Motosikletine Bu Lpg Sisteminden Taktıran Varmı
Reklamlar
-
Lpg tankı benzin deposundan daha güvenli, araştırmadan patlar eder şeklinde düşünmeyin. Motora lpg taktırmaya bana göre tek engel depoyu koyabileceğimiz yer olmaması. Topcase kaza anında sakat olabilir çünkü ne kadar sağlam bağlanırsa bağlansın yerinden kurtulup sürücüyü ezebilir.
Reklamlar
-
Sinan Er adlı üyeden alıntı
Bu tür çalışmalarla ilgili birçok paylaşım var. Kullanıcıların memnun olmayan yok gibi.
Bilip bilmeden felaket tellalığı yapanlara aldırış etmemelisin. BMW nin orjinal kitleri var.
Önemli olan teknik konulara dikkat ederek ve emniyetli bir şekilde bilen birinin montajlamasıdır.
Ha ülkemizde buna uygun yasal düzenleme var mı diye sorarsan hayır yok. bunun nedeni de federasyonun bu konuda çalışıp teknik bir analizi devlete sunmamasıdır.
Yanlış hatırlamıyorsam bir forumda lpg takıp, ruhsata işleten birini okumuştum.
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
-
her ne olursa olsun bu ihtimal korkutuyor.
http://www.haber7.com/trafik-kazalari/haber/1274764-samsunda-korkunc-kaza-6-olu-4-yarali
-
mustang256 adlı üyeden alıntı
O kırmızı arabadaki merhum benim uzaktan akrabam, hiç konuşmadık görüşmedik ama akrabayız. Toprağı bol olsun.
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
-
keremer adlı üyeden alıntı
hava soğutmalı motosiklete LPG olmaz dostum...motorun içindeki sıcak su ile ısıtılması gerekiyor LPG nin motora gönderilmeden önce..
-
tam trol konusu imis.
1-yasal olarak mumkun mu? TUV, muayene, ruhsata isletme vb...
2-teknik/guvenlik olarak mumkun mu? yapilabilir mi? LPG tankini nereye koyucan? carpisma, devrilmede ne olacak?
3-maliyet olarak mumkun mu? benzin son 3 ayda 5TLden 4TLye dustu. LPG taktirma kaca mal olacak? kac yilda kendini amorti edecek?
hadi bakalim....
-
arkadaşım ürün sayfasını okursan eğer bahsi geçen ürünün "motosikletler için özel olarak üretilmiş kuru sistem regülatördür" bilgisini görebilirsin yani hava soğutmalı motosikletlerde de kullanılabilir.
TV DE DİZİ SEYRETMEYE ALIŞTIRILMIŞ , BİLİNÇ ALTI HER AKŞAM DÜZENLİ YIKANAN EY TÜRK MİLLETİ !...... GAZOZUNA İLAÇ ATILMIŞ HASTA GİBİSİN .
-
kamsea adlı üyeden alıntı
arkadaşım ürün sayfasını okursan eğer bahsi geçen ürünün "motosikletler için özel olarak üretilmiş kuru sistem regülatördür" bilgisini görebilirsin yani hava soğutmalı motosikletlerde de kullanılabilir.
kuru sistem de ısıtma nasıl olur merak ettiğim için şimdi okudum ürün sayfasını, maalesef ayrıntılı açıklama bulamadım..
LPG nin ısıtılmadan direk motora gönderilmesi birçok sorunun sebebidir..
LPG nin egzost gazıyla ısıtılması denenmişdi,ateşleme sisteminde meydana gelen arızalar egzost sıcaklığını çok artıracağından
tehlikeli durumlar yaşanması kaçınılmaz olacağı düşünülerek vazgeçildi..
motorlar hararet 40 dereceye gelene kadar benzinle sonra LPG ile sağlıklı çalışabiliyor..
normal şartlarda bir motor 5 ila 10 km içinde 40 derece civarına gelir buda şehir içi kısa mesafelerde LPG yi gereksiz kılar..
-
motor ve lpg ne bıleyım ıkısı yanyana duramıyor bende bu arada ben ilk defa duydum ama baya taktıran varmış burdan okudugum kadarıyla... benzinini karşılayamıyorsan o zaman daha ufakk cc ye bin derim ben hem araba hem motor için. birde güvenlik bakımından pek doğru gelmedi bana açıkcası. performans kaybı zaten olucak. ee tabi motorun anasını belliceğinide tahmin ediyorum 3 kuruş kar edicem diye 5 kuruşluk masraf çıkartıcagını dusunuyorum...
-
-
-
LPG candır, ekonomidir, araçta doğru kullanıldığında güvenlidir, bunları önceki konularda anlattık buradada anlatalım. Baştan ,lpg hakkında bilgisi olmayanların konu hakkında yorum yapmalarına anlam veremiyorum. İnternet yangınlaştı herkez google gibi oldu, ne sorursan cevap veriyor. Neyse, bunun önüne geçilmez ve burada tartışmayada gerek yok.
Gelelim linkteki lpg kitine. Üzerinde birçok emniyet valfleri var, doğru montajlanırsa gayette iyi bir şekilde kullanılır ve verimlide olur. Ben 3 yıldır araçlardaki sistemin aynısını kullanıyorum. Regülatörümüde egzos gazının bir kısmını kullanarak ısıtıyorum. Kış ayının bu soğuklarında dahi verimli bir şekilde kullanılıyor. Buda hava soğutmalı motorlardada kullanıldığının ispatı. Lpg tankının ve ekipmanların motosiklet üzerinde doğru yerlere montajlanması ve doğru malzemeler kullanılması işin en önemli tarafı. Tankın topcase içinde olması sıkıntı değil, yeterki topcase si şaseye sağlam montajlayın. Olduda kaza yapıldı, o tank yinede patlamaz. Üzerinde emniyet valfi basınç valfi bir dünya ekipman var. Bununla ilgili üreticilerin test videolarıda mevcut.
Bizim milletimiz zengin, akaryakıt fiyatları nekadar zam görürse görsün ağzını açmaz. Anca klavyeden sallar dururlar. En pahalı akaryakıtı kullanıp ekonominin her türlüsüne karşı çıkabilen milletimiz var. Bmw istenildiğinde motosikletlerine fabrikasyon bu işi yapapıyor, neden hiç sorguladınızmı. Güvenli olmasa sizce bu iş için uğraşırmıydı. Önce bizim at gözlüklerini çıkartıp geniş açıdan bakmayı öğrenmemiz lazım.
Konu ile ilgili gerçekten bilgi sahibi olmak isteyen varsa özelden bana ulaşabilir, yardımcı olurum.
-
LPG'nin deposu sandığınız kadar kolay kırılan, patlayan bir şey değildir. Ayrıca yakıtın yanıcılığının da benzinden bir farkı yoktur, ikisi de tek kıvılcımla patlar. Ama bana göre motora taktırmaya değmez. Hele ki enjeksiyonlu son sistem motor kullananlar için bana göre tamamen gereksiz çünkü mevzu sadece yakıt değil, performanstan da ödün vereceksiniz.
-
Ekonomi nickli arkadaş foruma pek girmiyor bu aralar herhalde :D
-
Sadece KURU REGULATÖR var meydanda; tank yok...!
Diğer parçalar zaten piyasada mevcut olan parçalar.
'KURU' denmesinin sebebi; arabalardaki regulatör soğutma (radyatördeki) su ile ISITILIYOR. Motosikletlerde ise 'SU' olmadığından böyle bişi yapmışlar.
Küçük cc ler için değmez. Zaten piyasaya çıkacağı söylenen 7-10 lt GAZ ile menzil ne kadar olur.
Değişim yaptığımızda tüketim litre bazında %30 artsa bile fiyat bazında %50 azalıyor. Mevcut trafiğe kayıtlı araçların %41 i bu yüzden LPG taktırmış.
Ancak LPG ile çalışan benzinli motorda güç kaybı oluyor.
Yani hem masraf edeceksiniz, hem menzil kısalacak, hem de küheylan eşek olacak.
Değer mi değmez mi siz karar verin.
-
ilkerabi adlı üyeden alıntı
Sadece KURU REGULATÖR var meydanda; tank yok...!
Diğer parçalar zaten piyasada mevcut olan parçalar.
'KURU' denmesinin sebebi; arabalardaki regulatör soğutma (radyatördeki) su ile ISITILIYOR. Motosikletlerde ise 'SU' olmadığından böyle bişi yapmışlar.
Küçük cc ler için değmez. Zaten piyasaya çıkacağı söylenen 7-10 lt GAZ ile menzil ne kadar olur.
Değişim yaptığımızda tüketim litre bazında %30 artsa bile fiyat bazında %50 azalıyor. Mevcut trafiğe kayıtlı araçların %41 i bu yüzden LPG taktırmış.
Ancak LPG ile çalışan benzinli motorda güç kaybı oluyor.
Yani hem masraf edeceksiniz, hem menzil kısalacak, hem de küheylan eşek olacak.
Değer mi değmez mi siz karar verin.
8 lt gaz ile 290 km 200cc için. Yani 21 tl. Bu tüketim max seviyede ve performanstan ödün vermeden. Min seviyede aynı lt gaz ile 320 km %20 performans kaybı ile. Sanırım yeterli olmuştur hesaplamakta.
---------- Mesajlar birleştirildi - 12:36 ---------- bir önceki mesaj zamanı 12:23 ----------
Benzinli kullanımda en düşük limitlerde bile olsa 200 cc 320 km yi 35 - 40 tl gibi rakamlarla gidiyor ki şu anki fiyatlarla. max seviyesindeki kullanımı yazmaya gerek bile yok aradaki farkı anlamak için. 200-250 cc altına takılırmı derseniz takılır.Bunun ekonomisini cbf 150 kullanan ve kuryelik yapan arkadaşlara danışın. Neden benzine para veriyorsunuzki diye söylüyeceklerdir.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)
Bu Konudaki Etiketler