Herkez R25 konuşuyor ama R3 neden gelmiyor
Reklamlar
-
Şimdi herkes büyük bir heves R25 bekleedi ve geliyor. Ama birçok ülkede R25 yok R3 var. Amerikada R125 bildiğim kadarı ile zaten yok.
Şimdi 250 cc den yukarısına vergiler geliyor diye bu saçmasapan sistemden dolayı diğer ülkelerin bindiği motorlara maalesef binemiyoruz. Sanırım uzunca da bir süre binilemeyecek. Hatta birçoğumuz böyle bir motorun varlığından bile haberimiz olmayacak.
Reklamlar
-
CHaTaN adlı üyeden alıntı
Şimdi herkes büyük bir heves R25 bekleedi ve geliyor. Ama birçok ülkede R25 yok R3 var. Amerikada R125 bildiğim kadarı ile zaten yok.
Şimdi 250 cc den yukarısına vergiler geliyor diye bu saçmasapan sistemden dolayı diğer ülkelerin bindiği motorlara maalesef binemiyoruz. Sanırım uzunca da bir süre binilemeyecek. Hatta birçoğumuz böyle bir motorun varlığından bile haberimiz olmayacak.
bu motor çok güzel ölmeden 5 dakika önce görsem yeter bana
Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar
-
Gelse ne olacak ki? Adamlar ötv' den yırtanı 15 bine satma peşindeler bide ötv gelse 20 bine satarlar gelecek olanı.
-
Daha r25 teki şark kurnazlığını halledemedik,halledebilirsek ona da bakarız beya.Ama 250 cc deki vergiyi bahane eden zihniyet r3 e neler yapmaz
-
Bune adlı üyeden alıntı
Gelse ne olacak ki? Adamlar ötv' den yırtanı 15 bine satma peşindeler bide ötv gelse 20 bine satarlar gelecek olanı.
aynen R125 bu fiayata satılıyorsa zaten R25 3-4 ay sonra 16'yı bulur bence
Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar
-
17.990 tlden getirse alacakmısınız
-
üstteki fotoğraftaki motor R3 değil 4 silindirli prototip çizim bir motor olsa gerek, çünkü R3 ile R25 aynı görünüme sahip motorlardır.
İngiltere, almanyada kısaca avrupada hep R3 satılırken türkiyedeki vergilerden dolayı getirilmiyor.
-
Cevap basit,
300 cc üstü olduğundan vergiye takılacak diye satılmaz diye düşünüldüğü için r25 getiriliyor bizim gibi bir kaç ülkeye
-
Arkadaşlar işte bu getiren distribütörlerin uyanıklığı. Neden mi? Çünkü bir motor fiyat aralığı vardır ne yukarısına çıkabilir ne aşağısına inebilir. R3 gelse öyle tawan fiyatlar ötv den dolayı uçtu gitti olmayacak. Sadece distribütör daha az kar edecek.
Size çok net ve çok bilindik bir otomobil markasından örnek vereyim teyit etmeniz çok kolay olacak.
Mercedes E 180 1600cc nin altında olduğu için vergi dilimi %45 Bu aracı Mercedes 103,000 TL fiyat ile giriyor vergiler eklenince 178,000 TL oluyor
Mercedes E 250 bir üst vergi segmentinde olduğu için %90 ama Mercedes diyorki bu araç 97,000 TL den geldi ve satış fiyatı 220,000TL oluyor. çünkü E 180 e oranla bir fiyat belirlerse fiyat uçar gider ve hiç satamaz.
yani işin özeti markalar rakkamları belli aralıkta tutmak için vergiöncesi giriş fiyatlarını değiştiriyorlar. Bu sebepten dolayı R3 gelse öyle faiş uçuk fiyatlar olmaz ama Yamaha türkiye daha az kazanacağı için bu motoru getirmyor. işte sorunun asıl kaynağı.
O yüzden herşeyi çok basit düşünmeyin ve her sorunu vergiye bağlamayın burda asıl sorun bayi karı başka bir şey değil
-
ÖTV ve vergi farkı...
Okuduğum kadarıyla 250 CC altında ötv %8 iken, üstünde %37 (oranlardan emin değilim)
%8 ile 15 bin ise kaba bir hesapla kar marjının aynı kaldığını düşünürsek r3 ün fiyatı 18900 gibi bir şey oluyor. Kimse almayacağından pek kârlı olmaz heralde
-
R3 neden gelmiyor Ninja300 ün fiyatına bakınca anlıyoruz.
Ninja 3000 tl ye ulaşan ek vergiye ragmen 16 bin civarı fiyatı var
R25 ise 15 bin olacak deniyor.
düşük vergi diliminde ki motoru getirip, sanki uygun olucakmış gibi yapıp, yüksek vergi dilimindeki motorun fiyatına dayayarak aradaki farkı cebe indirmek bizim şark kurnazı firmaların işine geldiğinden R3 gelmiyor.
yılda 1000 tane R25 satmayı hedefliyorlarmış. Motor başına 1000 tl cukkalasak iyi para kaldırırız... diye gidiyor hesaplar malesef
Buna layık görülüyorsak bende soruyorum niye gelmiyor? keşke gelseydi diye.
Çünkü R3 321cc 42 beygir 30 nm tork gerçek bir orta sınıf motor(big bike- beginner bike arası),
CBR500 den ve Ninja300 den daha seri ve güçlü.
-
Güzel ülkemin vergi dalgası sebebiyle...
-
Tabi ki öyle ama herhangi bir ticari oluşum her zaman daha çok para kazanmayı hedefler. Para para, daha çok para r25 gp500 nde bahsettipi gibi daha kârlı. Neden r3 getirip daha az kâr etmek yerine motosiklet kullanıcılarını mutlu etsinler ki. Keşke etseler
-
Çöp vergimiz trt payımız bile var doymadılar doyuramadık yukarıdakileri
-
Vergi kalksada bu herifler fiyatları indirmez, o bahane.
-
avrupanin cogu sehirlerinde 300cc alti motosikletler otobana cikamiyo o yuzden minimum 300 cc uretiliyo vergiden etkilenen ulkeler icinde 250cc uretiyolar...
-
Motor hacmine göre vergilendirme saçmalığı kalkmadıkça bu işler düzelmeyecek. Lüks olan motor hacmi değildir, güçtür. Sen 195 BG yarış motoru süren adamdan aldığın vergi ile 40 BG motor kullsnandan aldığın vergiyi nasıl bir tutarsın ?
-
Arkadaslar ben hesaplamadim ama r25 den bizim devlet kac bin lira koparıyor
-
Düzeltme yapalım, ötv önceden %8 miş. Şu anda %22.
Tabi devletin tek aldığı ötv değil, bir de kdvsi var. Ham fiyatı bilmediğimden toplamda ne kadar alınıyor bilmek zor. Kim bilir daha ne acayip vergiler veriyoruzdur sıfır motosiklet alırlen
-
250 cc altı % 8 üstü 37 250 lik motorlar bi üst sınıftan vergileme diye 248 cc yada 249 cc şeklinde görülür teknik belgeler de
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)