Panik Fren Yaparken Debriyaj ?
Reklamlar
-
Bildiğiniz üzere panik fren anında ;
kimi araba ve motosiklet sürücüleri debriyaja asla basılmaması gerektiğini, aracı daha da hızlandıracağınızı söylerken kimisi de aksine debriyaja en kısa sürede basarak gücü tekerlerden ayırmayı öneriyor.. Siz bu konuda ne düşünüyosonuz ?
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
Reklamlar
-
Ortada panik varsa debriyaj lazim tabi. Cogunlukla panik fren durumundaysaniz carpmak uzere oldugunuz seye cok yakin oldugunuz icin fren panik fren halini almistir.
Bu noktada debriyajsiz panik frenledin ne olacak motor stop edecek motoru cok alt devire dusurdugun icin.
Kimin ne dedigini onemsemekten cok mantik ne diyor onu onemsiyorum ben daha cok.
-
EneS_Turker adlı üyeden alıntı
........kimisi de aksine debriyaja en kısa sürede basarak gücü tekerlerden ayırmayı öneriyor..
hangi gücü ?
fren yaparken aynı anda gazı sıkıyormusunuz ?
-
motor stop edip iyice kitlenirse tekerler ne yapacaksın diğer türlü toparlama şansın var
-
panik fren usulleri;
1-ilk önce aynaları kontrol edip arkanda araç olup olmadığını anlık görmek,
2-orantılı olarak önce "DEBRİYAJ KOMPLE BASILI" olacak ve aynı şekilde arka fren ile ön fren yavaşdan serte doğru "SONUNA KADAR" sıkılacak,
3-panik fren sonuna gelindiği fark edilirse vites 1e alınıp arkanızda araç var ise doğru yere doğru hareketlenip olay yerinden uzaklaşmak(arkadaki araç bize vurmasın diye),
4-bu işlemler yapıldığı anda "KESİNLİKLE BACAKLAR DEPOYA SIMSIKI TUTUNMALI" ve "ELLER GİDONDA KASILMAMALI,RAHAT HAREKET ETMELİ,BİR PİSTON YAYI GİBİ",
5-şayet depoya bacaklar yapışmamış ve gidon gayri ihtiyari sıkılmış ise bu sefer depo tokatlama denilen bir sarsıntıya mağruz kalırsınız,böyle bir şeyle karşılaşır iseniz yine bacaklarınızı depoya sımsıkı tutun ve ellerinizi rahatlatın,böylece gidondaki sertlik hafifleyecek ve depo tokatlama problemi çözülecekdir,
6-panik fren halinde şayet hızın 30 üzeri ise "KESİNLİKLE DENGE SAĞLAMAK İÇİN AYAKLARINIZI YERE KOYUP DÜŞMEMEYE ÇALIŞMAYIN".böylesi bir harekette yere bastığınız ayağınızda ya bir kas kopması (diz,eklem) yada bir kırık durumu ile karşı karşıya kalırsınız zira o yavaş hızlarda bile o ani refleks hareketler bacağınıza direkt bir basınçlı etki yapacağı için yaralanmanız kaçınılmaz olacakdır..,
7- EN ÖNEMLİ KISIM İSE PANİK FRENDE PANİK YAPMAYIN VE YUKARIDAKİ ALIŞTIRMALARI BOŞ ZAMANLARINIZDA SÜREKLİ DENEYİN UYGUN MEVKİLERDE HIZLARINIZI ARTIRARAK..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
hangi gücü ?
fren yaparken aynı anda gazı sıkıyormusunuz ?
İman gücünü.. Motorun ürettiği gücü.. neyi olcak hocam ^^ gazı bıraktığınız anda motor stop mu ediyor ki güç kesilsin..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
Japon ekolüne göre debriyaj en son çekilir, İngiliz ekolüne göre ilk çekilir. Panik frenden sonra arkadan gelen trafik vs. olabileceği için vitesi düşürmek gerekiyor durma esnasında hızlıca kaçabilmek için debriyajın çekili olması gerekiyor fren esnasında vites düşürmek için. Ben ilk olarak debriyajı çekme taraftarıyım.
-
EneS_Turker adlı üyeden alıntı
İman gücünü.. Motorun ürettiği gücü.. neyi olcak hocam ^^ gazı bıraktığınız anda motor stop mu ediyor ki güç kesilsin..
gazı bıraktığında gaz kelebekleri kapanır motora hava girmez,hava olmayınca benzinde gelmez ateşleme olmaz GÜÇ oluşmaz..
olmayan güç nasıl olur da motoru ileri itmeye devam eder ?
-
Ben direk gazı bırakıyorum. Ve ön freni yavaşça sikiyorum. Brembo marka kitlemesi uzun sürüyor. Olası durumda vites küçültmeye calisabilirsin. Ben panik sırasında kolay olacağını sanmıyorum ama hayat kurtarır buna eminim..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
gazı bıraktığında gaz kelebekleri kapanır motora hava girmez,hava olmayınca benzinde gelmez ateşleme olmaz GÜÇ oluşmaz..
olmayan güç nasıl olur da motoru ileri itmeye devam eder ?
tamam işte bende bu konuyu tartışmak istiyorum.. ileri sürüş eğitimi veren emniyetteki bi abiden duyduğum ilk debriyaj çekilir zira motor güç üretmeye devam eder ve devir bi anda düşmeyeceği için motorun durma süresi uzar ..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
Kaçış manevrası uygulayabilmek için debriyajda sıkılır
-
Debriyaj durmaya yakın çekilir benim motorda gazı bıraktığımda motor zaten yavaşlıyor yani bu yolun durumuna görede değişebilir yokuş yukarı aşağı benim aldığım eğitimlere bu şekilde bence doğru olanı budur
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:35 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:33 ----------
initial-D adlı üyeden alıntı
Kaçış manevrası uygulayabilmek için debriyajda sıkılır
Kaçış manevrası yapacak vaktin varsa niye panik firen yapıyorsun'ki kaç zaten
-
Honda GS2'de eğitmen sırayla sadece ön frenle, sadece arke frenle, ön-arka beraber ve debriyajla frene aynı anda basarak durma stillerini göstermişti. Debriyajla birlikte yapılan frende hem arka teker kilitleniyor, hem de ön-arka beraber yapılan frenaja göre daha geç duruyordu. Bunun nasıl olup da böyle olduğu kafamızı karıştırmıştı doğrusu. Birinde tekerler hareket ediyor ama daha kısa sürede duruyor, diğerinde arka kilitleniyor ama daha uzun mesafede duruyor. Sebebini motorun ataletiyle açıklamıştı hoca.
-
Sıkı trafikte ani durumlarda çoğu kez başıma geldiği için debriyajsız frene bastığımda ön frene basarken gazı kapatamadığım oldu buda fren mesafemi uzattı. Debriyaj ile birlikte fren kullandığımda daha hızlı durma ve gerekirse gaz açma şansım oldu. debriyajsız fren yapmak sorun oluyor.
-
Alman sistem debriyaj sıkılacak diyor
Japon sistem durmaya yakın sıkılacak diyor
Kaydırmalı debriyajın varsa sıkma zaten durana kadar.eğer yoksa gene durma noktasında sıkabileceksen öyle yap diyeceğim ama panik anında yapman zor olacak.o yüzden hepsini sık,zaten istemsizce öyle yapacaksın bir süre
-
mesela 8 bin devirde gidiyoruz debrajı sıkmadık frene bastık frenler hem tekerlekleri yavaşlatmak için hemde motorun devrini düşürmek için güç harcamazmı
yada kompresör yaparak dahamı çabuk durur şimdi debraja basarsak motor devrini tekerlekten keseriz gazı kapatsakta motor rölanti devri kadar gene çeviricek ben bu yüzden debrajı sıkma tarafına giderim
-
Hepimizin Motosikleti var uygun bir zamanda deniyin boş bir alanda doğruyu bulun sonra bu topic'te paylaşın daha iyi olur biz bunları egitimde gördük her ikisinide
-
EneS_Turker adlı üyeden alıntı
tamam işte bende bu konuyu tartışmak istiyorum.. ileri sürüş eğitimi veren emniyetteki bi abiden duyduğum ilk debriyaj çekilir zira motor güç üretmeye devam eder ve devir bi anda düşmeyeceği için motorun durma süresi uzar ..
devir düşerken kompresyon (motor freni) etkisi ile yavaşlarız, durma mesafesi neden uzasın ki ?
-
Olayın içinde panik yani çok ani bir durum olduğu için debriyaja basmakta fayda vardır.
1. sebep. Motosikletin ön frenini ve gazı veren aynı eldir. Ani bir durumda frene basarken gazı tam anlamı ile kapatamama ihtimaliniz vardır. Bu da size acil bir durumda metreler kaybettirebilir.
2. Motosikletlerde fren arabalar gibi değildir. Arabalar tek frenle 4 tekerleği de kilitler Ama motordaki iki tekerleğin de kontrolü ayrı ayrıdır. Bu yüzden arka frene bastığınızda motoru da stop ettirmeniz ile tekerinizi bloke ettirebilir ve kontrolünüz dışında olayların gelişmesine sebebiyet verebilirsiniz.
3. panik durumunda kendinize çok güveniyorsanız ve motor frenini de gerektiği gibi kullanacağınızı düşünüyorsanız debriyaja basmadan motor frenini de destek olarak kullanabilirsiniz. Bence panik durumunda çok geçerli olmayabilir.
En kısa zamanda durmanın yolu. Ön ve arka freni de tekerlekleri kilitlenmeyecek seviyede kullanmaktır. Kilitlenen teker hem size fren mesafenizi uzatır hemde motor hakimiyetinizi kaybettirebilir.
-
mucoist adlı üyeden alıntı
Honda GS2'de eğitmen sırayla sadece ön frenle, sadece arke frenle, ön-arka beraber ve debriyajla frene aynı anda basarak durma stillerini göstermişti. Debriyajla birlikte yapılan frende hem arka teker kilitleniyor, hem de ön-arka beraber yapılan frenaja göre daha geç duruyordu. Bunun nasıl olup da böyle olduğu kafamızı karıştırmıştı doğrusu. Birinde tekerler hareket ediyor ama daha kısa sürede duruyor, diğerinde arka kilitleniyor ama daha uzun mesafede duruyor. Sebebini motorun ataletiyle açıklamıştı hoca.
GS2'de gösterilen panik fren değildi tabii. Panik fren GS3'ün konusu. Aralarında ne gibi farklar var bilmiyorum. Nisan'da GS3'ü aldığımda öğreneceğim artık.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)