benim gibi nylon diye stock lastik kullanana her gün lowside ile münakaşa içinde oluyor bereket daha lowside olmadım
benim gibi nylon diye stock lastik kullanana her gün lowside ile münakaşa içinde oluyor bereket daha lowside olmadım
ilginctir highside olan chooper surucusu gormedim, goren oldumu hic?
highside olacak kadar viraja yatıramıyorlar genelde dik oluyorlar o yüzden. varsa bile nadirdir. ss sm kadar olmaz. aslında touring enduro da olur da işte o konu tam muamma :D güzel viraja yatar ama yatırmazlar :D
bu arada frene bastığınızda low side olur demiştim. bastığınızda da low side olur demem daha doğru olacak. çünkü gazla da olur lowside frenle de
Arkadaşlar size başımdan geçen Tank Slapping olayını anlatayım. 5 ay önce rampa aşa biyerden motoru saldım biraz hızlı ve koruma ekipmanım yoktu. önüme kenarda duran tavuk atladı ve çarpmamak için arka frene dokundum. Dokunur dokunmaz 10 metre kadar düz şekilde kaydım ve duvara vuracaktım. sonra bıraktım freni ve ön arka freni sıktım. direksiyon hakimiyetim gitti sağ sol yapmaya başladım ve düştüm gözlerim açık şekilde nereye gittiğime bakıyordum 4 yada 5 takla attım motorla birlikte. Sonuç olarak ayağa kalktım ve başıma gelenler. Sol ayağımın 2,3,4,5, matetars (tarak) kemikleri kırıldı. alnım kaşım yarıldı. gözüme 1 cm daha az mesafe kalmış. ( kask olsa bunlar olmayacaktı.) şuan 5 ayı doldurdum ve şükürler olsun ayaktayım ama daha bilinçliyim ekipmansız asla ama asla binmiyorum. size tavsiyem başınıza kötü bi olay gelmeden önce tedbirinizi alın. Alnımdaki ve kaşımdaki kesikler ise bi ömür bende hatıradır
yokuş aşşağı inildiğinde arka fren tek yapılmaz,ön fren yapılır,bu bir kuraldır.sen arkadan ani fren edip sonra bırakıp (motoru salıp) sonra aniden iki fren basmışsın dolayısı ile motorun jiroskopik dengesini bozmuşsun ve hakimiyetin kaybolmuş.Oysaki inerken her iki freni (ön daha fazla olacak) basıp öyle durman daha güvenli oalcakdı ve yalpalama yapmayacakdın.
geçmiş olsun,yapacak bişey yok ama ekipmansız ve eğitimsiz körü körüne motor kullanmamalısın,kısaca direkten dönmüşsün..
Kardeşim şimdi bende burda sayfalarca şöyle yapsaydım yada böyle yapsaydım diye yazabilirim. ama gerçekten o anı Allah kimseye yaşatmasın. saniyelik bi refleks olayı. ben frene dokunduğumu bile anlamadım. çok hatalıyım hatamın farkındayım. bundan sonra daha dikkatliyim.
Kumluca-Antalya yolundayız sola çok geniş bi viraj var 130-140km\sa ile girdim viraja. Virajın çıkışına doğru yumruk kadar taş parçası duruyormuş yolun ortasında görmek imkansız , üstünden geçtim başladı çırpmaya , bir iki sağ-sol daha yaptı gidon dedim heralde düşecez sonra bi anda topladı devam ettim tabi yusuflar başladı arkadan bağırmaya Virajın çıkışına doğru olduğu için motor tam dik pozisyona yaklaşmıştı.Yatık olsaydım komple yatardım diye tahmin ediyorum
Ahahahah alt takımını dağıtmıştır :DYok hocam 650cc supermotoda da başıma geldi tankslapper. Biraz jantın yamukluğu biraz ön tekeri yamuk indirmem. Ama düşmedim kurtartım da sonra kendime gelemedim. Yine aynı motorda arkadaşım highside oldu geri motorun tahta gibi selesine bam diye oturunca düşmemiş fakat kendi alt takımını biraz dağıtmıştır. Biraz hız güç istiyor doğrudur. Rahatlıkla teker yapabilen, drifte girebilen güçteki motorlarda olabilme ihtimali yüksektir.
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)