Panik Fren Yaparken Debriyaj ?
Reklamlar
-
Vites düşürerek durmak panik fren değildir, çabuk durmaktır. Önünüze aniden bi araba çıkıverdi nerde ne zaman kaç vites düşürebilecen arkadaşlar yapmayın, zaten en iyi ihtimalle 3 saniyelik bi olay bu.
Eğer mesafe yeterliyse vites düşürmek taktiği geçerlidir, fakat önünüze zap diye biri atladı ne vitesi, heyecan yapmayıp mantıklı düşünebilirsen yapacağın tek şey debriyaja basıp, frenlere tekerlekleri kitlemeyecek şekilde en son kuvveti uygulamak.
Reklamlar
-
hala motor kompresyonu diyorsunuz arkadaslar ani fren diyoruz, olmek yada olmemek ne vitesi ne motor kompresi? Kirmiziyami yaklasiyorsunuz? Yanlos yonlendirmeyin acemileri .
-
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
hala motor kompresyonu diyorsunuz arkadaslar ani fren diyoruz, olmek yada olmemek ne vitesi ne motor kompresi? Kirmiziyami yaklasiyorsunuz? Yanlos yonlendirmeyin acemileri .
Aynı anda aynı şeylerden bahsetmişiz.
-
eğer hafif virajdaysan ve benim yaptığım gibi -yani mal gibi- debriyajı sıkarsan bir anda ön tekeri kilitleyip kendini kara murat voyvodaya karşı filmindeki gibi uçarken bulabilirsin. şimdiki aklım olsa kesinlikle debriyajı sıkmazdım ki sıkmıyorum da zira abs yoksa tekeri kilitlemek pek de iyi sonuç vermiyor.
-
copycat adlı üyeden alıntı
eğer hafif virajdaysan ve benim yaptığım gibi -yani mal gibi- debriyajı sıkarsan bir anda ön tekeri kilitleyip kendini kara murat voyvodaya karşı filmindeki gibi uçarken bulabilirsin. şimdiki aklım olsa kesinlikle debriyajı sıkmazdım ki sıkmıyorum da zira abs yoksa tekeri kilitlemek pek de iyi sonuç vermiyor.
Virajda fren yapmak zorunda kalacak bir dirum icinde birakiyorsan kendini zaten birseyleri eksik yapmis sonuclardan sonuc begen durumundasin, virajda zaten debrijaj cekilmez cok sansliysan motoru dogrultup frenaj yaparsin yada berbat bir gune baslarsin. Egitim almadiysan viraj egitimi almani tavsiye ederim
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
-
Acemi biri şurayı okusa panik frenden soğur valla en güzeli herkes bildiği gibi yapsın : ))
Ben,keyfim ve kahya, her gün birimiz kullanıyoruz.
-
Yayla yolundan İNERKEN debriyajı sıkınca motoru iniş aşağı salmış oluyorsun; HIZ ARTIYOR
hatta 5. viteste de iniyor olsan debriyaja basınca motor hızlanıyor.
Panik fren de olsa : motor kompresyonundan faydalanmak için vites düşürmeyi reflex haline getirin
ani vites düşürmek şanzımana ağır yük bindirse de sen ağlayacağına şanzıman ağlar.
Yok viraj vardı yok yol ıslaktı ön frene basmayıp sadece arka frenle panik fren yapmaya kalkılırsa arka teker kilitler; bu sırada yapmak gereken arka tekerin fren basıncını azaltmak veya motor hangi tarafa kayıyorsa direksiyonu kayan tarafa doğru çevirmeye çalışmak.o zaman kayar kayar ama bir tarafa yatarak düşme ihtimali azalır. Misal arka teker sağa kayıyorsa gidonu sağa çekmek gibi. Belki asfaltta yapmak zor olur ama aklınızın köşesinde dursun.
Frene her zaman 2 sine birden basarak durun ki el alışkanlığı olsun; yoksa birinde öne basıp düşülüyor öbür durumda arka frende düşülüyor.
Abs yok motorda rezillik ordan kaynaklanıyor
Viraja yavaş girin; hızlı girince motor savrulmaya başlayınca yapabilecek şeyler azalıyor
işte tam bu sırada frenleri kitlemeden ikisine birden bas, ardından vites küçült hızlıca ve hız azaldıkça daha da vitesi düşür .Bazen vitesi 2 vites düşürsen motor kompresyonu tekerleri çok hızlı bir şekilde yavaşlatsa bile tekerler kitlemiyor sanki motorda abs varmış gibi oluyor. Zınk diye duruyorsun. 1. vitese zınk diye atarsan tekeri kitleme riski çok fazla; baktın arka teker kitledi bas debriyaja.
onun için vites düşürmek de vites düşürmek diyorum
frenlemede ön frenin %70 arka frenin %30 (veya bu oranlara yakın) etkisi olduğunu hatırınızdan çıkarmayın
Panik durumunda kontra tekniği ile hızlıca manevra yapabileceğinizi de unutmayın
-
Mardin İl Temsilcisi
Acemiyken hep debriyajı unutup fren yapıyordum çok kötü duruma düşüyorduk bazen. Şimdi refleks debriyaj sonra yavaşça fren. En mantıklısı ikincisi.
-
Bu arada durmak motor icin ilk secenek olmamalidir, kivirip kacmak asgari tercih edilmeli, soylemesi kolay yapmasi zordur. Kivirma tekniginizi bol bol gelistirecek aktiviteler yapmak lazim, ozellikle kivirip kacma sirasinda tehtide degil kacacagimiz yere bakacagiz
-
adi ustunde panik fren;
cok fazla dusunmeye, “naabiyooduk… biz bu durumda” demeye vakit yok.
benin refleksim;
Allah ne verdiyse frenlere sonuna kadar basiyorum.
ayni anda debriyaj sonun kadar basili sekilde, vitesi 3-2-1 seklinde dusuruyorum.
-
Mardin İl Temsilcisi
Ha eğer yokuş aşagı isen önce hafif fren sonra debriyaja basmalı. Ben öyle yapıyorum yani.
-
EKONOMİ adlı üyeden alıntı
Yayla yolundan İNERKEN debriyajı sıkınca motoru iniş aşağı salmış oluyorsun; HIZ ARTIYOR
hatta 5. viteste de iniyor olsan debriyaja basınca motor hızlanıyor.
Panik fren de olsa : motor kompresyonundan faydalanmak için vites düşürmeyi reflex haline getirin
ani vites düşürmek şanzımana ağır yük bindirse de sen ağlayacağına şanzıman ağlar.
Yok viraj vardı yok yol ıslaktı ön frene basmayıp sadece arka frenle panik fren yapmaya kalkılırsa arka teker kilitler; bu sırada yapmak gereken arka tekerin fren basıncını azaltmak veya motor hangi tarafa kayıyorsa direksiyonu kayan tarafa doğru çevirmeye çalışmak.o zaman kayar kayar ama bir tarafa yatarak düşme ihtimali azalır. Misal arka teker sağa kayıyorsa gidonu sağa çekmek gibi. Belki asfaltta yapmak zor olur ama aklınızın köşesinde dursun.
Frene her zaman 2 sine birden basarak durun ki el alışkanlığı olsun; yoksa birinde öne basıp düşülüyor öbür durumda arka frende düşülüyor.
Abs yok motorda rezillik ordan kaynaklanıyor
Viraja yavaş girin; hızlı girince motor savrulmaya başlayınca yapabilecek şeyler azalıyor
işte tam bu sırada frenleri kitlemeden ikisine birden bas, ardından vites küçült hızlıca ve hız azaldıkça daha da vitesi düşür .Bazen vitesi 2 vites düşürsen motor kompresyonu tekerleri çok hızlı bir şekilde yavaşlatsa bile tekerler kitlemiyor sanki motorda abs varmış gibi oluyor. Zınk diye duruyorsun. 1. vitese zınk diye atarsan tekeri kitleme riski çok fazla; baktın arka teker kitledi bas debriyaja.
onun için vites düşürmek de vites düşürmek diyorum
frenlemede ön frenin %70 arka frenin %30 (veya bu oranlara yakın) etkisi olduğunu hatırınızdan çıkarmayın
Panik durumunda kontra tekniği ile hızlıca manevra yapabileceğinizi de unutmayın
Baktın arka teker kitledi bas debriyaja diyosunda .. Bunu yaptığın anda ön amörtisörden yükü indirip bindirirsin ki kitlemeyen ön tekeride kitletirsin.. amörtisör ve denge olayını görmezden geliyosunuz..
Alisilin adlı üyeden alıntı
Vites düşürerek durmak panik fren değildir, çabuk durmaktır. Önünüze aniden bi araba çıkıverdi nerde ne zaman kaç vites düşürebilecen arkadaşlar yapmayın, zaten en iyi ihtimalle 3 saniyelik bi olay bu.
Eğer mesafe yeterliyse vites düşürmek taktiği geçerlidir, fakat önünüze zap diye biri atladı ne vitesi, heyecan yapmayıp mantıklı düşünebilirsen yapacağın tek şey debriyaja basıp, frenlere tekerlekleri kitlemeyecek şekilde en son kuvveti uygulamak.
aynen bundan bahsediyorm .. Bi kaç kez denk geldim bu olaya ve çok şükür kazasız belasız atlattım.. debriyajı sıkıp frenleri max sıkıp iyice yavaşlayınca arka tekeri kitliyorum.. kaza yapmamış olmam bunun doğru oldğunu göstermesede öğrenmek istedim kim ne düşünüyor hangisi mantıklıdır.. ama o anda vites düşürmeyi akıl edip ve bunu uygulayacak kadar cevval arkadaşlar varsa da ayrıca tebrik ederim ( Bknz : Wanted )
LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı
motoru ağlatıyosun
redline girmedikten sonra o devirlerde çalışacak şekilde yapılır motorlar.. 6bin devri geçmemek motora fayda sağlamaz..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
"Panik halinde" fren yapıyorsak yukarıda yazılan şeylerin çoğunu yapmayız. Amaç olası bir kötü durumu en aza indirmek olacağından, tabiri caizse Allah ne verdiyse sıkıp durmaya çalışırız.Bütün manetler sıkılı, bütün frenlere basılı durumda oluruz. Çünkü reflekslerimiz uzun frenlemelerde debriyajıda sıkacak şekilde otomatikleşmiştir.
Eğer bu gibi bir durumda, hala vites düşürmeyi, motorun stop edip etmemesini yada kaçış yerini düşünüyorsak yada buna vaktimiz varsa o "panik fren hali" olmaz.
Bu arada bütün motorlu ve vitesli araçlarda kompresyon olur, ve bu kesinlikle "fren" yada yavaşlama aracı olarak kullanılmamalıdır. Fren yapmak için frene basmak gerekir.
-
atillatopal9 adlı üyeden alıntı
Ben direk gazı bırakıyorum. Ve ön freni yavaşça sikiyorum. Brembo marka kitlemesi uzun sürüyor. Olası durumda vites küçültmeye calisabilirsin. Ben panik sırasında kolay olacağını sanmıyorum ama hayat kurtarır buna eminim..
Dostum ı-i harflerine dikkat et, ama çok güldüm la
-
RAMİREZ adlı üyeden alıntı
"Panik halinde" fren yapıyorsak yukarıda yazılan şeylerin çoğunu yapmayız. Amaç olası bir kötü durumu en aza indirmek olacağından, tabiri caizse Allah ne verdiyse sıkıp durmaya çalışırız.Bütün manetler sıkılı, bütün frenlere basılı durumda oluruz. Çünkü reflekslerimiz uzun frenlemelerde debriyajıda sıkacak şekilde otomatikleşmiştir.
Eğer bu gibi bir durumda, hala vites düşürmeyi, motorun stop edip etmemesini yada kaçış yerini düşünüyorsak yada buna vaktimiz varsa o "panik fren hali" olmaz.
Bu arada bütün motorlu ve vitesli araçlarda kompresyon olur, ve bu kesinlikle "fren" yada yavaşlama aracı olarak kullanılmamalıdır. Fren yapmak için frene basmak gerekir.
Sanırım doğrular biraz farklı olsada yda bilsekte o panik anında aynen böyle oluyor.. Bunu çalışarak yada başka şekilde geliştirmeninde yolu yoktur sanırım.. zira çok extrem durumlar bunlar.. Belki kaçış manevraları çalışılabilir..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
Panik fren ve vites dusurup yavaslamak??bunlarin ikisi panik aninda biraraya gelmez gelmisse zaten o panik fren degildir olsa olsa bos yere panik yapan surucudur.simdi bazi arkadaslar debriyaji siktigimizda motor yol alir diyor bundan dolayi fren mesafesi uzar diyor dogru ama eksik cunku debriyajla beraber frenlere de asildigimizdan motor yigilmaz.eger debriyaji cekmeden frenlere asilirsak bu sefer de motor yavasladigindan teklemeye baslar denge bozulur.dikkatimiz frenlerden bu sefer motorun dengesine kayar derdimiz birken iki olur.panik frende arka genelde kilitlenir dogru ama bu motorun sucu degil pratik eksigi olan surucunun sucu.velhasil debriyaji kullanin bastan itibaren yoksa frenlemenin ortasinda bir de tekleyen sonmek uzere olan dengesi bozulan motorla ugrasiriz.
-
arkadaşlar yazmış bende yazayım.
yukarda arakdaşların anlattığı bir çok şey kendielrince doğru buldukları "normal" fren çalışması ki bir çoğu profesyonellere göre yine yanlış.
panik frende sadece frenlere asılmayı düşünürsünüz; kompresyonu, vitesi ayarlayacak zamanınız yoktur. bu dediklerimiz 2-3 saniyenin altında yaşanır.
evet japonlar alıştırma yapın, frenleme çalışın motorunuzun ne mesafelerde durduğunu, hangi güçte maneti sıktığınızda ne kadar sürede durabileceğinizi öğrenin der. motor durmaya yakın debriyaj olayına girersiniz. yaşamadım ama anladığım kadarıyla vakit kaybetmeden yavaşlamaya çalışın demek istiyorlar. e yavaşlamakta fren işi olduğu için debriyajı işin içine katmıyorlar.
bu öğrenmeyle alakalı. hızlanmaya başladığımızda ya da hızımızı düşürdüğümüzde sürekli debriyaj kullandığımızdan elimiz de otomatikman oraya gidiyor. siz debriyajı boşverin frenaja çalışın.
-
Bazı arkadaşlar debriyah çekilmez ise motor tekler diyor.Kimse motor stop edene kadar debriyaja elinizi sürmeyin demiyorki.Bende refleksten dolayı debriyajı çekiyorum.Bu durumda motoru dengede tutan hiçbirşey olmayacağından olası bir kaymada kaza kaçınılmaz olur.Gerçi motorun ağırlığına,abs ye göre durum değişir.En güzeli boş bir alanda panik fren denemesi yapmak.Kaza yaptıktan sonra "Ama Ahmet,Mehmet usta böyle demişti" demenin faydası yok.
-
Ben açıkçası stop etmeye yakın sıkıyorum debriyajı.
-
beko12345 adlı üyeden alıntı
Ben açıkçası stop etmeye yakın sıkıyorum debriyajı.
doğrusuda budur..
eğer becerebilirseniz viteside düşürmeye çalışırsınız ama panik anında bu pek mümkün değil gibi..
panik fren yaparken iki şeyi becerebilirseniz düşmezsiniz..
1. depoyu dizlerinizle iyice sıkmalısınız
2. ön freni limon sıkar gibi sıkmalıyız ( bunu panik halinde hocalar bile beceremiyor gerçi)
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)