Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Highside, Lowside, Tank Slapping(tokatlama) maceralariniz

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Varmi bunlara ornek basinizdan gecen olaylar?


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Ahmanamra - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Şubat 2012
    Şehir
    Bursa / Setbaşı
    Motosikleti
    XT 125 R 2006
    Olmaz mı arazi tecrübem araziye hiç uymayan lastiklerle başlamıştı haliyle korkarak virajlara girip kaygan zeminlerde korkarak kullanıyordum motorumu. Birgün lastikleri değiştirdim enduro tarzı sawa marka lastikleri aldım. Arkadaşlarla toplandık çıktık araziye. Ben daha lastiklere alışamadım falan filan derken millet koptu gitti ben kaldım arkada. Sonra lastiklere alışınca başladım gazlamaya . Keskin bir virajda biraz fazla yatırınca arka tekerim kaydı sonra gazı verip topladım ama kontrayı abartınac bu sefer diğer tarafa kaydı hadiş bidaha toplamak için ters kontra biraz daha gaz sonra direk highhh sideeeee . Tabi nası bi high side yaşadıysam sağ ayağım motorun kuyruk kısmının altında kaldı düştüğümde seslen seslen gelen yok yüzükoyun yatıyorum bide dönemiyorum . Neyse baktım ses seda yok bi hışım motoru hafif kaldırıp kurtardım ayağı. Allahtan sakatlık çıkmadı ama sonra gidonum kullanılmayacak kadar yamulunca bütün geziye yamuk gidonla düşe kalka devam ettim . Bir dahada allaha şükür ne low side ne high side yaşadım .

  3. #3
    Levsy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Mart 2006
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    NX 400
    High side, low side, her iki türden bolca maceram var. En kötüsü son high side kazamdı.
    Lastikler buzda kaydı, bi baktım motor altımda yok ama ben gitmeye devam ediyom.
    estelik ve efendy06 bunu beğendiler.

  4. #4
    ÖZALTIN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    22 Şubat 2012
    Şehir
    Ayvalık
    Motosikleti
    Yamaha Rx-115, Yamaha Passol 2
    100 lük cupla elimden geldiğince viraj kasmayı seviyorum. Millet hız yapmaya çalışır ben de gezmeye çıkınca sırf virajlı yollara giderim. elimden geldiğince yatarak dönmeye çalışırım. Bu yüzden birkaç gere low side yaşadım ama genelde hasarsız düşüşlerdi.
    Tank slapper i de bisiklette yaşamıştım, ağaçlı bir yolda virajın çıkışını göremiyordum. Karşıdan gelen araba benim şeridimden viraja girince panikle kontrolü kaybettim. Gidonu toparlayamayıp ağaca vurmuştum.

  5. #5
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Biri anlamlarını yazsın bizde paylaşalım varsa highside nedir lowaide nedir kurban :D

  6. #6
    ogzcngdk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Temmuz 2012
    Şehir
    Bursa/Erdek
    Motosikleti
    Kuba Dragon 50 - Hero X Pulse 200 - Puch Maxi S
    lowside ön tekerin kaymasıyla düşmektir
    highside arka tekerin kaymasıyla uçmaktır
    tankslapperda çok acayip bişey öyle böyle değil
    CompanERROR bunu beğendi.

  7. #7

    Üyelik
    24 Temmuz 2014
    Şehir
    Ankara-Alanya
    Honda Today de yayla yolunda gezerken başıma geldi. O ufacık motor ve 50 km hızla yüreğim ağzıma geldi, büyük motor ve yüksek hızda düşünmek bile istemiyorum

  8. #8
    kinqdai - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    Adana
    Motosikleti
    KUBA CİTA
    TankSlapper da gidonun (direksiyonun) kontrolünü kaybedip anlamsızca çılgın bir boğa gibi bir sağa bir sola tank ı tokatlaması.

  9. #9
    gokhanarslan - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Nisan 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Hyosung GT250 Naked
    Low side ve tankslapper yaşamadım ama geçen gün Etiler'de Metzeler Mtech lastiklerin tadını çıkartıyordum. Virajlarda iyice yatmalar vesaire ama o son hızı yapmayacaktım. Viraja gereğinden fazla hızlı girdim yatmak için önümdeki araç frene asılınca ben de arka frene dokundum high side başladı peş peşe iki kere birincisi frenden ikincisi gaz açmamdan oldu ama iyi ki de olmuş onun sayesinde öndeki arabaya patlamadım

  10. #10
    muhiddnevrn - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2013
    Motosikleti
    yzf 125
    o zaman benimkiler hep low side ilk motorum 100 cc scooterin lastikleri bitikti hergün low side
    bide dershanenin önünde low side

  11. #11
    zulu - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Temmuz 2013
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Honda CBR250
    Tam olarak ön ve arka tekerin kaymasına bağlanarak ayrılmaz high ve low side düşüşler..
    Bildiğim kadarıyla Anlatmaya çalışayım..
    LOWSIDE: Alçak kenar , yani motoruna yattığı yöne doğru yol tutuşunu kaybedip düşmesi..




    HIGHSIDE: Yüksek kenar , motorun yattığı yönün tersine doğru yol tutuşunu kaybedip sonra tekrar tutmasından dolayı oluşan atalet gücü yardımıyla sürücüyü düşürmesi.. (highside düşmelerin bazılarında ilginç olan şey ise , sadece sürücü motordan fırlayıp motosikletin dengede yoluna devam etmesidir)




    TANKSLAPPER: Depo tokatlama , ön tekerleğin yol tutuşunu kaybedip , tekrardan yol tutuşunu sağlamak için sağa-sola sürekli dönmesidir.
    (Genelde motor tek tekerden inerken gidonun yamuk olmasından dolayı tekerin yola tam tutunamamasından gerçekleşir)

    Dodin, Arenli, Pangea ve 1 diğerleri bunu beğendiler..

  12. #12
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Alıntı zulu adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Tam olarak ön ve arka tekerin kaymasına bağlanarak ayrılmaz high ve low side düşüşler..
    Bildiğim kadarıyla Anlatmaya çalışayım..
    LOWSIDE: Alçak kenar , yani motoruna yattığı yöne doğru yol tutuşunu kaybedip düşmesi..

    https://www.youtube.com/watch?v=kQjgN8POF2w


    HIGHSIDE: Yüksek kenar , motorun yattığı yönün tersine doğru yol tutuşunu kaybedip sonra tekrar tutmasından dolayı oluşan atalet gücü yardımıyla sürücüyü düşürmesi.. (highside düşmelerin bazılarında ilginç olan şey ise , sadece sürücü motordan fırlayıp motosikletin dengede yoluna devam etmesidir)

    https://www.youtube.com/watch?v=aGFZkyYKEUM


    TANKSLAPPER: Depo tokatlama , ön tekerleğin yol tutuşunu kaybedip , tekrardan yol tutuşunu sağlamak için sağa-sola sürekli dönmesidir.
    (Genelde motor tek tekerden inerken gidonun yamuk olmasından dolayı tekerin yola tam tutunamamasından gerçekleşir)

    https://www.youtube.com/watch?v=Zu-vReD3Jx0
    Anladım sağol birader.

    HighSide videodaki 1:29 çok acaip bişi ya korkun ve haycanlı ama tankslapper acaip ürkütücü. Ben 2aydan fazladır sürüuyom daha karşılaşmadım. Motor enduro zaten karşılaşmam sanırım
    Adalet yok,eşitlik yalan. Hepimiz insanız ulan!! |Ne kadar yükselsende hayat 180' & Saygım kadar kinim de var

  13. #13

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Merhaba,

    içim ürperdi videoları izleyince, hightside düştüm bir kere.. anlatmak istemiyorum
    yanakadam bunu beğendi.

  14. #14
    LynXMaSTeR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CBR 650F | Honda CB750 Hornet
    bi kere yere yapıştım, aniden bi bisikletli atlamıştı önüme, onun altına girdim, adam tepemden uçmuştu, onun haricinde yok, inşaAllah da olmaz

  15. #15
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Alıntı LynXMaSTeR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bi kere yere yapıştım, aniden bi bisikletli atlamıştı önüme, onun altına girdim, adam tepemden uçmuştu, onun haricinde yok, inşaAllah da olmaz
    Bisikletli highside olmus bu durumda ahahaha
    Açacaksın gazı, vereceksin coşkuyu ...

  16. #16
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı ogzcngdk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    lowside ön tekerin kaymasıyla düşmektir
    highside arka tekerin kaymasıyla uçmaktır
    tankslapperda çok acayip bişey öyle böyle değil
    aslında tam olarak değil;
    lowside ön veya arka tekerin yatık vaziyette "aman be yeter bu kadar tutmicam" diyip kaymasıdır.
    highside ise "aman yeter tutmicam" diyip sonra, "ya çocuğa da ayıp olcak tutuiyim en iyisi" diyip bam güm yerden yere vurmasıdır.
    tankslapper tank tokatlama da ön lastiğin boşlukta kaldığı zamanlarda iyi yoltutuşunu yakalamak motoru dengede tutmak adına başlattığı fakat becermediği işte aman be olmuyo işte diyip koyvermesidir

    lowside;(18. saniyedeki patlama anı)


    highside;


    tankslapper



    bu tankslapper baya dayanmış :D
    ogzcngdk ve Romedon bunu beğendiler.

  17. #17
    EnesBeyter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SalcanoWolfS125 Memleketi:Mudurnu/Bolu
    bu highside ve tankslapper daha çok büyük motorlarda(veya sslerde) mı oluyo bilmediğimden soruyorum

  18. #18
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Hocam kusura bakmayın sayfa kalmış yazılanlaro görmeden paylaşım yapmışım

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 16:04 ---------- bir önceki mesaj zamanı 15:59 ----------

    Alıntı EnesBeyter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu highside ve tankslapper daha çok büyük motorlarda(veya sslerde) mı oluyo bilmediğimden soruyorum
    Yok hocam 650cc supermotoda da başıma geldi tankslapper. Biraz jantın yamukluğu biraz ön tekeri yamuk indirmem. Ama düşmedim kurtartım da sonra kendime gelemedim. Yine aynı motorda arkadaşım highside oldu geri motorun tahta gibi selesine bam diye oturunca düşmemiş fakat kendi alt takımını biraz dağıtmıştır. Biraz hız güç istiyor doğrudur. Rahatlıkla teker yapabilen, drifte girebilen güçteki motorlarda olabilme ihtimali yüksektir.
    EnesBeyter bunu beğendi.
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can

  19. #19
    EnesBeyter - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Aralık 2011
    Şehir
    Düzce
    Motosikleti
    SalcanoWolfS125 Memleketi:Mudurnu/Bolu
    Alıntı telike adlı üyeden alıntı Mesajı göster

    Yok hocam 650cc supermotoda da başıma geldi tankslapper. Biraz jantın yamukluğu biraz ön tekeri yamuk indirmem. Ama düşmedim kurtartım da sonra kendime gelemedim. Yine aynı motorda arkadaşım highside oldu geri motorun tahta gibi selesine bam diye oturunca düşmemiş fakat kendi alt takımını biraz dağıtmıştır. Biraz hız güç istiyor doğrudur. Rahatlıkla teker yapabilen, drifte girebilen güçteki motorlarda olabilme ihtimali yüksektir.
    Lowside çok yaşamışlığım var da diğerleri olmadı(olmazda inşallah) motorum 125cc, zor diye düşünüyordum onun için sordum
    facebook.com/SalcanoMotosiklet

  20. #20
    telike - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    05 Ağustos 2012
    Şehir
    İzmir/Bornova
    Motosikleti
    KTM 450 EXC-F
    Alıntı EnesBeyter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Lowside çok yaşamışlığım var da diğerleri olmadı(olmazda inşallah) motorum 125cc, zor diye düşünüyordum onun için sordum
    Doğrudur hocam lowside frene bastığınızda olur ama highside ve tankslap gaz açmayşa alakalı
    Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
    Twitter/instagram @ywitcan
    Yiğit Can


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)