Panik Fren Yaparken Debriyaj ?
Reklamlar
-
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Ani fren de ne vitesinden bahsediyorsunuz arkadaslar, Ani freni zaruri hale getirecek bir duruma dusmussek Allaha en yakin oldugumuz andir, yuksek ihtimal yavas gidilmesi ve guvenli durus mesafesini ihlal etmisizdir ve az sonra bedelini odemek zorundayizdir, debriyaj derhal cekilir, arka frene tum guc ile basilir ki arkanin kitlenmeden hemen once pek az tutunma imkani vardir ondan maksimum faydalanir ayni anda limon gibi ama vakit kaybetmedem on fren ezilir.
Tabi sonra yanınıza gelen arka tekere "merhaba" deyip motorcu selamını çaktıktan sonra yanınıza gelen arka tekerinizin ön tekerinizin de açısını nasıl bozduğuna şahit olup sonra ön tekeriniz nasıl kaymadan tutunmaya devam eder, nasıl yolu öpmezsiniz bütün bunları düşünecek bol bol vaktiniz olur. Panik anı ya nasılsa o saniyeler saatler gibi gelecektir...
Reklamlar
-
bu mevzuyu tartışmıştık bir yerlerde, ama bulamam şimdi
frenleme esnasında debriyaja basmadan önce gazın kısılmak suretiyle belli bir noktaya kadar motor freninden de faydalanılmasını savunanlardandım
-
Profesyonel egitim al Cihangir.
-
Darkcity2000 adlı üyeden alıntı
Profesyonel egitim al Cihangir.
Siz nereden aldınız söyleyin de ben oradan almayayım...
-
Motosiklet Eğitmeni
tigermbz adlı üyeden alıntı
bu mevzuyu tartışmıştık bir yerlerde, ama bulamam şimdi
frenleme esnasında debriyaja basmadan önce gazın kısılmak suretiyle belli bir noktaya kadar motor freninden de faydalanılmasını savunanlardandım
O noktaya varana kadar boş boş oturacağına motor yağını da kontrol et.
Zaman kalırsa zinciri de yağlarsın.
Alemsiniz ha!
///////::::://///
Millet ani frenlemede neler neler yapıyor maşallah!
Ağzım açık okudum yemin ederim.
Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)
-
Bilmek ve uygulamak arasındaki ince çizgi .. Genel bı kanıya varamadık anlaşılan.. ama az çok bişeyler belirdi kafamda.. emek edip yazan herkesin eline sağlık..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
OMM riders bu konuda ne diyor:
http://ommriders.com/pages/post.aspx?postId=1014
Neler yapabiliriz;
En güzeli; kısa da olsa sürüşe ara verilmiş bir dönemden sonra tekrar motora binmeden önce mutlaka bir Ara-Kontrol Seminerine katılmak. Seminere katılmak; panik fren, panik fren ile birlikte debriyaj kullanımı ve bakışın ileride olması, engelden kaçma, engelden kaçma eylemi sırasındaki debriyaj kullanımı ve bakışın engelde değil kaçış noktasında olması, yavaş sürüşte gazı-debriyajı-arka freni birlikte kullanma gibi refleks haline gelmesi gereken eylemleri geri kazanmanıza imkân sağlayacaktır. Hatta bu seminerde ileri bakışta bile ilk egzersizlerde sıkıntı çektiğinizi hissedeceksiniz.
-
http://www.artmotoakademi.com/akademi-tr/page-Makaleler.php?id=15
12. paragrafı okuyun
-
Motosiklet Eğitmeni
lawyer_16 adlı üyeden alıntı
http://www.artmotoakademi.com/akademi-tr/page-Makaleler.php?id=15
12. paragrafı okuyun
Gggghhhcvfffkkjj
Link koysaydınız okusaydık!
-
lawyer_16 adlı üyeden alıntı
http://www.artmotoakademi.com/akademi-tr/page-Makaleler.php?id=15
12. paragrafı okuyun
Iste aynen etkili frenleme icin her iki fren maksimum oranda kullanim ve ayni anda debriyaj cekilmesi... hala inanmiyorsaniz hayatta basarilar dileriz ne diyelim...
Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...
-
Paragrafı zor da olsa buldum ve yükün mümkün mertebe öne verilmesini okuyunca aklıma geldi.
Biraz karıştırayım ortalığı
yükün hepsini öne verince, frenleme yaparken arka tekerlek yerden kesilirse?
-
Acemiyiz girip öğrenelim bari dedik her kafadan ayrı ses...
-
Eğer, debriyajı çekmezseniz, arka lastikte var olan motor itme (engine pull) kuvvetini hala kullanıyor olursunuz. Motor kompresörü vasıtasıyla daha da çabuk yavaşlayacaksınız gibi gelse de, var olan fiziksel bir itiş kuvveti her zaman arka lastiğinizde mevcut kalacaktır. Bu aynı zamanda, özellikle acil frenleme için, ihtiyacınız olan maksimum ön lastik tutuşunuzun bir kısmını, ileri gitmeye yönelik olarak da çalacaktır (aynı zamanda, arka lastikteki, kompresör nedeniyle oluşan kasma, ağırlığın tam olarak ön lastiğe transferini geciktirir. Ağırlık, önde tam değilse, tam tutuş da yoktur). Yani, Ön lastikteki tutuş, hiç bir zaman tam tutuş performansında olamaz.
Ordaki paragraf bu .. Bunu bize Rahmi Barutçu da söylemişti okuynca geldi aklıma.. gayet mantıklı bi açıklama.. aksini savunan ve gerekçesi olan varmı peki ?
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
-
Honda GS3'e gitmiş bir arkadaş varsa bilgi verebilir mi konu hakkında?
-
EneS_Turker adlı üyeden alıntı
Eğer, debriyajı çekmezseniz, arka lastikte var olan motor itme (engine pull) kuvvetini hala kullanıyor olursunuz. Motor kompresörü vasıtasıyla daha da çabuk yavaşlayacaksınız gibi gelse de, var olan fiziksel bir itiş kuvveti her zaman arka lastiğinizde mevcut kalacaktır
dostum senin bahsettiğin kinetik enerjidir ve sen debriyajı çekmekle onu yok edemezsin..
debriyajı çeksende çekmesende hız sönümlenene kadar kinetik enerji yok olmaz..
gazı bıraktığın anda ise arka tekere itme kuvveti gitmez..
ayrıca bu debriyaj çekme mevzusu panik frende bu kadar dert edilecek bir şey değil..
mühim olanlar, motoru dik tutmak,depoyu dizlerle sıkmak ve ön çatalın yavaşça kapanmasına müsade edecek kadar freni nazik sıkabilmektir..
bunları çalışır kendini geliştirirsen panik frenden korkma,ha panik frene gelmeden önce yapılması gerekenler var sende biliyorsundur..
yüksek konsantrasyon,takip mesafesi vs gibi..
-
EneS_Turker adlı üyeden alıntı
Eğer, debriyajı çekmezseniz, arka lastikte var olan motor itme (engine pull) kuvvetini hala kullanıyor olursunuz. Motor kompresörü vasıtasıyla daha da çabuk yavaşlayacaksınız gibi gelse de, var olan fiziksel bir itiş kuvveti her zaman arka lastiğinizde mevcut kalacaktır. Bu aynı zamanda, özellikle acil frenleme için, ihtiyacınız olan maksimum ön lastik tutuşunuzun bir kısmını, ileri gitmeye yönelik olarak da çalacaktır (aynı zamanda, arka lastikteki, kompresör nedeniyle oluşan kasma, ağırlığın tam olarak ön lastiğe transferini geciktirir. Ağırlık, önde tam değilse, tam tutuş da yoktur). Yani, Ön lastikteki tutuş, hiç bir zaman tam tutuş performansında olamaz.
Ordaki paragraf bu .. Bunu bize Rahmi Barutçu da söylemişti okuynca geldi aklıma.. gayet mantıklı bi açıklama.. aksini savunan ve gerekçesi olan varmı peki ?
-
Evet aksini savunuyorum ve bildiğim kadarıyla anlatmaya çalışacağım.
-
1.si herkes panik anında ne kompresyonu demiş, ben kompresyondan faydalanmak derken kimseye vites küçültün demedim zaten buna vaktiniz yok. Kompresyon gazı kapattığınız anda her viteste başlar. Bundan faydalanmak varken neden debriyaj çekilsin? Ayriyeten burada panik anında kafanızı meşgul edecek bir hamle yok ekstra bir hareket yok aksine debriyajı çekmeyi hamleleriniz arasından çıkarttık. yani daha az işiniz var. Niye panik anında bunları mı düşünsün diyorsunuz? Düşünmesi gerekeni azalttık işte...
-
2.si gazı kapatıp debriyajı çekmediğinizde evet ortada bir güç vardır ama bu güç motordan tekere giden tekeri döndüren bir güç değil, tekerden motora giden, motoru çeviren bir güç haline gelir. Bu da kompresyon yaratır ve yavaşlamaya sebep olur. Ha diyeceksiniz ki kompresyok fren gücümüzün gerisinde kalırsa tekere tekrar güç iletmez mi? Hayır böyle birşey olmaz. Neden derseniz çalıştırıp motorunuzu redline'a kadar gaz verin ve aniden gazı kapatın devir kaç saniyede rölantiye inecektir? ve siz bu süreden daha hızlı durabilir misiniz? Bence hayır.
-
3.sü fizik kurallarında eylemsizlik kuralı denen birşey var. Burada size formülünü yazıp hesabını yapacak bilgim yok ama bu kuralın varlığını değiştirmez. şöyle ki belirli bir hızdaki motosiklet (ki bu sürücüsüyle birlikte en az 200 kg demek) fren yaptığınızda duvara toslamış gibi duramaz. Bunun adı eylemsizliktir. cisimler mevcut hızlarını koruma eylemi gösterirler. bu kurala göre siz debriyajı çektiğinizde motosiklet eylemsizlik göstermek isteyecek ve hızını korumaya çalışacaktır.Debriyajı çekmediğinizde ise kompresyon ile bu eylemsizliğe karşı koyacaksınız. Gaz kapalı konumdayken oluşan güç asla ve asla bu eylemsizlik gücünden büyük olamayacağı için motordan tekere bir ileri itiş gücü gerçekleşmez. Bu da kırmızı ile işaretlediğim bölümün anti-tezidir.
-
4.sü deneyin göreceksiniz seyir halindeyken gazı kapatın ve ön amortisörünüzü gözlemleyin. gazı kapatmanızla amortisörünüz kapandı mı yoksa daha da mı açıldı? yani başka bir deyişle ön tekerinizdeki yük yani dolayısıyla tutuş arttı mı yoksa azaldı mı? Bence yük öne aktarılır. zaten bu yüzden virajda gaz kapatan ön tekerinin kayması ile lowside olup düşer. çünkü gazı kapatmanız ile yük ön lastiğe aktarılır ve doğru açıda değilse kayar. bu da mavi ile işaretlediğimin anti-tezi.
-
-
Bence alıntıdaki hocanın motorunun rölantisi 4k 5k gibi yüksek olmalı ki kompresyonda oluşabilecek bir ileri itme gücünden bahsetsin aksi halde işkembeden sallamış. Aranızda gaz kesip hızlanmayı arttırabileniniz var mı? varsa ben ondan ders alacağım...
-
Kompresyon elbette motosikleti yavaşlatacaktır bunun tersini iddia eden yok. Debriyajı sıkın veya sıkmayın demiyorum ama şuna cevap vermenizi isteueceğim; söylediğinize göre arka fren+kompresyon motosikleti daha çabuk durdurur.yani debriyajı sıkmadığımızda karşılaşılan durum. Öyle değil mi?
Peki kompresyon olmadan arka frene basınca yani debriyajı sıkınca daha uzun bir durma mesafemiz mi olacak? Açıklarsanız sevinirim.
Bence iki durumda da aynı mesafede duracağız
-
kompresyon + ön fren + arka fren kombinasyonu ile ön fren + arka fren kombinasyonundan daha kısa mesafede olmasa bile daha kararlı duracaksınız. Bu panik fren için geçerli yoksa kompresyonu vites düşürerek kullanacak kadar vaktiniz varsa tabiki de kompresyon kombinasyonu ile daha kısa mesafede durursunuz.
kompresyon neden önemli?
1. sizi yavaşlatır
2. kompresyon ile öne aktarılan yükle sizin limon sıkar gibi fren yapma eyleminde yaptığınızı yaparak ön lastiğe binen yükü ve tutuşunu artırır. bu da size ön freni daha iyi sıkma imkanı sağlar veya ani sıkma da kayma riskini azaltır (yok etmez, size fırsat tanır)
3. arka lastiğinizi kilitlemenizi zorlaştırır, kilitleme süresini uzatır bu sayede tutunan arka lastik ile daha iyi frenlersiniz.
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
doğrusuda budur..
eğer becerebilirseniz viteside düşürmeye çalışırsınız ama panik anında bu pek mümkün değil gibi..
panik fren yaparken iki şeyi becerebilirseniz düşmezsiniz..
1. depoyu dizlerinizle iyice sıkmalısınız
2. ön freni limon sıkar gibi sıkmalıyız ( bunu panik halinde hocalar bile beceremiyor gerçi)
abs varsa da limon sıkar gibi mi sıkalım?
abs li motor da hiç kaza atlatmadım panik fren
ama abs olmayanda ön fren i sıkmayı çok amaaa çok sevdiğimden bir defa asfalt a yapıştım
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
F54 adlı üyeden alıntı
abs varsa da limon sıkar gibi mi sıkalım?
abs li motor da hiç kaza atlatmadım panik fren
ama abs olmayanda ön fren i sıkmayı çok amaaa çok sevdiğimden bir defa asfalt a yapıştım
limon gibi sıkın söylemi amortisörün kapanmasına izin verecek süreyi sağlama amaçlıdır..
abs ninde bir limiti vardır..yol şartlarına göre değişir elbette ama hızlı isek ve frene birden asılmışsak kurtarmaz sanırım..
bende abs li motorda hiç düşmedim,gerçi tek parmak frene alıştığım için ön fren kilitlemesinden kaynaklı hiç düşmedim..
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)