Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

İlk ciddi ve tehlikeli düşüşüm.

    REKLAM ALANI
  1. #1
    melihbesikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt - 09 / Forza 250
    Öncelikle iyiyim, ayak başparmağım şişti sadece, kırık çıkık yok.

    1 saat önce işte çıktım, otoyola (şile yolu, beşiktaş tesisleri tarafına ümraniye geliş'ten bağlanan yol)çıkacaktım. Parmaklarım debriyaj fren üzerinde bile değildi, dümdüz gidiyordum. Bir anda nolduysa motor kaydı ve yattı, motor sürüklendi gitti, ben de sürüklendim hemen ayağa kalkıp emniyet şeridine kaçtım. Arkamda panelvan araç vardı, vuracak herhalde diye geçti aklımdan, allah'tan durabildi, arkamdan fren sesleri duydum.

    Araçlar durdu insanlar sağolsunlar hemen geldiler, motoru kaldırdık su verdiler. Kendimi yokladım kırık çıkık için birşey yoktu, zaten korumalarım tam olduğu için (sadece korumalı bot eksik, parmak şişliği de bundan dolayı) ciddi bir şey olmadı. Ama ya arkadaki duramasaydı, ya daha yakın olsaydı? Can sıkıntısı..

    Niye düştüğümü çözemiyorum. Kesinlikle fren yapmadım. Yolda taş vs görmedim. Bir kişi yolda yağ vardı sanırım ben de hemen duramadım dedi. Dümdüz giderken, motor bir anda yattı. Motorun da eli yüzü dağıldı, 20 km hızla yavaş yavaş geldim. Gidon yamuk, motor düz gitmiyor. Aşırı bir yalpalama var. Zincir bir yere vuruyor. Yine bi ton masraf..

    Yani motorcuyum, 2 aylık, tecrübem 1000 km daha. Bu kadar tehlikeli olacağını düşünmemiştim motor işinin. Sağlıcakla kalın..


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    yavuz benli - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Temmuz 2014
    Şehir
    eskişehir
    Motosikleti
    Yamaha R25
    Allah korumuş geçmiş olsun. Bence gec saatlerde heleki kış günü motor sürmek çok doğru bisi değil, gizli buzlanma olur dediğiniz gibi yağ olur falan göremiyoruz doğru düzgün sonra böyle üzücü şeyler oluyor tekrar geçmiş olsun dikkat edin kendinize

  3. #3

    Üyelik
    16 Eylül 2014
    Motosikleti
    F850 Gs
    Merhaba,

    Büyük geçmiş olsun..

    Bende başıma gelen bir olayı anımsadım,yazmak isterim :
    Çevre yolundaydım,döner kavşaktan döndüm,tekrar bir kırmızı ışık vardı ,sol şeritte kırmızı ışık yandı,durmak için usulca frene dokundum arka teker sağa sola kaymıştı,o an sesli bir şekilde " aa " diyerek yadırgadığımı hatırlıyorum..Yaz günü sıcağında ya asfalt erimişti,ya da yağ vardı hala bilemem.. Durdum ama kırmızı ışıkta .. 1000 km bile yapmamıştım daha,motoru 1000 bakımına götürmemiştim daha Şükür,düşmedim

  4. #4
    efizikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    08 Haziran 2014
    Şehir
    kırklareli
    Motosikleti
    kuba xcg 100>Pulsar 200NS>xtreme max200>Dominar400
    Çok geçmiş olsun ya bende şuan düşünüyorum ya ben kaysam o yolda çünkü ben de o yolu kullanıyorum sürekli çekmeköy de oturduğumdan dolayı saat kaç civarı oldu hocam kaza ? düz giderken mi kaydınız direkt olarak bunları tecrübe olsun diye soruyorum

  5. #5
    ahmetkorkmaz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2014
    Şehir
    Bursa / İçinden
    Motosikleti
    V-Strom
    Hava şartları göz önüne alınınca, tek mantıklı açıklama gizli buzlanma.

    Geçmiş olsun bu havalarda motosiklet biraz daha dikkat istiyor, lastikleriniz fabrika çıkışlı orijinal değil mi?
    İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN

  6. #6
    melihbesikci - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    02 Eylül 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Mt - 09 / Forza 250
    11 civarı oldu kaza. Baya dümdüz gidiyordum, fren yapmadım. Tak diye yattım.

  7. #7
    Mr.[T] - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    13 Ekim 2014
    Şehir
    İZMİR
    Motosikleti
    HONDA PCX 150-pulsar 200NS-Yamaha NMAX
    geçmiş olsun melih kardeşim.gizli buzlanma ya da yoldaki kaygan maddeler yüzünden olabiliyor .

    oluroyle sana da geçmiş olsun diyelim gerçi düşmeyene ne deniyor bilemedim Allah korumuş
    oluroyle bunu beğendi.

  8. #8
    Cuhara - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    26 Ağustos 2014
    Şehir
    Beylerbeyi / İstanbul
    Çok geçmiş olsun. Zemin nemli ya da ıslak olunca diğer maddeleri kamufle ediyor. Yara bere almamanıza sevindim

  9. #9
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    aklıma 2 şey geliyor;
    1-gizli buzlanmadan yada yağlanmadan ötürü motor olduğu yerde kaydı,lastikleriniz fabrikasyon ise bunu yaşamanız normal zira kaliteli lastiklerde böyle olmuyor.
    2-siz belki anlamadınız ancak frenler kilitlendi ve motor yan yattı.

    Bu yaşadığınız olay sizi korkutmasın,kaza her insanın başına gelebilir,Allah korumuş sizi ama arabalarda da kazalar oluyor ama insanlar araba kullanmaya devam ediyor.Bu tür kazalar acıda olsa insana tecrübe katıyor,daha dikkatli olmanızı diliyorum ve kesinlikle lastiklerinize bir baktırın.

  10. #10

    Üyelik
    06 Eylül 2014
    Şehir
    kayseri
    Motosikleti
    lifan tay 100 - 2012 / emisol 2014 / artık yok :)
    hızınız neydi? motosikletin lastik durumu neydi? motosikletin genel bakım durumu neydi?

    muhtemelen gizli buzlanma

  11. #11

    Üyelik
    01 Ocak 2015
    Düşük vites yüksek devir mi gidiyordunuz? Özellikle buz tehlikesi olan bir yerde, yokuş yukarı ve virajda, tekerleğe fazla tork vermekten olabilir gibime geldi.

  12. #12
    Forumdan Uzaklaştırıldı
    Üyelik
    15 Haziran 2014
    Şehir
    59
    Motosikleti
    Mobylette Bionik 52
    geçmiş olsun insanlık hali cana geliceğine mala...

  13. #13
    40yapar - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kawasaki Versys 650 ABS
    Çok geçmiş olsun. Zorunlu olmadıkça bu havalarda motor kullanmamanızı nacizane öneririm. Tek eksiğim olan korumalı botu bir an önce almam konusunda bana ders oldu yaşadığınız bu arada. Allah bir daha yaşatmasın. Sağlıcakla kalın

  14. #14
    mehmet188 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    18 Aralık 2014
    Motosikleti
    Kawasaki Ninja
    Alıntı melihbesikci adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Öncelikle iyiyim, ayak başparmağım şişti sadece, kırık çıkık yok.

    1 saat önce işte çıktım, otoyola (şile yolu, beşiktaş tesisleri tarafına ümraniye geliş'ten bağlanan yol)çıkacaktım. Parmaklarım debriyaj fren üzerinde bile değildi, dümdüz gidiyordum. Bir anda nolduysa motor kaydı ve yattı, motor sürüklendi gitti, ben de sürüklendim hemen ayağa kalkıp emniyet şeridine kaçtım. Arkamda panelvan araç vardı, vuracak herhalde diye geçti aklımdan, allah'tan durabildi, arkamdan fren sesleri duydum.

    Araçlar durdu insanlar sağolsunlar hemen geldiler, motoru kaldırdık su verdiler. Kendimi yokladım kırık çıkık için birşey yoktu, zaten korumalarım tam olduğu için (sadece korumalı bot eksik, parmak şişliği de bundan dolayı) ciddi bir şey olmadı. Ama ya arkadaki duramasaydı, ya daha yakın olsaydı? Can sıkıntısı..

    Niye düştüğümü çözemiyorum. Kesinlikle fren yapmadım. Yolda taş vs görmedim. Bir kişi yolda yağ vardı sanırım ben de hemen duramadım dedi. Dümdüz giderken, motor bir anda yattı. Motorun da eli yüzü dağıldı, 20 km hızla yavaş yavaş geldim. Gidon yamuk, motor düz gitmiyor. Aşırı bir yalpalama var. Zincir bir yere vuruyor. Yine bi ton masraf..

    Yani motorcuyum, 2 aylık, tecrübem 1000 km daha. Bu kadar tehlikeli olacağını düşünmemiştim motor işinin. Sağlıcakla kalın..
    Allah korumuş hocam geçmiş olsun. Lastik önemli ve bu tarz kazalar ne olursa olsun bi anlık dikkat dağılmasından kaynaklanıyor,yolda kafamıza bişe takıldı mesela hemen sağa çekip kendimizi toparlayıp binmek lazım vs..Örnek tabi çoğaltılabilir

  15. #15
    lickup - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Pulsar 200NS için gün sayıyor
    Daha 1 saat önce evin önünde 35-40 km gibi bi hızla düştüm. Gizli buzlanma varmış yolda bi anda altımdan kaydı motor. Ancak ne hikmetse benim elim bile kirlenmedi iki ayağımın üzerine düştüm motordan

  16. #16
    atoprak - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    20 Ekim 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Piaggio Beverly 350 ST
    Geçmiş olsun..
    Benim motor tecrübem yok lakin aklıma yoldaki olası engebeler yada göçmeler geliyor.. çukur değil lakin bazen kamyonların kullandığı şeritlerde asfalt üzerinde oyun şeklinde kanallar olabiliyor.. lastik orada gidiyorsa bir şey hissetmeyebilir insan ..ancak o oyukların içindeki tutuşa daha düşük oluyor, bu da zeminde soğuk ve kaygansa motorsikletçiyi düşürebilir.. aklıma geldi yazmak istedim ..

    Tekrar geçmiş olsun, gördük ki sağlam bir bot şart

  17. #17
    kobra16 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    12 Ağustos 2013
    Şehir
    Konya
    Motosikleti
    Daelim Daystar 250
    Geçmiş olsun hocam ben de yeniyim iki hafta kadar önce yaptım ilk kazamı. Cana gelmedikten sonra gerisi çok ta önemli değil. Bir çok insanın da dediği gibi düşmeyen motorcu yoktur düşecek olan motorcu vardır. Tekrar geçmiş olsun

  18. #18
    Fyz.01 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    29 Temmuz 2014
    Şehir
    istanbul
    Motosikleti
    14 CBR 250R
    valla bende r125 imle bi araçla kafa kafaya girdim. allahıma çok şükür ölmedim (elim bile çizilmedi).. ama motor pert. 10 bin zarar ettim ama sıkıntı yok. r25 i bekliyorum şimdi yani anlayacağın cana gelmesin yeter. sıkıntı yok

  19. #19
    pnongrata - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Temmuz 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Suzuki GSX S1000 GX
    Az nemli / rutubetli zemin, tekerlerin tutuşunu olumsuz etkileyebilir. Ancak düşmek için bir aksiyon doğması lazım ( motoru titretmek, dönüş yapmak, dengesiz fren, yapmak taşa/çukura denk gelmek gibi) .. Hiç birşey yokken, düz giderken niye devrilir motor, anlayamadım doğrusu?

  20. #20
    Bune - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Nisan 2014
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Yamaha Fazer 8
    Geçmiş olsun öncelikle, eğer tapagaz gidiyorsanız ve yağa denk geldiyseniz tekerler o bölgede patinaj çekip normalden daha hızlı dönmüş olabilir bu da denge kaybı yaratıp motorun altınızdan kaymasına sebep olmuş olabilir. Başka ne sbep olur bilemiyorum açıkçası.

    Bir de faydası olabilir belki ama ben motordaki arka fren ve ön fren lambalarını çok hassas olacak şekilde ayarladım fren kolunu azıcık sıksam hemen fren lambası yanıyor ve arkadaki araçta yavaşlamaya başlıyor, bazen dibime kadar araç girdiğinde ön fren manetini 7-8 defa sıkıp sıkıp bırakıyorum (dörtlüler olmadığı için) bildiğiniz sellektörü arka tarafta yapıyorum yani, hassas ayarlattığım için fren devreye girip hızımı azaltmadan bu işlemi yapabiliyorum arkadaki de uyanıp ona göre yavaşlıyor yada şerit değiştiriyor.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)