600 cc Motorla NASIL DURULUR
Reklamlar
-
Arkadaşlar Merhaba her zaman merak etmişimdir bir 600cc motor alsam 150 200 çıktım nasıl dururum nasıl durulur o süratlerde 250 270 le ÇOK ÖNEMLİ arkadaşlar gerçekten bilen bir kişi cevaplarsa sevinirim şimdi diceksinizki eğitim al merak etmeyin 600 geçtiğimde eğitim alıcam ve hocaya bu soruyu zaten sorucam ama merak ediyorum o hızda arka freni kullanmadan zaten gazdan elimizi çekiyoruz yavaşlıyo biraz ön frene biraz dokunarakmı yavaşlamak daha güvenlidir yoksa önle arkayı sıksak birşey olurmu sıksak dediysemde cart diye deyil altın elbiseli adamında dediği gibi yavaş yavaş sıkarak limon sıkma tekniği ile izlemeyen varsada izlesin tavsiye ederim önü %70 arkayı %30 hafifçe yoksa o süratlerde arka frene hiç dokunmamakmı gerekir sadece ön frene biraz dokunsak yavaşlarmı hızlı kullanan arkadaşlar hangisini kullanıyosunuz yardımcı olursanız sevinirim ben şuanda 150cc motor kullanıyorum 100 ile giderken önce ön hemen arkasına hafifçe arka fren ile duruyorum virajda ise sadece arka freni hafif kullanıyorum yanlışım varsa düzeltirseniz sevinirim doğrusu nedir bunuda öğretirseniz çok sevinirim
Reklamlar
-
Kocaeli İl Temsilcisi
Fren yaparak durulur .
-
bahsettiğin motorların kompresörü çok güçlü ve 200 üstü hızlarda 10bin üzeri devirlerde gittikleri için gazı bıraktığın an ciddi yavaşlıyorlar..
aslında bu bütün motorların genel karakteridir,otomobillerde gazı bıraktığınızda araba akar ama motorlar hızla yavaşlama başlar..
200 üstü hızlarda oldukça ileri bakmak lazım ona göre yavaşlama ihtiyacını frenle değilde gazla dengelemek çok daha emniyetli..
-
Nikkfurie adlı üyeden alıntı
bahsettiğin motorların kompresörü çok güçlü ve 200 üstü hızlarda 10bin üzeri devirlerde gittikleri için gazı bıraktığın an ciddi yavaşlıyorlar..
aslında bu bütün motorların genel karakteridir,otomobillerde gazı bıraktığınızda araba akar ama motorlar hızla yavaşlama başlar..
200 üstü hızlarda oldukça ileri bakmak lazım ona göre yavaşlama ihtiyacını frenle değilde gazla dengelemek çok daha emniyetli..
Katılıyorum...teknik anlamda buna frensiz durma denir yani gaz ayarını kontrol ederek durma olayıdır,virajlarda yada karşıdaki araçları gördüğün zaman frene basmadan ilerleme anlamını ifade eder,tecrübe gerektirir ve kullanılan motoru çok iyi bilmek lazımdır.Zamanla motoru kullandıkça öğrenilecek şeyler tabi.Virajlarda ön fren kullanılmaz zaten,risk içerir,arka fren ise gerektiği zamanlarda kullanılmalıdır ancak dediğim üzere viraja gelmeden gazı kesip yola durumuna uygun hızlarda viraja frensiz girmek ve devam etmek en sağlıklı ve doğru yoludur bu işin.
Düz yolda sürate bağlı olarak zaten bir şekilde durdurma daha kolaydır ancak elbette uzun mesafeleri izleyerek bunu yapmak gereklidir zira anide yolunuza çıkacak bir araç durumunda panik fren mesafesinide düşünerek yüksek hızlarda gitmeniz sağlıklı olacakdır (gerçi yüksek hızın sağlıklısı olmazda işte olabilcek senaryolara göre konuştum)
-
Orası ölede fren yapmak gerekirse mesela denk gelmiş ve ezio arkadaşımız video atmış o videoyu çok oldu göreli bana bu video da adam nasıl durmuş onu anlatın durmayı öğrenirim valla o nasıl bir şey okadar süratte tamam gaz kesip baya yavaşlamış ama sonraki hamlesi ne olmuş önle arkayı iyice sıktı heralde zaten motor 215 125 dşüyor nasıl başarmış ve büyük bi sorun atlatmış helal olsun valla
---------- Mesajlar birleştirildi - 11:40 ---------- bir önceki mesaj zamanı 11:36 ----------
[QUOTE=BlackGhost;3527081]Katılıyorum...teknik anlamda buna frensiz durma denir yani gaz ayarını kontrol ederek durma olayıdır,virajlarda yada karşıdaki araçları gördüğün zaman frene basmadan ilerleme anlamını ifade eder,tecrübe gerektirir ve kullanılan motoru çok iyi bilmek lazımdır.Zamanla motoru kullandıkça öğrenilecek şeyler tabi.Virajlarda ön fren kullanılmaz zaten,risk içerir,arka fren ise gerektiği zamanlarda kullanılmalıdır ancak dediğim üzere viraja gelmeden gazı kesip yola durumuna uygun hızlarda viraja frensiz girmek ve devam etmek en sağlıklı ve doğru yoludur bu işin.
Düz yolda sürate bağlı olarak zaten bir şekilde durdurma daha kolaydır ancak elbette uzun mesafeleri izleyerek bunu yapmak gereklidir zira anide yolunuza çıkacak bir araç durumunda panik fren mesafesinide düşünerek yüksek hızlarda gitmeniz sağlıklı olacakdır (gerçi yüksek hızın sağlıklısı olmazda işte olabilcek senaryolara göre konuştum)
-
Nasıl yaptı bilmiyorum ama , videodaki eleman gibi durabilmek lazım....
-
250-300 gittiğimde ışıklara falan gelirsem yatıştan dik oturuşa geçiyorum 10-15 km fark ediyor. Gazı bırakıyorum , ön freni sıkıyorum. Yaklaştıkça da teker teker gazla vites küçültüyorum. Kompresyona fazla sokmuyorum yavaş yavaş. Tabi bunların hepsi aynı anda. Panik frende vites küçültüp debriyajı bırakıp ön frene basıyorum. Gün içerisinde bu ikisini yapıyorum. Böyle tapagaz 300 gidiyorsun karşında birden kaza oldu 2-3 şeritte kapalı geçecek bir yer yok böyle bir durumda da debriyaja basıp 2 vites küçültüp debriyajı bırakıp ön frene sonuna kadar basıyorum. Tabi bu hızda giderken 2 vites küçültmeyi tavsiye etmiyorum. Kesin ölüm durumlarında yapılmalı. Motora zararlı, ölmektende iyidir ama. Daha önce böyle frenaj yapmıştım. Frenaj yaptığımda motor o kadar sağlam durdu ki, ben seleden depoya doğru çıkmıştım. O savrulmayla ön farlarımı gördüm. Freni bıraktığımda ancak yerime oturabilmiştim. Yolda böyle hızlı giderken araba falan çıkarsa sağından solundan kaçıyorum. Videodaki durumda olsam gaz kesmeden refüjden kaçardım. Umarım yardımcı olabilmişimdir.
-
şimdi kullandığın motor nedir? yaşın ehliyet almaya müsait mi? ehliyet aldın mı?
-
Hocam nasıl duracağımı sormanız güzel bir şey fakat bunu soruyorsanız da burada yazılan dünyanın en doğru bilgisi bile olsa duramazsınız. çünkü;
Yol şartlarını okumayı öğrenmekten, motosikletin o yoldaki fren kapasitesini bilmeye ,nasıl hızlı ve güvenli bir şekilde maksimum frenleme yapmayı
bilmeye, frenlemede oturuş pozisyonunun nasıl olması gerektiğine kadar bir çok şey var. Kaldı ki çok iyi fren yapan bir sürücü bile arka tekerin yol ile temasını kesmemesi gerekir
Bunların hepsini zamanla iyice öğrenmemiş ve tecrübe etmemişseniz 250-270 ile karşınıza ilk çıkan ilk şeyle bir bütün olursunuz. Hoş karşımıza bir şey çıkabileceği yerde o hızlara çıktıysak zaten büyük ihtimalle ona çarpacağız...
Frenlemde /70 ön /30 arka sıkılır diye de bir şey yok, siz iki freni de tekerlekleri kilitlemeden sonuna kadar sıkarsanız eğer; ön frenin motosikleti durdurma yüzdesi %70 daha fazla, arkanınki %30 veya daha azdır. Yani iki freni de, kullanabileceğimiz kadar kullanmak gerekli (asfalt şartlarında)
-
2012 yılında honda cbf 150 ile başladım şu anda 16.000 KM tecrübem var ama şu zamana kadar kime sorsam cevap veremedi İlk defa vintage arkadaşımız çok açık ve mükemmel bir yorum yapmış kendisine teşekkür ediyorum youtube dan 3 senedir videolar izliyorum bende az çok böle düşünüyodum çok iyi oldu ilk başladığım zamana göre baya tecrübe kazandım şu anda honda 600f gibi bir motor kullanabilirim ama hazirana kadar tecrübemi 26.000 30.000 arası yapıp Hpnda 600rr geçmek tabiki 600rr aldığımda direk eğitime gidicem tecrübem 10.000 km iken bodrumda honda 600f 600rr yamaha r6 ve suzuki gsxr600 kullandım dayanamayıp ve en fazla 120 km yaptım ve hiç bir sorun yaşamadım bu 4 model arasında beni en korkutan yamaha r6 oldu özellikle 1.vitese dikkat etmek gerekiyo çok sakat bir motor ve oturuş pozisyonu çok rahatsız yamaha r6 alıcaktım oturuş pozisyonu nnedeniyle eledim honda 600rr mükemmel bir motor oturuş pozisyonuda r6 ya göre çok çok iyi ama ben 2008 2009 600rr seviyodum şimdiki 600rr pek hoşuma gitmiyo suzuki gsxr600 de çok güzel yaza inş honda 600rr veya suzuki gsxr600 almayı düşünüyorum
-
İlk önce durmasını bile bilmeden 600 cc motorla 200 km hızlara hatta biraz cesaretle daha yüksek hızlara çıkmayı düşünmek hayalini kurmak azraille randevulaşmak demektir. Motor nasıl durur gayet basit. Motor virajda ise fren ön tekerin kaymasına sebep olur. İlk amaç motoru düzeltmek. ikinci aşama Ön freni aşamalı olarak yumuşak şekilde sıkarak ve arka freni de kızaklatmadan basarak.. Ama bana inan olası bu durumu kullanma durumunda bunu asla başaramazsın. Çünkü tecrüben olmadığı için olası tehlikeyi gerektiğinden çok daha geç fark ediceksindir. Tepki süren iyi bit motor sürücüsünden daha yavaş olacaktır. Belki gazı kapamayı da unutup ön frene yükleniceksin. ardından 2 saniyelik Süpermen olma hazzını yaşıyıp asfaltla kucaklaşıcaksın. İşin açıkçası bu sorunun sadece makara amaçlı sorulduğunu düşünüyorum.
-
araştırmalarımın sonucundada yamahada yedek parça sorunu olduğundan vazgeçmiştim hiç uğraşamam en iyisi honda diyolar parçaları bol gine honda alıcaz inş tekrardan araştırıcam suzuki aldığımda yedek parça sorunu yaşamassam onuda düşünüyorum suzuki gsxr 600 alsam sorun yaşarmıyım?
-
Eğer o hızda fren yapmayı zaten bilmiyorsanız o motosiklet size ağır gelir bırakın birkaç gene geçsin kilometreler artsın eğitimler alınsın daha sonra geçersinniz.
-
gökay77 adlı üyeden alıntı
araştırmalarımın sonucundada yamahada yedek parça sorunu olduğundan vazgeçmiştim hiç uğraşamam en iyisi honda diyolar parçaları bol gine honda alıcaz inş tekrardan araştırıcam suzuki aldığımda yedek parça sorunu yaşamassam onuda düşünüyorum suzuki gsxr 600 alsam sorun yaşarmıyım?
yaşarsın. nasıl duracağını yavşalayacağını bilmeden hızlanırsan her motorla yaşarsın. bunu da öğrenmek için başlık açarsan öğrenemezsin. her türlü yaşarsın. başka bi başlıkta başka bi arkadaşa ufak motorla öğrenmesi gerektiğinden bahsetmişsin. bence sen de yavaş yavaş başla. nasıl duracağını önce 60km hızla öğren sonra 80 100 120 sonra biraz büyüt 150 160 170 diye öğreneceksin. emin ol 160 ile 170 arasında dağlar kadar bir fark var. burdan yazılanlarla öğrenemezsin durmayı
Toprağı hatmeden asfalta hükmeder
Twitter/instagram @ywitcan
Yiğit Can
-
Hem sorup hem dinlemeyenler var şu forumda bayılıyorum.
hayabusa zzr1400 gibi motosikletler daha rahattır oturuşu ve o süratlerde daha rahat gidersiniz. hem sakat kalma riski de daha az
-
ya chatan kardeşim ben sadece sordum 600cc alıp 200km ulaşıcam dedimmi demedim ama bu 200 KM asla görmyceğim anlamına gelmez tabiki görücem ama ne zaman tecrübe edinip artık basabilirim dediğim zaman VİNTAGE arkadaşımız gayet güzel anlatmış sen ne diyosun daha senin söldiklerini ben zaten biliyorum benim tecrübem yok değil 150cc 16.000KM kullandım ve 600cc motorlarda kullandım ben nerde nasıl kullanıcağımı bilirim merak etme GAZI KAPATMAYI UNUTUCAKMIŞIMDA ÖN FRENE BASICAKMIŞIM Onu ilk başladığımızda yapıyoduk 3 SENEDİR KULLANIYORUM unutup bassak 150cc basıp girerdim bir yere çok şükür 3 senedir kaza yapmıyorum
-
O hızda frenleri düşünmemek gerekir daha çok yolun var sen şimdilik 250 cc ile devam et
-
gökay77 adlı üyeden alıntı
ya chatan kardeşim ben sadece sordum 600cc alıp 200km ulaşıcam dedimmi demedim ama bu 200 KM asla görmyceğim anlamına gelmez tabiki görücem ama ne zaman tecrübe edinip artık basabilirim dediğim zaman VİNTAGE arkadaşımız gayet güzel anlatmış sen ne diyosun daha senin söldiklerini ben zaten biliyorum benim tecrübem yok değil 150cc 16.000KM kullandım ve 600cc motorlarda kullandım ben nerde nasıl kullanıcağımı bilirim merak etme GAZI KAPATMAYI UNUTUCAKMIŞIMDA ÖN FRENE BASICAKMIŞIM
Onu ilk başladığımızda yapıyoduk 3 SENEDİR KULLANIYORUM unutup bassak 150cc basıp girerdim bir yere çok şükür 3 senedir kaza yapmıyorum
YA GÖKAY KARDEŞİM. ki ben senin nerden kardeşin olduğumu bilmesemde. Sen 16000 km tecrübem var daha kaza yapmadım düyorsun. 200 km ye çıkmıycam diyorsun. Peki sana bir soru yüksek hıza çıkmıyacaksan neden 600 cc tercih ediyorsun? Zannediyormusun ki kendine güvenin 1 ay sonra gelmeyecek ve sen o hızlara çıkmayacaksın. Bu hızlarda kazalar zaten hergün yapılmıyor insan hayatında 1 kere yapar 200 km ile kaza ondada sağ kalırmı kalmaz mı Allah bilir. Sen daha kendinden emin değilken bu şekilde bir motor tercih edersen burda feriştahı gelsin yazsın en bilimsel en akademik şekilde de yazsa. Sen fren kullanmaya ihtiyaç duyduğunda kafa olarak hazır olmadığın için başına gelecekleri ben sana anlatım. Sen kendini bir önce sorgula O süratlerde trafiği ve trafikteki tehlikeleri yeterince okuyacak kadar tecrüben varmı? O süratlerde olası ani bir durumda motoru yavaşlatmak için gerekenleri yapabilecek kadar sakinliğini koruyacakmısın yada o melekelere sahipmisin.
Örnek vintage arkadaş ben frene basmam yandan geçerim demiş onun tecrübesi vardır geçer tecrübesi olmayan bariyerlerde kolunu bacağını bırakır. Yani olay yazanı okumak değil.
Kendimden örnek veriyim ki eminim ki birçok sürücü aynı şeyi yaşamıştır. Defalarca kendime söz verdim gaza basmıyacağım diye ama ne zaman o seleye otursam mutlaka gazaz bastım. Yani ben basmam sakin giderim deme o yüksek süratlere bir kere çıktığında bağımlısı olursun bir daha da vazgeçemessin
-
ben yüksek hıza çıkmıycam demedim sadece bir süre motora alışana kadar zaten 600cc kullanıpda yüksek süratlere çıkmayan bir kişi gösterin bana motoru bırakıyım bende tabiki görücem ama yarın aldım yapıştırıyım 280 değil tabi 1,5 2 ayda anca alışırsın motora ondan sonra yavaş yavaş basarsın vede 600 cc motor aldığımda direk eğitimlere gidicem dedim bunu atlamışsınız inan trafikteki tehlikeleri bir çok insandan daha iyi okuyorum bunda sorunum yok araba olsun motor olsun farketmez 7 senedir de yüksek beygirli araçlar kullanıyorum 2010 yılında bmw m6 kullanıyodum yeterince hızlı heralde dimi
-
şu %70 %30 olayını bi türlü anlamıyorum. elimizle ayağımızda nasıl hissedicez onu?
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)