Arkadaşlar selam, zincirim paslandı bi süre kullanamadım motorumu. WD40 ile temizleyip sonra yağlamak doğru mu? WD40'ın bir zararı olur mu bilmiyorum. Usta değiştir zinciri diyor ama gereksiz masraf olsun istemiyorum.
Arkadaşlar selam, zincirim paslandı bi süre kullanamadım motorumu. WD40 ile temizleyip sonra yağlamak doğru mu? WD40'ın bir zararı olur mu bilmiyorum. Usta değiştir zinciri diyor ama gereksiz masraf olsun istemiyorum.
Arada sırada Usta sözü dinlenmeli, hele maaliyet'te uçuk şeyler değil ise. değişin riske atmayın.
paslanma çürümeye gitmemişse.. zincir temizleyici sprey ve zincir yağlayıcı sprey ile birlikte hallersin sorunu..
Zincirini temizleyip güzelce yağladıktan sonra zincir baklalarını kontrol et. arka tekeri dönerdikçe boşluktaki baklaları oynatarak, arka dişli üzerindeki baklaları da tam olarak dişliye oturuyor mu diye kontrol et. Herşey yolundaysa bir de ufak tur at yavaşça. eğer gereksiz bir ses ya da zincirin belli noktasında kasma gibi bir his yoksa kullanmaya devam et.
ama içinde en ufak bir şüphe kalırsa zincirini değiştir. koparsa yolda bırakır büyük sıkıntı. koparda arka tekere sararsa daha büyük sıkıntı: tekeri kilitler, asfaltı öpersin.
kazasız, belasız sürüşler.
inşaat demirlerini düşün hepsi pas içinde ama binalarımızı ayakta tutuyorlar.. pas oksit tabakasıdır. çürüme olmadıkça sıkıntı olmaz. paslı cincir hareket ederken kopabilir ama kopma nedeni pas değil yağsızlıktır sağlıklı hareket eden bir mekanizma kopma yapmaz..
yağlı zincir nasıl pas atar yağla gitsin çok kötü bir hal aldıysa yenisini al sık sık yağlakı pas atmasın
Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar
Pas yüzeysel, derine inmemişse wd-40 iş görür
Temizledikten sonra zincir yağıyla yağla ama, wd40 tek başına yağlama konusunda yeterli değil zincir için
facebook.com/SalcanoMotosiklet
Zincir üzerindeki yağ belki zamanla pasa benzer bir tabaka yapmış olabilir siz zinciri mazot yada gaz yağı ile güzelce temizleyin sonra belki bi resim çekip burdan iyi kötü yorum yapabiliriz
bir kaba bolca benzin koyun, nalburdan yada ıvır zıvır satan milyonculardan 1 numara fırça alıp güzelce zincire sürün, pas temizlendikten sonra yağlayın
wd 40 arkasından 5-10 km sonra zincir yağı en güzeli bence..
Paslanmış zinciri görmek lazım.. Enes'in dediği gibi yüzeysel ise WD40 ile güzelce temizleyelim. Sonra zinciri kurulayıp... yada 3-5 km motoru kullanıp zincirdeki fazla wd40 ı atalım.. Sonra imkan varsa zincir yağı ile yoksa atık motor yağı ile zincirimizi güzelce yağlayalım..
Merhaba,
Wd40 a alternatif ne ile temiZlenebilir ?
Aynı sıkinti bendede var wd40 cozumse hemen evde var halledelim mazot yağı daha mi iyi yoksa pas sökücü seyler mi kullansak
Acaba gazyagi pas konusunda temizlemede ise yarar mi
Pas sokuculer muhakkak ise yarar
Oringli ise, pas sokucu zarar verir mi oringlere ??
Gaz yağı, mazot, benzin. Hepsi bir miktar işe yarar. Pas sökücünün çalışma mantığı aşındırmadır. Dolayısı ile çok önermem. Paslı zincir için pizzacı arkadaşın çözümü şuydu; zinciri sökü mazotla temizlemek (mazotun içine yatırdı resmen) sonra kuru bezle silmek ve tekrar mazotla temizlemek. Tekrar silip bildiğimiz balata spreyi sıkıp orta sehpada vitese takıp gaz açmıştı mazot sprey falan kalmasın diye düşük devirde. Sonra yağlayıp devam etmişti. Mesele şudur; ne kadar paslı? Üzerinde azcık kararma da pastır artık pastan erimeye başlama da pastır.
wd40 pası temizlemiyor ki, önlüyor. Paslı civatada denemiştim. Paslanma wd40 sıktığım yerde kaldı ilerlemedi. Ama halen paslı mı? evet paslı.
2 yorum yukarda mazot mu daha iyi demis uyedas,
Demekki mazot kullanmamis pas sokucu kullanmamis ki karsilastirmasini soruyor burda hangisi daha iyi diye, ustune wd 40 çözümse onu kullanayim demis , bu soylemlerden mazot , gazyagi kullanilir gibi net bir soylem cikartmam ben .
Tesekkürler, sizin yorum net bir soylem.
Kazasiz belasiz
"Ne Mutlu Türküm Diyene" M.Kemal ATATÜRK
Salcano Wolf 125 28.03.2014 - 02.05.2016 (11.800 km)
Bajaj Pulsar NS 200 Trafiğe Çıkış: 09.05.2016 (46.500 km)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)