Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

hastalık mı hırs mı nedir bunun adı ?

    REKLAM ALANI
  1. #1
    ugurbahceli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    bajaj pulsar 200 ns
    arkadaşlar merhalar son zamanlarda adını koyamadığım karmaşık duygular düşünceler içerisindeyim.
    ilk motorumu yaklaşık 1 yıl önce honda cb 125 olarak aldım ve halen bu motoru kullanmaktayım ilk zamanlarda her ne olursa olsun hızım 70-80 km/s geçmezken sonraları 100 km/s lere çıkarmaya başladım şimdilerde ise her bölünmüş yolda resmen dip gaz gidiyorum yaklaşık 110 km/s bir kaç ay önce motoru değiştirmeye karar verdim maddi açıdan uygun olduğu ve belki biraz daha hızlı gideceği için cbf 150 almayı düşünüyordum ancak şuan cbf 150 ye geçmenin mantıksız olduğunu daha doğrusu sanırım hızının yetmeyeceğini düşünüyorum ve 250 cc bir motor almayı düşünüyorum aklımı karıştıran şey acaba 250 cc aldıktan bir müddet sonra odamı yetmeyecek daha yüksek cc bir motor mu isteyeceğim sizlerin bu konudaki tecrübeleri nedir içinde bulunduğum durum normal mi yoksa bende ters giden bir şeyler mi var ?
    zaman ayıran herkeze şimdiden teşekkür ederim selamlar..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    Normal genelde olur bendede şu an aynı sorun var

  3. #3

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Aynısı bende de var. Sorsan 110 km/h geçmemişimdir. Hem motor geçemez, hemde geçecek yer yok, her yer ışık.. Ama motosiklet büyütme hırsı, doymamazlık var bizde. Hep daha iyi arzusundayız.

  4. #4
    ugurbahceli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    bajaj pulsar 200 ns
    yani şöylede sorabilirim motosiklet kullananlar genelde zamanla daha hızlı mı gitmek istiyor onun için mi cc büyütüyor

  5. #5
    Samet Ağır - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Nisan 2008
    Şehir
    istanbul pendik
    Motosikleti
    YAMAHA YZF 1000 thunderace ,NC 750 S
    Bir yaşa kadar hızlanır,sonrasında yavaslarsin..Motosikletin olmasada yaşam şartlarının gereğidir bu...

  6. #6
    atoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 350 ST
    Sanırım genel bir sıkıntı bu...
    Benim motosiklet tecrübem yok denecek kadar az lakin etrafımdan duyduğum şeyler sizin durumunuzun bir seviye ilerisinde, "250cc den çabuk sıkılırsın" şeklinde oluyor...

    Zannedersem 250cc lik motorlar ile ulaşılan 130-140 gibi hızlar ile özellikle rüzgar etkisini artması, çıplak veya scoote tarzı genelde dik sürüş yapılan motorlarda insanı zorlamaya başlıyor... Öyleki daha ilersi en azından konforu etkiliyor (genelde bu şekilde okudum)....

    Tecrübeli arkadaşların yorumlarını bende merak ediyorum

  7. #7
    Nikkfurie - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Şubat 2011
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    BMW , Piaggio , Sym
    Alıntı ugurbahceli adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani şöylede sorabilirim motosiklet kullananlar genelde zamanla daha hızlı mı gitmek istiyor onun için mi cc büyütüyor


    zamanla değil ilk defa düşene kadar hızlı gitmeyi güzel keyifli sanıyoruz..

    betonun tadını alınca bi dakka diyoruz yaşamak daha güzel
    ugurbahceli, sardokar, Dodin ve 2 diğerleri bunu beğendiler..

  8. #8

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    100-125-150-250 hepsinden kullandım, nasıl 125cc de 90'la giderken motorun bayağı hafiflediğini hissediyoruz aynısı 250 cc de 120+ hızlarda oluyor dolayısıyla hevesini alınca ondanda sıkılıyoruz, mesela ben eski Mz ile başlarda baya baya gazlıyordum, hoşumada gidiyordu sonraları normal bi motor gibi gelmeye başlıyor. 50bini geçik tecrübem olmasına rağmen 600cc cesaret edemiyorum. Bursada bi akrabamın 1000rr'ıyla karacabey'e gitmiştim, aman tanrım o nedir kudurdu alet tamam çok zevkli otobanda ama beni aşar dedim. 250 yavaş ama 600+ çok hızlı. Ortada Cbr500 ayarında bi alet tatmin eder bi süre diye düşünüyorum. 1000 lik motorla korku ve heyecan aynı anda yaşamıştım 1-2 aay başıma bisey gelmezse o korkuyu yenip cesaretle cahilce bi hareket yapıp ölebilirdim. Sende bence 250-500 arasi alet bak bence eger niyetin varsa.

  9. #9
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    yakın bir zamanda bende de vardı bu duygu fakat birkaç gündür şöyle diyorum kendime altımdaki motorla akrobasi(mecaz) yapacak kadar rahat hareket etmeliyim ki elimde oyuncak olsun ondan sonra büyüteyim evet kabul başlangıçra çok hoş gelen o 0-60 km arası ivmelenme şimdi çok az geliyor..
    sonuç olarak motor yetersiz geliyorsa doğru soru ben ne kadar yeterliyim diye sormak olacaktır.
    ugurbahceli bunu beğendi.
    "Bildiğini sandığın bir şeyi asla öğrenemezsin."
    Epiktetos

  10. #10
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Welcome to the real world!

  11. #11
    celikat - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ekim 2012
    Şehir
    İstanbul / Yeldeğirmeni
    Motosikleti
    Hayabusa
    Kaza yapınca aklın başına gelir. Her zaman böyle olur.

  12. #12
    ugurbahceli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    bajaj pulsar 200 ns
    Alıntı SlimShady1 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    100-125-150-250 hepsinden kullandım, nasıl 125cc de 90'la giderken motorun bayağı hafiflediğini hissediyoruz aynısı 250 cc de 120+ hızlarda oluyor dolayısıyla hevesini alınca ondanda sıkılıyoruz, mesela ben eski Mz ile başlarda baya baya gazlıyordum, hoşumada gidiyordu sonraları normal bi motor gibi gelmeye başlıyor. 50bini geçik tecrübem olmasına rağmen 600cc cesaret edemiyorum. Bursada bi akrabamın 1000rr'ıyla karacabey'e gitmiştim, aman tanrım o nedir kudurdu alet tamam çok zevkli otobanda ama beni aşar dedim. 250 yavaş ama 600+ çok hızlı. Ortada Cbr500 ayarında bi alet tatmin eder bi süre diye düşünüyorum. 1000 lik motorla korku ve heyecan aynı anda yaşamıştım 1-2 aay başıma bisey gelmezse o korkuyu yenip cesaretle cahilce bi hareket yapıp ölebilirdim. Sende bence 250-500 arasi alet bak bence eger niyetin varsa.

    haklısınız aynı düşüncedeyim diyeceğim ama ne kadar doğru olur bilemiyorum çünki şuana kadar sadece 125 cc bir motor kullandım diğer yüksek cc ler hakkında ne bir tecrübem nede bir fikrim var. kaldıki 1 yıl / 15 bim km lik tecrübeyle o kadar yüksek ccler intihar gibi bir şey olur benim için siz bile cesaret edemiyorsanız . yalnız emin olduğum tek şey ss motorlar bana hiç çekici gelmiyor benim daha çok hoşuma giden ve istediğim ( yanlış telaffuz ediyor olabilirim motosiklet sınıfları hakkında çok bilgili değilim ) sport touring / enduro daha doğrusu bu hondanın transalp tarzındaki yol motorları daha çok ilgimi çekiyor mesela şekli transalp e benzeyen 250-300 cc bir motorla uzun müddet mutlu mesut olabilirim diye düşünüyorum şuanki psikolojimle ama ileride ne olur bilmiyorum.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 21:13 ---------- bir önceki mesaj zamanı 21:07 ----------

    şu ana kadar hiç düşmedim motorumuda hiç düşürmedim inşallahta düşmem ancak her motosiklet kullanan bir gün mutlaka düşer diye bir söz varmış dün bir konuda görmüştüm. peki bir kez motordan düşen adam bir daha hiç hız yapmıyor mu şehir içi 50 şehir dışı 90 km/s ile mi seyrediyor yoksa düşmenin yada kazanın şiddetine göre mi değişiyor her şey ? siz değerli ustaların genel kanısı bir kez kaza yaptıktan sonra veya düştükten sonra bir daha hızlı giden motor intenmediği yönünde olduğu için soruyorum.

  13. #13

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Estağfurullah hocam... 650 cc endurolar bildiğim kadarıyla 2 silindirli, 50-70 beygir arası ama torku yüksek olur kafana geçme ihtimali yüksek. ama bence sorun olmaz hertürlü gider, fazla zorlanmazsınız bana göre.

  14. #14
    BatuhanK - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Ekim 2009
    Şehir
    İzmir
    Motordaki tek beklentimiz ne kadar hızlı gittiği ise bu işin sonu yok, daha iyi fren yapın, daha iyi viraj dönün, trafiği daha iyi okuyun. Cross alın arazide Yepyeni tecrübeler edinin. Son sürati arttırmak yerine sürüş ve trafik tecrübelerini geliştirmek daha zor/eglenceli ve daha yararlı değil mi? Mesela herhangi bir eğitime katıldınız mı veya
    Her gün döndüğünüz o virajda neleri hatalı yapıyor olduğunuzu düşündünüz mü?
    metinkilic bunu beğendi.

  15. #15

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Hocam ben mz ile toprak zeminde 3-4 defa düştüm, tabi düşmenin etkisi çarpıştığın zemine ve hıza göre değişir, 80'de olsa 180'de olsa duvara ağaca koydun mu bitti artık gerisi pamuk. Düşme işi biraz şans, benim bildiğim cross eğitimlerinde düşmeyide gösteriyorlar.

  16. #16
    mehmet188 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2014
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja
    Kardeşim şöyle kısa bir olayımı anlatayım, yaklaşık 1.5 aydır 125 cc den 250 cc ye geçtim. Aynen senin gibi daha 1 haftadır bu düşünceye kapılmıştım ne farkı varmış 125 le diye düşünüyordum,tamam biraz daha atak biraz daha ağır bir motor felan hatta yaz gibi satar büyütürüm diye düşünmeye başlamıştım ta ki,bugün az daha 110 km civarı bir hız da virajı bi an alamayıp bariyerlerle kanka olmaya bir adım kala motoru toparlayıncaya kadar..İşin Türkçesi bu işe hakim olmadan büyütmek fikrini bırak bu motorum bile fazla gelmeye başladı bana. Başına olay gelmeden veya hepimiz için geçerli, bir musibet yaşamadan akıllanamıyoruz. Eminim ki arada 600 CC veya 1000 RR videoları izleyip gaza gelmelerde etkili oluyor ama abi ben anladım ki herşeyiyle tam tecrübe ve çok zaman sonra büyük motor almak gerek.Tekeriniz düz bassın.

  17. #17

    Üyelik
    23 Mayıs 2010
    Şehir
    ANKARA
    Motosikleti
    DL650 XT L5 - yamaha delight 115
    hangi tür motosiklet kullanırsanız kullanın,defalarca kafanızda belirlediğiniz hız limitini aşmıcam diye kendi kendinize söz verin,yapamazsınız ve bir müddet sonra o motor size yetmemeye başlar,kesmez yani ve dahada sonra o motor size oyuncak gibi gelir,her türlü hareketi çok rahat yapabileceğinizi düşünürsünüz,kendinize olan güveniniz artar ve sonra kendinizin ve motorunuzun limitlerini zorlamaya başlarsınız,çünkü herşeyi bildiğinizi sanırsınız,işte bu delice özgüven İKARUS sendromudur ve allah korusun sonu çok kötü bitebilir demem odurki özgüvenin yerinde olacak fakat asla ben iyi bir sürücüyüm demiyceksin (motosiklettede öğrenmenin sonu yoktur,ama yaşayarak ama eğitimle)ve her zaman motorun değil kendi limitlerinizi bilip ona göre davranacaksınız.
    ugurbahceli bunu beğendi.
    06 EB 8036
    09 R 5520

  18. #18
    ugurbahceli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    bajaj pulsar 200 ns
    Alıntı BatuhanK adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Motordaki tek beklentimiz ne kadar hızlı gittiği ise bu işin sonu yok, daha iyi fren yapın, daha iyi viraj dönün, trafiği daha iyi okuyun. Cross alın arazide Yepyeni tecrübeler edinin. Son sürati arttırmak yerine sürüş ve trafik tecrübelerini geliştirmek daha zor/eglenceli ve daha yararlı değil mi? Mesela herhangi bir eğitime katıldınız mı veya
    Her gün döndüğünüz o virajda neleri hatalı yapıyor olduğunuzu düşündünüz mü?
    kesinlikle haklısınız .
    henüz bir eğitime katılmadım ancak söylediklerinizin hepsinin farkındayım elbette böylesi daha yararlı ve motosiklet hayatımın belkide benim hayatımın çok daha uzun olmasını sağlayacaktır. bu arada yanlış anlaşıldıysa düzeltmek isterim motosiklete sırf hızlı gitmek için hız yapmak için binmiyorum mesela bazen yolda giderken aklıma şu soru geliveriyor birden bire. neden daha hızlı gitmiyorum ? sadece bende mi var yoksa genel bir durummudur diye merak ettim hepsi bu. yorumunuz için teşekkür ederim bunlar zaten aklımda olan şeylerdi ama bir kez daha yazmış oldum aklıma

  19. #19
    atoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 350 ST
    Bir teori eğitiminde duyduğum güzel bir sözü paylaşmak isterim ...
    "Biz ölümüne değil, ölene kadar motor kullanmanızı sağlamak istiyoruz" gibi bir sözdü.. çok hoşuma gitmişti..

    Konu biraz fazla depresif bir hal aldığı için paylaşmak istedim

  20. #20

    Üyelik
    11 Kasım 2013
    İlk olarak ybr aldım.
    1 yıla yakın kullandım,hem hacmi hem hızı doyurmamaya başladı sizin gibi hırs yapıp 250cc hyosung gt250 aldım ki kendisi bana mükemmel hızlı geliyordu.
    GT250 de 160 yapıyordum ve motorun üzerine eğildiğimden görüş aralığım siperliğin üst sınırı ile pinlock' un üst sınırı kadardı, yani 0.5 cm aralıktan yolu görüyordum.
    Bir gün aklım başıma geldi.Dedim ben ne yapıyorum.Ölümüm 0.5cm içerisinde hareket ediyor çünkü sadece o kısmı görebiliyorum.
    Motoru ilana koydum ve aklı başında, canına zarar vermekten korkan birine sattım, ki o da birkaç ay içinde motoru satmış.
    Para biriktirdim cruiser aldım. 90 ile giderken rüzgarın verdiği hissi 160 ile giderken GT250 den almıyordum.
    Herkesin zevki başka tabii, kimisi bundan hoşlanmaz.Bence bir deneyin beğenmeseniz sonrasında zevkinize göre motor alırsınız.
    Motor üzerinde hızdan başka zevk veren hisler de var, onları tadın, tatmin etmezse en son hıza yönelin.
    İnşallah birilerinin hız tutkusuna engel olurum ve hayatına bir katkım olur.
    Allah kaza bela göstermesin.

    Bu arada bir not. Ne zaman güvenli sürüş kurallarını bozdum anında ya kaza riski atlattım yada bir masraf çıktı.
    Ne olursa olsun, ne motor alırsanız alın ( scooter dan racing'e ) güvenli sürüş nedir öğrenin ve kurallarına riayet edin.
    Canınızdan daha önemli bir zevk yok arkadaşlar.
    Tekrar Allah kaza bela göstermesin inşallah.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)