Ybr 125 2015 Alsam mı? (Karşılaştırma Değildir :) )
Reklamlar
-
Merhabalar, benim sorum biraz farklı. Cc büyütmek, tarz değiştirmek gibi bi amacım yok. Ybr benim her ihtiyacımı görüyor, Allah izin verirse daha senelerce beraberiz. 2006 model Ybr 125im var, 28.000de, kazasız, masrafsız hiç bir sorunu yok. çizik bile yok.
Fakat motor sonuçta 10 yaşına geldi, Metal yorgunluğu diye bişey var. Bazen düşünüyorum satıp 0 km.sini almak. Sonra kıyamıyorum daha sıfır gibi motor. İmkanım var satıp üzerine biraz daha koyup yenileyebilirim.
Siz olsaydınız napardınız?
Reklamlar
-
Neyin yorgunlugu bu ? Hala 70 model arabalar piyasada gezerken
-
eski hamam eski tas değişen birşey yok ben olsam değiştirmem boşuna bence üste para vermeye. üste vereceğinin bir kısmıyla motorunu daha iyi hale getirebilirsin.
-
Ben eski kasanın daha sağlam ve kaliteli olduğunu düşünüyorum
-
Metal yorgunluğu titreşimle oluşur bu da yaptığın km ile orantılıdır. Yani 28000km de çok kötü yollarda gitmediyseniz metal yorgunluğu biraz zor. Ama küf pas var ise o durum ayrı.
-
E-TEKİN adlı üyeden alıntı
Ben eski kasanın daha sağlam ve kaliteli olduğunu düşünüyorum
bende de 2006 modeli vardı, arkadaştaki 2013 modele göre şekli harici pek fark yok.
Keyfine kalmış.
Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.
-
Bence o motoru satmayın, evladiyelik kalsın. 10 yılda 28.000 km olduğuna göre garaj motoru herhalde
-
Malzeme yorgunluğu dinamik yüklerden kaynaklanır. Belli bir gerilme altında ne kadar süre işlevini yerine getireceği ise Wöhler eğrisi ile hesaplanır. Bu eğride dikkat edilmesi gereken nokta belli bir gerilme değerinin altına inildiğinde malzemenin ömrü sonsuza gider. Yani o parça hiçbir zaman işlevini yitirmez. Örneğin arabalardaki jantı süspansiyon sistemine bağlayan milin hiç kırıldığını gördünüz mü ? (kaza haricinde) İçinde rulman dağılabilir ancak o mil kırılmayacaktır.
Motosiklette de bunun gibi parçalar var. Şasi de bunlardan biri olarak görülebilir. Eğer pastan koruyabildiyseniz ve garanti kitapçığında belirtilen sınırların dışında yükleme ve hoplama zıplama yapmadıysanız o şasi kırılmayacaktır.
Her parça sonsuz ömürde tasarlanamaz bu motosiklete ekstra ağırlık getirir.
Ufak tefek masraflarla motosikletinize teoride 20-30 yıl çok rahat binebilirsiniz. Daha fazlası da mümkün.
50-60 yaşında BMW ler Harley Davidson lar görüyoruz youtube da. Ayrıca İstanbul da da gördüm 1 tane.
Boşuna satmayın. Bakım yapın.
-
oguzhanlal adlı üyeden alıntı
Malzeme yorgunluğu dinamik yüklerden kaynaklanır. Belli bir gerilme altında ne kadar süre işlevini yerine getireceği ise Wöhler eğrisi ile hesaplanır. Bu eğride dikkat edilmesi gereken nokta belli bir gerilme değerinin altına inildiğinde malzemenin ömrü sonsuza gider. Yani o parça hiçbir zaman işlevini yitirmez. Örneğin arabalardaki jantı süspansiyon sistemine bağlayan milin hiç kırıldığını gördünüz mü ? (kaza haricinde) İçinde rulman dağılabilir ancak o mil kırılmayacaktır.
Motosiklette de bunun gibi parçalar var. Şasi de bunlardan biri olarak görülebilir. Eğer pastan koruyabildiyseniz ve garanti kitapçığında belirtilen sınırların dışında yükleme ve hoplama zıplama yapmadıysanız o şasi kırılmayacaktır.
Her parça sonsuz ömürde tasarlanamaz bu motosiklete ekstra ağırlık getirir.
Ufak tefek masraflarla motosikletinize teoride 20-30 yıl çok rahat binebilirsiniz. Daha fazlası da mümkün.
50-60 yaşında BMW ler Harley Davidson lar görüyoruz youtube da. Ayrıca İstanbul da da gördüm 1 tane.
Boşuna satmayın. Bakım yapın.
Güzel bir cevap Belli bir gerilme değerinin altına inme konusunu biraz açabilir miyiz? Bu nasıl gerçekleşir ya da atıyorum tekerlek mili fazladan kalın mı üretilir? Hiçbir zaman işlevini yitirmemesi nasıl sağlanır?
-
oguzhanlal adlı üyeden alıntı
Malzeme yorgunluğu dinamik yüklerden kaynaklanır. Belli bir gerilme altında ne kadar süre işlevini yerine getireceği ise Wöhler eğrisi ile hesaplanır. Bu eğride dikkat edilmesi gereken nokta belli bir gerilme değerinin altına inildiğinde malzemenin ömrü sonsuza gider. Yani o parça hiçbir zaman işlevini yitirmez. Örneğin arabalardaki jantı süspansiyon sistemine bağlayan milin hiç kırıldığını gördünüz mü ? (kaza haricinde) İçinde rulman dağılabilir ancak o mil kırılmayacaktır.
Motosiklette de bunun gibi parçalar var. Şasi de bunlardan biri olarak görülebilir. Eğer pastan koruyabildiyseniz ve garanti kitapçığında belirtilen sınırların dışında yükleme ve hoplama zıplama yapmadıysanız o şasi kırılmayacaktır.
Her parça sonsuz ömürde tasarlanamaz bu motosiklete ekstra ağırlık getirir.
Ufak tefek masraflarla motosikletinize teoride 20-30 yıl çok rahat binebilirsiniz. Daha fazlası da mümkün.
50-60 yaşında BMW ler Harley Davidson lar görüyoruz youtube da. Ayrıca İstanbul da da gördüm 1 tane.
Boşuna satmayın. Bakım yapın.
teşekkürler açıklama için. Karar verdim satmayacağım.
---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------
GB79 adlı üyeden alıntı
Bence o motoru satmayın, evladiyelik kalsın. 10 yılda 28.000 km olduğuna göre garaj motoru herhalde
Ben de o kararı verdim evladiyelik kalacak nasipse. İşim gereği haftaiçi binemiyorum, haftasonu da en fazla 40-50 km.
-
2006 Ybr'nin 2014-2015'te farkı yokki hem km olarak da çok fazla yapmamışsınız.38-40bin'e kadar kullanın ve kendinizi mükafatlandırın 250cc alın onuda birkaç sene kullanın derim. Hem 2006 Ybr'lerde katalitik konventör olmadığı için üst devirlerde daha seri bile olabilir yeni kasalara göre.Bu bir avantaj olabilir.
-
audioslave adlı üyeden alıntı
2006 Ybr'nin 2014-2015'te farkı yokki hem km olarak da çok fazla yapmamışsınız.38-40bin'e kadar kullanın ve kendinizi mükafatlandırın 250cc alın onuda birkaç sene kullanın derim. Hem 2006 Ybr'lerde katalitik konventör olmadığı için üst devirlerde daha seri bile olabilir yeni kasalara göre.Bu bir avantaj olabilir.
250 cc düşünmüyorum. Ybr 125 bana uygun bi motor. Katalitik konventör var mı 2006da bilmiyorum.
-
2014 ybr esd yi deneme amaçlı beş dakika kadar kullandım, el bileklerim ağrıdı. ergonomisi çok kötü geldi bana.
-
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
-
Kuryeciler, paketçiler gibi 200-250000km'ye gelmiş olsan amenna...
Ama bu kilometrede metal yorgunluğu olup da şasinin ortadan ikiye ayrılacağını sanmıyorum.
Çinli sukuterlerde bile ancak 20-30000km'den sonra böyle hadiseler olabiliyor.
Kısacası keyifle binmeye devam et.
Motordan çok sıkıldıysan çeşitli modifikasyonlar yapabilirsin. Depoyu ve yan kapakları filmle kaplatabilirsin, değişik tipte motor koruma demiri taktırabilirsin...
Hepsinden önce kaliteli bir çift lastik taktır tabii ki!
-
Anladımmm fazla para var şeytan dürtüyoor :D
Hiç gerek yok senin elindeki motorun temizi 2012 ile kafa kafaya neredeyse piyasası olan bir motor temizi havada kapılıyor.
Kontrol edemediğin güç,güç değildir. ...Ya ALLAH Ya MUHAMMET Ya ALİ...
Engin TEPE Yaş:26 Sivas/Hafik
-
Adventure58 adlı üyeden alıntı
Anladımmm fazla para var şeytan dürtüyoor :D
Hiç gerek yok senin elindeki motorun temizi 2012 ile kafa kafaya neredeyse piyasası olan bir motor temizi havada kapılıyor.
Yok fazla para olduğundan değil de, motosiklet benim için ulaşım aracı değil hobi. Ve bu motor sevdam Ybr ile devam edecek. Nerdeyse 10 yaşında motor, sorun çıkarmaya başlar mı diye düşündüm. Motorda sarf malzemeler dışında sorun yaşamak istemiyorum.
2 ya da 3 yaşında bi ybr kullanma fırsatım oldu, hiç bir farkını göremedim açıkcası.
Zaten kararımı verdim Allah kaza bela vermediği sürece aynı motorumla devam.
-
eğer 4 silindir falan istemiyorsan motosikletindede memnunsan boşu boşuna para verirsin
Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)