Hocam 70-30 olayının ne demek olduğunu yazdım ya daha az önce, okumadınız mı
Mevzuya bak
Konuyu acan arkadasim kardesim 16000 km yol yapmissin ama olmamis yani sana dolu dolu tecrube olarak donmemis bu kmler.on %70 arka %30 fren yapilir diye bisey yoktur yani anladiginiz gibi degildir min.durma mesafesi icin on ve arka kilitlenmeden max.derecede sikilir.internette bununla ilgili birsuru video var sizde biliyorsunuz.yuzde ifadesi durdurma gucudur.limon gibi sikma tabiri de amortisorlerin kapanmasina firsat vermek icin yapilir.once on sonra arka sikilmaz mumkunse ayni anda sikilir.frenleme ve gaz kontrolu motorun herseyidir dogrusunu ogrenip uzun sure tecrube etmek gerekir.
%70 %30 olayına gelince bende tam olarak bilmiyorum 2013 motofuarına gittiğimde honda da bir abiyle konuştum o sölemişti bende ona uyarak kullandım hiç de sorun yaşamadım özelikle 2 frenide kullanıyorum öne ne kadar bastıysam arkaya daha hafif basıyorum 2 sinide kullanıyorum çok biliyosun umut hondada adam 1000rr biniyomuş bunu o sölüyo sen daha 250cc kullanıyosun 70 30 diye bişey yokmuş 2 sinide kullanıcakmışsın işte ama önü daha çok arkayı hafif yoksa arka kayarmış şimdi 250cc kullanan birinimi dinleyim 1000rr birinimi sizce herşeye bi bok atılacak muhakkak insanlar rahat edemiyo yoksa takılınca takılıolar bıkmadan
---------- Mesajlar birleştirildi - 16:42 ---------- bir önceki mesaj zamanı 16:40 ----------
VİNTAGE adlı arkadaş gerekli cevabı yazdı artık abartmaya gerek yok sormuyorum başka bişey öğrendik işte sizde VİNTAGE nin yazdığını okuyunda bir şeyler öğrenin bok atana kadar
Başkan sen komple motora binme bence bu kafayla.
Araba kullan, 1 tane pedal var basıyosun duruyo.
Bir de azıcık Türkçe yazın şu yazdıklarınızı. Ne nokta var ne virgül ne de bi şey. İlkokul çocuğu yazısı gibi...
Oncelikle bu gibi herkese acik ortamlarda kufur etmemeyi ogren arkadasim bu bir.ikinci olarakta motor kullanma bilgi ve becerisi kullanilan motorun cc sine bagli degildir.son olarakta hata bende ki bilgi paylasmak gibi gaflette bulundum ozur dilerim.
Fren olayı her motorda aynı işlemiyor malesef.Arka freni ceset olan motorlar var piyasada dolu.Hatta komple doru düzgün durmayan motorlar mevcut.Her motorun kendi fren karakterini anlamak lazım.Misal lüks motorlarda kullanılan Brembo gibi meşhur fren markalarında çok düşünmüyorsunuz bu meseleleri cart diye bassanızda frene çok zor kitliyor veya yalpalatıyor.Lastik çok önemli faktör,motorun bakımı da keza.Siz belli riskleri sıfırladıktan sonra tecrübeniz sizi korur yoksa kötü lastik,kötü fren ve bakımsız bir motorla herkes patlar.
Bisiklete oldukça iyi binerdim küçükken... Kontrapedal frenleri vardı; pedallar geriye doğru çevrilmeye çalışıldığında fren yapardı. Ön fren de vardı; ama düşünüyorum da, doğrusu ön frenleri kullandığımı hemen hiç hatırlamıyorum...
Kontrapedali o kadar iyi kullanırdık ki, toprak zeminde hızlanıp gelip sağ ayağımızın tabanı ve topuğuyla pedala geriye doğru baya bir basıp, bacağımızla da dışa doğru çektirerek bisikleti 180 derece döndürmeyi başarırdık ... (hey gidi günler )
Şimdi motosiklette hem arka frene topuk ve tabanla değil ön kısmıyla basıyoruz... hem de ön fren ile birlikte kullanmak durumundayız ... üstelik %70 ön, % 30 arka ... İki tekerde %100 arka fren kullanmaya alışmış biri için oldukça büyük bir değişiklik ...
Ön frene de asılmayı unutmamak gerekiyor anladığım kadarıyla ... Alışmaktan başka çare yok ...
Yok, motosikleti 180 derece döndürmeyi denemeye çalışacak değilim ... veya... henüz değilim
Sanıyorum videodaki arkadaş benim yaptığım gibi ön freni ard arda sıkıp sıkıp bırakarak muvaffak olmuş. Bir tür ABS etkisi yaratıp motorun düzgün yavaşlamasına ve durmasına neden oluyor.
%70 %30 mevzusunu bilmiyorum ama bu arka fren denen meretten çok korkarım. Her an motorun götünü başını dağıtmaya hazır olarak bekler orada. Bu yüzden ön frene arka frenden daha kuvvetli ve mutlaka bir milisaniye önce basıyorum. % kaç olduğunu bilemeyeceğim.
-61- Önce ADAMLIK Sonra HAYAT -61-
Yanlış anlaşımla için bit daha tekrarlayalım, yüzde 70-30 denilen şey frenlerin motosikleti durdurma kapasitesidir. Ön arka freni aynı anda kullanır ve lastikler kilitlenmeyinceye kadar iki frenide sıkarsanız ön fren örnepin durdurma işleminde %70 rol oynarken arka % 30 rol oynar. Yani siz iki freni de ayrı ayrı %100 er şekilde kullanırsınız. Bu oran sürücü kilosu ve motosiklet modeline göre değişebileceği gibi değişmeyen şey ön ve arka frenin kilitlenme anına kadar(tekerlekler kaymadan/kilitlenmeden) kullanıldığıdır. Yani önü 3 birim sıktım, arkayı da 1 birim sıkayım diye bir oran yok.
Bosa konusma batuhan kardes sen 250 lik motor suruyorsun binlik surenden iyimi bileceksin.ne anlatiyon sen ne anlatiyom ben biz kimizki.bu arada frenleme esnasinda hic tek bir fren kullanmadim.ya da soyle anlatayim yuksek hizdan duracaksam on arka beraber,durmayacak sadece yavaslayacaksam arka freni kullanirim.iki fren birden kullanilmazsa fren mesafesi uzar kesin ve net.tabi biz dusuk cc motorcular adamdan sayilmiyoruz ama belki duymak isteyen olur.
Abs li motor al, nasıl en iyi şekilde durulacağını o zaten bilir. Hem abs olunca kötü asvalt kalitesininde gazabına uğramazsın.
Bu da almak istediğin motorun abs lisi
Hocam ben onu saldım zaten, onun dışında okuyanlar var, yanlış bir düşünceye sahip olmasınlar. Frenleme aslında sadece böyle yapılır demekle de bitmiyor, örneğin deli gibi fren yaptığımızda ön frene o kadar çok yükleniyoruz ki arka tekerleğin yerle teması azalıyor ve mecburen arka frendeki basıncı sabit tutuyor veya azaltıyoruz. Zeminde dalgalanma varsa biraz fazla ön fren asfaltı öptürür, virajda motosikleti dikmeden(imkan olmadığı anlarda) ön freni nasıl kullanabiliriz vs vs.
Motosiklet çok fazla eğitim, kapalı alanda çalışma ve tecrübe isteyen bir şey...
Bilginozi, bir de abs karıştırmayın şimdi absli motor kullanıp çok söven tanığım var, çok memnun olan da var. Orası kişisel tercih olarak kalsın şimdilik
Herkesin motoru farkli fren sistemi farkli disk buyuklukleri farkli balatasi farkli cart curt falan filan yani zaten tek bir dogru olmasi mumkun degil anlatmak istedigim kombine frenleme idi amma bosa gitti bu arada bu sadece duz yolda frenleme daha bunun viraji var miciri var islagi var nemlisi var.tabi biz bilemiyoz buyuk cc abilerimizden ogrenecez
neyse adama cevaop veriyoz sallamıyo. yine istediği cevabı almayı bekleyen birisi daha :D boşver :D istediği cevabı alana kadar tırmalasın dursun
[/COLOR] video daki sürücü sanki durabilmiş gibi yanlış yönlendirmeyelim lütfen fren işine girmeyeceğim o aldığınız riskle alakalı fizik kuralları sabit zaten
benzer şöyle bir video var https://www.youtube.com/watch?v=SMWrMIIRu2w
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)