Panik Fren Yaparken Debriyaj ?
Reklamlar
-
CHaTaN adlı üyeden alıntı
Olayın içinde panik yani çok ani bir durum olduğu için debriyaja basmakta fayda vardır.
1. sebep. Motosikletin ön frenini ve gazı veren aynı eldir. Ani bir durumda frene basarken gazı tam anlamı ile kapatamama ihtimaliniz vardır. Bu da size acil bir durumda metreler kaybettirebilir.
2. Motosikletlerde fren arabalar gibi değildir. Arabalar tek frenle 4 tekerleği de kilitler Ama motordaki iki tekerleğin de kontrolü ayrı ayrıdır. Bu yüzden arka frene bastığınızda motoru da stop ettirmeniz ile tekerinizi bloke ettirebilir ve kontrolünüz dışında olayların gelişmesine sebebiyet verebilirsiniz.
3. panik durumunda kendinize çok güveniyorsanız ve motor frenini de gerektiği gibi kullanacağınızı düşünüyorsanız debriyaja basmadan motor frenini de destek olarak kullanabilirsiniz. Bence panik durumunda çok geçerli olmayabilir.
En kısa zamanda durmanın yolu. Ön ve arka freni de tekerlekleri kilitlenmeyecek seviyede kullanmaktır. Kilitlenen teker hem size fren mesafenizi uzatır hemde motor hakimiyetinizi kaybettirebilir.
evet mantıklı bi açıklama.. şahsen bende böyle düşünüyorum.. yinede yanlışım varsa düzeltmek isterim bu yüzden tartışalım dedim..
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
devir düşerken kompresyon (motor freni) etkisi ile yavaşlarız, durma mesafesi neden uzasın ki ?
vites düşürmedıkten sonra motor komresyona girmez ki .. panık anında on frenı skarken ıster ıstemez gaz veririz sanırım..
TVS Apache 150 9Bin Km ..- Gilera Runner 200 33Bin Km ... - Honda Cbr 125r 36Bin Km ... TVS Apache 150 33Bin Km... Pulsar 200NS.. Dominar D400
Motor surerken O AN ORADA olun..Ne o anin onunde, ne ardinda..!
Reklamlar
-
EneS_Turker adlı üyeden alıntı
vites düşürmedıkten sonra motor komresyona girmez ki .. panık anında on frenı skarken ıster ıstemez gaz veririz sanırım..
hangi vitesde olursan ol gazı bıraktığın anda kompresyon başlar..
ani frende depoyu dizlerinle sıkmazsan vucudunun ağırlığı bileklerinle gidona yaslanır
istem dışı gazı açmış olabilirsin bu durumda..yani gaz açman depoyu sıkmamandan kaynaklanır
-
Hala normal freni anlatiyorsunuz bir cogunuz. Panik fren diyor adam motor freni kompresyon falan yok bu meselede. Kompresyondu vites kucultmekti durmaya calisacaksa girer zaten adam agaca.
-
CHaTaN adlı üyeden alıntı
Olayın içinde panik yani çok ani bir durum olduğu için debriyaja basmakta fayda vardır.
1. sebep. Motosikletin ön frenini ve gazı veren aynı eldir. Ani bir durumda frene basarken gazı tam anlamı ile kapatamama ihtimaliniz vardır. Bu da size acil bir durumda metreler kaybettirebilir.
2. Motosikletlerde fren arabalar gibi değildir. Arabalar tek frenle 4 tekerleği de kilitler Ama motordaki iki tekerleğin de kontrolü ayrı ayrıdır. Bu yüzden arka frene bastığınızda motoru da stop ettirmeniz ile tekerinizi bloke ettirebilir ve kontrolünüz dışında olayların gelişmesine sebebiyet verebilirsiniz.
3. panik durumunda kendinize çok güveniyorsanız ve motor frenini de gerektiği gibi kullanacağınızı düşünüyorsanız debriyaja basmadan motor frenini de destek olarak kullanabilirsiniz. Bence panik durumunda çok geçerli olmayabilir.
En kısa zamanda durmanın yolu. Ön ve arka freni de tekerlekleri kilitlenmeyecek seviyede kullanmaktır. Kilitlenen teker hem size fren mesafenizi uzatır hemde motor hakimiyetinizi kaybettirebilir.
Katiliyorum
-
https://www.youtube.com/watch?v=ALDo9yVaOf0
izleyeniniz vardır mükemmel panik fren yapıyor.
-
CHaTaN adlı üyeden alıntı
Motosikletin ön frenini ve gazı veren aynı eldir. Ani bir durumda frene basarken gazı tam anlamı ile kapatamama ihtimaliniz vardır. Bu da size acil bir durumda metreler kaybettirebilir.
yahu ben aynı tELDİR diye okudum..
diyorumki bu arkadaşın yazılarından tecrübeli olduğu aşıkar nasıl aynı tel yazar :D
-
Panik anında zaten basıyosun debriyaja
-
panik frende debriyaj sürekli sıkılır bırakılır çünkü VİTES KÜÇÜLTÜYORSUNDUR. panik frenden kasıt frenlere olabildiğince asılıp kayıp düşmekse farketmez basıp basmaman nasıl olsa düşcen. ama olabildiğince maksimum limitte durma performansı ise vites düşürmen ve debriyajı kullanman komprasyonu kullanman şart.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
ön fren ile gaz telinin aynı olduğunu nasıl düşünebilirsiniz ?
sadece kampana olanlar tellidir ki bu tel ile gaz teli arasında hiçbir bağlantı yoktur..
bir çok motorda ise ön fren disktir yani hidrolik basıncı ile çalışır..
dostum.. arkadaşın dediğini sen çok yanlış anlamışsın. ön frene basarken gazı tam olarak kapattığınıza emin olun diyor. freni ve gazı ayarlayan eldir o hassasiyettir diyor. hepsi aynı teldendir demiyor.
-
Debriyaja basınca kompresyonuda yiyorsun debriyaja basmayıncada o panikle gaz kolun açık kalabilir hatta sıkı sıkı tutabilirsin başıma geldi o an ne olacağı hiç belli olmuyor Gidonu sıkı tutma ama bazen dirsekleri 2 yana açar adam boğar gibi gidona yükleniriz
-
telike adlı üyeden alıntı
panik frende debriyaj sürekli sıkılır bırakılır çünkü VİTES KÜÇÜLTÜYORSUNDUR. panik frenden kasıt frenlere olabildiğince asılıp kayıp düşmekse farketmez basıp basmaman nasıl olsa düşcen. ama olabildiğince maksimum limitte durma performansı ise vites düşürmen ve debriyajı kullanman komprasyonu kullanman şart.
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:01 ----------
dostum.. arkadaşın dediğini sen çok yanlış anlamışsın. ön frene basarken gazı tam olarak kapattığınıza emin olun diyor. freni ve gazı ayarlayan eldir o hassasiyettir diyor. hepsi aynı teldendir demiyor.
özür dilerim ben eldir yerine teldir diye okumuşum
daha önceki yorumda yazmıştım depoyu yeterince sıkmazsak vucudun ağırlığı öne yığılarak bileklerle gidona biner..
bu durumda istem dışı gaz kolunu sıkıyor olabiliriz..
-
benim makinada debriyajı çekince arka freni zaptetmek zor oluyor
ön disk arka kampana cruiser .çok kez denedim asfalt iyi ise sorun çıkartmıyor fazla , ama asfaltta toz toprak varsa arka teker kontrolu çabuk kayboluyor hemen kaçırıyor yolu (lastiklerin payı büyük ama )
arka freni hemen tam salmak yerine biraz daha yavaştan alıp dengelemeyi tercih ediyorum sonuç extra dikkat kaybı +o halde manevra yapamam sanırım
debriyajı çekmeden defalarca denedim fazlada bassam kilitlemesi için önce motor devri gürültüsü bayağı düşmesi gerekiyor sonra sekmeye başlıyor o arada vites düşürmek yada debriyajı çekmek lazım ama zaten hızda bayağı düşüyor
sonuç olarak bende kendime debriyajı çekmemeyi öğütlüyorum ama genelde o iki parmak hep debriyajın üstünde (daha çok çalışmak lazım )
-
Ne kadar kullandığımız çoğu motorda kaydırmalı debriyaj olmasada,Panik fren durumunda hunharca 2 vites birden düşerim,zaten el-ayak kombine fren çoktan devreye girmiştir. Böylelikle 90 kmh hız ile önden araba ile akraba olmaktan kurtulmuşumdur.Bence debriyaj sadece sıkılmamalı vites düşülmeli.ıslak havalarda ise panik bir durumda bunu denemeyin tabi benim gibi (hızınızı koruyun)
-
Öncelikle normal bir sürüşte ve ortalama bir hızda olduğunuzu varsayarak şu iki durumu ayrı ayrı aklınızda canlandırın:
1. Debriyajı çekin
2. Gazı kapatın
Hangisinde hızınız daha hızlı düşecek? Tabi ki kompresyon sebebiyle 2. seçenekle. Bu cebimizde dursun.
Gelelim panik durumuna...
Panik söz konusu olduğu için büyük ihtimalle arka fren de hakkından fazla kullanılacaktır.
Eğer debriyajı çektiyseniz arka fren ile tekeri kilitlemeniz ve bu yüzden lowside ile de önünüzdeki veya arkanızdaki arabanın altında kalmanız da yüksek ihtimaldir.
Eğer debriyajı çekmeyip gazı kapattıysanız kompresyon sayesinde panik ile abandığınız arka frenle lastiği kilitlemeniz çok daha düşük bir ihtimal. Kompresyon hem hızınızı keserken hem de arka tekeri kilitlemenizi zorlaştırarak daha kararlı yavaşlamanızı sağlar. Yeterince yavaşladığınızda debriyajı çekerek motoru da stop ettirmemiş olursunuz. Peki kilitlenmeyen/kaymayan arka teker size ne sağlar? Arka Teker kilitlenir veya kayarsa motorun diklik açısı bozulabilir dolayısıyla ön freni de etkili kullanmanızı engeller. Çünkü dik durmayan bir ön teker kayabilir.
Sonuç olarak debriyajı çekerek de durabilirsiniz ama debriyajı yavaşlayana kadar çekmeyerek daha kontrollü durursunuz. Söz konusu panik ise de "kontrol herşeydir"
-
-
Peki şuna bir açıklama getirelim konu bir miktar açıklığa kavuşmuş olur sanırım.
Arka fren eğer arka lastiği kilitleyebilecek gücü verebiliyorsa (ki hepsi arka tekereleği kilitleyebilecek güç üretir) neden motor frenine ihtiyacımız var ki. Sonuçta arka fren kapasitesi lastik kilitlenene kadar, 3 vites aşağya alsak da en fazla kilitlenir 5 vites düşürsek de...
Yani panik freni yaptıktan sonra ani bir hızlanmaya nasıl bir senaryoda ihtiyacımız olabilir. Zaten yavaşlamamış mıydık, yoksa tehlikeyi kaçış manevrasıyla mı atlattık? Motorumuz zaten güçsüzse ne yapacağız mesela, ne kadar ani hızlanabiliriz?
Hem ön freni maksimum dozajla, hem arka freni maksimum dozajla. Yetmez yolu,asfaltı oku... bitmedi tehlikenin hareketini gözlemle, ona göre kaçış noktası belirle. Sağ elin, sağ ayağın tamamiyle yüzde yüz kullanırken, beyni de aynı şekilde sakin tutup düşünmeye çalışırken neden bir de vites küçültme işlemini beynime göndereyim ki. Ben inanıyorum ki o koordinasyona bateri falan çalmıyorsak büyük çoğunluğumuz sahip değildir ve bu sebeple ya freni ya düşünme kısmında eksik kalacağız. Kalmadığınızı söylüyorsanız bir şey diyemem, ben hepsini %100 yapamam
-
Hepimiz "acil" sekilde fren yapmisizdir benim yasadigim sehir Zonguldakta hayvan cok oldugu icin zorundayim.Ben su sekilde yapiyorum debriyaji sikip arka on frene yumusaktan serte dogru basarim hizima gore vites dusurup genelde 1 debraji salarim motor freninin durmaya buyuk artisi oluyor ama cok hizli olmak lazim Allah kimseyi panik freni yapacak duruma getirmesin
-
Ani fren de ne vitesinden bahsediyorsunuz arkadaslar, Ani freni zaruri hale getirecek bir duruma dusmussek Allaha en yakin oldugumuz andir, yuksek ihtimal yavas gidilmesi ve guvenli durus mesafesini ihlal etmisizdir ve az sonra bedelini odemek zorundayizdir, debriyaj derhal cekilir, arka frene tum guc ile basilir ki arkanin kitlenmeden hemen once pek az tutunma imkani vardir ondan maksimum faydalanir ayni anda limon gibi ama vakit kaybetmedem on fren ezilir.
-
Bu yüzden, düşük vites yüksek devir çok önemli.
frene bile basmadan 1.viteste durabiliyorsunuz.
ikinci viteste aynı şekilde. ben bazen tehlikeli olabilecek durumlarda3, düşük vites yüksek devir yapıyorum.
mesela 1,vitesde 9,000 devir 2. viteste 9,000 devir gibi.
-
cihangir151 adlı üyeden alıntı
Kompresyon hem hızınızı keserken hem de arka tekeri kilitlemenizi zorlaştırarak daha kararlı yavaşlamanızı sağlar. Yeterince yavaşladığınızda debriyajı çekerek motoru da stop ettirmemiş olursunuz.
Tamamiyle katılıyorum.
"The Ultimate Riding Machine"
-
atillatopal9 adlı üyeden alıntı
Bu yüzden, düşük vites yüksek devir çok önemli.
frene bile basmadan 1.viteste durabiliyorsunuz.
ikinci viteste aynı şekilde. ben bazen tehlikeli olabilecek durumlarda3, düşük vites yüksek devir yapıyorum.
mesela 1,vitesde 9,000 devir 2. viteste 9,000 devir gibi.
motoru ağlatıyosun
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)