honda nc750 serisinde kelime Oyunu mu yapıyor
Reklamlar
-
Arkadaslar belki yanlış düşünüyor olabilirim bu motor max beygir ini 6250 devirde 55 hp olarak veriyor zaten bu devirde de limitore giriyor, kimse 55 hp yi yakalamak için sürekli limitore sokmaz motoru nu, hiçbir markada böyle bir şey görmedim, aslında bu motor 5000 devirlerde 40-45 hp üretiyor da honda mi gerçekleri yansıtmak tan çekiniyor, örneğin x bir başka model 6000 devirde 50 hp üretiyor ama limitore 7500 devirde giriyor
Reklamlar
-
Öncelikle motor kullanırken sizin beygir ile ne işiniz var ki? Motoru verimli kullanıcaksanız tork değerlerine bakmalısınız ve tork a göre vites atmalısınız.
Ayrıca her motor yada araba markası motoru dinamometreye sokar ve ordaki en yüksek değerleri teknik veri olarak gösterir. Yani burada Hondanın yapmış olduğu bir hata yok. sen motoru 6250 ye çıkarmazsınız ama belki başka bir sürücü çıkarır.
-
Son devir 6250 ve bu devirde kesiciye giriyor Rossi de gelse bu devir ahmet abi de gelse 6250 devirde limitore giriyor nc serisi hariç hiç bir modelde kesiciye girdiği devirdeki gücü max hp diye veren bir motosiklet yok, konuya hakim tecrübeli kişilerden yorum bekliyorum, nedir bu konunun aslı, diğer aynı güç ve tork takı hiçbir makine dan gitmiyor diye şikayet yokken neden bu motordan var, tenere 48 hp F650gs 50 hp transalp 650 55 hp bu makina kullanicilari neden hiç biri gitmiyor diye şikayet ci değil, bence bu makina da enteresan bir durum var, bilenlerin yorumlarını bekliyorum,
-
Motosiklet Eğitmeni
Devir kesiciye 6250 de girdiğinden eminmisin?
-
CHaTaN adlı üyeden alıntı
Öncelikle motor kullanırken sizin beygir ile ne işiniz var ki? Motoru verimli kullanıcaksanız tork değerlerine bakmalısınız ve tork a göre vites atmalısınız.
Ayrıca her motor yada araba markası motoru dinamometreye sokar ve ordaki en yüksek değerleri teknik veri olarak gösterir. Yani burada Hondanın yapmış olduğu bir hata yok. sen motoru 6250 ye çıkarmazsınız ama belki başka bir sürücü çıkarır.
Hondanın burda yaptığı bir oyun var.
arkadaşın bahsetti şey çok doğru. max gücü verdiği devirde kesiciye girmesi örneği neredeyse hiç olmayan birşey. Buda demek oluyorki max 55 brygire ulaştığı anda vites atıp max gücün 40 beygir civarına düşmesi.
halbuki dyno verilerine bakarsanız bir araç max gücünü verdiği devirden sonra o gücü 500-750 devir daha verir. ve max akselerasyon almak için viteslerin 6750 de büyütülmesi gerekiyor(bu motor için). Honda sürüye bu devire çıkmayı yasaklıyarak yakıt tüketimini düşürmeyi başarıyor(amaçlıyor) ama doğasında olan max güçten faylanma oranını bir miktar düşürüyor.
Ben bir japon testi yayınlamıştım.
MT de topiği var onun izlerseniz dediğimi çok net görürsünüz. Honda cb400(58 beygir 38 nm tork) 54 beygirlik ve 63 nm torklu NC700 le gps eşliğinde 0-400 metre kalkısı yapıyor ve NC700 aşırı bir fark yiyor. Halbuki bu kadar tork üstünlüğü olan bir makinanın 5-10 metre en fazla fark yemesi gerekirken 58 beygirlik motor tarafından aşırı fark yiyerek madara ediliyordu.
Bulursam eklerim. Arkadaş doğru söylüyor. Motor maksimum gücünden yararlanmanıza izin vermiyor.
-
Evet devir kesici 6250 devirde kesiyor. Birisi söylemişti bir tuş kombinasyonu ile kontak açınca (service mode) devir kesiciden kurtulunuyormuş.
Kendi görüşüm Honda burada ekonomi motosikleti yapmış. Tork düşük devirde geliyor, vites aralıkları da biraz kısa sanırım. Aea nin tabiri ile sol ayak çalışacak
Ben kendimi üzmem diyene DCT şanzıman seçeneği de var.
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
-
http://www.motosiklet.net/forum/marka-ve-model-kiyaslamalari/132798-nc700x-s-cileri-biraz-kizdiracak.html
Açtığım konu burda ama video kaldırılmış. büyük ihtimal NC700 ün ticari başarısı etkilenmesin diye silinmiş
çok sağlam bir testti. konudaki yorumlardan feyz alınabilir
-
Gp500 o videoyu defalarca izledim hersey ortada
---------- Mesajlar birleştirildi - 00:07 ---------- bir önceki mesaj zamanı 00:04 ----------
Tekrar bulup o videoyu yayınlamak lazım, mesela gerçek motosiklet motoru olan cb500x ile nc750x in 0 100 hizlanma verileri aynı
-
bu motoru alıp ta uzun yıllar kullanmayı düşünen vatandaşlardan biriyim
bu motoru neden mi aldım 150 cc kadar ekonomik olması gücü top speed i bana fazlasıyla yetiyor olması
honda olması fazla devir çevirmeyip mekanik olarak uzun ömürlü olması
benim ulaşabildiğim fiyat aralığında olması
ve en önemlisi gaga'sı olması :D
kaç d/d kaç yaptığı vegisinin üst limitte olması max gücünü hangi devirde verdiğinin pek önemi yok
-
F54 adlı üyeden alıntı
bu motoru alıp ta uzun yıllar kullanmayı düşünen vatandaşlardan biriyim
bu motoru neden mi aldım 150 cc kadar ekonomik olması gücü top speed i bana fazlasıyla yetiyor olması
honda olması fazla devir çevirmeyip mekanik olarak uzun ömürlü olması
benim ulaşabildiğim fiyat aralığında olması
ve en önemlisi gaga'sı olması :D
kaç d/d kaç yaptığı vegisinin üst limitte olması max gücünü hangi devirde verdiğinin pek önemi yok
150 cc kadar yakıyor olması ekonomik ama yuksek vergi dilimi ve sigorta masrafları ekonomikliğini törpülüyor. Eğer yılda 10-15 bin km yapmıyorsanız ekonomik olmayacaktır.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
-
sinan bey kardeşim arkadaşım dostum burası sakarya burda sigorta masrafı 50 tl
yani yılda 7500 km de yapsak kurtarır..
festivale bekliyorummmmmm
-
F54 dediğiniz kriter lere göre değerlendirme yapılırsa çok mantıklı bir motor, benim bu konuyu açmaktaki amacım kafamdaki soru işaretlerini giderebilmek,
-
CHaTaN adlı üyeden alıntı
Öncelikle motor kullanırken sizin beygir ile ne işiniz var ki? Motoru verimli kullanıcaksanız tork değerlerine bakmalısınız ve tork a göre vites atmalısınız.
Ayrıca her motor yada araba markası motoru dinamometreye sokar ve ordaki en yüksek değerleri teknik veri olarak gösterir. Yani burada Hondanın yapmış olduğu bir hata yok. sen motoru 6250 ye çıkarmazsınız ama belki başka bir sürücü çıkarır.
Araçların güç/tork oaranları fazlasıyla önemlidir.Bu nedenle de araç kataloglarında teknik verilerin en üstünde yer alır. Yaptığınız eleştiri zaten çelişkili. Güç ve tork birbirine yakın devirlerde sağlanamıyorsa performans ve kullanım şekli büyük ölçüde etkilenir.
Eğer bu motor en yüksek gücüne ulaştığında kendini korumaya alıyorsa burda durup düşünmek gerek. Arkadaşın paylaştığı bu bilgi doğruysa hondaya (-) puan yazar.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
-
E-TEKİN adlı üyeden alıntı
Son devir 6250 ve bu devirde kesiciye giriyor Rossi de gelse bu devir ahmet abi de gelse 6250 devirde limitore giriyor nc serisi hariç hiç bir modelde kesiciye girdiği devirdeki gücü max hp diye veren bir motosiklet yok, konuya hakim tecrübeli kişilerden yorum bekliyorum, nedir bu konunun aslı, diğer aynı güç ve tork takı hiçbir makine dan gitmiyor diye şikayet yokken neden bu motordan var, tenere 48 hp F650gs 50 hp transalp 650 55 hp bu makina kullanicilari neden hiç biri gitmiyor diye şikayet ci değil, bence bu makina da enteresan bir durum var, bilenlerin yorumlarını bekliyorum,
Konuya hakim demişsin ben yeterince hakimim sen üzülme. Ama sana açıkladım fabrikalar dinamometredeki en üst noktadaki beygir gücü ve devrini teknik verilerine yazarlar. Bu hondanın yaptığı bir oyun değil dynonun verdiği verilerin yazımıdır.
Derseniz ki bu motor yavaş bu motor daha hızlı az olan konu hakimiyetimle size birşeyler anlatmaya çalışayım.
1 motordan çıkan beygir tork oranları ile tekerden alınan beygir tork oranları çok değişiklik gösterr. Bunların sebepleri aktarmada kaybedilen güçlerdir. diğer bir faktörde bu motorlar akselerasyon amaçlı yapılmadığı için bu tip bir kaygı gütmezler. Bahsettiğiniz motorlar içerisindeki bildiğim tek 6 vites. Yani beygir gücü yüksek, torku ise düşük olan bir motoru sadece dişli oranı ayarlarını değiştirerek bile tam tersi bir kombinasyona getirmek mümkün. bu sebepten dolayı beygir gücü ve torkun yanında şanzıman oranları da çok önemlidir. şanzımanlar akselerasyon amaçlı yapılabilir, az benzin sarfiyatı amaçlı yapılabilir, yokuşta biri koşarken diğeri yürümeye zorlanabilir, son sürati yüksek tutmak için yapılabilir.
2 motorlardaki beygir gücünü yere ileten tekerleklerin çapı akselerasyonu etkileyen faktörlerdendir.
3 tek başına beygir gücü veya tork bir şey ifade etmez bu değerin 1 kg başına düşen tork veya beygir gücünün ne kadar olduğu çok önemlidir.
Sonuç olarak honda verdiği verileri doğru vermiştir. Ama bu karşılaştırma yaptığınız motorlar arasında honda daha yüksek son sürate çıkıyor olabilir. Yada yokuşlarda vb durumlarda diğerlerinden daha az nefesi kesiliyor olabilir. Yada benzin sarfiyatı diğerlerinden daha az olabilir. Yada motor daha uzun soluklu yol alabilir performansını daha uzun süre daha yüksek seviyede tutabilir.
Umarım az konu hakimiyetiyle motoru sadece beygir gücünden ibaret sandığınız dünyanızı bir nebzede olsa değiştirebilmişimdir.
BETTER SWEAT THAN BLEED ( KAN AKMASINDANSA TER AKMASI ÇOK DAHA İYİDİR)
BİLMEDİĞİNİ BİLMEMEK EN İYİSİDİR: BİLMEYİP DE BİLDİĞİNİ SANMAK TEHLİKELİ BİR HASTALIKTIR.
-
F54 adlı üyeden alıntı
sinan bey kardeşim arkadaşım dostum burası sakarya burda sigorta masrafı 50 tl
yani yılda 7500 km de yapsak kurtarır..
festivale bekliyorummmmmm
Ben kim bu d,iye hiç bakmadım direk yorum yazdım.
Naber nasılsın ne ara aldın o motoru be ) Hayırlı olsun
-
Sinan Er adlı üyeden alıntı
Ben kim bu d,iye hiç bakmadım direk yorum yazdım.
Naber nasılsın ne ara aldın o motoru be
) Hayırlı olsun
saol sinan işler yoluna girdi bizde motoru aldık biraz yoğun tempo mesai hepsi bu
yorumda sıkıntı yok her türlü düşünceye fikre saygımız var
belki de gözden kaçırdığımız birşeyler görürüz diye buradayız..
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
Nasıl motor memnunmusun ? Bu yıl festival nezaman ?
-
F54 adlı üyeden alıntı
sinan bey kardeşim arkadaşım dostum burası sakarya burda sigorta masrafı 50 tl
yani yılda 7500 km de yapsak kurtarır..
festivale bekliyorummmmmm
NC700 ü severim çok akıllıca düşünülmüş bir motor. Ama nc700 125-150cc kadar yakmıyor
90 km sabit hızda NC 3.2 yakarken cbr125 2.2 yakıyor. arada yüzde 50 fark var.
115 km hızla giderden cbr125 2.6 nc700 3.6- 3.7 civarı yakıyor. arada fark 40 a düştü.
Yani teknik olarakta pratiktede 125-150 cc kadar yakamassınız. 150 cc kadar yakıyor sözü irdelendiğinde tam doğru değil.
Ama motor iyi torku ve son derece yeterli hızıyla sollamalarda verdiği güvenle çok kullanışlı
-
Sinan Er adlı üyeden alıntı
Araçların güç/tork oaranları fazlasıyla önemlidir.Bu nedenle de araç kataloglarında teknik verilerin en üstünde yer alır. Yaptığınız eleştiri zaten çelişkili. Güç ve tork birbirine yakın devirlerde sağlanamıyorsa performans ve kullanım şekli büyük ölçüde etkilenir.
Eğer bu motor en yüksek gücüne ulaştığında kendini korumaya alıyorsa burda durup düşünmek gerek. Arkadaşın paylaştığı bu bilgi doğruysa hondaya (-) puan yazar.
yani siz şimdi max torku aldığı devirde max beygir gücünü de almalıdır diyemi yazdınız ben mi yanlış anladım.
sanırım biraz daha açıklayıcı yazmam gerekiyor. Motorda sizi o gazı çevirdiğinizde getiye yapıştıran güç varya o tork dur. diyelim torkunuz en güçlü 4000 devirde alıyorsunuz. eğer vites attığınızda devir 4000 lerde olursa motor birden atağa kalkar çünkü siz motordan en yüksek verimi alıcak şekilde vites değiştirmişsinizdir. Biraz daha açıklıyayım 4000 de max tork veren bir motorun devri isterse 15000 devire kadar çıksın hiçbirşey ifade etmez çünkü tork gücünüz 4000 e kadar yükselir ve 4000 den sonra düşüşe geçmeye başlamış olursunuz. siz 15000 devirde vites atsanız 10000 devirlere düşseniz max gücün çok altında bir güç alacağınızdan motor yeterince ivmelenme gösteremeyecektir.
örnek 1. vites 5500 devire geldiniz vites attınız 3800-4200 aralığına düştünüz motor çok canlı akselereye devam eder. belki vites ayarlarından dolayı 2. viteste 5800 devire çıkmanız gerekecektir belki daha az.
İşin özeti tork ve beygirin devir değerleri aynı olmaz. Ve herhangi bir motorlu taşıt alırken sadece beygir gücüne ve torka bakmak. sadece bu değerlerin motoru daha hızlı yada daha yavaş yaptığını düşünmek çok ama çok büyük bir yanlıştır. ben bu tip beygir gücüne en son sanırım 1990 lı yıllarda bakıyordum.
BETTER SWEAT THAN BLEED ( KAN AKMASINDANSA TER AKMASI ÇOK DAHA İYİDİR)
BİLMEDİĞİNİ BİLMEMEK EN İYİSİDİR: BİLMEYİP DE BİLDİĞİNİ SANMAK TEHLİKELİ BİR HASTALIKTIR.
-
CHaTaN adlı üyeden alıntı
yani siz şimdi max torku aldığı devirde max beygir gücünü de almalıdır diyemi yazdınız ben mi yanlış anladım.
sanırım biraz daha açıklayıcı yazmam gerekiyor. Motorda sizi o gazı çevirdiğinizde getiye yapıştıran güç varya o tork dur. diyelim torkunuz en güçlü 4000 devirde alıyorsunuz. eğer vites attığınızda devir 4000 lerde olursa motor birden atağa kalkar çünkü siz motordan en yüksek verimi alıcak şekilde vites değiştirmişsinizdir. Biraz daha açıklıyayım 4000 de max tork veren bir motorun devri isterse 15000 devire kadar çıksın hiçbirşey ifade etmez çünkü tork gücünüz 4000 e kadar yükselir ve 4000 den sonra düşüşe geçmeye başlamış olursunuz. siz 15000 devirde vites atsanız 10000 devirlere düşseniz max gücün çok altında bir güç alacağınızdan motor yeterince ivmelenme gösteremeyecektir.
örnek 1. vites 5500 devire geldiniz vites attınız 3800-4200 aralığına düştünüz motor çok canlı akselereye devam eder. belki vites ayarlarından dolayı 2. viteste 5800 devire çıkmanız gerekecektir belki daha az.
İşin özeti tork ve beygirin devir değerleri aynı olmaz. Ve herhangi bir motorlu taşıt alırken sadece beygir gücüne ve torka bakmak. sadece bu değerlerin motoru daha hızlı yada daha yavaş yaptığını düşünmek çok ama çok büyük bir yanlıştır. ben bu tip beygir gücüne en son sanırım 1990 lı yıllarda bakıyordum.
Yanlış anlamışsınız.
"Güç ve tork birbirine yakın devirlerde sağlanamıyorsa performans ve kullanım şekli büyük ölçüde etkilenir." Dedim. Yani Sürüş karakteri belirlenir. Burada Honda bu motorun karakterini belirlemiş.
Düşük devirde tork veren motorlar ekonomiktir. Ama bu ekonomiklik devir arttıkça azalır. O halde 1. amaç ekonomik olmaksa devir artmamalı. Motorun en güçlü olduğu zaman devir kesici devreye sokularak devirlenme engellenmiş oluyor. Motor devirlenemediği içinde hızlanma pek mümkün olmayacaktır.
Tork devri düştükce yakıt tüketimi azalır hız da doğru orantılı olarak azalır. Kullanım amacınızı belrledikten sonra tork yada güç tercihi yapabilirsiniz.
Siz tercihinizi ekonomik sürüşden yana kullandıktan sonra hızdan vazgeçmeniz gerek. Ama biraz ondan biraz ondan derseniz tork ve güç devirlerinin birbirine yaklaşması gerekli.
Kuş olup uçmak isterken uzaklara, Ağaç olup kök salıyorum buralarda.........
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)