Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Arka Jant Yamukluğu - Usta gereksiz dedi?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    melihbesikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt - 09 / Forza 250
    Arkadaşlar selam.

    Motorumdaki bir takım problemler için ustanın yolunu tuttum, sağolsun büyük kısmını halletmiş. Bir tek şu problem kalmış:

    Motor giderken hafif sağ sol yapıyordu. İncelediğimde, arka dişlinin dik baktığımda düz dönmediğini farkettim. Ama arka tekerlekte boşluk yok. Usta, dişlinin değişmesi gerektiğini söyledi. Janta tekrar baktığımda ise, tekerleğin de(jantın) hafif yalpaladığını gördüm. Yani dişlide ve tekerlekte yalpalama var, ama boşluk yok. Bu yamulmaya işaret. Dişlide bariz, jantta ise belki 1 cmlik bir yalpalama var, dikkatli bakmak gerekiyor.

    Olay şu, usta, janttaki yamulmanın önemsiz olduğunu, tamir gerektirmeyeceğini, ama dişlinin değişmesi gerektiğini söyledi. Ben ise şöyle düşündüm, dişli sadece güç aktarıyor, yola aktarımı yapan jant-tekerlek. Yani motorda yalpalama varsa, bu tekerleğin(dolayısıyla jantın) gücü yola düz bir şekilde aktaramamasından doğar. Dişli sadece janta güç iletir.

    Düşüncelerim doğru mu, usta mı haklı? Gayet net bir şekilde janta işleme gerek olmadığını, etkilemeyeceğini, bendeki durumun psikolojik olduğunu söyledi. Düşünceleriniz?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    janttaki 1 cm lik yamukluk motoru dansöz gibi oynatır yahu,heleki göbekden eğrilmişse

    tabi göbek milide eğrilmiş olabilir...tezgaha bağlayınca belli olur

    her ikisini de düzelttirmek yarım saat sürer.. bile bile böyle kullanmak neden ?

    sanayilerde jantçılar 50 liraya yapıyor bu işi..

  3. #3
    umuterdogdu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    KYMCO Agility 125 + CBR 125 R 2016
    Önemsiz bir problem değil bu arabadaki rot ayarı gibi bişey bizim şuan arabanın rot u tamamen bozuk dıreksıyon bıldiğin dansöz gibi kıvırıyor. saga sola kendı kendıne çekiyor motordada aynı şey olucagını düşünüyorum ve bu seni kazaya götüre bilir allah korusun .

  4. #4
    dekmanci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    28 Aralık 2005
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    kawasaki ZZR250 honda CBF 500 yamaha YBR 125
    hocam ikisinin de duzelmesi sart disliyi deyistir
    jant telli ise akort yaptir dokum yada monobolok yada celik jant ise 30 tl ye jantcilar duzeltiyor
    yalpalama virajdA kaygan zeminlerde yere yapistirir

  5. #5

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Merhaba,


    Bu bazı ustalar insanin canini sikmasinlar, gidin öğretin suna su isi..

  6. #6

    Üyelik
    12 Ocak 2014
    Şehir
    İstanbul
    Canını yolda bulduysan yaptırma. Hayatımda duyduğum en saçma sinir bozucu olaylardan bir tanesi.

  7. #7
    farostar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ocak 2015
    Şehir
    izmir-ahmetbeyli
    Motosikleti
    honda cb125e + kawasaki zx-7r
    Alıntı melihbesikci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    ....bendeki durumun psikolojik olduğunu söyledi. Düşünceleriniz?
    bu usta motor ustasimi, piskologmu merak ettim!
    mantiken, düz giderken sag sol yalpaliyorsa, virajlarda dönüslerde motorun yatik vaziyetteyken yukari asaga olcak, yani yoltutusun sifir!
    birde 1cm demissin, bi bahcivan icin az olabilir ama motorda ciddi bi rakam bu
    bence düzelttir o janti!
    selamlar

  8. #8
    berkcigdem - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ağustos 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    ktm 1190
    Alıntı melihbesikci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar selam.

    Motorumdaki bir takım problemler için ustanın yolunu tuttum, sağolsun büyük kısmını halletmiş. Bir tek şu problem kalmış:

    Motor giderken hafif sağ sol yapıyordu. İncelediğimde, arka dişlinin dik baktığımda düz dönmediğini farkettim. Ama arka tekerlekte boşluk yok. Usta, dişlinin değişmesi gerektiğini söyledi. Janta tekrar baktığımda ise, tekerleğin de(jantın) hafif yalpaladığını gördüm. Yani dişlide ve tekerlekte yalpalama var, ama boşluk yok. Bu yamulmaya işaret. Dişlide bariz, jantta ise belki 1 cmlik bir yalpalama var, dikkatli bakmak gerekiyor.

    Olay şu, usta, janttaki yamulmanın önemsiz olduğunu, tamir gerektirmeyeceğini, ama dişlinin değişmesi gerektiğini söyledi. Ben ise şöyle düşündüm, dişli sadece güç aktarıyor, yola aktarımı yapan jant-tekerlek. Yani motorda yalpalama varsa, bu tekerleğin(dolayısıyla jantın) gücü yola düz bir şekilde aktaramamasından doğar. Dişli sadece janta güç iletir.

    Düşüncelerim doğru mu, usta mı haklı? Gayet net bir şekilde janta işleme gerek olmadığını, etkilemeyeceğini, bendeki durumun psikolojik olduğunu söyledi. Düşünceleriniz?

    ustana çok selamlarımı söyle. acaba usta senin bacağını 5 cm yamultsam nasıl yürümeye başlarsın diyede bir soru sor. yamulmuş jant sağa sola yalpalatır motoru. yalpalayarak gittiği içinde arka dişliyi zamanla yamultur ki yamultmuş zaten.

  9. #9
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    kardeşim motorda hangi tarafı olursa olsun özellikle motor aksamında ister 1 santim ister 5 santim fark olsun sıkıntı varsa düzelttir yada değiştir.Yolda 1 santimlik kayma senin hayatta kalıp kalmayacğaını belirler bunu unutma.Usta için basit bir ihçilik ama sök-tak durumu uzun olduğundan sallamış bu kadar basit.Yani bu tip ayrıntıları basit gören ustalardan nefret ediyorum,doğrusunu söyle kardeşim insanların hayatıyla oynama.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)