Dünyanın geri kalanında değil ama Türkiye'de aynen öyle belirleniyor. Bizim kafamız öngörüsel çalışmaz, yapımız müsait değil. Biz önceden düşünüp adıp atmak yerine, sazan gibi atlayıp kafamızı duvara çarptıktan sonra düşünmeye başlarız. Bu fiyatlarla bu yıl satış yapamadıklarını görünce önümüzdeki seneye ya yanlış çıkarım yapıp "Bu motorları müşteri beğenmedi abii" diyerek bir ikisini piyasadan çekerler ya da fiyatlarını düşürmek isterler. Ama o zaman da bakarlar ki döviz kuru ve enfasyon kurtarmıyor, düşüremezler ve öylece birbirlerine bakarlar. Müşteri zaten onları aylar önce listeden çıkarmıştır ve bir daha uzun süre merak edip bakmaz bile... Suzuki aynı kafayla yıllardır V-Storm satmaya çalışıyor, bir araştırsınlar bakalım, son 5 yılda kaç tane V-Storm satabilmişler ? Bir ara Transalp 18 bin TL iken o motor 27 bin TL'ydi. Daha ben sokakta hiç yeni kasasını görmedim, unutuldu gitti V-Storm. Sonradan akılları başlarına geldi de Inazuma işine girdiler. Ayrıca burada bahsi geçenler 125 cc olanlar, R25 değil. R25 13500 TL'ye peynir ekmek gibi satar. Tabi küçük bir ihtimal de Yamaha'nın bu fiyatları kasten böyle yükseltip, R25'in fiyatını cazip kılmak istemesi olabilir.
arkadaşlar kimseyi kırmayayım diyorum ama sayfalar baştan aşağı saçma yorumlarla dolu. lütfen kimse kırılıp alınmasın ama ciddi bilgi eksikleri var. bazı şeyleri sıralamaya çalışacağım ama bilmişlik iddiam asla yoktur yanılıyorsam lütfen düzeltin.
1- japon firmaların avrupa da fiyatlandırmayı euro üzerinden yapması ve euro üzerinden satması, üretim, pazarlama, lojistik maliyetlerinin euroya bağlı olduğu anlamına GELMEZ. dünyada hakim para birimi halen uzak ara dolardır. yani japon malını dolar kuruna göre mal eder, ama ab de euro ya göre japoınya da yene göre abd de dolara göre fiyatlandırma yapar. yani 1.80 den 2.50 ye çıkan dolar ciddi etkendir.
2- yamaha nın türkiye de aşırı sayıda motor satmayı hedeflediği ve fiyat uygun olsa 10.000 lerce motor satacağı varsayımına sahipsiniz ama bu tamamen yanlış. açıkça örneklendireceğim. geçen yıl fuarda fiyatı açıklandığı anda fuara gitmeden ve canlısını hiç görmeden yamaha mt-*07 yi 17.900 a aldım. çünkü o motorun fiyatının öyle kalmayacağını biliyordum. ama motorumu 2 aydan fazla sürede teslim alabildim. hem de ilk partide olduğum halde. bu arada bayilerle konuştum. müşteri var, para hazır neden motorları bayilere yığıp satmıyorsunuz diye. şu cevabı aldım ki bütün sorularınızı cevabı da bu aslında: YAMAHA FABRİKASININ TAM KAPASİTE ÇALIŞTIĞI VE MT SERİSİ GİBİ MOTORLARA TÜM DÜNYADA BÜYÜK İLGİ OLDUĞU SÖYLENDİ. YANİ FABRİKA TALEBE CEVAP VEREMİYORDU. bu sebepten fabrika öncelikle kendisi için asıl önem arz eden abd avrupa japonya gibi piyasalara mal arz ediyor. bizim gibi ülkelere de fırsat buldukça ufak sevkiyatlar yapabiliyor. yani şu an 12 ye sattığı motora 8 bin tl fiyat da çekse artan talebi karşılayamayacak. bu sefer 1 ay değil 4 ay bekleyeceksiniz ve daha büyük sorunlar çıkacak. o zaman ortaya şu çıkıyor. arz eksiği olduğu için bayiler de yüksek hacimli satış yapamıyor. bu durumda kar maksimizasyonu denen durum ortaya çıkıyor. yani az satışla hem bayi hem firma daha çok kazanabilmeli ki yamaha bayisi varlığını devam ettirebilsin. eğer bana verilen bu bilgiler yanlışsa zaten peşinen özür diler ve silerim. ama şu durum da bunu doğruluyor. yamaha mt-07 güya çok satıyor. bir motor düştüğü zaman ilk yamulacak parçalarından biri gidonudur. ama türkiye deki yamaha bayilerinde gidon yok. gidonunuz yamulsa iki ay parça bekleyecekiniz. ki maliyetinin 50 tl den fazla olmaması gereken metal bir çubuktan bahsediyoruz. en çok satan motorunun parçasını piyasaya sunamayan firmalar size binlerce motor sunacak da fiyat yüzünden mi satamıyor sanıyorsunuz?
bir diğer örnek vereyim. xmax a ne kadar talep olduğu belli. onun bile bulunmadığı zamanlar oluyor. getirse satacağı kesin ama getiremiyor işte.
3- daha önce birkaç kez daha yazdım yine aynı noktaya geliyorum. TÜRKİYE DE MOTOSİKLET SEKTÖRÜ DİYE BİR SEKTÖR YOK. MOTOSİKLET TÜRKİYE DE BİR HOBİ KULÜBÜ GİBİ İŞLETİLİYOR. BAĞDAT CADDESİNDEKİ BİRKAÇ MAĞAZA MOTOSİKLET PİYASASININ NABZINI TUTUYOR. bu sığ ve garip piyasada endüstri olan tek segment kuryelerin bindiği commuter sınıfı dikkat ederseniz o sınıfın motoru da var, parçası da var, rekabet de sıkı.
yani uzun lafın kısası bana göre yamaha'da en azından belli başlı motorlarda arz sıkıntısı var. bu sebepten arz talep dengesi yüksek fiyatta buluşuyor. yamaha kısaca getirebileceği kadar motoru satabileceği fiyatları belirliyor. bu sınırlı satıştan da doğal olarak maksimum karı elde etmeye bakıyor.
fiyatlar gayet iyi döviz kuru kötü ondandır
çok az olmuş zam oranları. 15 bini geçmesi lazımdı fiyatların.
@copycat
1000 tane motor satis hedefi az bir hedef degildir. 2013 yilin arkadaslarin verdigi moted verilerinde cbr250 nin 1077 tane satmasi, 2011,2012 de motorun tutulmasi grenaj fiyatlarinda uygulanan dusuk fiyatlar, yaygin servis ve yilin ilk yarisinda fiyatin 9800-10300-10700 gibi uygun fiyatli olmasi nakitte 300-500 iskinto alinmasi gibi faktorlerle gerceklesti.
ayda yaz aylarinda 200-300 motor cekemicek olsalar bu hedefi koymamazlar. fiyat ondan inmiyor veya 15 bin rakamlari bu yuzden musteriye iteleniyor dusuncesi fazla safca fazla iyi niyetli...
Hicbir musteri bayiye gittiginde modele yonelip yogun talepten motor sahibi olamadiginda kendini aptal yerine konmus hissetmez
Konuya gelince arkadaş 125 cc'deki sağlam geçirmeden bahsetmiş r25 diyorsunuz hala.Nerenizle konu okursunuz bilmem ki.
Bundan 1-2 sene once zımba gibi 600fler alınıyordu 125cclik bu fiyatlara.Tüküreyim lan böyle ise
yamaha bu kafayla hondanin zamaninda elde etiigi satisin yarisini zor tutturuz. talep gordu ve r25 i 15000 yaptiktan sonra kaziklandigini hissetmesin diye esi benzeri gorulmemis sekilde 125 cc modellerini yuzde 23 le 2 -3 yilda normalde 7-8 kez zamladigibda gelicek fiyati 1 kerede yapmasi çok samimiyetsizdir.
Tuh zama bak tamda r25 e denk geldi
Hani birini çok ama çok seversiniz ve deli gibi aşıksınızdır,onun için neler yapsam da deyip bir sürü para harcarsınız,kendiniz olmaktan çıkıp bambaşka,onun istediği kimliğe bürünürsünüz,oda bunun farkındadır ve bunu çok iyi kullanır.En ufak bi işi düştüğünde biraz ilgisiz olsanız,yapmanız gereken bir sürü işiniz de olsa, bi dudak bükmesine bile gene onun işini yaparsınız.En yakın arkadaşınız bile sizi bu konuda uyarsa, değil onu,kimseyi dinlemezsiniz.Gözünüz kimseyi görmez,aklınız ondan başkasını düşünmez bile.Yıllar sonra ulan ne malmışım deyip kendinize kızarsınız.Şu an firmalarla aramızdaki ilişki tam bunun gibi.Ne deseler inanıyoruz,onların hakkında olumsuz söylenilen en ufak bi şeye bile tahammülümüz yok.Çok pis aşığız aga,başımıza gelecek var
Yamahanın R25 modelini beğendim, hatta siyahını almak istiyordum fakat şimdilik sadece mavisi varmış, bende siyahımı beklemeye karar verdim, umarım Yamaha siyahını getirmeden fiyatı yükseltmek gibi bir hata yapmaz.
Olan wr 125 kullanıcılarına oldu , zaten 2. eli durgundu bu fiyatlardan sonrada sıfır alan olmaz pek . O yüzden elinizden çıkartıp az zararla satmaya bakın .
Benimde içinde bitti . Dahada davosa gelmem .
15 bin az bence , direk düz hesap 20.000 tl olması lazım . Nasılsa alacak olan kişiler mutlaka olacaktır .
Aynen ben 125 cc'deki geçirilen pardon artırılan zamdan bahsetmiştim ama arkadaşlar hala r25'te takılı kaldılar .
Fuardan sonra r25'e zam gelmezse 15.000 e siyahından alırsınız artık sizde .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Evet farkettik , hatta Honda'nın zamlı fiyat listesini yayınladım başka konu açarak . Nedense bu motorlara yapılan zamları savunup , ekonomik olaylar , vergi , döviz kuru vs falan diyorlar . Madem döviz kuru , vergi gibi etkenlere bakıyorsak , Honda neden cbr 250'ye zam yapmadı da diğer modellerine yaptı diye insanın sorası geliyor . Cbr 250'ye vergi veya döviz kuru vurmadı sanırım .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Ezio41 işte geçenlerde ben herşey ötv mi yamahanın hiç suçu yok mu dedim forumda çoluk çocuktan bir dayak yemediğim kaldı!Bize geldi mi car car konuşuyor bazıları sen yada başkası yazınca evet aslında işte yamahada biraz uyanık gerçi dolar da yükseldi euroda şişti döviz kuru biraz yükseldi kem küm..Anlamadım acaba avatarda ki resim mi batıyor bazılarına antipatik mi geliyor?Bu arada hükümet ile ortak çalışan bakan ilan edildim.Haberin olsun!Ötvleri de cebime indiriyorum.
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
sanırım kendimi çok iyi anlatamadım. öncelikle yamaha nın bayiye gittiğinizde hangi duyguları hissettiğinizi ya da sizin duygu dünyanızı hiç de önemsediğini sanmıyorum.
fikrimi tekrar açayım. eğer her halükarda satabileceğiniz 300 motorsa (rakam örnektir) bu sayı üzerinden maksimum karı elde etmek istersiniz. ben ne hedef koyarlarsa koysunlar yüksek rakamların göstermelik olduğunu düşünüyorum. gerçekler ortada gidin bayiye ana modeller dahil istediğiniz motoru istediğiniz renkte sipariş edin. bakalım kaç ay süre verecekler.
how can you know what the things are worth?
ıf your hands won't move to do a days work.
Arkadaşlar bence olaya tersten bakıyorsunuz. Ukalalık ediyorsam affedin ama fiyatlarda yamaha'nın suçu yok. almanya'da mt-125 ve wr125x 4195€ yani 11750tl. Fiyatlar şişirme filan değil. motor değer kazanmadı, bizim paramız değer kaybediyor. Son dönemde paramızın değer kaybettiği kadar maaşımıza zam gelmediği için bu kadar pahalı geliyor fiyatlar.
WR125X
http://www.yamaha-motor.eu/de/produc...re/wr125x.aspx
MT-125
http://www.yamaha-motor.eu/de/produc...mt/mt-125.aspx
Bu forumda benide zamanında taşladılar merak etme kardeşim . Laf edenlere yah he he de geç . Bu iş tabi sırf ötv ilede alakalı değil , her markanın belirli bir kar marjı var . İster istemez her sene zaten bu zamlar oluyor ama bu zamlar artmasına rağmen vatantajın cebindeki para artmıyor sorun orada zaten .
Almanya'ya göre fiyatlar normal evet , çünkü adamların aldığı bir aylık maaş ile Tr'de 3 4 ay geçiniliyor bunuda biliyorsunuz sanırım . Alman vatandaşın kazandığı para ile bizim vatandaşımızın kazandığı para arasında dağlar kadar fark var . Her sene asgari ücrete 50-100 tl zam yapıp , geri kalan vergi , doğal gaz , elekrik , su , benzin gibi tüketilen kaynaklara yapılan zamların sayısı daha fazla olduğu için , insan düzgün bir şekilde geçinememekte .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
Türkiye'de maaş ucuz diye adamlar zararına satış yapacak değil ya. Almanya'da daha fazla motor satışı yapıldığı için daha ucuz olmalı ülkemize göre. Bu nedenle yüksek Türkiye fiyatları ile ilgili muhattap Yamaha Türkiye değil. Sezar'ın hakkı Sezar'a. Anlatmaya çalıştığım tek şey bu.
MT125 12.150 TL olmuş, daha geçen gün bayideydim.
ANKARA BAYDAR bayisi sahibine "fiyatı görünce bu motor için tüm söylediğim güzel sözleri geri alıyorum" dedim. Adam suratıma bakakaldı.
Sonra "Yani kawasaki Z250'den(~11.500TL) daha pahalıya satıyorsunuz bu 125'liği, öyle mi" dedim. Öylemiymiş falan olduktan sonra "Ama bunda R1 şasesi kullanılıyor, teknoloji olarak çok ötede" diye savunma yaptı aklınca.
Şimdi buradan nereye gelecem;
Sevgili cühela, kullandığın MT07 dünyada ilk satışa çıktığında ABSsiz modeli SR400 den daha ucuzdu. Avrupada, Amerikada ve TRde de böyleydi. Avrupada hala da öyle. Peki TR de neden ABS siz SR400 den daha pahalı oldu? Neden MT07 ye SR400 den daha fazla miktarda ve daha çok sayıda zam yaptılar ? YamahaTR biz bunu satarız dediği modele döşüyor zammı. Karaktersiz bir tavır. Sen de hala teori üret.
Ayrıca 2. paragrafında külliyen çelişkili.
#sürenadam
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)