Hakikaten zevklidir ha.
Yukarıda arkadaşımız yazmış.
Daha doğrusu benim doğru cümlelerle nasıl anlatırım diye kafa yorduğum şeyi direk yazmış.
Motosikletlerimiz yaklaşık 1500 devir aralığında çalışıyor.( biliyorum hepsi değil)
Yani frenleme vs gibi etkilerde motor devri 1500' ün altına düştüğü anda elinizin altında kompresör etkisinden kurtulmuş ve viteste olduğu için arka tekere aktarılmaya hazır dakikada binbeşyüz turluk bir güç kalıyor.
Arka freni bırakmazsanız çok tehlikeli değil.
Zaten motor stop edecektir.
Ama ayağınız bir kayarsa zıplamayı seyret.
Güvenli sürüş eğitimleri sizi ani frenleme yapmak zorunda kalmayacağınız bir sürüş stiline hazırlar ve bunu öğretir.
Bunun yanısıra fren kullanmayı öğrenmeniz gerekiyor.
Forumda çok rastladığım frene bastım kendimi yerde buldum
ya da öyle yaparsak düşeriz, hakimiyeti kaybederiz gibi mesajlar fren çalışmamanın, bu konuda acemi olmanın nedeniyledir.
Ama bu çalışmamanın gerekçesi olamaz.
Şehiriçi ortalama hızında frene asılıp zınk diye düşmeden durmak zorundasınız.
Bunu yapmak için özel yeteneklere sahip olmanız gerekmiyor.
Günde 15 dakikanızı bile ayırsanız bir haftada müthiş ilerleme kaydedersiniz.
Bir de şu panik kelimesini artık bıraksak iyi olacak.
Motosiklet sürücüsü ve panik asla bir araya gelmemelidir.