Scooterları motosikletten saymamanı cahillikten kaynaklandıpını düşünüyoruö. Çünkü o motosiklet değil scooter dediğin MOTOSİLETİN bir çeşitidir. Motosikletler scooter, touring, süper sport, choper vb isimler ile birbirinden adlandırılırlar. Senin motor kabul etmediğin scooterlerın senin kullandığın motorun 4 katı büyüklüğünde motora sahip modelleri var. Ben çok babadan motorcu olup 1000 lik motorlarla otobanda 300 ile videoları olan arkadaşların şimdi scooter kullanıpta iyki scoter kullanmaya başlamışım dediğini drek birinci ağızdan biliyorum
Konuyu açan arkadaşa vereceğim cevap ise. Scooter birçok konuda kullanım kolaylığı olan bir motordur. Tek ve en büyük dezavantajı küçük tekerlek çapıdır. Scooter ın avantajları. debriyajla onla bunla uğraşmadığınız için konsantreniz daha çok yola olur. Böylece trafikte motoru iyi şekilde öğrenirsiniz. Eğer kompleksleriniz yoksa scooter herzaman rahatlıktır bin git derim.
BETTER SWEAT THAN BLEED ( KAN AKMASINDANSA TER AKMASI ÇOK DAHA İYİDİR)
BİLMEDİĞİNİ BİLMEMEK EN İYİSİDİR: BİLMEYİP DE BİLDİĞİNİ SANMAK TEHLİKELİ BİR HASTALIKTIR.
Kusura bakma ama bende sana fikrimi çok açıkca belli ediyim. Scooter kullanan insanları motorcudan saymıyoruz demişsin. Evet bende vitesli motor tercih ediyorum ve bu bir tercih meselesidir. Scooter ve vitesli motor kullanan biri olarak ve kullanan arkadaşlarıda motorcudan saymıyoruz lafının üzerine bende seni motorcu olarak ve insan olarak SAYMIYORUM.
Saygılar.
Çok saçma bir muhabbett donuyor, sukuter kullananlari motorcudan saymayan bir arkadaş var burda.
1) Sukuter motorun bir cesididir..
2) motor tarz,cesitlerinden herhangi bi motorun üzerine binen,süren motorcu değildir.
Bana göre de , ister sukuter,ister 1000 cc ss motor olsun, ekipmansiz binen adam motorcu degildir. Motorcu dedigin,bilinçlidir... Sukuteri motordan saymayan adamda bilinc aramam.. Bu da benm şahsi fikrim, yok yere tartismaya gerek yok. Tartismak için bilinc gerekir..
Umarım bu kadar motorcu-motorcu değil tartışmasından arada başlığı açan arkadaş bir fayda sağlamıştır. Bu arada dayanamayıp bir iki şeyde ben yazayım. K.köy Hasanpaşa da esnaflık yapan (kim olduğunu söylemeyeceğim) bir tanıdığım yıllarca işe gidip gelirken hatırladığım sırayla capanord, KLR 650,transalp 650,taransalp 700,ktm 990 adv,shadow ace kullandı, şimdi ise xmax 250 ye biniyor ve satmayı hiç düşünmüyor. Şimdi bu adam bu motorlara binerken MOTORCU, şimdi ise MOTORCU değil öylemi.Yada xmax tan inip garajındaki H-D 1200 sporster ine binince tekrar MOTORCU mu oluyor
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:34 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:19 ----------
Bir örnekte kendimden 95 bin km manuel vitesti motor kullandıktan sonra scooter aldim ve ilk söylediğim 'dünya varmış' oldu.He, ben artık birilerine göre motorcu (ne demekse artık) olmaya bilirim hic umrumda değil.(aslinda yazmak istediğim baska bir kelimeydi 😁)
Scooter da motordur, onla da viraj alınır, onla da kaza yapılır, onla da ölünür. Vitesli de motordur, onunla da sakin bir sürüş yapılır, onunla da kazasız belasız uzun yıllar keyif çatılır. Kaza olayının motorun cinsiyle çok alakası yok. Vitesliler daha çok kaza yapıyor çünkü gözlemlerime göre vitesli motosiklet sayısı daha fazla. Daha seriler ve insanın içindeki şeytana daha çabuk uyuyorlar.
Halihazırda scooter kullanan ama fırsat buldukça da vitesliye binen biri olarak önerim şudur: Eğer %90 istanbul trafiğinde kullanacağım diyorsan al bi scooter, kafan da rahat olsun için de. Debriyajdı, vitesdi, devirdi hiç takma kavana. Gaz aç ilerle, gaz kapat frenle yavaşla. Bu kadar. Ha, virajda vitesli kadar güzel yatmıyor o doğru, sen de daha düşük bi hızda haliyle biraz daha dik bir açıyla dönersin olur biter. Atla deve değil ya! Tekerlek çapı küçük mü evet, yoldaki bozukluğu daha çok hissediyor musun, evet! Ama vitesliye binenler memleketimin yollarında moto gp konforunda sürüş yapmıyorlar bu da bir gerçek. İstersen önünde seyreden bi vitesliyi izle, çukurlardan kaçan Hugo gibi bi sağa bi sola nasıl yolsa konumlanıyorlar gör. Ben ne yol şartlarını umursamayan, ip gibi dümdüz giden vitesli gördüm, ne de çukurda yolcusunu üstünden atan scooter. Ne için kullanacaksan, paran hangisine yetiyorsa, hangisinde kendini güvenli ve mutlu hissedeceksen onu al! İster scooter olsun ister Hayabusa, o rüzgarı hissettin mi gerisi anlamını yitiriyor zaten. (Bkz: https://www.facebook.com/video.php?v...34&pnref=story )
Ne alırsan al, ne kadar parar verirsen ver, ama şunu asla ve asla unutma: Bakkala ekmek almaya giderken bile full korumadan şaşma. Bunu alışkanlık edin, prensip yap.
Trafikte selamlaşmak dileğiyle, tekerin düz bassın!
Merhaba, şehir icinde scooter mantikli gelsede sürüşü bana zor geliyor. Viteslide oturus pozisyonu geregi motorsiklete daha hakim oluyosun ama scooter da sandelyede oturuluyor gibi geliyor. Kaza yaparmiyim sorusuna gelince malesef ikisindede yapabilirsin.
Bana kalırsa scooter sakin bir yaşam için tasarlanmış motorlar.Bence vitesli motorun avantajları, kalkışı scooter'e göre daha seri, Benzin deposu üstte olduğu için motoru daha iyi kavrayabiliyorsun.Ve benim en çok takıldığım kısım scooterlerin tekerleri küçük olduğu için bazı kimseler scooterle daha kolay düşersin diyor
Scooterı kıyaslamanız gereken taşıt vitesli motosiklet değil, arabadır. Vitesli motosikletler hobi araçlarıdır. Scooterların da kendilerince bir eğlencesi olsa da kimse virajda diz değdirmek için scooter almaz. Arabanın fazla kaçtığı yerler için bir tane scooter edinirsiniz ve keyfinize bakarsınız.
Güvenlik olarak scooterlar vitesli motosikletten daha güvenlidir. Bugün tekerleri 16" olup aynı zamanda ABS'ye falan sahip scooterlar üretiliyor (örneğin: Kymco People GT 300 ABS). Scooterlarda; arka fren gidonda, ağırlık arka tekere daha yakın, ve ağırlık merkezi de bir vitesli motosiklete kıyasla daha aşşağıda olduğundan frenleme anından arka teker, işlevini bir vitesli motosiklete kıyasla daha az yitirir. People GT 300 tarzında bir scooterla çok başarılı frenlemeler yapabilirsiniz mesela.
Sürücü güvenliği açısından scooterların pek çok avantajı mevcut:
- Olası bir kaza anından kendinizi motordan kurtarmanız daha kolaydır (özellikle de ayak zemini düz ve kesintisiz olan scooterlarda)
- Önden çarpmalarda bacaklarınızı koruyan bir panel mevcuttur motorun önünde
- Sürüş esnasında debriyajla/vitesle uğraşmak zorunda olmadığınızdan trafiğe daha fazla odaklanabilirsiniz.
- Bayır yukarı motoru kaldırırken/dururken sıkıntı yaşamazsınız
- Arka fren gidondan kontrol edilebildiği için hakimiyeti çok daha kolaydır
vs vs vs.
liste uzar gider.
Şehir içi kullanım için hiçbir zaman vitesli bir motosiklet almayacağımı çok net olarak biliyorum. Vitesli motosikletlerin yeri bence pistler, offroad parkurlar, çok uzun yol gezileri (dünya turu gibi). Debriyajın şehir ortamında bir esprisi yok artık. Honda'nın DCT sistemi gibi teknolojiler geliştikçe herşey daha güzel olacak zaten.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)