Şakanın suyunu çıkarmamakta fayda var. Acaip canımı sıktı bu durum. İlk düşmenin etkisi kaldı heralde devrilmeyecek durumlarda bile deviriyorum. Eğitim alınacak yer olsa giderdim ama yok. Yarın bi video araştırması yapacam
Şakanın suyunu çıkarmamakta fayda var. Acaip canımı sıktı bu durum. İlk düşmenin etkisi kaldı heralde devrilmeyecek durumlarda bile deviriyorum. Eğitim alınacak yer olsa giderdim ama yok. Yarın bi video araştırması yapacam
mümkünse şu lastiklerin bir fotoğrafını atarmısın
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
lastik havasina baktir 25,26 civari ayarlat
yol tutus artacaktir
ama koseli zeminlerden yavas gec
kaldirim vs.
Geçmiş olsun... Mümkün olduğu kaar tedbir almalısınız..
Lastik, yol, hava, trafik,..etc.. Herşeye DikkaT !!
Dostum benim 2. motorum da böyle at gibi yüksek enduroydu (mz sx 125). Çok ceremesini çektim bunun, ne zaman ki hay allah düşücem galiba dediğimde düştüm Yalnız ilk motor olarak pek doğru bir seçim olmamış bu zaten ceremesini çekiyorsun şimdi. Bence bir kere düştükten sonra kendine güvenin gitti senin problem burda. Açık söyliyim zaten çok düşüceksin ama bu kadar sık düşmen kendine güvensizliğinden, panik olmandan kaynaklanıyor.
Böyle yüksek motoru, düşük hızlarda yana devirecek gibi olduğunda elinle tutmaya çalışma, hemen motorun devrileceği taraftaki ayağını yere koy, sağlamca ayağını yere bas, dizini biraz kır ve motoru bacağının üst kesimi ile tut, sonra gene bacağından destek alarak doğrult. Tek bacağınla verdiğin güç doğrultmaya yetmiyorsa pozisyonunu bozmadan öbür bacağını da attan iner gibi destek verdiğin bacağının yanına getir, o şekilde artık tüm vücudunla güç vererek doğrult. Başka türlü yatırmaktan kurtaramazsın.
Normal sürüş hızında pek bir problem yaşamıyor olman lazım, frenlemeyi daima iki frene birden progresif basarak (hafiften başlayarak giderek daha sert bir şekilde fren sıkmak) yapmaya çalış. Sadece ön frene basarak durmaya kalkarsan zaten dengen bozulur, motorda yüksek olduğu için bir tarafa yatmak ister. Bakışını hiçbir zaman bozma, nereye gitmek istiyorsan oraya bak. Dönmek isterken kafayı eğip gidona bakarsan dönemezsin, gidonu fazla da çevirirsin, panik de olursun. Zaten vücudun nasıl düz gideceğini, nasıl dönmen gerektiğini biliyor, sen sadece bakışını doğru yerden kaçırma.
Aletin lastikleri asfalt için iyi değil, virajlara dikkatli ve uygun hızla girmelisin. Aman şimdi yatırayım mı yatırmayayım mı diye ikileme düşme, viraja gir bakışını viraj çıkışına doğru al çekinmeden doğru pozisyona uygun hızla gir, böyle düşmezsin. Yola daima dikkat et, geçeceğin yerde dikine oluk, yağ birikintisi vs olmasın.
Bir an önce de güvenini geri kazanmaya bak. Unutma motor zaten eksik bir makinedir, sürücüsü olmadan dik duramaz. Bu sebeple motorcunun düşmesi çok doğaldır, her motorcu düşer. Düşmüş olmanın kendine güvenini alıp götürmesine izin verme.
hocam şimdi bi soru problemi anlamak için; motorun lastiği kayıyor öyle mi düşüyorsun yoksa dönerken, manevra yaparken gidon katlanıp herhangi bir kayma yaşamadan devriliyor musun ?
Aynen öyle oldu :-/
-Arkadaşlar hızını aldıktan sonra sorun yok ama düşük hızlarda düştüm hep. Yani şöyle anlatayaım. Park ediyorum yavaşça öne doğru ilerliyorum. Gidonu hafif kırıyorum ama aniden sağa yada sola düşüyor son seviyeye geliyor gidon ve düşüyorum.
Tekerin havasını ön 26 arka 30 olarak ayarlamıştım bir hafta önce. ben teker makinesini anlamadığımdan adama söylemiştim o yapmıştı. Yani doğru özgüvensizlik veya korku oldu bende ama bazende ben devrilmeyeceğine emin olduğum zaman oluyor. ve 135kg yani biraz yattımı tutamıyorum
Sen sorulara cevap ver biz bulalim sorunu... durmaya yakin on freni mi sikiyorsun? ozellikle park ederken ufak hareketlerde onbfreni sikarsan motor one arkaya dalgalanir gidon saga sola donukse on amortisor dengeni bozar acemisen kapaklanirsin, son durus frenini arka ile yaparsan motor neredeyse durdugu yerde bile oynamaz. egitimlerde yavas surme teknikleri ogretilir arka fren ve debriyaj kullanarak neredeyse durma hizinda bile dimdik durabilirsin. eger boyun yetmiyor ise sol ayagini yere koyabilmek icin durdugun an gidoni saga hafif cevirisin motor sol ayak tarafina hafif yikilir ve ayagini saglamca koyarsin.
tamam bak dogru yolu bulacagiz motorun yuksek bir motor amortisorlerinde arazi icin yuksek durdugun an on freni limon gibide siksan amortisorun dalgalanma yapar ve stabiliteni bozar.. artik dururuken (bu cok yavas park yada hafof manevradaki an yanlis anlasilmasin) onu degil arkaya bas. Ayni sekilde kararli kalkis icin gaz verip debriyaji birakirken arka freni biraz gec birakilir boylece motor dimdik ve sacmalamadan kararli sekilde kalkar.. unutma cok minik hareketlerde on degil arkayi kullaniyoruz.
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
Darkcity arkadaş sorunu bulmuş. Bu tip uzun amortisörlü motorlarda fren tepkisi çok yumuşak olur. Öne arkaya çok sallar seni anlayacağın. sen 20 km nin altında giderken pek ön fren sıkma şimdi. Bilmiş arkadaşlar gelip motoru ön fren durdurur % bilmemkaç ön bilmem kaç arka falan diye ahkam kesecekler ama sen sallama boşver. Şimdili 3-5 ay düşük hızda hiç ön fren kullanma. Bir şey kaybetmezsin. İlk motor için bu sele yüksekliği de fantazi olmuş ama olmuş artık. Biraz ön frene dikkat et. Lastik seçimi falan işin hikaye kısmı. Bİşi olmaz. Hiç bi lastik seni düşürecek kadar kötü dişli olamaz. İlk yapacağın iş korkmamak. Ama tabi günde 2 kere düşüyosan korkmaya devam et biraz arka frene alış bakalım hele. Sonra yavaş yavaş kendine güvenin gelecektir.
Arkadaşlar en son duştuğumde bileğimi incittim bu böyle olmaz dedim. Baktım hava güzel öğle arası bir saatlikte iİn alıp kızıltepe mondial bayii ve servisine gittim. Servis dediğime bakmayın kuçuk bir bufe gibi. Genç bir abi vardı. Durumu anlattım yabi cenkito abinin tavsiyesiyle ilk tekere bakmasını istedim ama önce yağa baktı azalmıştı. Baktırdık satın aldığın kişi yalan söylemiş 750km bakıma gitmemiş dedi. Yağı değiştik buyuk tenekeden 15-50 castrol doldurdu 1.1lt diye uyardım tamamladı. Açtı fark ampulı patlamıştı değişti orasını burasını sıktı. Bi tur at dedim attı geldi direksiyon teker aynı hizada değildi açtı aynı hizaya getirdi lastik havasını indirdi çok başmışız meğerse bundandır duşmen dedi toprağı çakılı suyu yutmuyor çok şişkin olduğu için. Fren yapınca da one yalpalayınca hava çok olduğu için kayıyor. Bu sayede bakımınıda yaptırdım ilk bindiğim an belli yani güven verdi. İlk uzun yolculuğumu yaptım 42km dilerim ki duşmem :D ilgilenen herkese teşekkürler
Konu biraz mizahi olmuş ama siz tedbiri elden bırakmayın. Ben sorununuzun lastiklerden kaynaklı olduğunu sanmıyorum(havası doğru basıldıysa tabi). Çünkü ben üzerindeki lastikler ile yolculuk yaptım ve çok aşırı bir sorun ile karşılaşmadım. Durmaya yakın ya da düşük hızlarda ön freni kullanmayın(ya da çok hafif sıkın) ve gidon turunu iyi ayarlayın(tam döndürürseniz büyük olasılıkla motor yatar ve devrilirsiniz).Boydan dolayı sorun yaşıyorsanız motosikleti bir nebze alçaltabilirsiniz böylece denge kaybında ayağınızı koymanız daha kolay olacaktır. Umarım bakımdan sonra sorun düzelmiştir,kazasız sürüşler
XV
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)