Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax

Yeni ehliyet alacaklar için düşüncelerim ve yaptıklarım.

    REKLAM ALANI
  1. #1

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    Bu başlıkla başlayan belki çok insan vardır ama bir de ben yazayım istedim...

    İnterneti ve motor kullananları araştırınca bir çok şey buluyorsun...

    Bugün bir sürücü kursuna tüm evraklarımı verip kaydoldum...(Bazı eksiklerim vardı bugün onları da hallettim)

    Bunları burada yazmamın sebebi alakası olan arkadaşların faydalanması ya da bilgisi olan arkadaşların bilgi paylaşımında bulunması amacı iledir.

    Bilindiği gibi artık skutırla ehliyet sınavına girilmiyor.

    İllaki vitesli motor olacakmış.

    Vitesli motor sınavına birtakım eğitici kişiler ya da kurumlar olmadan nasıl hazırlanacağız? O kişilere ya da kurumlara başvurmadan bu iş nasıl öğrenilebirir? Vitesli motoru olan bir tanıdığımız olmadan bu iş sadece o motoru satın alarak ya da kiralayarak olabilir.

    Ben biraz şanslıyım. Yeğenimden gelen bir çapır motor ile işe başladım. İlk izlenimlerimi paylaşmak istedim.

    Bir kere motor çok ağır ve araba kullanırken ki deneyimleriniz bir işe yaramıyor... Debriyaja ayağınla değil,elinle basmak ayrı bir sıkıntı iken,sağ elinle frene basmak durumunda gazı kesemiyorsun... Gazı ölümüne basıp motoru bağırttırmanız vazgeçilmez birşey! Fakat bu pratik yaparak halledilebilecek bir sorun.

    Bu arada pratik demişken şunu anlatmadan geçemeyeceğim; motor kullanmada her sorun pratik yapmak ile aşılabiliyor... Eskiler bilir yenilerde öğrensin,el melekesi denen bir sey vardır! En basit tabiri ile tesbih çekmek gibi...Bir şeyi ne kadar çok yaparsanız elleriniz alışır ve onu daha kolay yaparsınız.Debriyaj,gaz,fren,vites,hepsini yaptıkça alışıyorsunuz. Bu işin sırrı daha çok pratik yapmak...

    Şimdi zorluklarla mücadele etmek için en kolay yolları sıralamak istiyorum.

    1- Elinizi başlangıçta debriyajdan ayırmayın...En sıkıntılı ve çaresiz durumlarınızda debriyaja asılmaktan korkmayın...Ben bu sayede birkaç kere duvara çakılmaktan kurtuldum. Hızınızın bir önemi yok! Zaten alıştırma devresinde olduğunuz için fazla hızlı gitmiyorsunuzdur muhtemelen... Kıçımız sıkıştığında debriyaja basıp (soldaki frene benzeyen nesne) motoru tekerden ayıralım...

    2- ilk kalkışlarda yılların motorcusu gibi davranmamıza gerek yok! Apartmanın otoparkından ya da motoru ilk kaldırdığımız yer neresi ise oradan yarım ve kısa kısa debriyaj bırakmalarla gaza çok yüklenmeden yavaş yavaş ayaklarımız yerde hareket edelim... Gazı az verirsek motor stop eder..bırakın motor stop etsin. Bunun bir önemi yok! Gazı nerde tutarsak motorun stop ettiğini öğreniriz böylece...Yeniden motoru çalıştırmak sorun değil ki zaten.

    3- İllaki birinci viteste kalkalım.Motor bağırırsa bağırsın...ikinci vitese canımız ve gönlümüz istemezse geçmeyelim... Birinci viteste de heryere gidilebilir,kafamıza takmayalım.

    4-Kalktıktan bir müddet sonra duralım. Tekrar kalkmak iyi bir deneyimdir,bunu bir kaç kere yapalım... Fakat bu duruşu ayak freniyle yapalım. (Unutmayalım ama...debriyaj iyi bişeydir!Ona sıklıkla basıp o makinenin kontrolümüz altında bir afacan olduğunu hatırlayalım )

    5-Bir kaç tur böyle gidip gelmek çok zevklidir ama bir de dönüşler var... Dönüşlerde insan korkuyor ama bunun da bir çaresi var... Bir sokağın ağzına geldiniz ve sağa dönmek istiyorsunuz,tabiatıyla gaz kestiniz ve dönüşü yavaş yapayım ki düşmeyeyim diyorsunuz... Dönüşün yarısına kadar bu düşünceniz doğru! Bisiklet kullandığımız zamanları hatırlayın...Dönüş yaparken yavaşlayınca düşmeyelim diye biriki pedal basıp hızlanırdık,burada da hafifce gaza basıyoruz sadece...biraz fazla gaza bassanız da sorun yok...makine sizin hatanızı çabucak toparlıyor...İşte dönüşünüz oldu bitti bile!

    Buraya kadar olanları bende yaşadım... ki, halâ yaşıyorum. Daha motor üstüne çıkalı 3 gün oldu...

    Bir de bunlarla beraber yapılacak şeylerden bahsedeyim ki bunları da internetten öğrendim...

    6- a) her halükârda sıkışınca debriyaja bas kardeşim...

    b) Her zaman güvenle duracağın hızda gitmeye özen göster

    c) kask,eldiven kullan...

    7- Biraz daha iyi hissettiğinde, alt sokak ve üst sokaktan biraz daha fazlasına ihtiyaç duyduğunda bilinç frenini sık! Ehliyetin yok senin! Lokasyonun daha fazlasına izin verse de kendini frenle...Kişisel eğitimine aynı lokasyonda devam et.

    8- Ecnebiler bir eğitim sistemi uygulayıp baş harflerinden bir sistem uygulamışlar. Aynısını Türkçe kelimelerle biz de uygulayalım. TATKU bu sitemin adı... Biraz daha iyi sürmeye,durup kalkmaya daha bir kontrollüce başlayınca buna geçelim.

    9- TATKU

    T Tara (Seyir esnasında her yeri gözlerinle tara)
    A Algıla (Sana nereden ne zarar gelebilir,kimler yoluna girebilir)
    T Tahmin et (Algıladıklarından hangisi saana tehdit oluşturabilir?)
    K Karar ver. (Ne yapmalısın?)
    U Uygula! ( Kararını verdiğin şeyi uygula ve bunu psiko motor uygulamasıuygulaması haline getir.)

    10-Sınav için arası 3-5 metrelik kukalar yapılmış bir platform hazırlayıp aralarından geçmek çok faydalı bir alıştırma olur bence...

    11- Çapı 6 metre olan bir dairenin etrafında tam tur dönmek de sınavda yapılacak işlerdendir...Faydası olacağı kanaatinde olduğum için böyle bir parkur hazırlayacağım...

    12-Faydalı gördüğüm bir uygulamayı da yazmadan geçemeyeceğim... Ehliyet sınavında slalom ve sekiz (8) uygulaması için yine bu forumun sayfalarında gördüğüm bir uygulama; SLOW RACE! (En düşük hızda düşmeden ve ayakları yere koymadan en düşük viteste ilerleme çalışması! ) Bunun çok faydasının olacağını söylüyorlar...

    Buradaki ustalardan çekinerek ve söylediklerimin doğruluğundan imtina ederek bunları yazdım... Elbette daha iyi fikirleri olan arkadaşlar vardır ama şu anda yaşadıklarım ve yaptıklarım bunlardır...Ehliyet almak için yaptıklarım bundan ibarettir...Daha iyisini yaptığını söyleyen arkadaşlarım varsa dinlemek ya da okumaktan mutluluk duyarım.
    GezeGeze bunu beğendi.


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    öncelikle yazı çok uzun okuyamadım.. 1 hafta önce sınava girmiş biri olarak söyleyeyim sınav oldukça zor eskiye nazaran yaklaşık 8 km parkur vardı benim sınavımda (8 çizme, slalom, denge, ana yol, büyük kavşak, rampa dur kalk vs vs) girenlerin yarısına yakını kaldı...
    capoverde bunu beğendi.

  3. #3
    malumbiri - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Aralık 2014
    Şehir
    İzmir
    Motosikleti
    Mondial 125 MH Drift
    anlattıkların tamamen yeni kişiler için doğru bende bu şekilde başladım sınava bu şekilde pratik yaparak hazırlanıyorum ilk başlarda sürekli stop ediyordum yavaş yavaş onuda kavradım
    capoverde bunu beğendi.

  4. #4
    xaselcuk - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Kasım 2014
    Şehir
    Eskişehir
    Alıntı burakofly adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    öncelikle yazı çok uzun okuyamadım.. 1 hafta önce sınava girmiş biri olarak söyleyeyim sınav oldukça zor eskiye nazaran yaklaşık 8 km parkur vardı benim sınavımda (8 çizme, slalom, denge, ana yol, büyük kavşak, rampa dur kalk vs vs) girenlerin yarısına yakını kaldı...
    O kadar çok kalan varmı ya sınava girince ?
    capoverde bunu beğendi.

  5. #5

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    İstanbul-Kartal da parkur 9 km.Fakat hocalar ilk bölüm olan slalom ve rampa üzerinde duruyor anladığım kadarıyla...

    Sokakta yürüyen ya da araç kullanan insanlarla empati yaptığımda bu sıkılığa hak veriyorum.

    Her türlü ehliyet sınavı bu kadar sıkı olmalı...

    Fakat!!! Bu eğitimleri veren insanlar (ehliyet kursundaki bir kaç saatlik eğitimi verenler bu işin farkındalık kısmında çok önemli bir yer arzediyorlar) Kanun güzel,yaptırımlar harika...ama kursiyerlere yeterli eğitim verilmiyor nedense... Önce soruluyor -Sen daha önce motor kullandın mı? diye Kullandım dersen ok! tamam! deniliyor...Kullanmadıysan senin işin zor! deniliyor...

    Şimdi soruyorum: 400-600 TL arası para verdiğimiz bu kurslar ne işe yarıyor? Bu parayı alınca 470 TL para alan Honda güvenli sürüşten farkı olmayan eğitim vermeleri gerekmez mi? Neden sadece 3 adet 20 şer dakikalık toplam bir saatlik eğitimle insanları önce sınava sonra da istanbul trafiğine yolluyorlar?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:47 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:37 ----------

    Bu forumda bir çok motosiklet eğitimi veren kurum ya da kişiler varlığı sözkonusu... Aldıkları ücret analarının ak sütü gibi helâl olsun...Fakat bu insanların eğitimleri bir yerde tıkanıyor ve insanlar sürücü kurslarına gitmek zorunda kalıyorlar...

    Sürücü kursları ise birşey öğretmiyor ne yazıkki... Sadece sınav gününden önce gideceğiniz parkuru araba ile gezdiriyor ve buralardan geçeceksiniz,çok kolay! yaparsınız zaten diyerek sizi kazanırsanız trafiğe,kazanamazsanız hezimete yolcu ediyorlar...

    Bu durumu bilen bizler ne yapıyoruz? Parası olanlar eğitim kurslarına abone oluyoruz ya da parası olmayanlar eşin dostun motoru ile gaz,fren ,şanzuman-halim duman! tekerlemesini layıkı ile yaşayarak alaylı başçavuşlar gibi savaşa giriyoruz. Biz sürücü kurslarına bu paraları niye veriyoruz allahaşkına?

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 23:56 ---------- bir önceki mesaj zamanı 23:47 ----------

    Bu ve buna benzer forumlarda bir de şu terane var! ; çok uzundu okuyamadım!Çok uzun yazı bu okunmaz! Saçmalığın dikalâsı... İlgimi çeken bir konu olduğunda sayfalar dolusu olsa da dibine kadar okurum... Okuma alışkanlığın yoksa sen roman,makale,deneme vs. e okuyamazsın zaten o zaman... Bu sözüm yazıma serzenişte bulunan burakofly e ait değil sadece (Yanlış anlama kardeşim) ....genelde bu tarz tepkiler veren herkese...
    GezeGeze bunu beğendi.

  6. #6
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    Alıntı capoverde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bu başlıkla başlayan belki çok insan vardır ama bir de ben yazayım istedim...

    İnterneti ve motor kullananları araştırınca bir çok şey buluyorsun...

    Bugün bir sürücü kursuna tüm evraklarımı verip kaydoldum...(Bazı eksiklerim vardı bugün onları da hallettim)

    Bunları burada yazmamın sebebi alakası olan arkadaşların faydalanması ya da bilgisi olan arkadaşların bilgi paylaşımında bulunması amacı iledir.

    Bilindiği gibi artık skutırla ehliyet sınavına girilmiyor.

    İllaki vitesli motor olacakmış.

    Vitesli motor sınavına birtakım eğitici kişiler ya da kurumlar olmadan nasıl hazırlanacağız? O kişilere ya da kurumlara başvurmadan bu iş nasıl öğrenilebirir? Vitesli motoru olan bir tanıdığımız olmadan bu iş sadece o motoru satın alarak ya da kiralayarak olabilir.

    Ben biraz şanslıyım. Yeğenimden gelen bir çapır motor ile işe başladım. İlk izlenimlerimi paylaşmak istedim.

    Bir kere motor çok ağır ve araba kullanırken ki deneyimleriniz bir işe yaramıyor... Debriyaja ayağınla değil,elinle basmak ayrı bir sıkıntı iken,sağ elinle frene basmak durumunda gazı kesemiyorsun... Gazı ölümüne basıp motoru bağırttırmanız vazgeçilmez birşey! Fakat bu pratik yaparak halledilebilecek bir sorun.

    Bu arada pratik demişken şunu anlatmadan geçemeyeceğim; motor kullanmada her sorun pratik yapmak ile aşılabiliyor... Eskiler bilir yenilerde öğrensin,el melekesi denen bir sey vardır! En basit tabiri ile tesbih çekmek gibi...Bir şeyi ne kadar çok yaparsanız elleriniz alışır ve onu daha kolay yaparsınız.Debriyaj,gaz,fren,vites,hepsini yaptıkça alışıyorsunuz. Bu işin sırrı daha çok pratik yapmak...

    Şimdi zorluklarla mücadele etmek için en kolay yolları sıralamak istiyorum.

    1- Elinizi başlangıçta debriyajdan ayırmayın...En sıkıntılı ve çaresiz durumlarınızda debriyaja asılmaktan korkmayın...Ben bu sayede birkaç kere duvara çakılmaktan kurtuldum. Hızınızın bir önemi yok! Zaten alıştırma devresinde olduğunuz için fazla hızlı gitmiyorsunuzdur muhtemelen... Kıçımız sıkıştığında debriyaja basıp (soldaki frene benzeyen nesne) motoru tekerden ayıralım...

    2- ilk kalkışlarda yılların motorcusu gibi davranmamıza gerek yok! Apartmanın otoparkından ya da motoru ilk kaldırdığımız yer neresi ise oradan yarım ve kısa kısa debriyaj bırakmalarla gaza çok yüklenmeden yavaş yavaş ayaklarımız yerde hareket edelim... Gazı az verirsek motor stop eder..bırakın motor stop etsin. Bunun bir önemi yok! Gazı nerde tutarsak motorun stop ettiğini öğreniriz böylece...Yeniden motoru çalıştırmak sorun değil ki zaten.

    3- İllaki birinci viteste kalkalım.Motor bağırırsa bağırsın...ikinci vitese canımız ve gönlümüz istemezse geçmeyelim... Birinci viteste de heryere gidilebilir,kafamıza takmayalım.

    4-Kalktıktan bir müddet sonra duralım. Tekrar kalkmak iyi bir deneyimdir,bunu bir kaç kere yapalım... Fakat bu duruşu ayak freniyle yapalım. (Unutmayalım ama...debriyaj iyi bişeydir!Ona sıklıkla basıp o makinenin kontrolümüz altında bir afacan olduğunu hatırlayalım )

    5-Bir kaç tur böyle gidip gelmek çok zevklidir ama bir de dönüşler var... Dönüşlerde insan korkuyor ama bunun da bir çaresi var... Bir sokağın ağzına geldiniz ve sağa dönmek istiyorsunuz,tabiatıyla gaz kestiniz ve dönüşü yavaş yapayım ki düşmeyeyim diyorsunuz... Dönüşün yarısına kadar bu düşünceniz doğru! Bisiklet kullandığımız zamanları hatırlayın...Dönüş yaparken yavaşlayınca düşmeyelim diye biriki pedal basıp hızlanırdık,burada da hafifce gaza basıyoruz sadece...biraz fazla gaza bassanız da sorun yok...makine sizin hatanızı çabucak toparlıyor...İşte dönüşünüz oldu bitti bile!

    Buraya kadar olanları bende yaşadım... ki, halâ yaşıyorum. Daha motor üstüne çıkalı 3 gün oldu...

    Bir de bunlarla beraber yapılacak şeylerden bahsedeyim ki bunları da internetten öğrendim...

    6- a) her halükârda sıkışınca debriyaja bas kardeşim...

    b) Her zaman güvenle duracağın hızda gitmeye özen göster

    c) kask,eldiven kullan...

    7- Biraz daha iyi hissettiğinde, alt sokak ve üst sokaktan biraz daha fazlasına ihtiyaç duyduğunda bilinç frenini sık! Ehliyetin yok senin! Lokasyonun daha fazlasına izin verse de kendini frenle...Kişisel eğitimine aynı lokasyonda devam et.

    8- Ecnebiler bir eğitim sistemi uygulayıp baş harflerinden bir sistem uygulamışlar. Aynısını Türkçe kelimelerle biz de uygulayalım. TATKU bu sitemin adı... Biraz daha iyi sürmeye,durup kalkmaya daha bir kontrollüce başlayınca buna geçelim.

    9- TATKU

    T Tara (Seyir esnasında her yeri gözlerinle tara)
    A Algıla (Sana nereden ne zarar gelebilir,kimler yoluna girebilir)
    T Tahmin et (Algıladıklarından hangisi saana tehdit oluşturabilir?)
    K Karar ver. (Ne yapmalısın?)
    U Uygula! ( Kararını verdiğin şeyi uygula ve bunu psiko motor uygulamasıuygulaması haline getir.)

    10-Sınav için arası 3-5 metrelik kukalar yapılmış bir platform hazırlayıp aralarından geçmek çok faydalı bir alıştırma olur bence...

    11- Çapı 6 metre olan bir dairenin etrafında tam tur dönmek de sınavda yapılacak işlerdendir...Faydası olacağı kanaatinde olduğum için böyle bir parkur hazırlayacağım...

    12-Faydalı gördüğüm bir uygulamayı da yazmadan geçemeyeceğim... Ehliyet sınavında slalom ve sekiz (8) uygulaması için yine bu forumun sayfalarında gördüğüm bir uygulama; SLOW RACE! (En düşük hızda düşmeden ve ayakları yere koymadan en düşük viteste ilerleme çalışması! ) Bunun çok faydasının olacağını söylüyorlar...

    Buradaki ustalardan çekinerek ve söylediklerimin doğruluğundan imtina ederek bunları yazdım... Elbette daha iyi fikirleri olan arkadaşlar vardır ama şu anda yaşadıklarım ve yaptıklarım bunlardır...Ehliyet almak için yaptıklarım bundan ibarettir...Daha iyisini yaptığını söyleyen arkadaşlarım varsa dinlemek ya da okumaktan mutluluk duyarım.
    motosiklet sürmeye ne zaman başladın?
    Güncel Motosiklet Haberleri ve Kültürü Blogu
    https://www.facebook.com/BoutiqueMoto

  7. #7
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Alıntı xaselcuk adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    O kadar çok kalan varmı ya sınava girince ?
    40 küsür kişiden 17 tanesi kaldı burda..
    Benelli MC Türkiye FACEBOOK GRUBU

  8. #8
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Ohaa neler öğretmişler sana helal be :d ben 2ay önce kaydoldum ilk motor deneyimim olacak oda vitesli acaip korkuyordum heyecanlıydım bide. Geldi bir tane falcon 125 cc motor. Bin dedi kask yol eldiven vs vs yok. Aa dur kask tak dedi getirdi taktım kafamın yanına bir kafa daha girer xl getirmiş başkada yok. kontağı çevir dedi cevirdim , çalıştır dedi yine kontağı çeviriyom dönmuyor. Ordan değil şuna badedi bastım rolanti aldı,sözler aynen şu "bisiklet kullandıysan bunuda kullanırsın heyecan yapma. Bu debriyaj buna istediğin kadar bas birinci viteste git" ama iyi ki gitmeden nette bulduğum videoları izlemişim :D adamın verdiği tek bilgi buydu. Sınavda da ışıklarda stop ederek geçtim ama fark etmemişlerdi :D
    capoverde bunu beğendi.

  9. #9
    phradrel - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Mart 2012
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    F650GS
    eğitim konusunda açılmış, bir sürü tecrübeden sonra yazarken emek verilmiş bir başlık şu an ilk sayfada görünüyor. ama 3 gündür motosiklet kullanan(!) arkadaşın açtığı başlık daha çok ilgi topluyor. ilginç.

  10. #10
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    tesekkurler

  11. #11

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    Alıntı phradrel adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    eğitim konusunda açılmış, bir sürü tecrübeden sonra yazarken emek verilmiş bir başlık şu an ilk sayfada görünüyor. ama 3 gündür motosiklet kullanan(!) arkadaşın açtığı başlık daha çok ilgi topluyor. ilginç.
    Sevgili phradrel,motosiklet kullanmaya henüz başladım... Başladığım zaman da,yukarıda yazdıklarımı herhangi biryerden okumak istedim... Okudum da zaten bu ve buna benzer forumlarda! Fakat bu forumdan daha çok faydalandım...O yüzden bu foruma üye oldum.

    Şimdi ben üç günlük motorcuyum sence (ki doğru),fakat yazdıklarımda bir yanlış var mı? asıl buna bakman ve beni öyle yargılaman gerekmez mi? Ben sağdan soldan duyduklarımı değil,yaşadıklarımı yazdığım için söylediklerimde bir yanlış olduğunu düşünmüyorum.

    Yapım gereği çok araştırma ve çok pratik yapma eğilimindeyim. Bugün bu saatte yukardaki yazdıklarımdan çooook daha iyi durumdayım ve araştırma ile pratiklerime devam ediyorum. Nerede bir motorcu görsem gidip konuşuyorum,yapamadıklarımı anlatıp yardım istiyorum...Tamirhanelere gidip işler nasıl yürüyor? varyatör nedir? Lastik kaç şekilde tamir edilir? Scutırla u dönüşü ile vitesli motosikletin u dönüşü arasında fark var mı? En son bakındığım konu ise artçı (ki eşimle seyir yapmak istiyorum) ile seyir yapmanın inceliklerini öğrenmeye çalışıyorum... Sahibinden.com da motoruyla İki kişi ile seyir yapan insanların telefonlarını arayıp onların nelere dikkat ettiklerini soruyorum.

    Ben denizciyim...Yelkenciyim... Sert havalarda kimi insanlar limanda kalmayı tercih eder...Ben onlardan değilim. Bilirim ki iyi havada denizci olunmaz! Gitmek! hep gitmek gerek!

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:05 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:53 ----------

    Bugün yağmur düşünce benim de burnum düştü...
    ARada motoru da yalandan yıkayıvermiştim...Bir iki gezinip lastikçiye gittim. Lastiklerin havasını kontrol etmek istiyordum. Bizim tamirciye göre lastiklerin havası çok iyiydi ama sübaptan saate bakınca öyle olmadığı anlaşıldı... Ön lastik 28 arka lastik ise 24 falandı...Normalde 32 olması gerekiyor(evet 32 PSI) Yağmur sebebi ile lastik ölçümünden sonra eve dönüp çoluk çocuğu araba ile sahile götürdüm.

    Bu arada şaka ile karışık motorun sepeti olsa ne kadar güzel gezeceğimizi göstermek adına bir kaç sepetli motor resmini telefondan çocuklara göstersem de bir faydası olmadı...Hepsi yek olarak arkama binmek istiyor!

    Bu arada sahilde kros motoru olan bir arkadaş ilgimi çekti...Gebze motor klübündenmiş...Bir kaç iyi tavsiye aldım... ve hava yağmurunu kesse artık diye dua etmeye başladım... Nedense yağmurlu havada motor kullanmamak gibi bir konsepte girdim ama bunun yanlış olduğunun farkındayım.

  12. #12
    ozhanhrmann2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    Zonguldak
    çok güzel bi yazı olmuş emeğinize ellerinize sağlık.. teşekkürler

  13. #13

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    Bugün hep istediğim 8 çizme ,slalom ve o treatral 10 metrelik bar üzerinden acaip geçesim var...

    (Bu arada geçen bir kaç gün içersinde sahil yolunda üç kulhüvalah bir elham küçükyalı barınağına gidip geldim.Hiç de zor olmadı...)TATKU oldukça işe yarıyor...Normal trafikte eskiden olmadığı kadar rahatım...SLOW RACE de çok işe yarıyor... Kavşaklardan tereyağı gibi geçiyorum...

    Eskiden slalom 8 falan yaparım ama trafikte bocalarım diye düşünürken şimdi trafiği rahat yaparım ama slalom ve 8 üstelikte 10 metrelik board sıkıntı olur diye düşünmeye başladım....

    Direksiyon sınavında 8 çizmek,slalom yapmak ve 10 metrelik bir platformda sürüş yapmak aklımı hep kurcalıyor...du.

    Ta ki, bugüne kadar...(Gerçi o 10 metrelik herze aklımı halâ kurcalıyor ama bu forumdan biri bir şey demişti,onu yapınca o da halloluyor)

    Yağmur olmasına rağmen bugün anadolu yakasının yegâne free direksiyon eğitim alanına gittim bugün... Pendik ctesi pazarının olduğu sahil kesimi...Şansıma yağmur falan da kalmadı... Hatta çocuklarımla beraberken az evvel kros motoruyla bana tavsiye veren abiyi pendik e sahilden giderken yanımdan roket gibi geçerken gördüm...Yılların motorcusu bu abi kırmızı falan dinlemedi,,, belki göremedi,bir de motorunda kırmızıyı geçerken ayağa kalkıp takım taklavat düzeltti...Yılların motorcusu ya! Bir bildiği vardır...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 20:31 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:28 ----------

    Alıntı ozhanhrmann2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    çok güzel bi yazı olmuş emeğinize ellerinize sağlık.. teşekkürler
    Dur be abi daha bi şey yazmadım....

  14. #14
    ozhanhrmann2 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    23 Kasım 2014
    Şehir
    Zonguldak
    takipteyim konuyu
    capoverde bunu beğendi.
    zonguldak..

  15. #15

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    Sahilden pendik pazar alanına vardım...

    İlk yaptığım iş 8 çizmek oldu... Sonrasında slalom için bölgeler tayin ettim,ardından da şu kahrolası 10 metrelik barı geçme...

    Deli gibi döndüm...Çok faydası oldu ama....

    Sakin hızlarda iki türlü dönüş var...1- dönüşün yarısından sonra gaza basılarak ve döndüğün tarafa yatılarak...2- Normal hızda giderken debriyaja basılarak döndüğün tarafın aksine yatarak dar dönüş...

    Diyelim ki sağa dar dönüş yapacaksın,hızın az ise,debriyaja bas,motor sağa yatarken sen kıçını sola al(Ya da vücud yükünü!) O zaman motor düzeliyor...Düzelmek için gaza basmana bile gerek kalmıyor...

    Bir de şöyle bir şeyin ayırdına vardım;dönüşe başladığın zaman gidonu az çeviriyorsun bu sorun değil...fakat dönüşün sonuna doğru gidonu istediğin kadar sonuna basabilirsin...Debriyaja basıp motorun asfalt üzerinde kaymasını sağlamak...Eğer düşecek gibi hissedersen gaza hafifçe basıver...Tüm dengeler düzeliyor...

    Burada püf noktası şu; düşeceğini hissettiğinde gaza basmak değil...Aksi yöne kıçını hafifçe kaydırmak,Debriyajı bırakıp tekerleğin motordan beslenmesini sağlamak...Düşmezsin korkma...Bir sıkıntı olursa ayaklarını yere koyarsın olur biter...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:20 ---------- bir önceki mesaj zamanı 20:55 ----------

    Bir de sınav için bir platformdan geçme durumu var...

    Ben bu platformu ölçüp biçtim ve sanki varmış gibi geçmeye çalıştım...Sonuç hep hüsran oldu...Zaten bir platform oluşturamadım pendik pazar alanında... ama ona benzer bir mesafe ve aralık yapmak kolay oldu...

    Mesafe aralık kolay ama yükseklik yaratılamadı tarafımdan... Öte yandan ben başka bir şekilde (düz bir çizgi üstünde) seyir yapmayı denedim...Olmadı...Hep düştüm çizgiden...İnanın defalarca denedim...Yavaş.hızlı,hızlanarak...O mendebur çizgi hep galip geldi bana...Bir sürü çizgi üzerinde seyir yapmaya çalıştım ama sonuç hep sıkıntı... Ya olaya giriyorsun sonrasında düşüyorsun,ya da daha baştan giremiyorsun...

    Çözümü bulamadım mı? Buldum...Yine bu forumda ya da benzerlerinde buldum sanırım...Öyle çıkacağın noktaya bak! geçersin olayına katılmıyorum...Onu çok fazla denedim...Senin baktığın nokta olayı bu durumda geçerli değil...

    Bu platformdan geçmek için; (Slow race de işe yaramıyor) hızlanacaksın...2.vites tercih edilir ama 3. vitese geçmişsen de sorun değil...Hızlan!Gazı yarım kökle... O gazın hızı ile platformu geçebilirsin... Ben oluşturduğum platformu 4/5 öyle geçtim.... 5/5 geçemedim yani...

    Çok enteresan değil mi? Bir rota var ve onun üzerinden geçemiyorsun...Bunu deneyeniniz var mı? Az da olsa başarılı olmak için kalçanı ve dizlerini deli gibi oynatıyorsun...Denemesi bedava...

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:23 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:20 ----------

    Bugün yağmur vardı belki ama birçok şeyi sanki yağmur yokmuş gibi yaşamak çoooook keyif vericiydi...

  16. #16

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    Alıntı ozhanhrmann2 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    takipteyim konuyu
    Öncelikle şunu belirteyim; 21 Şubat saat 16:45 itibarı ile artık direksiyon sınavını geçmiş bulunuyorum...

  17. #17
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Yada benim gibi gidip Hondanın GS1 eğitimine kayıt oluyorsunuz.. 2 gün sonunda motosiklet ile rahat slalom yapacak seviyeye geliyorsunuz.. Ehliyet sınavına gidip güzelce ehliyetinizi alıyorsunuz..
    capoverde bunu beğendi.

  18. #18

    Üyelik
    24 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    jin lun 150 cbf150
    Fecii kar vardı ama bir gün önce sınav yerine gittiğimde dozer getirip sınav yerini temizlediklerini gördüm. Demek ki ertesi günü sınav olacaktı...
    Tüm gün ve akşam dönüşlere ve 8 çizmeye harcadım zamanımı... Belki iyi oldu ama şöyle bir handikap var; sınava alıştığın motorla değil,kursun motoruyla giriyorsun...

    Bu yüzden;
    1- Kursun motoruyla iyice çalışman,gazına debriyajına alışman gerekiyor.(Biz kursiyerler kar yağdığı için sınavdan sadece bir kaç saat önce parkurda çalışma şansına sahip olabildik.)
    2- Sınav kesinlikle iki kısım! İlk kısmı ( slalom,dönüş,rampa,ve sekiz) geçemeyenlerin ki bizim sürücü kursundan yedi kişiydik ve bir kişiyi orada kaybettik,ikinci kısma girme şansları maalesef yok! İkinci kısım ise trafiğe çıkma! (Bu kısıma giripte kalan olmadı...)
    3- İlk kısımda ayağını yere değdirmek ağır kusur( bana göre çok saçma) Fakat,platformdan geçerken sonuna doğru düşmek ya da sekiz çizerken daha açıktan almak sınav komisyonunun inisiyatifine kalmış...İnisiyatifine kalmış derken,olayı görmezden gelmek değil,yeni baştan yaptırmak şeklinde...Fakat ayak yere değmeyecek...Abiler bu konuda çok hassas...
    4- İlk kısmı becerdiysen ohhh! Sıra trafiğe çıkmaya geldi demektir... Sana 30km yi geçme diyorlar.Sürücü kursu hocası da 35-40 yap diyor... Trafiğe çıkıp belirlenen güzergâhta seyrini yapıyorsun... Sinyaller fecii derecede önemli... Normalde sinyal vermeyeceğin hallerde bile (bomboş yolda) sinyal vereceksin... Gerçi bizim sınavda B,C ve E ehliyetlerinin sınavları vardı ve ortalık ana baba günüydü...Herşeye sinyal verdik zaten...
    5- İkinci parkur bittikten sonra sana kimse birşey söylemiyor. Yani geçip kaldığın belli değil... Son kursiyerden sonra 1,5 saat içinde kurs seni arayı havaya uçacağın bildirimi yapıyor.
    6- Birazda en önemli kısım olan ilk kısımdan bahsedeyim.Benim gibi yeni başlayanlar için ufak tüyolar; Birinci bölüm,tamamen 2. vitesle yapılıyor(kalkış dahil)
    7- Slalom için kukalar arası mesafe insanı kasmayacak kadar uzun... Slalomdan sonra geriye dönüş (Uğur Mumcu bölgesi için söylüyorum bariyer ve tretuar arası 6 metre) nerenizden kolayınıza gelirse o taraftan yapın...
    8- Slalomdan sonra bariyere doğru geliyorsunuz. Daha önceki günlerde yazdıklarıma kulak asmayın... Sınavdan önce sürekli pratik yaptığınız için platformu nasıl geçeceğinize siz karar verin... (Biz yedi kişiydik,hepimiz farklı şekilleri birbirimize tavsiye ettik) Çok pratik yapın... En doğrusu sizin yaptığınızdır zaten...Bu arada ben ilk üç deneyişimde bir türlü geçememiştim.
    9- Dönüş ve 8 çizme: İşte en berbat olduğum konu...Sınava saatler varken bunu halâ beceremiyordum.(Kendi motorumla yapabiliyordum ama kursun motoru çok gıcıktı) Üstelik ayağını yere koymama veya dönememe durumu burada çok önemli! Hadi yarım dönüşü yaptık ileriden geriye döndük diyelim! Ya 8 i nasıl çizicez? İşte burada forumdaki bilgilerden azami ölçüde faydalandım... a) Asla tekerleğe ya da yola bakmadım. b) başımı hep gideceğim istikamete çevirdim (çok işe yarıyor). c)Düşeceğinden asla korkma!(Benim gibiler için söylüyorum) Hani düşeceğin esnada ayağını yere koymak istersin ya...İşte o zaman hafifçe gaz ver... O motor sanki biri tarafından ayağa kaldırılıyormuşçasına düzeliyor...Yalnız dikkat! Hafif gaz dedim...Direksiyonu da düzeltmeye kalkma...O kendini düzeltiyor...
    10- Tüm bunları yaparken ön freni unutun...Ön freni ilk parkurda hiç kullanmayın.Yavaşlamak istiyorsanız arka frene basın,hatta frene bile basmayın,sadece debriyaja basıp motoru tekerden ayırın...
    11- Bu alıştırmaları mutlaka ve mümkünse sınav yerinde yapmaya çalışın...
    12- Sizinle beraber sınava girecek arkadaşlarınızla deneyimlerinizi paylaşın,onlarında nasıl yapabildiğini öğrenin...Onlarla yardımlaşın (Kask,dizlik,dirseklik falan takarken)
    13- Sınavın ikinci bölümü olan parkuru önceden mutlaka görün...Yanlış yola girmek başarısızlık sebebidir...

    Aklıma şimdilik bunlar geldi... Darısı başınıza... :D

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 02:37 ---------- bir önceki mesaj zamanı 02:27 ----------

    Alıntı redlion999 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yada benim gibi gidip Hondanın GS1 eğitimine kayıt oluyorsunuz.. 2 gün sonunda motosiklet ile rahat slalom yapacak seviyeye geliyorsunuz.. Ehliyet sınavına gidip güzelce ehliyetinizi alıyorsunuz..
    Honda nın GS1 eğitiminin faydalı olduğuna şüphe yok...

    Fakat sınava hondanın eğitim yaptığınız motorlarıyla girmiyorsunuz...Gazı,freni,debriyajı tamamen farklı kanuni lerle,mondiallerle giriyorsunuz sınava...Bu yüzden sınava gireceğiniz motorla çalışmanızda fayda var...

    Ayrıca sınavın ikinci kısmı olan trafiğe çıkma konusunda GS1 in hiçbir katkısı yok sanırım...Çünkü GS1 eğitimi almış arkadaşlar trafikte ne yapacağız diye sorup duruyorlardı...
    redlion999 bunu beğendi.

  19. #19
    redlion999 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Kasım 2010
    Şehir
    Turkiye degil
    Motosikleti
    BMW R1250R
    Alıntı capoverde adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Honda nın GS1 eğitiminin faydalı olduğuna şüphe yok...

    Fakat sınava hondanın eğitim yaptığınız motorlarıyla girmiyorsunuz...Gazı,freni,debriyajı tamamen farklı kanuni lerle,mondiallerle giriyorsunuz sınava...Bu yüzden sınava gireceğiniz motorla çalışmanızda fayda var...

    Ayrıca sınavın ikinci kısmı olan trafiğe çıkma konusunda GS1 in hiçbir katkısı yok sanırım...Çünkü GS1 eğitimi almış arkadaşlar trafikte ne yapacağız diye sorup duruyorlardı...
    GS1 de motosikletin temel kullanımı veriliyor.. 0 dan gidince yanlış bir şey öğrenmiyorsunuz o bakımdan faydalı.. Sınava girilecek motor ile 10dk pratik yeterli gelir.. Bende cbf 150 ile eğitim alıp sonra kanuni cross 150 aldım kendime oradan biliyorum.. Kavrama noktasını öğrendikten sonra iş bitiyor..

    GS1 de trafik eğitimi yok zaten tanım kısmına da koymamışlar.. Ben önceden araba kullandığımdan zorlanmamıştım.. Türkiye de giriş seviyesinde motosiklet için trafik eğitimi veren yer yok sanırsam.. Gis in kendi alanında birkaç işaret falan var da istanbul trafiği çok farklı bir kavram..
    capoverde bunu beğendi.


Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)