Motorum Mondial 150 MR Vulture. Debriyajla veya debriyajsız yapmada motora ne gibi zararları var? (Genelde 1. vites debriyajsız yapıyorum)
Motorum Mondial 150 MR Vulture. Debriyajla veya debriyajsız yapmada motora ne gibi zararları var? (Genelde 1. vites debriyajsız yapıyorum)
Motor tekerdeyken kısa süreliğine de olsa yağsız kalır, tekeri indirirken yere yumuşak oturtmazsanız ön takım zarar görebilir.
Motoru düzgün indirmeyi beceremezsen bir çok parçaya zarar verirsin. Motorunu seviyosan sana daha çok zararı var
Kasksız motorcuya selam verilmez , genelde sela verilir.
inerken gidonu düz tutamazsan asfalta zarar verirsin demedi deme
al bi japon enduro crf klx kx sxc exc drz falan kaldır kaldır indir. ama mondial ne kadar dayanır tartışılır
Ben demiyorum aea diyordu bir videosunda ben onun yalancısıyım.
Ön tekerin motorla bir bağlatısı yok havada veya yerde yağsız kalmasının nedeni ne ? Diyeceksiniz ki teker kalkınca arka tekere yük biniyo , daha fazla güç sarf ediyo, baskı artıyo , o zaman dik yokuşlarda da yağsız kalıyor ? Yani dik yerlere çıkmak da motora zarar veriyo ???
Motoru bilmem ama, trafiğe açık alanlarda ve full koruma olmadan yapıyorsanız, ölebilirsiniz.
Saygılarımla.
Tecrübe, limitlerini bilmektir.
aea nin vidyosu var ona bi bak istersen. hemde nasıl yapıldığını anlatıyo.
ordan hatırladığım kadarıyla zincir, debriyaj, diskler, jant hepsine zarar verebilirsin diyo.
yağsız kalma olayı şu, motor arka tekerin üzerine gelince haliyle senin motor bloğununun da burnu havaya kalkacak. motor yağın da kartel içinde belli bir noktaya birikecek. yağlama sağlıklı olmayacak. yağlama biraz uç bir örnek ama motorda olması gerekenden fazla yük bindireceğin belli. arka tekerine bilyesine bağlantı noktalarına vs fazla yük biner. ön teker tekrar yere düşünce ektra yük binecek hatta düzensiz yaparsan da belki keçe meçe patlatırsın. kısa ve öz şekilde anlatılırsa motorunu olması gerekenden fazla zorlarsın.
Zincire zarar gelir ancak uzun vadede.
Herkese teşekkür ederim. - bozok_54 - açıklman için ayrıca teşekkür ederim. Zararları caydırmaya yetmedi ; tek tekere devam
yerden 1 karış kalırıyosan kaldır zaten korkma :D senteye alacak kadar en az 1 metre kaldırmak ve sürekli öyle devam etmekten bahsediliyor yağsız kalacak diye.. ha o kadar dik bi yokuş bulsan zaten çıkamazsın korkmana gerek yok yokuşlarda da :D rulmanlı motorlarda çok büyük problem yaratmaz. ama yataklı sistemlerde yağsız kalması sakıncalı olur. yatak sardırabilirsiniz öyle uzuuun süre tekerde giderseniz. bunun için stunt motorcuları normalden çok fazla dibine kadar yağda yüzdürür motoru
Debriyaj, zincir-dişli-ön amortisörler-arka tekerlek kaplinleri benim aklıma gelenler
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)