Kampana fren iYi tutuyor mu ?
Kampana fren iYi tutuyor mu ?
kampana fren iyi olmasına iyidir çamurda diskten daha iyi bile olabilir kullanılacak balataya göre değişir
disk frenden daha güçlüdür, ama hassasiyeti azdır, değiştirmesi zahmetli ve pahalıdır
TuTuYoR...
Bakınız Kaliteli Motorda Dahi Halen KAMPANA frenleri mevcuttur,,,
Sahsi fikrim degildir. On frenim disk,arka fren kampana. Arada cok fark var. Belkide benim motoruma has bir seydir ama bir daha motor alirsam iki tekerde disk olsun isterim.
Elbette disk daha iyi tutar.
Süratin düşükse kampana fren yeterli, ama çok yüksek süratlerde disk çok daha etkili.
Disk frene alışmak için bir alışma süresi gerekiyor, harş diye sıkarsan cart diye yere yapışırsın.
Kampana fren bisiklet freni gibi. Ayrıca kampana frende hidrolik değiştirmesi, hava yapması, bozulması, disk eğilmesi, yamulması yok. Sadece bitince balataları değişirsin, o kadar.
Herkes birşeyler yazmış zaten.Şu mantıkla bakarsak.
1-Kampana diske oranla daha ucuz maliyetli olduğu için küçük motorlarda kullanılır.(Bakım maliyeti)
2-Disk fren daha iyi olduğu için spor motorlarda hemen her zaman olur.
disk kampanaya göre biraz daha iyi galiba
Disk frenler kampanaya göre daha iyi duruş performansı verir.
Ancak, en önemlisi her zaman durabileceğiniz hızlarda gitmektir.
Aksi takdirde motorunuzun sahip olduğu fren sisteminin çok da bir önemi kalmayacaktır.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
Disk fren her şekilde kampanadan güçlüdür.
Fakat;
Hafif bir motor kullanıyorsanız, arka frenin kampana olması daha iyidir. Çünkü frenleme anında, yük ön tarafa biner ve arka tekerin yere tutunması azalır, disk frende frenleme dozunu az birşey kaçırırsanız arka teker hemen kitler. Kampana frende ise bu limit daha geniştir ve kitlemeden fren yapmanız daha kolaydır.
Fren dediğimiz alet hareket enerjisini sürtünme ile ısı enerjisine çevirir. Bu sayede dururuz. Fren sistemlerinde önemli olan ısı nerjisinin atılmasıdır. Kampana frenler bu ısıyı dışarı atamaz ve birkaç frenden sonra frenleme etkisi azalır. Disk frenler açıkta olduklarından daha kolay soğur. Üst sınıf otomobillerde ve motosikletlerde artık kampana kullanılmıyor. SOnuç olarak disk her anlamda daha iyidir.
Hocam ebnim toprağımda ön arka kampana Berbat birşey avantaj olarak disk frenden biraz daha tekeri kitlemeyi biraz zorlaştırıyor. dej avantaj olarak sürekli temizlemen lazım balata vs değiştirmen lazım. Ben 1-2 ay önce başıma geldi ölümden döndüm . Anlatayım 40-45 km hızlarında işten eve geliyorum. ozamanlar arka kampanayı temizlemedim uzun zamandan beri frene dokunduğumda hemen arka tekeri kitleyip ses geliyordu ben buna bakmadım herneyse yolda 40-45 km hızlarda arka frene dokunmamla beraber arkayı kitledi kitler kitlemez arka freni bırakmama rağmen teker hala kilitli durumdaydı hemen 1-2 saniye sonra takk diye ses duydum sonra motoru yatırmadan durdum durduğumda arka kampana yerinde yoktu yollarda parçaları vardı ortadan ikiye ayrılmış bir şekilde ordan direk sanayiye ön frenle gittim yaptırması 65 tlye maal oldu fotorafları var elimde Bunu olarak açmıştım o yüzden oradaki fotoraflardan alıntı
Yaplıdıktan sonra
Mümkünse bisiklete bile disk tak kampana kadar dandik bişey yok 1900 lerin sistemi kampana eskidi artık :D şöyle bi örnek vereyim kampana ve disk fren arasındaki farkı göstermek amaçlı. "Kampana fren = nylon lastik kadar alt seviye", "Disk fren = pirelli lastik kadar kalite" diyelim
Kampananın da diskin de bir çapı var. Bu çap ne kadar fazla ise o kadar iyi tutar. Estetik olarak kampanayı fazla buyutemezsiniz, estetik derdi olmayan araçlarda kampana tercih edilir. Kampana kapalı olduğundan offroad için daha uygundur ancak bir arkadaşın da dediği gibi soğuması diskten daha uzun surer.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)