honda nc750 serisinde kelime Oyunu mu yapıyor
Reklamlar
-
@Chatan
Hocam yazdığınız şeyler son derece doğru şeyler ama bahsettiğniz, krank gücü, teker gücü farkı, tork, vites oranları her motosiklette maksimum verim almak ve performans/yakıt dengesi gözetilerek mühendisler tarafından optimum seviye hasaplandığından. tüm motorlarda birbirine yakındır.
konunun aslından yazdığınız şeylerlerle sapıyorsunuz. Tekrar söylüyorum yazdığınız şeyler ve teknik konularda yanlışınız yok ama burda tartışılan bir motorun maksimum beygirini verdiği devirde kesici tarafından(besleme kesilerek) engellenmesinin yola yansıyan performansı düşürüp düşürmeyece veya o 55 beygirden faydalınıp faydalanmamayı etkileyip etkilemeiceği?
teknik verilerde max beygirini verdiği devirde kesiciye giren otomobil ve motor örneklerini konuya girenlerden bekliyorum.
15-20 otomobil markasının ve motosikletlerinin ürettiği 300-400 medel arasından örnegi varmı ve kaç tane?
Reklamlar
-
Sinan Er adlı üyeden alıntı
Nasıl motor memnunmusun ? Bu yıl festival nezaman ?
motor iyi güzel kütahyadan aldık gelirken baya bi deneme yaptım 160 170 e soluğu kesilmeden çıkıyor daha ne oalacak
10 gün kadar da şehir içi kullandım
şuan kış yatışında fuar da ekipman düzüp yollara düşeceğim inş
festival başlama tarihi 31 temmuz inş havalar güzel olur da bi sıkıntı çıkmaz
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
Motosiklet Eğitmeni
Motorun dyno grafiğini merak ettim.
Bulup bakmak lazım.
Üst noktada devir kesiciye girmesi ise çok enteresan.
Honda'nın yaptığı biz size 55 beygir satıyoruz ama 5 tanesine binmeniz yasak!
der gibi olmuş
-
GP500-1st adlı üyeden alıntı
NC700 ü severim çok akıllıca düşünülmüş bir motor. Ama nc700 125-150cc kadar yakmıyor
90 km sabit hızda NC 3.2 yakarken cbr125 2.2 yakıyor. arada yüzde 50 fark var.
115 km hızla giderden cbr125 2.6 nc700 3.6- 3.7 civarı yakıyor. arada fark 40 a düştü.
Yani teknik olarakta pratiktede 125-150 cc kadar yakamassınız. 150 cc kadar yakıyor sözü irdelendiğinde tam doğru değil.
Ama motor iyi torku ve son derece yeterli hızıyla sollamalarda verdiği güvenle çok kullanışlı
hafız ben 150 dedim cbf 150 den bahsettin ki sınıfında en az yakan motordur (çinlileri satmıyorum bile)
sen cbr 125 demişsin 25cc az yani
yani 300 500 ml e aramamak gerek eğer o kadar ince hesap yapacak olsaydım NC700 değil pcx alırdım oda çokçok ekonomik hem NC parasına 3 tane oluyor hem de 100 km 2 lt yakıyor
yani çok ince hesaba girmeden kayfimize bakalım gidiyormu gidiyor ekonomik mi evet
ama şunu da pas geçmeyelim eğer 20000 e 2011 2010 vstorm
transalp 650 de 6 lt yakmasa düşündüğüm motorlar arasında idi
benim için km model önemli değil sadece biraz ekonomik olsun 4.5 veya 5 lt makul yani fazlası beni aşar
ama NC ile 90 km/h gerçekten 2.8 yakıyor
hayat bir savaştır tek silahın aklın ve inancındır
-
Buyrun dyno grafiği.
---------- Mesajlar birleştirildi - 01:30 ---------- bir önceki mesaj zamanı 01:26 ----------
COQ adlı üyeden alıntı
Motorun dyno grafiğini merak ettim.
Bulup bakmak lazım.
Üst noktada devir kesiciye girmesi ise çok enteresan.
Honda'nın yaptığı biz size 55 beygir satıyoruz ama 5 tanesine binmeniz yasak!
der gibi olmuş
Ne 5i ne 10 u Caponda caponlupunu kaybetmeye başlamış
700 ile 750 arasında güç farkı varmış.
Ama bana sorarsanız dyno grafikleri bu motorun amacına uygun ve gayet güzel. Tek sorun güçlü olduğu deviri geçer geçmez kesilmesi.
Hondanın ilk 700 cc olan motorunu kullanıyorum ve bu kesilme yok. Motor performansından gayer memnunum.
-
Sinan Er adlı üyeden alıntı
1. motorun gücünün 5000-5500 devir aralığında ne kadar dik bir açıyla düştüğüne iyi bakın.
2. 300-400 devir daha güç maxta kalıyor.(6250 den sonra)
3. motor sizi 6.250 vites büyütmeye mecbur bıraktığından devir 5000'e düşerek hem 1. maddeki düşüşü yaşatıyor hemde o 300 devir daha devam eden güçten faydalandırmıyor.
coq olayı halk dilinde anlatmış.
atmosferik motorlarda Chatan arkadaşımızın deiğinin aksine en iyi hızlanma max tork değil güç devirlerinde alınır.
-
Her iki dyno da da 6750 de kesmiş. Tam satın aldığın beygirlerin hepsini aynı anda kullanacakken )
-
-
Motor 55 beygirin en az 5 beygirini çoğunun eline pat diye vurup dokunma ona çocuum diyen anne gibi kullandırtmıyor.
Motorun durumu çok karışık
750 cc diye satılıyor.
500cc kadar uzuyor.
250cc kadar yakıyor.
1000cc vergisi isteniyor
700cc motor fiyatı isteniyor.
dizel otomobil alıyımmı almıyımı nın motor versiyonu resmen
Honda bu motoru mt-07 nin 3 misli satardı,Türk insanına sevdiridi ya anladınız siz onu
-
O motorda vites değiştirmek için daha üst devirlere gitmenize gerek olmadığı için öyle yapmışlardır. Zaten 4750 devirde azman gibi bir torku var ve en üst devire sadece son viteste maksimum hıza çıkabilmek için ihtiyacınız olacak. Ayrıca belki vites oranlarını öyle ayarlamışlardır ki motorun gücü son viteste daha yukarı devirlere çıkamıyordur. Kesici olmasa da orada kalabilir yani.
-
GP500-1st adlı üyeden alıntı
@Chatan
Hocam yazdığınız şeyler son derece doğru şeyler ama bahsettiğniz, krank gücü, teker gücü farkı, tork, vites oranları her motosiklette maksimum verim almak ve performans/yakıt dengesi gözetilerek mühendisler tarafından optimum seviye hasaplandığından. tüm motorlarda birbirine yakındır.
konunun aslından yazdığınız şeylerlerle sapıyorsunuz. Tekrar söylüyorum yazdığınız şeyler ve teknik konularda yanlışınız yok ama burda tartışılan bir motorun maksimum beygirini verdiği devirde kesici tarafından(besleme kesilerek) engellenmesinin yola yansıyan performansı düşürüp düşürmeyece veya o 55 beygirden faydalınıp faydalanmamayı etkileyip etkilemeiceği?
teknik verilerde max beygirini verdiği devirde kesiciye giren otomobil ve motor örneklerini konuya girenlerden bekliyorum.
15-20 otomobil markasının ve motosikletlerinin ürettiği 300-400 medel arasından örnegi varmı ve kaç tane?
Verdiğim diğer bilgilerle konuyu saptırmadım. Konuyu açan arkadaş diğer aynı seviyedeki motorlar giderken neden nc750 gitmiyor dediği için bu bilgileri verdim.
Eğer maksimum torku verdiği devirde kesiciye girseydi bir motor bu motor gitmezdi. Max beygir gücünü verdiği devirde kesiciye giren motor gayet güzel gider. Yani bu devirde kesiciye girmesi çok fazla sıkıntı yapacak bir konu değil. Siz vitesleri tork değerine göre değiştiriyorsunuz beygir gücüne göre değil. bunu anlatmaya çalışıyorum
-
Benim düşüncem bu motor normal tork unu ürettiği devirlerde 40 kusur hp gerçeği yansıtan, honda en son limitore girdiği andaki gücünü hp sini teknik verilerine yazarak bi nebze kendini kandırmış, Gp500 un paylaştığı videoda 400 cc honda ciddi fark atıyor, 0-100km hızlanma sı 66 sn olan segment inde başka motor yok
-
E-TEKİN adlı üyeden alıntı
Benim düşüncem bu motor normal tork unu ürettiği devirlerde 40 kusur hp gerçeği yansıtan, honda en son limitore girdiği andaki gücünü hp sini teknik verilerine yazarak bi nebze kendini kaldırmış, Gp500 un paylaştığı videoda 400 cc honda ciddi fark atıyor, 0-100km hızlanma sı 66 sn olan segment inde başka motor yok
Dostum maksimum torku ürettiği devirde eğer maksimum beygiri de üretirse. o motor gitmez yanlıştır. Ben mi anlatamıyorum. tork daha düşük devirlerde vermesi gerekir beygiri daha yüksek devirlerde olması gerekir. çünkü beygiri düşük devirde verirse daha devir tırmanırken beygir eğrisi düşeceği için daha yüksek devirlere çıkmaya zorlanır.
süpersportlar 8000-1000 devirlerde tork verirken 12000-14000 devirlerde beygir verirler.
İşte bunu anlatmaya çalışıyorum bende beygir ile tork devirleri farklıdır ve zaten farklı olmalıdır. motoru maksimum beygir devirinde vites değiştirerek kullanmak size en seri kalkışı sağlamaz ben bunu anlatmaya çalışıyorum.
0-100 bu motoru alan kişilerin tercih sırasında kaçıncı sırada. Sonuçta üreticiler motorları üretirken o modeli kullanan sürücülerin öncelikli tercihlerini göz önünde bulunduruyorlar. Şanzıman oranlarını değiştirerek birçokparametreyi değiştirebiliyorlar. Honda bu motoru yaparken az yaknız, yorulmasın belli bir hıza kadar hızlansın diye hesaplayıp yapmıştır. Akselerasyon bence düşünmemişlerdir bile ki ben bu motoru alıcak olsam akselerasyonuna bakmam bile. benim motor 1700 cc ve muhtemelen o 400 cc dediğiniz honda beni de kalkışta geçer.
BETTER SWEAT THAN BLEED ( KAN AKMASINDANSA TER AKMASI ÇOK DAHA İYİDİR)
BİLMEDİĞİNİ BİLMEMEK EN İYİSİDİR: BİLMEYİP DE BİLDİĞİNİ SANMAK TEHLİKELİ BİR HASTALIKTIR.
-
Chatan hocam peki bu nc yi genelde 4500 5000devir civarında kullanan normal bir sürücü bu 55 hp nin ne kacindan faydalanir, benimde demek istediğim ortada bir 55 hp var ama bunu normal şartlarda kullanıcısına sunamayan bir makina mı nc750x,
-
Devirlenme torkunuz olduğu müddetçe olur. Motorun en yüksek güç devrinde verdiği tork, daha doğrusu tekerleğe gelen tork kayda değer değilse, o zaman zaten o devire gelmeden bir üst vitese geçme isteği duyacaksınız. NC700 veya 750'nin vites oranlarının diğer motorlara göre oldukça düşük olduğuna eminim. O yüzden maksimum torkun devirle, maksimum gücün alındığı devir arasında oldukça fazla sürat farkı vardır. Maksimum güç devrine çıkmanıza gerek olmayacaktır yani. Zaten bu tarz kullanım seviyorsanız, düşük stroklu, geniş pistonlu, çok silindirli bir motor alacaksınız. Ama onlarda da maksimum tork 9 binde geliyorsa, maksimum güç 11 binde gelir, limit de olsa olsa 12500 olur. O kısa oranlı şanzımanla da 1500 devir fark hıza çok etki etmez.
Bana göre Honda gayet ince düşünüp kullanım amacına ve motor karakterine göre doğru bir iş yapmış. Açıkçası ben daha fazlasını aramam.
O iki motorun yarışını motorlara artçı, çanta ilavesiyle yokuş yukarı yaparak tazeleyelim bakalım sonuç ne olacak ? İlk yarış CB400'ün kurallarına yapılmış, ikincisi NC'ye uygun olsun.
-
İyide sizin bu düşüncenize göre sadece Nc 750 değil.Xt660,Mt 03,Mt-01,Duke 690.Bunların hepsi tek silindirde 6500(bazıları 5500)de kesiciye giren makinalar.
Amaç burda tork elde etmektir.Biraz yakıt fazladır.Gaz kolu tepkisi çift silindirliye göre serttir.
-
E-TEKİN adlı üyeden alıntı
Chatan hocam peki bu nc yi genelde 4500 5000devir civarında kullanan normal bir sürücü bu 55 hp nin ne kacindan faydalanir, benimde demek istediğim ortada bir 55 hp var ama bunu normal şartlarda kullanıcısına sunamayan bir makina mı nc750x,
Dostum anlatmaya çalıştığımda bu. beygirin tamamından faydalanması şart değil torktan faydalanması gerekiyor. Beygirin max olduğu devirden fazlasına çıkmak zaten gereksiz ve hatta son dişlide muhtemelen bu devire bile çıkamayacaktır
BETTER SWEAT THAN BLEED ( KAN AKMASINDANSA TER AKMASI ÇOK DAHA İYİDİR)
BİLMEDİĞİNİ BİLMEMEK EN İYİSİDİR: BİLMEYİP DE BİLDİĞİNİ SANMAK TEHLİKELİ BİR HASTALIKTIR.
-
E-TEKİN adlı üyeden alıntı
Chatan hocam peki bu nc yi genelde 4500 5000devir civarında kullanan normal bir sürücü bu 55 hp nin ne kacindan faydalanir, benimde demek istediğim ortada bir 55 hp var ama bunu normal şartlarda kullanıcısına sunamayan bir makina mı nc750x,
Motorun gücünün tamamını sadece son hız ulaştığınızda kullanabilirsiniz. O gidişte hissedilen şey torktur, güç değil.
-
yamulmuyorsam honda bu motoru otomobil motorundan yapmış honda jazz motoru var üzerinde az yakması 6500 devirde kesilmesi bu yüzden.
-
Ekonomik diye bir motora o kadar parami verilir? Motor keyif isidir. Ekonomik derseniz gidin 1200 motorlu lpg li bir araba alin. Yaz kis rahat gidersiniz hic olmazsa.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)