Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 12

Arai kasklar sharp ta neden bu kadar düşük

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    çünkü özellikleri düşük.. asus pc de 8gb ram i7 işlemci var fiyatı 1500 tl

    mesela sony de i5 işlemci 4gb ram 2000 tl öyle düşün..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    erreguay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    valla kusura bakma kaskın görevi darbeden korumaktır. dağılmak değil. kask düşüp parçalanıyosa bu onun kötü olduğunu gösterir düşüp dağılmıyor ama micro çatlaklar oluşuyosa görevini yapmış ama artık kullanılamaz demektir. sallamadan önce araştırmak lazım. yok düşünce patlar ama kazada kafayı korur. dağılmış şey nasıl korusun sen neden insanların hayatıyla oynuyosun

    kaliteli kask alın
    yüksekten düşen kaskı çatlayıp patlamadıysa bile deyiştirin
    düşüp karpuz gibi yarılıp içindeki köpük dışarı çıktıysa o markayı bi daha almayın daha kalitelisini alın.
    atıp tutanlara kanmayın kask koruma sizin asfaltla aranızdaki tek korumadır.

  3. #23
    Dusty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda TransAlp XL650V
    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ben bu forumda çok sallayan adam gördüm adam bu kadar desteksiz sallayanının görmedim pes!

    Milleti yanlış bilgilendirmek size ne kazandıracak? Yani bilmiyorsanız forumda arama yapın bunlar daha önce konuşuldu bir kaskın seleden düşüp kırılması onun kötü olduğunu GÖSTERMEZ! Kasklar her yere düştüğünde tek parça halinde kalsın diye üretilmemiştir ilk yere düşüşte kullanıcıyı korusun diye yapılmıştır bu yüzden kask 1 kere seleden dahi düşse markası ister shoei ister ls2 olsun o kask güvenilirliğini kaybetmiştir (oluşacak mikro çatlaklardan dolayı).

    Forumda çok kişi var kaskın seleden düştü karpuz gibi yarıldı diye yazan burda forumun bilgilileri yada en azından iki gram ingilizce bilip bu işi google' da araştıranlar gelip burada defalarca anlattılar doğrusu da budur zaten diye.


    Kaskın dışı bizi korur termoplastik, polikarbon, fiber ve karbonfiber denilen kaplamalar kask kabuğuyla alakaladır, iç taraftaki bildiğimiz strafor' dur, dıştan gelen ilk darbenin direk kafatasına iletilmesini engeller, bu konuda yeni teknolojiler var artık strafor kullanmayan farklı bileşenler kullanan kasklar var ama dediğim gibi dış kabuk bizim dikkate alacağımız olay.
    Bune bey, o kadar yanlışsınız ki.

    Dış kabuk çok önemlidir. Hem darbe emiciliği, hem iletimi hem de bütünlük için. Ancak sizin de çok basit bir deneyle gözlemleyebileceğiniz üzere, sert cisimler, üzerlerine gelen darbeyi aynen iletirler. Ancak kafatasımızın ve nihayetinde beynimizin korunabilmesi için darbenin emilmesi gerekmektedir. Bunu da yapan kasın içindeki strafor malzemedir. Strafor malzemede mikro hava baloncukları olur ve üzerlerine basınç geldikçe patlarlar. Her bir patlama, gelen enerjinin küçük bir kısmının önce o baloncuğun direnciyle karşılaşması daha sonra da baloncuğun patlamasıyla sönümlenmesi anlamına gelir. Binlerce, yüzbinlerce baloncuk ise birleşerek büyük bir darbeyi sönümlerler.

    Dış kabuk ise şu açılardan önemlidir.
    1: Sivri bir cismin penetrasyonunu önlemek.
    2: Sürtünme durumlarında anında parçalanacak olan strafor tabakanın açığa çıkmasını önlemek, sürtünme kuvvetine ve ısısına dayanmak. (Hatta asfaltta sürtünme katsayıları, boya ve sticker özelliklerine kadar ayarlanır ve bu yüzden üreticiler kaskın üzerine sonradan sticker eklenmesini önermez.)
    3: İlk gelen darbeyi, direk darbe doğrultusunda değil de daha geniş bir alana yayabilmek.(Kaldırım kenarına çarpınca kırılan bir kask, darbeyi kırılan noktadan dik bir şekilde çok küçük bir alana iletir. Ancak kırılmayan, fiber lifleri olan bir kask, darbe anında darbenin merkezinden başlayarak sertleşir, kırılmaz, tek parça kalır ve darbeyi daha büyük bir strafor alanına iletir. Bu da daha fazla baloncuk patlaması, darbe enerjisinin daha büyük bir kısmının sönümlenmesi ve kafatasına daha azının iletilmesi anlamına gelir.)

    20 tllik kaskta da(varsa) 2000tllik kaskta da kullanılan strafor malzeme hemen hemen aynıdır ve hafiflik-maliyet ve darbe emiciliği açısından dünya üzerinde daha etkili bir madde yoktur. Ucuz ve kolay bulunabilir olması bu maddeyi ucuz kasklar için de kullanılabilir kılmıştır. Ancak ucuz kasklarda bu tabaka, en kolay üretim şekliyle, yani tamamen küre olarak bulunur. Kaliteli kasklarda ise bu tabaka hem daha kalın hem de insan kafatası anatomisi düşünülerek dizayn edilir. Çünkü bir kaza anında kafamızın da bir hızı vardır ve kaskın dışarıdan çarptığı yüzeyle aynı hızda kafatasımız da içerden kaska çarpar. Yani bir kaza anından strafor tabaka hem içten hem de dışarıdan aynı noktadan benzer enerjileri sönümlendirmek zorundadır. İçerdeki strafor yüzeyi kafatası şeklimize ne kadar uygunsa o kadar fazla noktada temas edip darbe yüzeyini arttırır ve enerjiyi emer. Düz yuvarlak olan bir iç strafor yüzey ise kafatasımızın o bölgedeki yalnızca en sivri/çıkıntılı bölgesinden enerjiyi alır ve o noktaya daha fazla darbe iletilmesine sebep olur.

    Çok pahalı kaskların dış tabakalarıyla ilgili bir diğer unsursa konfordur. Az rzgar direnci, aerodinamik yapı, ses iletimi vs.

    Ancak koruma konusunda üstte yazdıklarım yoruma, ikinci bir fikre açık bilgiler değildir. Firmadan firmaya yalnızca küçük teknik detaylar değişmektedir.

    Sevgiyle.
    xbuky, ellaksakir ve Akhunturk bunu beğendiler.

  4. #24
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı Dusty adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bune bey, o kadar yanlışsınız ki.

    Dış kabuk çok önemlidir. Hem darbe emiciliği, hem iletimi hem de bütünlük için. Ancak sizin de çok basit bir deneyle gözlemleyebileceğiniz üzere, sert cisimler, üzerlerine gelen darbeyi aynen iletirler. Ancak kafatasımızın ve nihayetinde beynimizin korunabilmesi için darbenin emilmesi gerekmektedir. Bunu da yapan kasın içindeki strafor malzemedir. Strafor malzemede mikro hava baloncukları olur ve üzerlerine basınç geldikçe patlarlar. Her bir patlama, gelen enerjinin küçük bir kısmının önce o baloncuğun direnciyle karşılaşması daha sonra da baloncuğun patlamasıyla sönümlenmesi anlamına gelir. Binlerce, yüzbinlerce baloncuk ise birleşerek büyük bir darbeyi sönümlerler.

    Dış kabuk ise şu açılardan önemlidir.
    1: Sivri bir cismin penetrasyonunu önlemek.
    2: Sürtünme durumlarında anında parçalanacak olan strafor tabakanın açığa çıkmasını önlemek, sürtünme kuvvetine ve ısısına dayanmak. (Hatta asfaltta sürtünme katsayıları, boya ve sticker özelliklerine kadar ayarlanır ve bu yüzden üreticiler kaskın üzerine sonradan sticker eklenmesini önermez.)
    3: İlk gelen darbeyi, direk darbe doğrultusunda değil de daha geniş bir alana yayabilmek.(Kaldırım kenarına çarpınca kırılan bir kask, darbeyi kırılan noktadan dik bir şekilde çok küçük bir alana iletir. Ancak kırılmayan, fiber lifleri olan bir kask, darbe anında darbenin merkezinden başlayarak sertleşir, kırılmaz, tek parça kalır ve darbeyi daha büyük bir strafor alanına iletir. Bu da daha fazla baloncuk patlaması, darbe enerjisinin daha büyük bir kısmının sönümlenmesi ve kafatasına daha azının iletilmesi anlamına gelir.)

    20 tllik kaskta da(varsa) 2000tllik kaskta da kullanılan strafor malzeme hemen hemen aynıdır ve hafiflik-maliyet ve darbe emiciliği açısından dünya üzerinde daha etkili bir madde yoktur. Ucuz ve kolay bulunabilir olması bu maddeyi ucuz kasklar için de kullanılabilir kılmıştır. Ancak ucuz kasklarda bu tabaka, en kolay üretim şekliyle, yani tamamen küre olarak bulunur. Kaliteli kasklarda ise bu tabaka hem daha kalın hem de insan kafatası anatomisi düşünülerek dizayn edilir. Çünkü bir kaza anında kafamızın da bir hızı vardır ve kaskın dışarıdan çarptığı yüzeyle aynı hızda kafatasımız da içerden kaska çarpar. Yani bir kaza anından strafor tabaka hem içten hem de dışarıdan aynı noktadan benzer enerjileri sönümlendirmek zorundadır. İçerdeki strafor yüzeyi kafatası şeklimize ne kadar uygunsa o kadar fazla noktada temas edip darbe yüzeyini arttırır ve enerjiyi emer. Düz yuvarlak olan bir iç strafor yüzey ise kafatasımızın o bölgedeki yalnızca en sivri/çıkıntılı bölgesinden enerjiyi alır ve o noktaya daha fazla darbe iletilmesine sebep olur.

    Çok pahalı kaskların dış tabakalarıyla ilgili bir diğer unsursa konfordur. Az rzgar direnci, aerodinamik yapı, ses iletimi vs.

    Ancak koruma konusunda üstte yazdıklarım yoruma, ikinci bir fikre açık bilgiler değildir. Firmadan firmaya yalnızca küçük teknik detaylar değişmektedir.

    Sevgiyle.
    Sizin yazdıklarınızla benim yazdıklarım arasında nasıl bir fark buldunuzda yanlış olduğumu çıkardınız anlamadım doğrusu. Bir daha okuyun ikimizde aynı şeyleri yazdık ama yazdıklarımı anlamadınız sanırım. Tek farklı söylediğiniz yer fiber kask olayı, fiber örgülü kasklar kaza anında daha fazla dağılır bunun sebebi de yine sizin yazdığınız gibi darbeyi yayarak tek yerden ani tepki gelmesini önlemek. Polikarbon bi kask kaza anında tek bir çatlakla çıkıyorsa karbonfiber bi kask paramparça çıkabilir o kazadan ama kafanızın asfalta ikinci yada üçüncü kez sekerek darbe yemesini de engeller.

  5. #25
    Dusty - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Aralık 2014
    Motosikleti
    Honda TransAlp XL650V
    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sizin yazdıklarınızla benim yazdıklarım arasında nasıl bir fark buldunuzda yanlış olduğumu çıkardınız anlamadım doğrusu. Bir daha okuyun ikimizde aynı şeyleri yazdık ama yazdıklarımı anlamadınız sanırım. Tek farklı söylediğiniz yer fiber kask olayı, fiber örgülü kasklar kaza anında daha fazla dağılır bunun sebebi de yine sizin yazdığınız gibi darbeyi yayarak tek yerden ani tepki gelmesini önlemek. Polikarbon bi kask kaza anında tek bir çatlakla çıkıyorsa karbonfiber bi kask paramparça çıkabilir o kazadan ama kafanızın asfalta ikinci yada üçüncü kez sekerek darbe yemesini de engeller.
    Haklısınız, ryangt bey'in yazdıklarıyla birleştirip düşünmüşüm sizin yazdıklarınızı. "20 tl" alıntısını da o yüzden yazdım. Uykusuzluğuma verin

  6. #26
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    benimde kastettiğim bu zaten, yalnızca görevi strafora yüklemenin yanlışlığına değindim, zaten sizde 3. maddenizde bahsettiğiniz ''Ancak kırılmayan, fiber lifleri olan bir kask, darbe anında darbenin merkezinden başlayarak sertleşir, kırılmaz, tek parça kalır ve darbeyi daha büyük bir strafor alanına iletir.'' cümlesinden aynı sonuçlara varıyoruz.

  7. #27
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benimde kastettiğim bu zaten, yalnızca görevi strafora yüklemenin yanlışlığına değindim, zaten sizde 3. maddenizde bahsettiğiniz ''Ancak kırılmayan, fiber lifleri olan bir kask, darbe anında darbenin merkezinden başlayarak sertleşir, kırılmaz, tek parça kalır ve darbeyi daha büyük bir strafor alanına iletir.'' cümlesinden aynı sonuçlara varıyoruz.
    İşte o yanlış bi düşünce diyorum bende en çok kırılan kasklar fiber kasklardır bu forumda fiber kaskını seleden düşürüp kıran çatlatan o kadar çok insan var ki ama işin en güzel yanı bu zaten mantığın doğru çalıştığını gösteriyor, kask çatlayacak ki ilk darbeyi yediği an tüm şoku emsin dış kabul dağılsın ama beyin darbe yemesin yoksa futbol topu gibi kask zeminde zıplar durur ve beyin her yere çarpışta bi daha şok yer fiber kasklarda tam bu amaçla üretilmişlerdir.


    Hatta şöyle bir notta düşeyim daha önce forumda böyle bir konu konuştuğumuzda neden metal kask yapılmıyor o zaman hiç kırılmaz denmişti ama dış cephesi kırılmayan kask dışardan yediği tüm darbeyi olduğu gibi içeri gönderir ve bu yüzden kafatası zarar görmese bile beyin direk darbeyi yer ve kuvvetle muhtemel kafa yere değer değmez beyin kanaması oluşur bu sebepledir ki kasklar bilinçli olarak darbe yesmesi amacıyla dizayn ediliyor.

  8. #28
    ryangt - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Kasım 2006
    dediğinize örnek olarak eski amerikan arabalarının çarpışma testleri ile güncel arabaların çarpışma testlerini gösterebiliriz aslında.

    eski 2,5 tonluk araçlar 70 km/h gibi süratle kaza yaptığında sürücünün boynunu kırmaya kadar gidiyordu kaza anındaki titreşim, güncel otomobiller ise akordiyon gibi katlanıyor ancak darbe karpota tarafından emiliyor ve airbag kapalı dahi olsa sürücüye darbenin çok daha azı yansıtlıyor


    birde fiberi kırmak o kadar da kolay değil aslında malum bu videoyu izlemişsinizdir, zannetmiyorumki yavaşça vurulmuş olsun, fiber olan Marushin kask sekmesine rağmen kırılmıyor


    http://www.youtube.com/watch?v=9LfEFhBelTY

    videoyu 1:53. saniyede durdurun ve oynatma hızını 0.25'e indirip tekrar izleyin, göreceksinizki kask darbe aldığında esneyerek bükülüyor, darbeyi içerdeki katmana dağıtıyor ve eski şeklini tekrar geri alıyor, işte fiber kaskın tam olarak görevi budur, çok daha şiddetli bir darbe olduğunda ise yine darbeyi emerek bükülecek ancak bu sefer kırılabilecekti, kırıldığı ana kadar yine görevini yerine getirmiş olacaktı ancak ilk darbeden sonra dahi içersindeki koruyucu katmanın ömrünü bitirmiş olma riskine karşı yere düşen bir kaskın tekrar kullanılması tavsiye edilmez. Dış kabuk kırılmamış olsa dahi iç katmanı gözle yada x-ray ile görmek mümkün değildir maalesef

  9. #29
    erreguay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    Alıntı Bune adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Hocam ben bu forumda çok sallayan adam gördüm adam bu kadar desteksiz sallayanının görmedim pes!

    Milleti yanlış bilgilendirmek size ne kazandıracak? Yani bilmiyorsanız forumda arama yapın bunlar daha önce konuşuldu bir kaskın seleden düşüp kırılması onun kötü olduğunu GÖSTERMEZ! Kasklar her yere düştüğünde tek parça halinde kalsın diye üretilmemiştir ilk yere düşüşte kullanıcıyı korusun diye yapılmıştır bu yüzden kask 1 kere seleden dahi düşse markası ister shoei ister ls2 olsun o kask güvenilirliğini kaybetmiştir (oluşacak mikro çatlaklardan dolayı).

    Forumda çok kişi var kaskın seleden düştü karpuz gibi yarıldı diye yazan burda forumun bilgilileri yada en azından iki gram ingilizce bilip bu işi google' da araştıranlar gelip burada defalarca anlattılar doğrusu da budur zaten diye.


    Kaskın dışı bizi korur termoplastik, polikarbon, fiber ve karbonfiber denilen kaplamalar kask kabuğuyla alakaladır, iç taraftaki bildiğimiz strafor' dur, dıştan gelen ilk darbenin direk kafatasına iletilmesini engeller, bu konuda yeni teknolojiler var artık strafor kullanmayan farklı bileşenler kullanan kasklar var ama dediğim gibi dış kabuk bizim dikkate alacağımız olay.


    benim salladığımı nerden düşündünüz bilemedim ama asıl sallayan sizsiniz bu durumda.

    kask kaza anında ve kaza sonrasında bütünlüğünü koruması yönünde imal edilmiştir.
    bir sağlam kask örneği


    bu örnek sağlam kalmış bir kasktır.

    http://http://www.motoetkinlik.com/kaza-sonrasi-kask-nasil-cikartilir/

    buda yarılmış kask örneği


    asıl siz neden insanları yanlış bilgilendiriyosunuz. insanların yaşama tutan kaskın ne kadar önemli olduğunu ve kaskların kullanımı ile ilgili bir bilginin nasıl oluyoda insanları yanlış bilgilenditmek oluyo onu anlamadım. bi videoları izleyin bakın bakalım kasklarda herangi bi patlama dağılma yarılma kırılma görebilicekmisiniz. hatta buyrun şu linke bi bakın



    bu kask korumaz. çenesi dağılmış yolda giderken Allah korusun bi kaza yaparsanız kaskın çene bölümü koptuğu zaman o kaskın hiç bir önemi kalmaz. ama siz herşeyi bilirsiniz ya kask parçalanır eder ya

    aman böyle hayatı bilgisayar başında formlarda ahkam kesenlere de itibar göstermeyin.

    kaska verilen paraya acımayın. kask motordan düşünce bile çatlar patlar diyenlere hiç inanmayın.

    saygılar.

  10. #30
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Alıntı erreguay adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    benim salladığımı nerden düşündünüz bilemedim ama asıl sallayan sizsiniz bu durumda.

    kask kaza anında ve kaza sonrasında bütünlüğünü koruması yönünde imal edilmiştir.
    bir sağlam kask örneği

    http://www.motoetkinlik.com/wp-conte...B1-660x330.jpg
    bu örnek sağlam kalmış bir kasktır.

    http://http://www.motoetkinlik.com/k...il-cikartilir/

    buda yarılmış kask örneği
    http://habermilas.com/wp-content/upl...2/DSC_6544.jpg

    asıl siz neden insanları yanlış bilgilendiriyosunuz. insanların yaşama tutan kaskın ne kadar önemli olduğunu ve kaskların kullanımı ile ilgili bir bilginin nasıl oluyoda insanları yanlış bilgilenditmek oluyo onu anlamadım. bi videoları izleyin bakın bakalım kasklarda herangi bi patlama dağılma yarılma kırılma görebilicekmisiniz. hatta buyrun şu linke bi bakın

    http://www.youtube.com/watch?v=YLDssZaDg_o

    bu kask korumaz. çenesi dağılmış yolda giderken Allah korusun bi kaza yaparsanız kaskın çene bölümü koptuğu zaman o kaskın hiç bir önemi kalmaz. ama siz herşeyi bilirsiniz ya kask parçalanır eder ya

    aman böyle hayatı bilgisayar başında formlarda ahkam kesenlere de itibar göstermeyin.

    kaska verilen paraya acımayın. kask motordan düşünce bile çatlar patlar diyenlere hiç inanmayın.

    saygılar.


    Tek bir resimle ben yaptım oldu demek neyi ispatlar? Burda sayfalarca konusu açıldı ben anamdan kask eksperti doğmadım aylardır forumu okuyurm millet ne diyor yabancı sitelerde yazılan yazılarda millet neyi araştırmış görüyor okuyoruz.

    Altaki resimde bir arai kaska ait altta da konusu var bak bakalım senin videosunu koyduğun komedi amacıyla yapılmış video ile alakası var mı?





    http://www.reddit.com/r/motorcycles/...ebars_so_is_a/


    Türkçe yazıyoruz yukardaki arkadaşlar da bende anlamıyorsun inatla birilerini yanlış yönlendiriyorsun madem Türkçe den anladığın yok aç bari yukardaki yorumları da oku oradaki bi arkadaş aynen bizim anlattığımızı yazmış.

    my very generalized understanding of helmets:

    the shell- in the case of an impact spreads to force applied to a much greater area between the ground/object and the styro material in the helmet. If you chip or crack the shell (not just the paint), you will effect the fashion in which the forces are spread out over styro...

    the styro is usually painted black on the inside, so that if you do catch a small whack with your head in it, any force/compression exerted on the styro is visually recorded by cracks in the thin layer of black paint (white styro behind black paint, very easy to see).

    just my quick 0.02



    Bütün dünya kaskın darbeyi emip haarı kask geneline yayarak kafatasının hasar görmesini engellemek olduğundan bahsederken siz inatla aman dış kabuk tek parça kalsın diyorsunuz alın o zaman motorunuzda bunu kullanın kaza anında dağılmaz ama belki sizin aklınızı başınıza getirebilir.


  11. #31
    sandıkçı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Aralık 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    SYM Joymax
    Arkadaşlar ls2 ve arai veya nolan aynı derecede korumaya sahip olabilir bu tamamdır.bide şu gerçek var rahatlık yalıtım ses rüzgar güneş gözlüğü kalitesi iç süngerin eskime yıpranma payı aynı değil.ls2 de kullandım nolanda başka markalarda.tamam her kask eskiyor ama ls2 1 senede resmen çöküyo.hele kurye olarak kullanıyorsan 6-8 ay sonra yalan oluyo içi.kalite her zaman farklıdır.araide rakipsiz değil çok tercih edilen bir marka olduğu için pahalı.
    Not :ls2 nin full face kaskıyla ciddi bir kaza geçîren birisi olarak yazıyorum.önce kaldırımın sivri kenarına vurdum.1-2 cm içeri göçtü sağ tepe tarafı daha sonra sürüklenirken vizörü koptu.15 gün boyunlukla dolaştım.kafamda sarsıntı vardı 1-2 gün ama yarık yoktu ls2 nin distribitörü akrabam değil yaşadığım bir olay .kask görevini yerine getirdi.ama keyfi nedenlerden tercih etmiyorum nolan daha rahat gözlüğü daha şekil..

  12. #32
    erreguay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    isterseniz benim yazdıklarımı tekrar okuyun.
    inatla TEK PARÇA kalsın diyorum evet sizin

    resminiz bir TEK PARÇA KALMIŞ kasktır.
    neden hala miğfer fotografı koyduğunuz da bir muamma.

  13. #33
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Sizinle bizim tek parça görüşümüz tamamen ayrı o zaman siz yukardaki gibi bi kaskınız olursa kullanın tek parça nasılsa.

  14. #34
    erreguay - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    01 Ekim 2007
    bence verdiğiniz aria kask görevini ve kullanım amacını yerine getirmiştir.
    unutmayınız kasklar TEK KULLANIMLIKTIR.

  15. #35
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Kaskın kafanızı nasıl koruduğunu uzun uzun anlattığımız bir topic mevcut.
    Arama özelliğini kullanarak bulup okuyabilirsiniz.
    Tabi bunun için okuma özelliğine sahip olmanız gerekiyor.

    O kadar detaylı anlattığımız ve sonrasında ki tartışmalarla iyice pişirdiğimiz halde aynı tartışmaya her yıl bir kaç defa maruz kalıyoruz.

    Dokuz yıldır bu forumdayım, aynı konuları tekrar tekrar görmekten artık gına geldi.
    Yazmayınca bu sefer
    -Eskiler bizi sallamıyor,

    -Konu açıp yardım istiyoruz kimse cevap yazmıyor.

    -Soru soruyoruz dalga geçiyorlar.

    Gibi bir sürü yeni topic açılıyor yine fırçayı biz yiyoruz.

    Kask ile ilgili merak ettiğiniz her şey gayet detaylı bir şekilde forumumuzda mevcut arkadaşlar.
    Üstelik ilgili en az 3-4 konu başlığı var.

    Sadece sharp snell gibi testlerle kask firmalarının polemiğini belki konu başlığı olarak bulamayabilirsiniz.
    Konu içlerinde var sadece başlık olarak açılmamış olabilir.

    O konuya da burda kısaca değinelim.
    Bir sürü teknik detay var ama genel anlamda polemik testlerin yapılış şeklinden kaynaklanıyor.
    Kaska uygulanacak kuvvet miktarı mesela.
    Yine aynı noktaya birden fazla kuvvet uygulanması gibi durumlar itiraz konusu oluyor.
    Arai miydi Shoei mi tam hatırlamıyorum bu firmaların itirazlarından bir tanesinde
    " Bir insan kaza anında kafasını aynı yere, aynı noktadan ve aynı şiddette iki defa vuramaz"
    deniliyordu ve gayet makul bir itirazdı.
    Test firması sallamadı o başka

    Burada tartışma konusu olduğu ve aranızdaki polemiği sonlandırmak için bir kez daha yazayım.
    Kaskın dış kabuğu ve içindeki köpük hayati öneme sahip iki koruma katmanıdır.
    Dış kabuk kafatasınızı korur.
    Gelen darbeyi emerek şiddeti size zarar vermeyecek seviyeye indirir.
    Kullanılan malzemeye göre bu şiddet sönümleme işini
    eğilip bükülerek ya da parçalanarak yapar.
    Tabi burda gelen darbenin şiddeti önemlidir.
    İçerideki köpük ise beyninizi korur.
    Çünkü siz kafanızı bir yere çarptığınızda beyniniz kafatası içerisinde çalkalanmaya başlar.
    Bu çalkalanma bir an önce durmazsa beyin hasar görür.
    Yani dış kabuk darbeyi ne kadar emerse emsin kafatasınızda bir çizik dahi olmasa beynin çalkalanması neticesinde ölüme kadar varan kalıcı hasarlara maruz kalırsınız.
    Köpük bu nedenle önemlidir.
    Peki neden kauçuk ya da sünger değilde köpük?
    Merak eden var mı ?
    xawa, tinerci ve ellaksakir bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  16. #36
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Trakya
    Motosikleti
    Yamaha MT-07
    Evet neden köpük?

  17. #37
    beko12345 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    17 Haziran 2012
    Şehir
    Bursa / Nilüfer
    Motosikleti
    Suzuki Dl 650 V-Strom K8 , Kuba blackcat
    Arai nin Sharp testine bakarak başarısız bir kask olduğunu düşünen birsürü insanın olmasına karşı bende şu iddiada bulunuyorum.


    100 motosiklet sürücüsüne sorsak;
    Ciddi bir kazada kafanızda 3 yıldız Arainin mi 4 Yıldız Ls2 nin mi olmasını istersiniz ?
    Bence 98 i Arai der. Net.
    Yani ne sharp kalır ne başka test.

    Sharp testlerini halka açık yapmadıkça ben çok inanmayacağım.
    Ki farklı test kurumlarında farklı sonuçlar çıkması bunu destekliyor.

  18. #38
    Motosiklet Eğitmeni COQ - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Ocak 2008
    Şehir
    France
    Motosikleti
    Honda
    Neden köpük?

    Bildiğiniz gibi hassas eşyalar kırılacak malzemeler vs. köpük ya da strafor dediğimiz madde ile ambalajlanırlar.

    Bu nedenle evinizde mutlaka bir parça vardır.
    Straforu alıp parmağınızla bastırın.
    Ezildiğini ve formunu kaybettiğini göreceksiniz.
    Bir daha asla eski haline dönmez.
    Aynı deneyi süngerle ya da kauçukla yaptığınızda kısa sürede eski haline döndüklerini göreceksiniz.
    Yani bildiğimiz yay etkisi yaparlar.
    Kasklarımızda eğer bu maddeler kullanılsaydı çarpma anında bu yay etkisi kafatasınızı aynı hızla ters yöne fırlatacak ve beynin çalkalanması devam edecek belkide sallantı daha da şiddetlenecekti.

    Eğer darbe ve çalkalanma çok şiddetli olursa jöle kıvamında olan beynimiz doğal formunu kaybedip akışkanlık kazanır ve kafatası içerisinde yayılmaya başlar.
    Bulduğu boşluklardan( mesela göz çukurları, kulaklar) dışarı çıkma eğilimi gösterir. ( biliyorum iğrenç ve abartılı oldu ama amacım zaten sizi dehşete düşürmek)
    Kısacası bu durum cenazeniz yıkanırken imamı sinir edecektir.
    Ayrıca pamuk sarfiyatını da arttıracağından yıkama faturanız bir hayli kabarık olacaktır.( cenaze yıkanırken tek delik için pamuk ücreti alınır. Birden fazla deliğin tıkanması ekstraya gireceğinden ayrıca ücretlendirilir)

    Neyse yeterince mideniz bulanmıştır sanırım bu gece canım benim deyip kaskınıza sarılıp uyuyacaksınız ama son ve önemli bir noktayı daha yazayım.

    Şimdi çalkantı dedik ya.
    Ne oluyordu?
    Kafamızı bir yere çarpıyoruz
    Kaskın dış kabuğu kafamızın yarılmasını delinmesini önledi ya da çok önemsiz bir hasar verdi
    Fakat çarpmanın şiddetiyle beyin çalkalanmaya başladı.
    Straforda görevini yapacak.
    Yapacak ama şimdi o strafora kafatası yapışıkken farklı yapacak,
    kafatası yarım santim uzaktayken farklı yapacak bir ya da daha fazla santim uzaktayken farklı yapacak.
    Bununla ilgili de bir deneyimiz var.
    Kafanızı duvara yapıştırın
    Tüm gücünüzle kafanızı duvara bastırın
    Belki biraz acıyacaktır.
    Şimdi. Bir santim geri çekilip tüm gücünüzle kafanızı duvara vurun.
    Acıdı değilmi?
    Bir de bunu beş santimden yaptığınızı düşünün.

    Ne anlatmaya çalışıyorum?
    Şunu!
    Kafatasınız strafora ne kadar yakınsa o kadar az hasar alırsınız.
    Yani kaskınız tam kafanıza uygun olmalı.
    Büyük alayım seneye de giyerim gibi bir sazanlık yapmayın.

    Son demiştim ama bir önemli nokta daha var.
    Kaskınızın kafanızı koruması için kafanızda olması gerekiyor.
    Bu cümleden kastım kaskınızı takın değil.
    Kayışını bağlayın!!!!!
    Kaza anında kafanızdan uçup giden bir kaskın bilmem ne testinden kaç yıldız aldığının bir önemi yoktur.
    Çünkü böyle bir durumda kafanızı vurduğunuzda sizin göreceğiniz yıldızlar testlerde verilen yıldızlardan çok daha fazla olacaktır.

    Kazasız günler dilerim...
    xbuky, ellaksakir ve tinerci bunu beğendiler.
    Küçük hırsız el feneri, büyük hırsız deniz feneri kullanır.
    Ancak her ikisininde çalışması için ampul gerekir.(Cosinus)

  19. #39
    CHaTaN - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    16 Eylül 2012
    Şehir
    İstanbul/Bahçeşehir
    Motosikleti
    Harley Davidson electra glide ultra classic
    Alıntı ryangt adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    yani diyorsunuzki 20 tl'lik kaskın içersindeki köpükte korur 8500Tl'lik arai içersindeki köpükte korur doğrumu anlıyorum? Şoku emen köpükse karbon/fiber/ plastij gibi olan katmanlar boya ve desen için midir?
    Kafamıza gelen darbenin şiddetini emen katman köpük katmanıdır. Dış kabuğa gelen darbe ile kafatasımız arasında sıkışığ darbenin şiddetini minimuma indirir ve bunun içinde dış kabuğun kırılmamış tek parça olması gerekir. Dış katman ise kaza esnasında kırılmadan gelecek darbelere ve sürtünmelere mukavemet göstermek amaçlıdır. 20 tl lik kask ilk darbede kırılınca içinde en kaliteli köpüğü de kullansan ikinci darbede hiçbirşekilde korumayacaktır. Örnek veriyim çok kaliteli kaskların bile çene açılırları tavsiye edilmiyor sepeb ise darbelerden sonra çene mekanizmasının açılıp çeneye darbe alması ve bu konuda pek çok kişi var çenesini dağıtan.

    ---------- Mesajlar birleştirildi - 09:33 ---------- bir önceki mesaj zamanı 09:24 ----------

    Alıntı CHaTaN adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kafamıza gelen darbenin şiddetini emen katman köpük katmanıdır. Dış kabuğa gelen darbe ile kafatasımız arasında sıkışığ darbenin şiddetini minimuma indirir ve bunun içinde dış kabuğun kırılmamış tek parça olması gerekir. Dış katman ise kaza esnasında kırılmadan gelecek darbelere ve sürtünmelere mukavemet göstermek amaçlıdır. 20 tl lik kask ilk darbede kırılınca içinde en kaliteli köpüğü de kullansan ikinci darbede hiçbirşekilde korumayacaktır. Örnek veriyim çok kaliteli kaskların bile çene açılırları tavsiye edilmiyor sepeb ise darbelerden sonra çene mekanizmasının açılıp çeneye darbe alması ve bu konuda pek çok kişi var çenesini dağıtan.
    Ama asıl benim merak ettiğim ben 20 TL ile 2000 TL lik kask kıyaslamıyorum. kaliteli ama uygun fiyatlı kasklarla adını duyuruduğu için çok pahalıya satan kaskların durumunu tartışıyorum. Yani bakın pek çok forumda hayatında hiç arai kask kullanmamış birisi bile kask sorduğunuzda arai al en sağlamı o der. Arai kabuğu tamamen elle yapıyomuş falan filan 2015 yılında kabuğu elle yapmasının benim cebimden aldığından başka bana ne etkisi var ben bunları konuşıyorum. Birde sonuçta ülkemizin paralarını eğer korunma amaçlıysa ve daha uygun fiyatlara korunabiliyosak ülkemizden ne kadar az para çıkarsa o kadar iyidir mantığı ile bakıyorum. Tonla para alıp testlerden 3 yıldız alıp bu testler doğru değil diyen bir firma. Onun haricindeki bütün kask markaları o testten aldıkları 5 tıldızı bangır bangır yayınlarken. tek arai mi akıllı bu kask camiasında. Çene açılır kask güvenli değil diye üretmiyen fakat open face kask üreten bir firma sonuçta.

  20. #40
    atoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 350 ST
    Arai Snell testlerinde gayet başarılı gibi gözüküyor.
    Mevcut bir çok modeli Snell 2015 i bile almış.

    Ben genel olarak Snell testlerinin, Sharp testlerinden daha gerçekçi ve doğru olduğunu okumuştum.
    Bu sebeple onu kriter alıyorum ...

    Ama anlamadığım bir nokta var ki bazı çene açılır kasklarda Snell den geçiyor... Bir çok markada bu örnek var...
    Sanırım çene açılır kasklarda en büyük problem (şu anki güncel modeller için) çene kapalıyken alınan darbeden çok, genelde çene açık gezilmesi (konfor) veya çene mekanizmasının bazen tam olarak kapanmaması (bu konuda çok titiz bir arkadaşım BMW (sanırım Schubert üretiyor BMWkasklarını) kaskının tam olarak kapanmadıgını ve çok hızlı olmadığı bir geziyi bu şekilde bitirdiğini söylemişti. tam olarak kapnmaması kaskın değil, kendi kontrol etmeyişinin kabahati bu arada) ...

    neyse konu dağılmasın ...
    Arai iyidir... kafa emanet edilebilir diye düşünüyorum...


2. sayfa BirinciBirinci 12

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 4 kullanıcı var. (0 üye ve 4 misafir)