Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Motosiklet devirme&devrilme

    REKLAM ALANI
  1. #21
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Şakanın suyunu çıkarmamakta fayda var. Acaip canımı sıktı bu durum. İlk düşmenin etkisi kaldı heralde devrilmeyecek durumlarda bile deviriyorum. Eğitim alınacak yer olsa giderdim ama yok. Yarın bi video araştırması yapacam


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #22
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    mümkünse şu lastiklerin bir fotoğrafını atarmısın
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den

  3. #23
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    ARKA TEKER

    ÖN TEKER

  4. #24
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    lastik havasina baktir 25,26 civari ayarlat
    yol tutus artacaktir
    ama koseli zeminlerden yavas gec
    kaldirim vs.
    CompanERROR bunu beğendi.

  5. #25
    pnongrata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GSX S1000 GX
    Geçmiş olsun... Mümkün olduğu kaar tedbir almalısınız..
    Lastik, yol, hava, trafik,..etc.. Herşeye DikkaT !!
    CompanERROR bunu beğendi.

  6. #26
    capozzz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Nisan 2014
    Şehir
    İzmir, Güzelyalı
    Motosikleti
    Dragstar 1100 sport
    Dostum benim 2. motorum da böyle at gibi yüksek enduroydu (mz sx 125). Çok ceremesini çektim bunun, ne zaman ki hay allah düşücem galiba dediğimde düştüm Yalnız ilk motor olarak pek doğru bir seçim olmamış bu zaten ceremesini çekiyorsun şimdi. Bence bir kere düştükten sonra kendine güvenin gitti senin problem burda. Açık söyliyim zaten çok düşüceksin ama bu kadar sık düşmen kendine güvensizliğinden, panik olmandan kaynaklanıyor.

    Böyle yüksek motoru, düşük hızlarda yana devirecek gibi olduğunda elinle tutmaya çalışma, hemen motorun devrileceği taraftaki ayağını yere koy, sağlamca ayağını yere bas, dizini biraz kır ve motoru bacağının üst kesimi ile tut, sonra gene bacağından destek alarak doğrult. Tek bacağınla verdiğin güç doğrultmaya yetmiyorsa pozisyonunu bozmadan öbür bacağını da attan iner gibi destek verdiğin bacağının yanına getir, o şekilde artık tüm vücudunla güç vererek doğrult. Başka türlü yatırmaktan kurtaramazsın.

    Normal sürüş hızında pek bir problem yaşamıyor olman lazım, frenlemeyi daima iki frene birden progresif basarak (hafiften başlayarak giderek daha sert bir şekilde fren sıkmak) yapmaya çalış. Sadece ön frene basarak durmaya kalkarsan zaten dengen bozulur, motorda yüksek olduğu için bir tarafa yatmak ister. Bakışını hiçbir zaman bozma, nereye gitmek istiyorsan oraya bak. Dönmek isterken kafayı eğip gidona bakarsan dönemezsin, gidonu fazla da çevirirsin, panik de olursun. Zaten vücudun nasıl düz gideceğini, nasıl dönmen gerektiğini biliyor, sen sadece bakışını doğru yerden kaçırma.

    Aletin lastikleri asfalt için iyi değil, virajlara dikkatli ve uygun hızla girmelisin. Aman şimdi yatırayım mı yatırmayayım mı diye ikileme düşme, viraja gir bakışını viraj çıkışına doğru al çekinmeden doğru pozisyona uygun hızla gir, böyle düşmezsin. Yola daima dikkat et, geçeceğin yerde dikine oluk, yağ birikintisi vs olmasın.

    Bir an önce de güvenini geri kazanmaya bak. Unutma motor zaten eksik bir makinedir, sürücüsü olmadan dik duramaz. Bu sebeple motorcunun düşmesi çok doğaldır, her motorcu düşer. Düşmüş olmanın kendine güvenini alıp götürmesine izin verme.
    CompanERROR ve pardus81 bunu beğendiler.

  7. #27
    94CanRR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    24 Mart 2012
    Şehir
    İstanbul / Suadiye
    Motosikleti
    Honda cbr 250r
    hocam şimdi bi soru problemi anlamak için; motorun lastiği kayıyor öyle mi düşüyorsun yoksa dönerken, manevra yaparken gidon katlanıp herhangi bir kayma yaşamadan devriliyor musun ?

  8. #28
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Virajda fren yapiyormusun?

  9. #29
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Alıntı capozzz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Dostum benim 2. motorum da böyle at gibi yüksek enduroydu (mz sx 125). Çok ceremesini çektim bunun, ne zaman ki hay allah düşücem galiba dediğimde düştüm Yalnız ilk motor olarak pek doğru bir seçim olmamış bu zaten ceremesini çekiyorsun şimdi. Bence bir kere düştükten sonra kendine güvenin gitti senin problem burda. Açık söyliyim zaten çok düşüceksin ama bu kadar sık düşmen kendine güvensizliğinden, panik olmandan kaynaklanıyor.

    Böyle yüksek motoru, düşük hızlarda yana devirecek gibi olduğunda elinle tutmaya çalışma, hemen motorun devrileceği taraftaki ayağını yere koy, sağlamca ayağını yere bas, dizini biraz kır ve motoru bacağının üst kesimi ile tut, sonra gene bacağından destek alarak doğrult. Tek bacağınla verdiğin güç doğrultmaya yetmiyorsa pozisyonunu bozmadan öbür bacağını da attan iner gibi destek verdiğin bacağının yanına getir, o şekilde artık tüm vücudunla güç vererek doğrult. Başka türlü yatırmaktan kurtaramazsın.

    Normal sürüş hızında pek bir problem yaşamıyor olman lazım, frenlemeyi daima iki frene birden progresif basarak (hafiften başlayarak giderek daha sert bir şekilde fren sıkmak) yapmaya çalış. Sadece ön frene basarak durmaya kalkarsan zaten dengen bozulur, motorda yüksek olduğu için bir tarafa yatmak ister. Bakışını hiçbir zaman bozma, nereye gitmek istiyorsan oraya bak. Dönmek isterken kafayı eğip gidona bakarsan dönemezsin, gidonu fazla da çevirirsin, panik de olursun. Zaten vücudun nasıl düz gideceğini, nasıl dönmen gerektiğini biliyor, sen sadece bakışını doğru yerden kaçırma.

    Aletin lastikleri asfalt için iyi değil, virajlara dikkatli ve uygun hızla girmelisin. Aman şimdi yatırayım mı yatırmayayım mı diye ikileme düşme, viraja gir bakışını viraj çıkışına doğru al çekinmeden doğru pozisyona uygun hızla gir, böyle düşmezsin. Yola daima dikkat et, geçeceğin yerde dikine oluk, yağ birikintisi vs olmasın.

    Bir an önce de güvenini geri kazanmaya bak. Unutma motor zaten eksik bir makinedir, sürücüsü olmadan dik duramaz. Bu sebeple motorcunun düşmesi çok doğaldır, her motorcu düşer. Düşmüş olmanın kendine güvenini alıp götürmesine izin verme.
    Aynen öyle oldu :-/

    -Arkadaşlar hızını aldıktan sonra sorun yok ama düşük hızlarda düştüm hep. Yani şöyle anlatayaım. Park ediyorum yavaşça öne doğru ilerliyorum. Gidonu hafif kırıyorum ama aniden sağa yada sola düşüyor son seviyeye geliyor gidon ve düşüyorum.

    Tekerin havasını ön 26 arka 30 olarak ayarlamıştım bir hafta önce. ben teker makinesini anlamadığımdan adama söylemiştim o yapmıştı. Yani doğru özgüvensizlik veya korku oldu bende ama bazende ben devrilmeyeceğine emin olduğum zaman oluyor. ve 135kg yani biraz yattımı tutamıyorum

  10. #30
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    Sen sorulara cevap ver biz bulalim sorunu... durmaya yakin on freni mi sikiyorsun? ozellikle park ederken ufak hareketlerde onbfreni sikarsan motor one arkaya dalgalanir gidon saga sola donukse on amortisor dengeni bozar acemisen kapaklanirsin, son durus frenini arka ile yaparsan motor neredeyse durdugu yerde bile oynamaz. egitimlerde yavas surme teknikleri ogretilir arka fren ve debriyaj kullanarak neredeyse durma hizinda bile dimdik durabilirsin. eger boyun yetmiyor ise sol ayagini yere koyabilmek icin durdugun an gidoni saga hafif cevirisin motor sol ayak tarafina hafif yikilir ve ayagini saglamca koyarsin.
    CompanERROR bunu beğendi.

  11. #31
    eraksoy - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Nisan 2007
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Henüz yok.
    Motora bişiler olmuş demekki

  12. #32
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Sen sorulara cevap ver biz bulalim sorunu... durmaya yakin on freni mi sikiyorsun? ozellikle park ederken ufak hareketlerde onbfreni sikarsan motor one arkaya dalgalanir gidon saga sola donukse on amortisor dengeni bozar acemisen kapaklanirsin, son durus frenini arka ile yaparsan motor neredeyse durdugu yerde bile oynamaz. egitimlerde yavas surme teknikleri ogretilir arka fren ve debriyaj kullanarak neredeyse durma hizinda bile dimdik durabilirsin. eger boyun yetmiyor ise sol ayagini yere koyabilmek icin durdugun an gidoni saga hafif cevirisin motor sol ayak tarafina hafif yikilir ve ayagini saglamca koyarsin.
    Evet ön freni sıkıyorum :/ ama çok hafif sıkıyorum hani limon sıkar gibi.
    Adalet yok,eşitlik yalan. Hepimiz insanız ulan!! |Ne kadar yükselsende hayat 180' & Saygım kadar kinim de var

  13. #33
    Darkcity2000 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Mayıs 2014
    Şehir
    Ankara
    Motosikleti
    HONDA NC 750X
    tamam bak dogru yolu bulacagiz motorun yuksek bir motor amortisorlerinde arazi icin yuksek durdugun an on freni limon gibide siksan amortisorun dalgalanma yapar ve stabiliteni bozar.. artik dururuken (bu cok yavas park yada hafof manevradaki an yanlis anlasilmasin) onu degil arkaya bas. Ayni sekilde kararli kalkis icin gaz verip debriyaji birakirken arka freni biraz gec birakilir boylece motor dimdik ve sacmalamadan kararli sekilde kalkar.. unutma cok minik hareketlerde on degil arkayi kullaniyoruz.
    CompanERROR, yasdal ve pardus81 bunu beğendiler.

  14. #34
    biyeybaraküs - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Nisan 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    2017 HONDA CBR 1000 RR SP
    Alıntı CompanERROR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    bu lastikler asfalt için değil bildiğim kadarıyla asfalt için süpermoto diye tabir edilen lastikler baksan iyi olur gerçi o ölçülerde kaliteli lastik olacagınıda zannetmiyorum
    www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den

  15. #35
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Alıntı Darkcity2000 adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    tamam bak dogru yolu bulacagiz motorun yuksek bir motor amortisorlerinde arazi icin yuksek durdugun an on freni limon gibide siksan amortisorun dalgalanma yapar ve stabiliteni bozar.. artik dururuken (bu cok yavas park yada hafof manevradaki an yanlis anlasilmasin) onu degil arkaya bas. Ayni sekilde kararli kalkis icin gaz verip debriyaji birakirken arka freni biraz gec birakilir boylece motor dimdik ve sacmalamadan kararli sekilde kalkar.. unutma cok minik hareketlerde on degil arkayi kullaniyoruz.
    Tamam dediğin gibi yapacağım. Teşekkür ederim
    Adalet yok,eşitlik yalan. Hepimiz insanız ulan!! |Ne kadar yükselsende hayat 180' & Saygım kadar kinim de var

  16. #36
    yasdal - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    27 Şubat 2010
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Triumph 1200 Jawa Classic /1971 ve E-bike sukutır
    Darkcity arkadaş sorunu bulmuş. Bu tip uzun amortisörlü motorlarda fren tepkisi çok yumuşak olur. Öne arkaya çok sallar seni anlayacağın. sen 20 km nin altında giderken pek ön fren sıkma şimdi. Bilmiş arkadaşlar gelip motoru ön fren durdurur % bilmemkaç ön bilmem kaç arka falan diye ahkam kesecekler ama sen sallama boşver. Şimdili 3-5 ay düşük hızda hiç ön fren kullanma. Bir şey kaybetmezsin. İlk motor için bu sele yüksekliği de fantazi olmuş ama olmuş artık. Biraz ön frene dikkat et. Lastik seçimi falan işin hikaye kısmı. Bİşi olmaz. Hiç bi lastik seni düşürecek kadar kötü dişli olamaz. İlk yapacağın iş korkmamak. Ama tabi günde 2 kere düşüyosan korkmaya devam et biraz arka frene alış bakalım hele. Sonra yavaş yavaş kendine güvenin gelecektir.

  17. #37
    Mardin İl Temsilcisi CompanERROR - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Mardin
    Motosikleti
    X TREME MAX 2014 - Pulsar 200NS 2014
    Arkadaşlar en son duştuğumde bileğimi incittim bu böyle olmaz dedim. Baktım hava güzel öğle arası bir saatlikte iİn alıp kızıltepe mondial bayii ve servisine gittim. Servis dediğime bakmayın kuçuk bir bufe gibi. Genç bir abi vardı. Durumu anlattım yabi cenkito abinin tavsiyesiyle ilk tekere bakmasını istedim ama önce yağa baktı azalmıştı. Baktırdık satın aldığın kişi yalan söylemiş 750km bakıma gitmemiş dedi. Yağı değiştik buyuk tenekeden 15-50 castrol doldurdu 1.1lt diye uyardım tamamladı. Açtı fark ampulı patlamıştı değişti orasını burasını sıktı. Bi tur at dedim attı geldi direksiyon teker aynı hizada değildi açtı aynı hizaya getirdi lastik havasını indirdi çok başmışız meğerse bundandır duşmen dedi toprağı çakılı suyu yutmuyor çok şişkin olduğu için. Fren yapınca da one yalpalayınca hava çok olduğu için kayıyor. Bu sayede bakımınıda yaptırdım ilk bindiğim an belli yani güven verdi. İlk uzun yolculuğumu yaptım 42km dilerim ki duşmem :D ilgilenen herkese teşekkürler

  18. #38
    Freye - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Aralık 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    2014 Fazer8
    Alıntı CompanERROR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar en son duştuğumde bileğimi incittim bu böyle olmaz dedim. Baktım hava güzel öğle arası bir saatlikte iİn alıp kızıltepe mondial bayii ve servisine gittim. Servis dediğime bakmayın kuçuk bir bufe gibi. Genç bir abi vardı. Durumu anlattım yabi cenkito abinin tavsiyesiyle ilk tekere bakmasını istedim ama önce yağa baktı azalmıştı. Baktırdık satın aldığın kişi yalan söylemiş 750km bakıma gitmemiş dedi. Yağı değiştik buyuk tenekeden 15-50 castrol doldurdu 1.1lt diye uyardım tamamladı. Açtı fark ampulı patlamıştı değişti orasını burasını sıktı. Bi tur at dedim attı geldi direksiyon teker aynı hizada değildi açtı aynı hizaya getirdi lastik havasını indirdi çok başmışız meğerse bundandır duşmen dedi toprağı çakılı suyu yutmuyor çok şişkin olduğu için. Fren yapınca da one yalpalayınca hava çok olduğu için kayıyor. Bu sayede bakımınıda yaptırdım ilk bindiğim an belli yani güven verdi. İlk uzun yolculuğumu yaptım 42km dilerim ki duşmem :D ilgilenen herkese teşekkürler
    eğer durumun varsa normal lastik taktır motosikletin 10 numara olur zaten dağda bayırda sürmüyorsundur o yüzden üzerindeki dişli lastikler bir işe yaramaz hatta seni tehlikeye atar
    CompanERROR bunu beğendi.
    Köpeklerin neden camdan dışarı baktığını ancak motosiklet sürücüleri anlar

  19. #39
    cenkito - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ocak 2010
    Şehir
    Adana/Çukurova - Muğla/Fethiye
    Motosikleti
    MONDİAL X-TREME MAXX 200
    Alıntı CompanERROR adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Arkadaşlar en son duştuğumde bileğimi incittim bu böyle olmaz dedim. Baktım hava güzel öğle arası bir saatlikte iİn alıp kızıltepe mondial bayii ve servisine gittim. Servis dediğime bakmayın kuçuk bir bufe gibi. Genç bir abi vardı. Durumu anlattım yabi cenkito abinin tavsiyesiyle ilk tekere bakmasını istedim ama önce yağa baktı azalmıştı. Baktırdık satın aldığın kişi yalan söylemiş 750km bakıma gitmemiş dedi. Yağı değiştik buyuk tenekeden 15-50 castrol doldurdu 1.1lt diye uyardım tamamladı. Açtı fark ampulı patlamıştı değişti orasını burasını sıktı. Bi tur at dedim attı geldi direksiyon teker aynı hizada değildi açtı aynı hizaya getirdi lastik havasını indirdi çok başmışız meğerse bundandır duşmen dedi toprağı çakılı suyu yutmuyor çok şişkin olduğu için. Fren yapınca da one yalpalayınca hava çok olduğu için kayıyor. Bu sayede bakımınıda yaptırdım ilk bindiğim an belli yani güven verdi. İlk uzun yolculuğumu yaptım 42km dilerim ki duşmem :D ilgilenen herkese teşekkürler
    sana demiştim dert etme diye
    CompanERROR bunu beğendi.
    Adım CEM
    MOTOSİKLET = ÖZGÜRLÜK
    Motora ölmek için değil, Yaşamdan daha fazla zevk almak için binmeliyiz

  20. #40
    ozgranl - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Mayıs 2013
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Sym Wolf SB250
    Konu biraz mizahi olmuş ama siz tedbiri elden bırakmayın. Ben sorununuzun lastiklerden kaynaklı olduğunu sanmıyorum(havası doğru basıldıysa tabi). Çünkü ben üzerindeki lastikler ile yolculuk yaptım ve çok aşırı bir sorun ile karşılaşmadım. Durmaya yakın ya da düşük hızlarda ön freni kullanmayın(ya da çok hafif sıkın) ve gidon turunu iyi ayarlayın(tam döndürürseniz büyük olasılıkla motor yatar ve devrilirsiniz).Boydan dolayı sorun yaşıyorsanız motosikleti bir nebze alçaltabilirsiniz böylece denge kaybında ayağınızı koymanız daha kolay olacaktır. Umarım bakımdan sonra sorun düzelmiştir,kazasız sürüşler
    CompanERROR bunu beğendi.
    XV


2. sayfa BirinciBirinci 123 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 2 kullanıcı var. (0 üye ve 2 misafir)