Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Ybr 125 2015 Alsam mı? (Karşılaştırma Değildir :) )

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Merhabalar, benim sorum biraz farklı. Cc büyütmek, tarz değiştirmek gibi bi amacım yok. Ybr benim her ihtiyacımı görüyor, Allah izin verirse daha senelerce beraberiz. 2006 model Ybr 125im var, 28.000de, kazasız, masrafsız hiç bir sorunu yok. çizik bile yok.
    Fakat motor sonuçta 10 yaşına geldi, Metal yorgunluğu diye bişey var. Bazen düşünüyorum satıp 0 km.sini almak. Sonra kıyamıyorum daha sıfır gibi motor. İmkanım var satıp üzerine biraz daha koyup yenileyebilirim.
    Siz olsaydınız napardınız?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    TATLIHIZ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Nisan 2012
    Şehir
    MaNiSa
    Motosikleti
    (14) Yamaha Ybr (16) Yamaha Ybr
    Neyin yorgunlugu bu ? Hala 70 model arabalar piyasada gezerken

  3. #3
    COMTAN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2013
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    YBR
    eski hamam eski tas değişen birşey yok ben olsam değiştirmem boşuna bence üste para vermeye. üste vereceğinin bir kısmıyla motorunu daha iyi hale getirebilirsin.

  4. #4
    E-TEKİN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ocak 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    KTM Duke200
    Ben eski kasanın daha sağlam ve kaliteli olduğunu düşünüyorum
    namk, taglis ve Utku Onar bunu beğendiler.

  5. #5

    Üyelik
    01 Ocak 2015
    Metal yorgunluğu titreşimle oluşur bu da yaptığın km ile orantılıdır. Yani 28000km de çok kötü yollarda gitmediyseniz metal yorgunluğu biraz zor. Ama küf pas var ise o durum ayrı.

  6. #6
    rebel_punto - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Mayıs 2006
    Şehir
    Osmaniye / Memleket Hatay
    Motosikleti
    Pejo.Jawa.Titan.Ybr.Cbr.Vstrom.Drift.Pulsar.Gs800
    Alıntı E-TEKİN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Ben eski kasanın daha sağlam ve kaliteli olduğunu düşünüyorum
    bende de 2006 modeli vardı, arkadaştaki 2013 modele göre şekli harici pek fark yok.

    Keyfine kalmış.
    Motosiklet ruhlu araba - QQ - kullanıcısı.

  7. #7
    GB79 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul, Kadıköy
    Motosikleti
    Honda NC750X
    Bence o motoru satmayın, evladiyelik kalsın. 10 yılda 28.000 km olduğuna göre garaj motoru herhalde

  8. #8
    oguzhanlal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2013
    Malzeme yorgunluğu dinamik yüklerden kaynaklanır. Belli bir gerilme altında ne kadar süre işlevini yerine getireceği ise Wöhler eğrisi ile hesaplanır. Bu eğride dikkat edilmesi gereken nokta belli bir gerilme değerinin altına inildiğinde malzemenin ömrü sonsuza gider. Yani o parça hiçbir zaman işlevini yitirmez. Örneğin arabalardaki jantı süspansiyon sistemine bağlayan milin hiç kırıldığını gördünüz mü ? (kaza haricinde) İçinde rulman dağılabilir ancak o mil kırılmayacaktır.
    Motosiklette de bunun gibi parçalar var. Şasi de bunlardan biri olarak görülebilir. Eğer pastan koruyabildiyseniz ve garanti kitapçığında belirtilen sınırların dışında yükleme ve hoplama zıplama yapmadıysanız o şasi kırılmayacaktır.
    Her parça sonsuz ömürde tasarlanamaz bu motosiklete ekstra ağırlık getirir.
    Ufak tefek masraflarla motosikletinize teoride 20-30 yıl çok rahat binebilirsiniz. Daha fazlası da mümkün.
    50-60 yaşında BMW ler Harley Davidson lar görüyoruz youtube da. Ayrıca İstanbul da da gördüm 1 tane.
    Boşuna satmayın. Bakım yapın.
    tinerci, taglis ve karacabeg bunu beğendiler.

  9. #9
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Alıntı oguzhanlal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malzeme yorgunluğu dinamik yüklerden kaynaklanır. Belli bir gerilme altında ne kadar süre işlevini yerine getireceği ise Wöhler eğrisi ile hesaplanır. Bu eğride dikkat edilmesi gereken nokta belli bir gerilme değerinin altına inildiğinde malzemenin ömrü sonsuza gider. Yani o parça hiçbir zaman işlevini yitirmez. Örneğin arabalardaki jantı süspansiyon sistemine bağlayan milin hiç kırıldığını gördünüz mü ? (kaza haricinde) İçinde rulman dağılabilir ancak o mil kırılmayacaktır.
    Motosiklette de bunun gibi parçalar var. Şasi de bunlardan biri olarak görülebilir. Eğer pastan koruyabildiyseniz ve garanti kitapçığında belirtilen sınırların dışında yükleme ve hoplama zıplama yapmadıysanız o şasi kırılmayacaktır.
    Her parça sonsuz ömürde tasarlanamaz bu motosiklete ekstra ağırlık getirir.
    Ufak tefek masraflarla motosikletinize teoride 20-30 yıl çok rahat binebilirsiniz. Daha fazlası da mümkün.
    50-60 yaşında BMW ler Harley Davidson lar görüyoruz youtube da. Ayrıca İstanbul da da gördüm 1 tane.
    Boşuna satmayın. Bakım yapın.
    Güzel bir cevap Belli bir gerilme değerinin altına inme konusunu biraz açabilir miyiz? Bu nasıl gerçekleşir ya da atıyorum tekerlek mili fazladan kalın mı üretilir? Hiçbir zaman işlevini yitirmemesi nasıl sağlanır?

  10. #10
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı oguzhanlal adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Malzeme yorgunluğu dinamik yüklerden kaynaklanır. Belli bir gerilme altında ne kadar süre işlevini yerine getireceği ise Wöhler eğrisi ile hesaplanır. Bu eğride dikkat edilmesi gereken nokta belli bir gerilme değerinin altına inildiğinde malzemenin ömrü sonsuza gider. Yani o parça hiçbir zaman işlevini yitirmez. Örneğin arabalardaki jantı süspansiyon sistemine bağlayan milin hiç kırıldığını gördünüz mü ? (kaza haricinde) İçinde rulman dağılabilir ancak o mil kırılmayacaktır.
    Motosiklette de bunun gibi parçalar var. Şasi de bunlardan biri olarak görülebilir. Eğer pastan koruyabildiyseniz ve garanti kitapçığında belirtilen sınırların dışında yükleme ve hoplama zıplama yapmadıysanız o şasi kırılmayacaktır.
    Her parça sonsuz ömürde tasarlanamaz bu motosiklete ekstra ağırlık getirir.
    Ufak tefek masraflarla motosikletinize teoride 20-30 yıl çok rahat binebilirsiniz. Daha fazlası da mümkün.
    50-60 yaşında BMW ler Harley Davidson lar görüyoruz youtube da. Ayrıca İstanbul da da gördüm 1 tane.
    Boşuna satmayın. Bakım yapın.
    teşekkürler açıklama için. Karar verdim satmayacağım.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 08:59 ---------- bir önceki mesaj zamanı 08:57 ----------

    Alıntı GB79 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence o motoru satmayın, evladiyelik kalsın. 10 yılda 28.000 km olduğuna göre garaj motoru herhalde
    Ben de o kararı verdim evladiyelik kalacak nasipse. İşim gereği haftaiçi binemiyorum, haftasonu da en fazla 40-50 km.
    rebel_punto ve taglis bunu beğendiler.

  11. #11
    audioslave - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Mayıs 2008
    Şehir
    34
    Motosikleti
    Honda & Yamaha
    2006 Ybr'nin 2014-2015'te farkı yokki hem km olarak da çok fazla yapmamışsınız.38-40bin'e kadar kullanın ve kendinizi mükafatlandırın 250cc alın onuda birkaç sene kullanın derim. Hem 2006 Ybr'lerde katalitik konventör olmadığı için üst devirlerde daha seri bile olabilir yeni kasalara göre.Bu bir avantaj olabilir.

  12. #12
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı audioslave adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    2006 Ybr'nin 2014-2015'te farkı yokki hem km olarak da çok fazla yapmamışsınız.38-40bin'e kadar kullanın ve kendinizi mükafatlandırın 250cc alın onuda birkaç sene kullanın derim. Hem 2006 Ybr'lerde katalitik konventör olmadığı için üst devirlerde daha seri bile olabilir yeni kasalara göre.Bu bir avantaj olabilir.
    250 cc düşünmüyorum. Ybr 125 bana uygun bi motor. Katalitik konventör var mı 2006da bilmiyorum.

  13. #13
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    2014 ybr esd yi deneme amaçlı beş dakika kadar kullandım, el bileklerim ağrıdı. ergonomisi çok kötü geldi bana.

  14. #14
    Salih_T - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Temmuz 2013
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    Salcano Wolf 125cc, Bajaj Pulsar NS 200
    Hiç gerek yok..
    "Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
    Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
    Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)

  15. #15
    arda4 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Ağustos 2014
    Şehir
    Çankırı
    Kuryeciler, paketçiler gibi 200-250000km'ye gelmiş olsan amenna...

    Ama bu kilometrede metal yorgunluğu olup da şasinin ortadan ikiye ayrılacağını sanmıyorum.

    Çinli sukuterlerde bile ancak 20-30000km'den sonra böyle hadiseler olabiliyor.

    Kısacası keyifle binmeye devam et.

    Motordan çok sıkıldıysan çeşitli modifikasyonlar yapabilirsin. Depoyu ve yan kapakları filmle kaplatabilirsin, değişik tipte motor koruma demiri taktırabilirsin...

    Hepsinden önce kaliteli bir çift lastik taktır tabii ki!

  16. #16
    Adventure58 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    21 Temmuz 2014
    Şehir
    Zeytinburnu
    Motosikleti
    haojue 135S
    Anladımmm fazla para var şeytan dürtüyoor :D
    Hiç gerek yok senin elindeki motorun temizi 2012 ile kafa kafaya neredeyse piyasası olan bir motor temizi havada kapılıyor.
    Kontrol edemediğin güç,güç değildir. ...Ya ALLAH Ya MUHAMMET Ya ALİ... Engin TEPE Yaş:26 Sivas/Hafik

  17. #17
    Alisilin - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2013
    Şehir
    Antalya
    Motosikleti
    Ybr 125 06- Cygnus L 14
    Alıntı Adventure58 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Anladımmm fazla para var şeytan dürtüyoor :D
    Hiç gerek yok senin elindeki motorun temizi 2012 ile kafa kafaya neredeyse piyasası olan bir motor temizi havada kapılıyor.
    Yok fazla para olduğundan değil de, motosiklet benim için ulaşım aracı değil hobi. Ve bu motor sevdam Ybr ile devam edecek. Nerdeyse 10 yaşında motor, sorun çıkarmaya başlar mı diye düşündüm. Motorda sarf malzemeler dışında sorun yaşamak istemiyorum.
    2 ya da 3 yaşında bi ybr kullanma fırsatım oldu, hiç bir farkını göremedim açıkcası.
    Zaten kararımı verdim Allah kaza bela vermediği sürece aynı motorumla devam.
    Adventure58 bunu beğendi.

  18. #18
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    eğer 4 silindir falan istemiyorsan motosikletindede memnunsan boşu boşuna para verirsin
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)