yokus yukarı motoru kaldıramıyorum yardım edermisiniz
Reklamlar
-
Tİme_shİft42 adlı üyeden alıntı
Arka frenle dönüşleri kombine edebilirsin arka frenin amacı motoru durdurmak degil motorun akıp gitmesini engellemektir hızı kontrol altına almassan ya karşi seritten çıkarsın yada duvara toslarsın
dozajı iyi ayarlayamassan arkayıda kaydırabilirsin yavaş yavaş pratik yapa yapa öğren
hayko5 adlı üyeden alıntı
Frene bas o ara elin debriyajda olsun sonra yavaşça motosikletin sesi değişene kadar debriyajı bırak motosikletinde hafiften titremeye başlayacak seside değişince freni bırak ama debriyajı o şekilde tutmaya devam et, freni bırakınca motosikletin geri kaçmadığını görürsün zaten o ara ağır ağır gaz vererek kalkışını yapabilirsin.
Bende yeni başladım sayılır motora,sıfır bilgi ve tecrübe ile bu işi nasıl kıvırırm diye düşündüm hep,tutunki arkadaş ve aile çevremdede motor kullanan yok,numuleniğim yani
ama ben bilinçli davranıp bu işi adam gibi öğretecek kurum aradım ve en sonunda gis akedemiye kayıt oldum.B ehliyetim zaten vardı ancak bu iş başka bir iş ,motor kullanmak çok farklı arkadaşlar.gis akdemiye ben şahsen teşşkürlerimi borç bilirim zira başlığı açan arkadaşımızın ve diğer sıkıntı çeken motorcu arkadaşlarımızın sıkıntılarını ben bu eğitim merkezinde yaşamadım.Şöyle diyim ben ehliyeti almadan önce kuba superlight 200cc motor aldım ancak ehliyet sınavı ve beceri eğitimlerim bitmeden 2 ay boyunca o motora binmedim..
gis akademi şuan türkiyenin en büyük ve en prestijli motorsiklet eğitim kurumu,kemrburgazda çok büyük bir eğitim pisti bulunmakda ve "uluslararası eğitim" verilmekde.sadece a2 ehliyeti almak için tüm gün kompkat bir eğitim veriliyor sonra da ehliyet sınavını bekliyor arkadaş ancak bununa haricinde ek olara bireysel beceri eğitimleri var.Bu eğitimler 10 saat sürüyor ve bu 10 saat bittiği zaman şayet kendi motorunuzda var ise hakimiyet eğitimi ve en sonunda tam günlük bir trafik eğitimi veriliyor.
Buradaki yokuş yukarı yada viraj problemi çeken arkadaşlar o eğitimleri göremedikleri için zorlanmaları normal,hangi viraja frensiz girilemeli hangi virajda fren edilmeli vs birçok teknik konu var.Yani bu iş sokak arasında çalışılarak öğrenilmez,öğrenilsede çok sağlıklı olacağını düşünmüyorum.evet bu konu bir noktada maddi imkanlarla alakalı bir konu,ben ehliyet ve beceri geliştirme dahil 1200 tl para verdim gis akademiyie(700 ehliyet+500 beceri eğitim-ayrıca motorumu ücretsiz onların kapalı garajında tutuyorum)
Ben trafiğe kendi motorumla eğitim alarak çıktım,benim sağlığım ve güvenliğim bu parasal rakamlardan daha değerli,kaza yapıp başıma büyük bela alıp hastanelerde sürüneceğime cebimden para gitisn ama adam gibi öğreneyim bu işi istedim,ve istediğimide fazlasıyla aldım.gis akademi zaten altın elbiseli adam barkın bayoğlununda desteklediği,sponsoru olduğu bir akademi v esahibi ilede çok samimi dostlar.Dün motomax açılışında birlikteydik kendisi ile kemerburgazda çok güzel atmosfer vardı,harleyci tamer karadağlı ve arkadaşlarıda oradaydı.kısacası bir motorsiklet klübü havasında olan bir eğitim merkezi diyebilirim,birçok motor serviside orada mesela (harley -ducati dahil)
benim tavsiyem merdiven altı yada sokakta bu işleri öğrenmeyin,kulakdan dolma bilgiler ile canınızı tehlikeye sokmayın.forumlardada çok dikkat ediyorum ciddi kaza yapanlar bu işi bırakıyor,nedeni yanlış yada eksik bilgiler ile motor kullanmalarından kaynaklı.bu iş fedakarlık isteyen bir zevk dolayısı ile eğitim almadan,ehliyeti kazanmadan motor kullanmayın.
bu arada ben ilk ehliyet sınavına girdim ve kazandım,az bir eğitimim olmuştu,yani temel bir günlük eğitim ve 2 saatlik bireysel eğitim ile sınava girdim.35 yaşında hayatında hiç motora binmemiş birisi için güzel bir sonuç tabikide
Reklamlar
-
yokuş inerken neden debriyaj sıkılı viteste kendini zorluyorsun..
motoru stop et vitesi boşa al yürüme hızında hafif hafif arka frenle yokuşu bitir..
senin evin önü dimdik hacı osman bayırı gibi galiba orda çok zorlanırsın önce daha hafif eğimli bir yer seç
elin gaza debriyaja alışana kadar böyle denemeler yap sonra kendisi gelir zamanla..
-
Bune adlı üyeden alıntı
Motoru ehliyet sürdürür güzel kardeşim, gidersin merdiven altı olmayan bi yerden ehliyet alırsın adam sana yokuştandan kalkmayı öğretir dar virajı almayı da öğretir soranlarda büyük ihtimal bu yüzden soruyor ehliyetin yok mu bunu ehliyet kursunda öğretmediler mi diye. Ben de ehliyetsiz sürdüm sonra eğitim aldım ve şuan lanet olsun diyoum ehliyetim olmadığı zamanlarda edindiğim o eski alışkanlıklarımı bırakamıyorum çünkü eğitimde gördüm ki kendi kendime yanlış alışkanlıklar edinmişim.
Bu konunun linkini alıp şu başlangıç için 250cc olmaz dediğimde bana şarlayanlara göstermek istiyorum aslında adam cbr600 kullanıyor artık o motor bile yetmiyor kendisine sonra gidip yeni başlayana 250cc başlangıç için iyidir diyor bak değil işte arkadaş 150cc ye hükmedemiyor Allah muhafaza bide altında 250 lik makina olsa haberini televizyonlardan izleriz.
Son olarak sezer0696 ehliyetsiz motor kullanırsan bu yaşta hayatını karartırsın Allah korusun birinin canını alabilirsin önüne o sokaka arasında 3 yaşında bi bebe fırlasa o mezera sen hapise düşersin o keyif aldığın motor bu genç yaşta hayatını karartır, sabırlı ol adam gibi eğitim veren bir kurumdan eğitim al bu sana boş laf olarak gelmesin eğitim motosiklet üzerinde herşeyin olacak senin! ve en son olarak sakın kasksız binme yürürken bile düşüp kafasını çarpıp ölen insanlar var motor üstünde azrail hep arkanda geliyor bunu unutma.
Benimde demek istediğim buydu kardeşim, arkadaş yazılı sınavı geçse zaten kursta dersini verirler, ben aldım en azından. Gene kullanmasın demiyoruz bende kullandım ehliyetsiz ama pazardan pazara okul bahçesinde....
Ya susmak ya da suskunluktan daha kıymetli bir söz söylemek gerekir.
-
Şuan sistem ne durumda bilmiyorum, toplam 30 yazılı sınav vardı, olası sorulaın tamamı internette var cevabı ile,
Ayrica şunu belirteyim,
Yokuş aşağı inerken motoru stop edip vitesi boşa alma! !!
Motor freni diye birşey vardır, vites te iken yokuş aşağı inmek daha güvenlidir, vitesi boşta ki aracı kontrol etmek zordur heleki kontak kapatmış isen,
durman gerekiyorsa yokuş aşağı inerken her 2 fireni kontrollü bir şekilde kullanmalisin, ağırlık ön tarafa bineceginden sadece arka fren ile durarak motorun arka tarafina kıç attirabilirsin !!
-
motoru çalıştır vitesi 1'e al. ayağın arka frende olsun. hafiften gaz vererek debriyajı gevşet motor kalkmak isteyecek gibi olacak o an arka freni bırak gazı arttır ve debriyajı bırak.
-
sagolun arkadaşlar cevaplarınız icin bugun gayet guzel bi şekilde surdum 2. vites daha iyimiş 1. viteste biraz zorluk cekiyodum motor aniden hızlanıyodu gaza basınca yokusta yine kaldırmaadım ama onuda ogrenıcem yakında sayenizde motor surmeyi ogrendim ilk kendi motorumu surdum ilk kendi motorumda dustum ilk kendi motorumda ogrendım tam oldu millet motosikletten duser sogur ben ıyıcene baglandım adrenalin oluyo ama tabi daha dikkatli suruyom ilk surdugum gun duzlukte kaldırdım motoru gazı acma kapama felan yaptım artıs artıs hızlı surdum milletinde gazına geldim oo hayırlı olsun sezer felan derkene benm gibi acemi yeni almış arkadaşlar once motorlarına alışsınlar ondan sonra geniş geniş sursunler sizde benm gibi olmayın cok kotu bi durum valla
---------- Mesajlar birleştirildi - 20:16 ---------- bir önceki mesaj zamanı 19:54 ----------
dogru fazla cıkarmıyorum zaten cok nadir haftada 1 kere ondada en fazla 2 tur atıyorum
-
ilk zamanlarımı hatırladım çok güzeldi
2 parmağın ile ön freni sık yokuşlarda ayaklarından destek al, panik de yapma, bastır 1. vitese, debriyajdan elini bi miktar çek, 2 parmağını biraz kaldır frenden-motor arkaya gidiyorsa, ön freni yine sık, biraz daha çek elini debriyajdan, freni sal yine biraz, motor geri gitmiyorsa hafiften gaz ver-git. olmadı baştan.
oturduğun yerden bu debriyaj-fren-gaz alıştırmasını yapabilirsin.
Yeni yılda yeni motosiklet alacak veya yeni başlayacak arkadaşlar, gerek duymadan frenleme yapın lütfen.
Keyifli sürüşler herkese
-
KArdeşim sağ ayak frende,vites 1. de olacak. normalden biraz fazla gaz ver ve kalkmaya baslarken gaz ayarını bozma olay bu.
-
ayagım yere degmiyoki ucuyla tutuyom zaten boyum bıraz uzun olsa hiç boyle bi konu acmaz ogrenirdim de tutamıyorum motoru motor hemen biraz ayagımı firenden cekince tutamıyom o yuzden gaz verirken debriyajı cok sıkıyom karışıyo ogrenicem ama az kaldı sagolasın
-
gargaburun adlı üyeden alıntı
Yokuş aşağı inerken motoru stop edip vitesi boşa alma! !!
Motor freni diye birşey vardır, vites te iken yokuş aşağı inmek daha güvenlidir, vitesi boşta ki aracı kontrol etmek zordur heleki kontak kapatmış isen,
durman gerekiyorsa yokuş aşağı inerken her 2 fireni kontrollü bir şekilde kullanmalisin, ağırlık ön tarafa bineceginden sadece arka fren ile durarak motorun arka tarafina kıç attirabilirsin !!
verdigin bilgi bu adam için yanlış dostum..dik bir yokusdan bu kadar acemi birinin vitesde inmesi demek en az 15-20 km hız yapmasi demektir..önüne biri cikarsa fren debriyaj derken panikle sert fren yaparsa motorda abs de yok kesin kayip dusecektir..oysa vites bostayken yurume hizini koruyarak frene daha rahat konsantre olur bitirir inişi...yurume hizinda vites zaten kullanilamaz..
-
-
vites boşta kontak kapalı halde iken sürekli fren yapar ama ne zamana kadar yapar bu motor cin malı
arkadaşımız da o rampali yokuş ta oturduğunu düşünürsek 2 haftada bir balata taktırır gibime geliyor
Rampa aşağı viraj varsa boş viteste inmek intihar olur,
Ilgili Vídeo :
http://www.nasil.tv/Motosikletle-yok...-etmek-gerekir
-
aynen haklısın kardeş viteste inmek daha saglıklı biliyorum viteste iniyorum ama yokusun sonunda saga donerken bosa alıp oyle donuyorum kardeş ben tam anlatamadım heralde cunku donerken ben dustum 1. viteste gaza cokmu asıldım nolduysa işte motor dumduz gıttı saga donduremedim o yuzden bosa alıp donuyom sonra tam duzluge cıkınca gaza basıyom
-
Bizim burdada uzun hir yokuş var yavaşlama işini viraja girmeden önce hallediyorum viraj degil döner kavşak çok keskin bir şey boşda inmiyorum zaten gaz kestiğin an ön amortisör ice dogru batıyor her isimi gazda hallediyorum
-
Hareket halindeyken motosiklet boşa A-LIN-MAZ!!!
-
kardeşim aynı arabada olduğu gibi debriyajı yarım yapacaksın kendine güven kısa sürede yaprsın becerirsin inşallah.
-
Benim bir arkadaşım motoru orta sehpaya alırdı,vitesi 1 e takar ve tekerlek dönmeye başladığında motorun üstündeyken motoru ileri doğru itip orta sehpadan düşürür,düşürdüğü gibi de devam ederdi.Böyle böyle öğrenmişti.Senin acemi olman dışında debriyajın kavrama olayı da geç olabilir.Ben de motoru ilk aldığımda debriyajı neredeyse tam bırakacakken yürümeye başlıyordu,sonradan onu yarım aralığa çektirdim,biraz debriyajı bıraksam motor kendiliğinden gitmeye çalışıyor şimdi,hali ile kalkmak daha kolay oluyor.Ayak freninde ayağını tut gazı ver (3-4 devir) debriyajı yavaşça bırak,bir yandan da ayağını hafifçe çek gittiğini göreceksin.Bence ya ayağını frenden hemen çekiyorsun ya da elini debriyajdan hemen çekiyorsun.
-
ÇOK ACİL temel sürüş eğitimi alman lazım... !!
Bu eğitimi almadan, bir daha sakın yola çıkma kardeşim.
-
alıcam kardeş bugun yokusta kaldırdım motoru buyuk bi ugraş sonunda benm debriyajda aynen oo şekilde dedigin gibi debriyaj kolu en sonda kavramaya geçiyo yarın ben ayarlarım onu daha iyi olur inşallah
-
Arka frene basıp 1 vitesi buluyorum sonra normalinden biraz daha fazla gaz verip ağırlığımı öne doğru veriyorum yarım debriyajla felan ugrasmayık yokuşlarla oyuncak gibi oynuyorum tecrüben yoksa simdilik zorlanman normaldir sonra öğrenmeye başlayınca güler gecersin
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 5 kullanıcı var. (0 üye ve 5 misafir)