf oldugunu belli etti motoruma da en güzel şekilde bakımlarını yaptı. Şimdi hiç gözüm arkada kalmadan bırakıp gidebiliyorum motorumu ustaya.

    Diyeceğim o ki öncelikle iyi bir usta bulmanız gerek ondan sonra motorla ilgili önlemlerinizi aldıktan sonra pek de kalabalık yolları tercih etmeyerek tecrübe kazanmanız gerek. Bunları neden söylüyorum çünkü bende sizin durumunuzdayım motorum daha 440 km civarında bu da benim ne kadar tecrübesiz oldugumu gösterir. İnanın servise zor götürüp getiriyorum trafikteki olumsuz şartlardan dolayı. Bi de havaların bozuk gitmesi motorun uzun zaman aralıklarıyla yatmasına sebep oluyor bu dönemlerde.

    Hepimizin bir an önce iyice tecrübelenmemiz dileğiyle tekeriniz düz bassın Allah(c.c.) kaza bela vermesin inş.
    mehmetenis ve Bilgi Sıfır bunu beğendiler.

  10. #10
    m1t0 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2008
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    cbr250r-xt660r-mt07-fiddle2
    Arkadaşım geçmiş olsun.

    ". , ; ? ' !" (noktalama işaretleri)
    mehmetenis ve Bilgi Sıfır bunu beğendiler.

  11. #11

    Üyelik
    15 Ocak 2015
    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Benim için servis şoförünün ne yaptığı değil sizin ne yaptığınız önemli siz bildiğiniz aranmışsınız acemi halinizle e5' e çıktığınız için. Benim motorum 150 cc ve bana e5 ve tem' de yetmediği için bugün gidip motorumu fuardan değiştirmeyi düşünüyorum, kaldı ki ilk okul 5' e gittiğimden beri motosiklet sürüyorum neredeyse 16-17 senedir yani.

    Siz önce bi tecrübe kazanın videolarda faydalıdır ama pratikte görülen eğitim gibi olamaz bide acemiliğinizi atacak bi başlangıç eğitimi alın ondan sonra e5' e çevreyoluna çıkın.
    e5 e çıkmak zorunda kaldım sonuçta kısa mesafe herkez böle alışmıyormu üstelik arkadaşlar bugünde perlavistanın oradan gidiyordum beyaz brodway hızlı bir şekilde arkadan gelip aynama sürttü benimi buluyor anlamıyorum daha sonra adama yetişip bağırdım özürdiliyor ama ya çarpsaydı?

  12. #12
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı Bilgi Sıfır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    e5 e çıkmak zorunda kaldım sonuçta kısa mesafe herkez böle alışmıyormu üstelik arkadaşlar bugünde perlavistanın oradan gidiyordum beyaz brodway hızlı bir şekilde arkadan gelip aynama sürttü benimi buluyor anlamıyorum daha sonra adama yetişip bağırdım özürdiliyor ama ya çarpsaydı?

    Herkes böyle başlamıyor başlayanlar da gazetelerde ara sayfalarda haber olup gidiyor, herkes önce şehir içi sonra şehirler arası yollara çıkıyor hatta yeni nesil gidip eğitim alıyor ondan sonra şehir içine giriyor. Eğitimde göreceğiniz bilgiler size o broadwayin ne yapacağını anlatyor zaten böylece siz daha araba aynanıza yanaşmadan tedbir almış oluyorsunuz.

    Mecburuiyet yada zorunluluk yoktur motorda mesela bende haftasonu eskişehirde olacağım param yok motorla gitmek çok hesaplı olacaktı benim için ama kredi kartından çektirdim gittim otobüs bileti aldım sırf kendimi bu tip havalarda şehirler arası yolculuğa hazır hissetmediğim için. Sizde her zaman motor kullanmak zorunda değilsiniz tecrübe kazanana kadar minibbüs otobüs devam edin. Unutmayın bahsettiğiniz yollarda birisi öldüğü zaman araçlar suçlanmıyor bile o derece ekstrem nokta tem ve e5.

  13. #13
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Esenyurt beylikdüzü beykent hadımköy bu bölge deki araç sürücülerinin çoğu bilgisiz cahil sadece aracı sürmeyi şoförlük sanan zihniyetli kişiler bi ara video vardı sarı volkswagen le adam güya şov yapıyordu nerede tamda senin bahsettiğin yolda marmaraparka çıkan yol.
    Arkadan gelen şahıs aynana gelene kadar hiç mi kontrol etmedin arkanı şahsım olarak önden çok arkadan gelecek tehlikeleri kontrol ediyorum çünkü bu dengesiz herifler kırmızı ışıkta sen durursan mutlaka üstünden geçer bide sana laf sayar ne duruyorsun zart diye ... başlayıp gider aynalar önemli aynalar ...
    Bune bunu beğendi.

  14. #14

    Üyelik
    15 Ocak 2015
    Alıntı hsk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Esenyurt beylikdüzü beykent hadımköy bu bölge deki araç sürücülerinin çoğu bilgisiz cahil sadece aracı sürmeyi şoförlük sanan zihniyetli kişiler bi ara video vardı sarı volkswagen le adam güya şov yapıyordu nerede tamda senin bahsettiğin yolda marmaraparka çıkan yol.
    Arkadan gelen şahıs aynana gelene kadar hiç mi kontrol etmedin arkanı şahsım olarak önden çok arkadan gelecek tehlikeleri kontrol ediyorum çünkü bu dengesiz herifler kırmızı ışıkta sen durursan mutlaka üstünden geçer bide sana laf sayar ne duruyorsun zart diye ... başlayıp gider aynalar önemli aynalar ...
    kontrol edilecek bir durum yokdu orada sabit bir hızda gidiyordum aynalara gereğinden fazla bakıyorum daha alırken aynaları binmeden deiştirttim göstergeye bakmak istesem dahi yolda unutuyorum bakmayı brodway sağ şerit ile orta şeridin çizgisini ortalamış normalin üstünde hızla geldi yanıma birde yanımda beni geçmeden frene bastı bilerek yapmış bile olabilir

  15. #15
    hsk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Ağustos 2014
    Şehir
    ESENYURT
    Motosikleti
    DAELİM S2 250 SUZUKİ AN 125 HK MONDİAL MASH
    Alıntı Bilgi Sıfır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    kontrol edilecek bir durum yokdu orada sabit bir hızda gidiyordum
    Bu cümleye anlam veremedim ben aynayı kontrol etmek için bir durum olması mi gerekli.

  16. #16

    Üyelik
    15 Ocak 2015
    Alıntı hsk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu cümleye anlam veremedim ben aynayı kontrol etmek için bir durum olması mi gerekli.
    anlatamıyorum galiba aynaya arada bakılır tamamda sen önüne bakmadanmı gidiyorsun? o admın yanımdan geçmesi 10 saniye

  17. #17
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı Bilgi Sıfır adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    anlatamıyorum galiba aynaya arada bakılır tamamda sen önüne bakmadanmı gidiyorsun? o admın yanımdan geçmesi 10 saniye
    O arkadaşı bilmem ama ben e5' e ne zaman çıksam eğer emniyet şeridinde değilsem önümden çok arkama bakıyorum, arkamda benden hızlı veya önümde benden yavaş varsa hemen şerit değiştiriyorum, olması gereken budur tehlikeli yerlerde 2 yola 1 geriye bakacaksın.

    Bu forumda açılan bu tip başlıklara ben tav oluyorum aslında istanbul trafiğinde adam beni sıkıştırdı deniyor motoru süren arkadaşa bakıyorsun videodan yada anlattıklarından ya şerit ihlali yapıyor ya çok hızlı gidiyor ya tehlikeli kullanıyor vs. vs. sonra biz burda vay Allah belasını versin o araba sürücüsünün demeyince de bi atara giriyor trip atıyor. Ya bub elli bişey zaten istanbuldaysan o araba senin düşmanın, istanbuldaysan bütün arabalar seni öldürmeye çalışıyor bunu göze alıp çıkacaksın yola, burda arabayı kötülemek ya karşıma köpek çıktı bana havladı demek gibi bişey köpek bu havlar, istanbuldaysan da araba sıkıştırır biz burda araba sürücüsüne istediğimizi yazalım ona bi etkisi olacak mı? Hayır. Ama sana bişeyler anlatabilirsek sen okursun, anlarsın. Eğitim almadan yada tecrüben olmadan e5' e çıktım diyorsun biz burda neremizi yırtarsak yırtalım sana vız gelip tırıs gidecek hepimiz aynı yollardan geçtik, ben çok iyi sürücü zannederdim kendimi herşeye hazır zannederdim eğitime bi gittim dünya görüşüm değişti adamlar orada sana birşeyler öğretiyorlar kendi kendine ulan bunca sene iyiki ölmemişim verilmiş sadakam varmış diyorsun.

    Sen önce bi tecrübe kazan sonra bu tip yollara çık ama tecrübeyi eğitimle alırsan süper olur o adamlar akıllarına geleni anlatmıyorlar yurtdışından bu işin ağa babalarından ders görüp gelip sana anlatıyorlar daha sonra buraya başlık açma zahmetine bile girmezsin çünkü bu tip şeyleri çok ama çok kolay atlatırsın.

    Geçmiş olsun tekrardan.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)