yokus yukarı motoru kaldıramıyorum yardım edermisiniz
Reklamlar
-
arkadaşlar yokus yukarı motoru kaldıramıyorum arka frenden cekiyorum ayagımı motor bi adım gidiyor stop bide yarım debriyaj kullanımını anlatırmısınız bana hatta debriyaj nerelerde kullanılır en cok vites degiştirme durma vs onları biliyorum ama mesela nasıl diyeyim yokus yukarı iniyorum 1. vitesde yokustan aşşa inip duzluge cıkmadan debriyajı bırakmıyom duzluge cıkınca yavaş yavaş bırakıyorum debriyajı nasıl yapmam lazım bi keresinde aynı şekilde dar mahalle yollarında yokustan assagı ındım saga donerken gaza cokmu asıldım nolduysa motoru donduremedm dumduz gıttım ve dustum bu yuzden korkuyorum nasıl donmem lazım debriyajı nasıl kullanmam lazım
Reklamlar
-
-
yok yazılı sınava girdim kaldım 68 puanla mahallede suruyorum ogrenmeye calısıyom 1. vitesten yukarı cıkmıyorum ehliyetsiz gezmem zaten
-
Başlığı görünce itekleyip çıkaralım demek geldi içimden
-
bende oyle yapıyom zaten bızım ev yokusun ortasında daniye teyze gilin binanın oraya gitmeden suremiyom ama orda bi kaldırıyım dag bayır dinlemiyom cıkıyom
-
Dostum bir an önce ehliyetini al, http://www.youtube.com/watch?v=Z4azlND0Ygs şu video'du izleye bilirsin
-
bunu izledim ben zaten hiç motor surmedim hayatımda ama biliyodum herşeyini neyin nasıl kullanılcagını neyin nerde oldugunu ama uygulamalı surunce cok farklı debriyaj nerde kullanıcagımı bilemiyorum bi kere dustum gaza cok basma korkusu var ozelliklede dar virajlarda
-
Sağ ayağın arka frene basılı şekilde olsun sol ayağın yerde dengeni sağlasın,debriyaj ile vitesi 1 e takıp motoru kavrama noktasına getir daha sonra debriyajı yavaş yavaş bırakırken arka frenide sal bu arada hafif gaz vermeyi unutma zamanla elin alıştıkça gram kayma olmaz bol bol pratik yap .
-
Pratik yaparak bu işin üstesinden gelebilirsin. Çalışmaya devam
-
sezer0696 adlı üyeden alıntı
arkadaşlar yokus yukarı motoru kaldıramıyorum arka frenden cekiyorum ayagımı motor bi adım gidiyor stop bide yarım debriyaj kullanımını anlatırmısınız bana hatta debriyaj nerelerde kullanılır en cok vites degiştirme durma vs onları biliyorum ama mesela nasıl diyeyim yokus yukarı iniyorum 1. vitesde yokustan aşşa inip duzluge cıkmadan debriyajı bırakmıyom duzluge cıkınca yavaş yavaş bırakıyorum debriyajı nasıl yapmam lazım bi keresinde aynı şekilde dar mahalle yollarında yokustan assagı ındım saga donerken gaza cokmu asıldım nolduysa motoru donduremedm dumduz gıttım ve dustum bu yuzden korkuyorum nasıl donmem lazım debriyajı nasıl kullanmam lazım
Yokuş aşağı inerken debriyajı bırakmıyor musun?! Boşta mı iniyorsun?! Boşta inme; bırak debriyajı!
Debriyajı bırakmadığın sürece motor boşta gider; yani, arka tekerin çekişi olmaz; yani, 2 tekerli bir araç olan ve arka teker çekişten düşmediği sürece kendisini toplayan bir dinamiğe sahip olan motosikleti boşa alarak dengede tutmanı zorlaştırmış olursun.
Diğer taraftan, yer çekiminin etkisiyle boşta giden motosiklet yokuşun eğimine göre gittikçe hızlanmasın diye frenlere de asılmak zorunda kalıyorsun... Oysa, eğime göre düşük viteste giderken motor freniyle zaten o kadar hızlanmayacak...
Düz yolda, kalkışta 1. vitese atıp, hiç gaz vermeden de debriyajı yavaş yavaş bıraktığında motorun hareketlendiğini görmeyi dene ...
Otomobillerdeki gibi, 1. vitesi sadece kalkış için kullanıp, kalkıştan hemen sonra 2. viteste gitmeyi dene; düşük hızda gaz kesip gaz verdikçe daha bir az ileri atılıyor gibi, daha bir kontrollü gibi ...
-
sagol kardeşim cok işe yaradı makbule geçti senin bu yazdıklarım
-
Bu arkadaş benden... Kırk yıllık motorcu değiliz biz... Yeni yeni öğreniyoruz...Bu arkadaşın Yaşadığı şeyleri halihazırda aynen yaşıyorum... Ehliyetin var mı diye sorana sormak lazım; Ehliyet kursları bunları öğretiyor mu? Ya da hadi ehileyet aldık,bu soruları halletmiş oluyormuyuz? Asla!
Sağa sokak içine dönerken karşıdan araba gelmesin diye dua ediyorum... Kavşakta vızır vızır geçen araçların arasından karşı sokağa geçmek için saniyeler ya da dakikalar boyu tenhalık bekliyorum... Geçen yıllarda skutırla ehliyet alanlar bunu anlamaz belki...ama sağa ya da sola sokak içine döndüğümde motorumun istediğim yöne gitmemesi beni deli ediyor... Sürücü kursları bu bağlamda işe yaramıyor...Onlar sınav odaklı birkaç tüyo veriyor sadece...Onların ya da sınav heyetinin istediği gibi motosiklet kullandığımızda ehliyet garanti! Fakat gerçek hayatta öyle mi?
-
Ehliyetin varmı sorusu yeni moda oldu. Herşeyden önce saygı değer forumdaşlar hemen bu soruyu yansıtır oldular ne hikmetse sanki motoru ehliyet sürüyorrr. Neyse uzun uzun yazıp kızmıcam gece gece. Boş ve trafiğe kapalı yada çok az işleyen alanda deneme yap polis amcaların yanlarında pek dolaşma onların dolaştıkları yerlerde de gezinme pratik yapa yapa öğrenirsin.
-
kinqdai adlı üyeden alıntı
Ehliyetin varmı sorusu yeni moda oldu. Herşeyden önce saygı değer forumdaşlar hemen bu soruyu yansıtır oldular ne hikmetse sanki motoru ehliyet sürüyorrr. Neyse uzun uzun yazıp kızmıcam gece gece. Boş ve trafiğe kapalı yada çok az işleyen alanda deneme yap polis amcaların yanlarında pek dolaşma onların dolaştıkları yerlerde de gezinme pratik yapa yapa öğrenirsin.
motoru ehliyet sürmüyor haklısın ama 15 yaşındaki çocuğa da şöyle yap böyle yap diye fikir vermeyi kimse istemiyor. istemeden onu teşvik edip zarara sebebiyet vermek istemiyor. o yüzden herkes kuralına uygun iş yapsın biz de kuralına uygun iş yapan arkadaşlara yardım edelim. benim 9 ay ehliyetim yoktu bi kişi de sordupğum soruya ehliyetin var mı demedi. neden? çünkü 15 yaşında birinin sorduğu soruları sormuyorum. bi soru sormadan önce araştırıyorum vs vs şimdi anlatmicam.. anlıyor musun? apaçilik yapmanın alemi yok.
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
Arka frenle dönüşleri kombine edebilirsin arka frenin amacı motoru durdurmak degil motorun akıp gitmesini engellemektir hızı kontrol altına almassan ya karşi seritten çıkarsın yada duvara toslarsın dozajı iyi ayarlayamassan arkayıda kaydırabilirsin yavaş yavaş pratik yapa yapa öğren
-
kinqdai adlı üyeden alıntı
Ehliyetin varmı sorusu yeni moda oldu. Herşeyden önce saygı değer forumdaşlar hemen bu soruyu yansıtır oldular ne hikmetse sanki motoru ehliyet sürüyorrr. Neyse uzun uzun yazıp kızmıcam gece gece. Boş ve trafiğe kapalı yada çok az işleyen alanda deneme yap polis amcaların yanlarında pek dolaşma onların dolaştıkları yerlerde de gezinme pratik yapa yapa öğrenirsin.
Motoru ehliyet sürdürür güzel kardeşim, gidersin merdiven altı olmayan bi yerden ehliyet alırsın adam sana yokuştandan kalkmayı öğretir dar virajı almayı da öğretir soranlarda büyük ihtimal bu yüzden soruyor ehliyetin yok mu bunu ehliyet kursunda öğretmediler mi diye. Ben de ehliyetsiz sürdüm sonra eğitim aldım ve şuan lanet olsun diyoum ehliyetim olmadığı zamanlarda edindiğim o eski alışkanlıklarımı bırakamıyorum çünkü eğitimde gördüm ki kendi kendime yanlış alışkanlıklar edinmişim.
Bu konunun linkini alıp şu başlangıç için 250cc olmaz dediğimde bana şarlayanlara göstermek istiyorum aslında adam cbr600 kullanıyor artık o motor bile yetmiyor kendisine sonra gidip yeni başlayana 250cc başlangıç için iyidir diyor bak değil işte arkadaş 150cc ye hükmedemiyor Allah muhafaza bide altında 250 lik makina olsa haberini televizyonlardan izleriz.
Son olarak sezer0696 ehliyetsiz motor kullanırsan bu yaşta hayatını karartırsın Allah korusun birinin canını alabilirsin önüne o sokaka arasında 3 yaşında bi bebe fırlasa o mezera sen hapise düşersin o keyif aldığın motor bu genç yaşta hayatını karartır, sabırlı ol adam gibi eğitim veren bir kurumdan eğitim al bu sana boş laf olarak gelmesin eğitim motosiklet üzerinde herşeyin olacak senin! ve en son olarak sakın kasksız binme yürürken bile düşüp kafasını çarpıp ölen insanlar var motor üstünde azrail hep arkanda geliyor bunu unutma.
-
Frene bas o ara elin debriyajda olsun sonra yavaşça motosikletin sesi değişene kadar debriyajı bırak motosikletinde hafiften titremeye başlayacak seside değişince freni bırak ama debriyajı o şekilde tutmaya devam et, freni bırakınca motosikletin geri kaçmadığını görürsün zaten o ara ağır ağır gaz vererek kalkışını yapabilirsin.
-
Pangea adlı üyeden alıntı
Sağ ayağın arka frene basılı şekilde olsun sol ayağın yerde dengeni sağlasın,debriyaj ile vitesi 1 e takıp motoru kavrama noktasına getir daha sonra debriyajı yavaş yavaş bırakırken arka frenide sal bu arada hafif gaz vermeyi unutma zamanla elin alıştıkça gram kayma olmaz bol bol pratik yap .
daha ötesi yok işte arkadaş gayet basit anlatmış ,ekleyeceğim konu,motorunla düz alanda sık sık dur kalk eğeitimi yap,sürekli vites değiştirerek motor sür ki elin alışsın ayrıca yokuş aşağı inerken bir daha debriyaj sıkılı inme,uygun viteste in vites yüksekse düşür motor kompresördeyse dahada vites düşürürsen arkayı kaydırıp panik yapar düşersin,motoru sıkma yani,sen düz yolda bol bol yukarda dediğim pratikleri uygula eğer maddi imkanın varsa şayet eğitim mutlaka al,kaskın,dizliğin ve eldivenlerinde mutlaka takılı olsun.
-
Konuya farkli bir acidan yaklasayim ben de birinci vitesten yukari cikmiyorum demissin ama birinci vites kalkis icin kisa mesafeli kullanilir. Yani illa ki 2 ye cikarman gerekir. Yokus yukari kaldirirken ayagini arka frende tutarken debriyajtan elini cekerken gaz veriyorsun. O arada yavasca arka freni saliyorsun. Gaza duz zeminde oldugundan biraz daha fazla ayar vermende fayda var.
-
Bunlar hep tecrube ile kazanabilecegin seyler. Bolca pratik yapmak lazim, ancak guvenli yerde ve hafif yokuslarda.
Birak hafiften kaysin motor, gazi ne zaman acacagini kendin ogrenirsin, ama dedigim gibi tatli bir yokusta, yani motor kaysa da ayagini yere koyup durdurabilecegin yokuslar.
Zamanla bunlar sana cocuk oyuncagi gelecektir.
Ve 1. viteste motoru yurutme fazla, motor hareket ettiginde, 2ye al. 1.vites kalkis ve cok dik yokuslar icin kullanman gereken bir vites.
Basarilar diliyorum.
Kazasiz surusler.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)