Patron Çıldırdı !! Yamaha Mt-125 , Wr-125x-r Serisi 10 Bin tl'yi geçti .
Reklamlar
-
Dünyada iki tür motorsiklet kullanımı vardır. Birincisi ticaret amaçlı ikincisi zevk amaçlı. Üretici ticaret amaçlı olanları maliyet ekseninde fiyatlandırırken zevk amaçlı olanı malum ne tutturursamla hesaplıyor. Birinci kategorideki motorların kar marjları ikinci kategoriye göre düşük olmakla beraber iki türde de karlılık esas tabi ki.
Satış pazarlama olayına gelince o ülke bu ülke, dövizler, vergiler vb. malum kriterlerin yanında o ülkedeki müşteri kesiminin psikolojisine, kültürüne kadar gidiyor iş.
Konumuz Yamaha ya gelince 13.500 TL benim gibi SS sevmeyen ama güzel motor binilir diyen biri için diğer markalara bakarak normal. Daha üstüne çıkarsa o zaman 16.000 verir Z300 e giderim.
Bu motor 15.000 olsa alan olur mu? Evet. Hemde seve seve.
Yamaha yada başka marka, ne kadar iyi de olsa motoru altın tepside de sunsa, Müşteri yani bizler Teveccüh göstermezsek inşaat demiri kadar değeri yoktur.
Hepimizin tekeri düz bassın dicem ama viraja nasıl gircez bilemedim
Reklamlar
-
Kocaeli İl Temsilcisi
KutlayGül adlı üyeden alıntı
Türkiye'de maaş ucuz diye adamlar zararına satış yapacak değil ya. Almanya'da daha fazla motor satışı yapıldığı için daha ucuz olmalı ülkemize göre. Bu nedenle yüksek Türkiye fiyatları ile ilgili muhattap Yamaha Türkiye değil. Sezar'ın hakkı Sezar'a. Anlatmaya çalıştığım tek şey bu.
Bizim tek kızdığımız nokta , 125 cc motorların ülkemiz şartlarına göre fiyatlarının fazla olması . 1 2 yıla kadar önce , insanlar bu fiyatlara 250 cc sıfır alabiliyordu . Ama şimdi 125 cc alınabiliyor . Bir kaç yıl sonra 125 cc bile alınamayacak bu fiyatlara . Çünkü Tr'de yaşam stardantları gelişmemekte .
Syanur adlı üyeden alıntı
MT125 12.150 TL olmuş, daha geçen gün bayideydim.
ANKARA BAYDAR bayisi sahibine "fiyatı görünce bu motor için tüm söylediğim güzel sözleri geri alıyorum" dedim. Adam suratıma bakakaldı.
Sonra "Yani kawasaki Z250'den(~11.500TL) daha pahalıya satıyorsunuz bu 125'liği, öyle mi" dedim. Öylemiymiş falan olduktan sonra "Ama bunda R1 şasesi kullanılıyor, teknoloji olarak çok ötede" diye savunma yaptı aklınca.
Şimdi buradan nereye gelecem;
Sevgili cühela, kullandığın MT07 dünyada ilk satışa çıktığında ABSsiz modeli SR400 den daha ucuzdu. Avrupada, Amerikada ve TRde de böyleydi. Avrupada hala da öyle. Peki TR de neden ABS siz SR400 den daha pahalı oldu? Neden MT07 ye SR400 den daha fazla miktarda ve daha çok sayıda zam yaptılar ? YamahaTR biz bunu satarız dediği modele döşüyor zammı. Karaktersiz bir tavır. Sen de hala teori üret.
Ayrıca 2. paragrafında külliyen çelişkili.
Oooo demek r-1 şasesi varmış o yüzden zam gelmiş anlaşıldı . Benim cbf 150'de de cbf 1000'in şasesi var .
Honda CBF 150 < Kawasaki Z 250 SL < Yamaha MT-25 < Yamaha XJ6 Diversion F
-
Ezio41 adlı üyeden alıntı
Bizim tek kızdığımız nokta , 125 cc motorların ülkemiz şartlarına göre fiyatlarının fazla olması . 1 2 yıla kadar önce , insanlar bu fiyatlara 250 cc sıfır alabiliyordu . Ama şimdi 125 cc alınabiliyor . Bir kaç yıl sonra 125 cc bile alınamayacak bu fiyatlara . Çünkü Tr'de yaşam stardantları gelişmemekte .
2 yil once dolar da 1.63du. Su an neredeyse iki kati hem dolar hem euro. Normal bunlar. Hep marka ve modellerin fiyatlarina saydirmak yerine OTVden baslasak kufurlere? Asil mesul o cunku.
-
250cc altına ötv yüzde 8, ülkemiz şartlarında buna saydırcak çok bişi yok( maalesef yüksek vergiye alıştırdılar, yüzde 8 daha masum gözüküyor) ama 300cc bir motosiklet yüzde 37 ötv ile sonuna kadar sövülmeyi hakediyor.
-
overspeed adlı üyeden alıntı
250cc altına ötv yüzde 8, ülkemiz şartlarında buna saydırcak çok bişi yok( maalesef yüksek vergiye alıştırdılar, yüzde 8 daha masum gözüküyor) ama 300cc bir motosiklet yüzde 37 ötv ile sonuna kadar sövülmeyi hakediyor.
Katılıyorum.Sonuçta ötv ye zırt pırt zam gelmiyor...Kızdığımız nokta yeni çıkacak olan motosikletler için fiyat açıklanıyor,talep yüksek olunca bu fiyattan alamazsın,dur bi yükseltelim öyle alırsın muhabbeti.Yani yeter artık bu milleti keriz yerine koyup topu vergilere atmak.Çok iyi hatırlıyorum devlet bi dönem et için vergi indirimine gitmişti,bu ne kasaplar ne restoranlar uydu.KDV yi de bi dönem %18 den %8 e düşürdüler.Yapılan neydi,gene şark kurnazlığı!!! Güncel olan fiyatın üstüne %8 i ilâve edip,aynı %8 i gene indirim yapmış gibi gösterdiler.Yani bi mala talep fazla olunca şişir gitsin.Haaa Devlet bu tarz yaratıklara engel olmadığı için burada suçlu tabiki.Yerden yere vurduğumuz Mondial bile RX3 için bayi toplantısında 8500 TL fiyat açıkladı,bir baktı ki en fazla kötüleyen adam bile motoru beğendi.Ne facebook gruplarında,ne kendi faceebook sayfasında o fiyattan eser kalmadı,bir hafta sonra hepsini sildiler.Şu an 10-11 bin arası zikrediliyo.Buna karşı yapılan yorumlar da sildiriliyor.Şu verginin gücüne bak!!! Ne vergisi,hala vergi mi diyosunuz.
Hani böyle aniden karşına çıkıyor ve göz göze geliyorsun ya, o an çok kötü oluyor insan. Heyecandan ne yapacağını şaşırıyor, ayakları titriyor...Sonuçta köpek bu ısırır falan...
-
overspeed adlı üyeden alıntı
250cc altına ötv yüzde 8, ülkemiz şartlarında buna saydırcak çok bişi yok( maalesef yüksek vergiye alıştırdılar, yüzde 8 daha masum gözüküyor) ama 300cc bir motosiklet yüzde 37 ötv ile sonuna kadar sövülmeyi hakediyor.
Güzel yorum kardeşim!Belki şu olabilir misal bu %8 ötv sınırı mesela 500 cc ve üzerine kadar olabilir bence bilmiyorum yanlış mı düşünüyorum arkadaşlar başka düşünceleriniz varsa söyleyin.Ya da misal 125 cc ye kadar %4 vergi uygularsın yada %5 vs..Zaten forumda 1000cc olayını genelde tehlike olarak gördükleri için 1000 cc ve üzerine belki daha ağır bir vergi konabilir!
Euzü billahi mine'ş-Şeytani'r-racîm Bismillahirrahmanirrahim
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Sj's adlı üyeden alıntı
2 yil once dolar da 1.63du. Su an neredeyse iki kati hem dolar hem euro. Normal bunlar. Hep marka ve modellerin fiyatlarina saydirmak yerine OTVden baslasak kufurlere? Asil mesul o cunku.
Hocam zaten 250 cc'ye kadar yüzde 8 ötv olduğu için pek bir şey diyemem ama 250 cc'den sonrakiler motosikletlerin fiyatlarını baya bi arttırıyor . Mesela Cb500f modelini ele alalım . 500 cc bir motosiklet olduğu için yüzde 37 ötv dilimine vuruyor ve fiyatı şuanda 21 bin tl civarı . Sadece bu motorun ötv fiyatı 7 bin küsür tl . Yüzde 18'de kdv'yide katarsak 3 bin tl civarıda o ettimi sana toplam 10 bin tl . Eee motorun ederi 10 bin küsür tl'den 20 binlere çıkıyor bu vergilerden dolayı . Bu sistem zaten tamamen küfüre layık ve hakkediyorlar . Ama benim tek kızdığım nokta , 125 cc'lerin daha ucuza olup daha çok kişiyi alıştıracaklarına insanları uzaklaştırıyorlar motosiklerden .
overspeed adlı üyeden alıntı
250cc altına ötv yüzde 8, ülkemiz şartlarında buna saydırcak çok bişi yok( maalesef yüksek vergiye alıştırdılar, yüzde 8 daha masum gözüküyor) ama 300cc bir motosiklet yüzde 37 ötv ile sonuna kadar sövülmeyi hakediyor.
Benimde demek istediğim nokta bu işte hocam . Sırf 50 cc daha fazla diye yüzde 29 fazladan vergi alıyorlar . Buda ninja 300'de şuanki kurla ortalama 16.000 tl civarı desek , yüzde 8 ötv'yide hesaba katmadan geri kalan yüzde 29'u hesaplarsak kaba taslak 5.000 tl fazladan vergi alıyorlar ... Geri kalan yüzde 18 kdv ve yüzde 8 ötv'yi hesaplamadım bile ...
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)