İlk ciddi ve tehlikeli düşüşüm.
Reklamlar
-
Öncelikle iyiyim, ayak başparmağım şişti sadece, kırık çıkık yok.
1 saat önce işte çıktım, otoyola (şile yolu, beşiktaş tesisleri tarafına ümraniye geliş'ten bağlanan yol)çıkacaktım. Parmaklarım debriyaj fren üzerinde bile değildi, dümdüz gidiyordum. Bir anda nolduysa motor kaydı ve yattı, motor sürüklendi gitti, ben de sürüklendim hemen ayağa kalkıp emniyet şeridine kaçtım. Arkamda panelvan araç vardı, vuracak herhalde diye geçti aklımdan, allah'tan durabildi, arkamdan fren sesleri duydum.
Araçlar durdu insanlar sağolsunlar hemen geldiler, motoru kaldırdık su verdiler. Kendimi yokladım kırık çıkık için birşey yoktu, zaten korumalarım tam olduğu için (sadece korumalı bot eksik, parmak şişliği de bundan dolayı) ciddi bir şey olmadı. Ama ya arkadaki duramasaydı, ya daha yakın olsaydı? Can sıkıntısı..
Niye düştüğümü çözemiyorum. Kesinlikle fren yapmadım. Yolda taş vs görmedim. Bir kişi yolda yağ vardı sanırım ben de hemen duramadım dedi. Dümdüz giderken, motor bir anda yattı. Motorun da eli yüzü dağıldı, 20 km hızla yavaş yavaş geldim. Gidon yamuk, motor düz gitmiyor. Aşırı bir yalpalama var. Zincir bir yere vuruyor. Yine bi ton masraf..
Yani motorcuyum, 2 aylık, tecrübem 1000 km daha. Bu kadar tehlikeli olacağını düşünmemiştim motor işinin. Sağlıcakla kalın..
Reklamlar
-
Allah korumuş geçmiş olsun. Bence gec saatlerde heleki kış günü motor sürmek çok doğru bisi değil, gizli buzlanma olur dediğiniz gibi yağ olur falan göremiyoruz doğru düzgün sonra böyle üzücü şeyler oluyor tekrar geçmiş olsun dikkat edin kendinize
-
Merhaba,
Büyük geçmiş olsun..
Bende başıma gelen bir olayı anımsadım,yazmak isterim :
Çevre yolundaydım,döner kavşaktan döndüm,tekrar bir kırmızı ışık vardı ,sol şeritte kırmızı ışık yandı,durmak için usulca frene dokundum arka teker sağa sola kaymıştı,o an sesli bir şekilde " aa " diyerek yadırgadığımı hatırlıyorum..Yaz günü sıcağında ya asfalt erimişti,ya da yağ vardı hala bilemem.. Durdum ama kırmızı ışıkta .. 1000 km bile yapmamıştım daha,motoru 1000 bakımına götürmemiştim daha Şükür,düşmedim
-
Çok geçmiş olsun ya bende şuan düşünüyorum ya ben kaysam o yolda çünkü ben de o yolu kullanıyorum sürekli çekmeköy de oturduğumdan dolayı saat kaç civarı oldu hocam kaza ? düz giderken mi kaydınız direkt olarak bunları tecrübe olsun diye soruyorum
-
Hava şartları göz önüne alınınca, tek mantıklı açıklama gizli buzlanma.
Geçmiş olsun bu havalarda motosiklet biraz daha dikkat istiyor, lastikleriniz fabrika çıkışlı orijinal değil mi?
İki şey sonsuzdur insanoğlunun aptallığı ve evren. Albert EINSTEIN
-
11 civarı oldu kaza. Baya dümdüz gidiyordum, fren yapmadım. Tak diye yattım.
-
geçmiş olsun melih kardeşim.gizli buzlanma ya da yoldaki kaygan maddeler yüzünden olabiliyor .
oluroyle sana da geçmiş olsun diyelim gerçi düşmeyene ne deniyor bilemedim Allah korumuş
-
Çok geçmiş olsun. Zemin nemli ya da ıslak olunca diğer maddeleri kamufle ediyor. Yara bere almamanıza sevindim
-
aklıma 2 şey geliyor;
1-gizli buzlanmadan yada yağlanmadan ötürü motor olduğu yerde kaydı,lastikleriniz fabrikasyon ise bunu yaşamanız normal zira kaliteli lastiklerde böyle olmuyor.
2-siz belki anlamadınız ancak frenler kilitlendi ve motor yan yattı.
Bu yaşadığınız olay sizi korkutmasın,kaza her insanın başına gelebilir,Allah korumuş sizi ama arabalarda da kazalar oluyor ama insanlar araba kullanmaya devam ediyor.Bu tür kazalar acıda olsa insana tecrübe katıyor,daha dikkatli olmanızı diliyorum ve kesinlikle lastiklerinize bir baktırın.
-
hızınız neydi? motosikletin lastik durumu neydi? motosikletin genel bakım durumu neydi?
muhtemelen gizli buzlanma
-
Düşük vites yüksek devir mi gidiyordunuz? Özellikle buz tehlikesi olan bir yerde, yokuş yukarı ve virajda, tekerleğe fazla tork vermekten olabilir gibime geldi.
-
geçmiş olsun insanlık hali cana geliceğine mala...
-
Çok geçmiş olsun. Zorunlu olmadıkça bu havalarda motor kullanmamanızı nacizane öneririm. Tek eksiğim olan korumalı botu bir an önce almam konusunda bana ders oldu yaşadığınız bu arada. Allah bir daha yaşatmasın. Sağlıcakla kalın
-
melihbesikci adlı üyeden alıntı
Öncelikle iyiyim, ayak başparmağım şişti sadece, kırık çıkık yok.
1 saat önce işte çıktım, otoyola (şile yolu, beşiktaş tesisleri tarafına ümraniye geliş'ten bağlanan yol)çıkacaktım. Parmaklarım debriyaj fren üzerinde bile değildi, dümdüz gidiyordum. Bir anda nolduysa motor kaydı ve yattı, motor sürüklendi gitti, ben de sürüklendim hemen ayağa kalkıp emniyet şeridine kaçtım. Arkamda panelvan araç vardı, vuracak herhalde diye geçti aklımdan, allah'tan durabildi, arkamdan fren sesleri duydum.
Araçlar durdu insanlar sağolsunlar hemen geldiler, motoru kaldırdık su verdiler. Kendimi yokladım kırık çıkık için birşey yoktu, zaten korumalarım tam olduğu için (sadece korumalı bot eksik, parmak şişliği de bundan dolayı) ciddi bir şey olmadı. Ama ya arkadaki duramasaydı, ya daha yakın olsaydı? Can sıkıntısı..
Niye düştüğümü çözemiyorum. Kesinlikle fren yapmadım. Yolda taş vs görmedim. Bir kişi yolda yağ vardı sanırım ben de hemen duramadım dedi. Dümdüz giderken, motor bir anda yattı. Motorun da eli yüzü dağıldı, 20 km hızla yavaş yavaş geldim. Gidon yamuk, motor düz gitmiyor. Aşırı bir yalpalama var. Zincir bir yere vuruyor. Yine bi ton masraf..
Yani motorcuyum, 2 aylık, tecrübem 1000 km daha. Bu kadar tehlikeli olacağını düşünmemiştim motor işinin. Sağlıcakla kalın..
Allah korumuş hocam geçmiş olsun. Lastik önemli ve bu tarz kazalar ne olursa olsun bi anlık dikkat dağılmasından kaynaklanıyor,yolda kafamıza bişe takıldı mesela hemen sağa çekip kendimizi toparlayıp binmek lazım vs..Örnek tabi çoğaltılabilir
-
Daha 1 saat önce evin önünde 35-40 km gibi bi hızla düştüm. Gizli buzlanma varmış yolda bi anda altımdan kaydı motor. Ancak ne hikmetse benim elim bile kirlenmedi iki ayağımın üzerine düştüm motordan
-
Geçmiş olsun..
Benim motor tecrübem yok lakin aklıma yoldaki olası engebeler yada göçmeler geliyor.. çukur değil lakin bazen kamyonların kullandığı şeritlerde asfalt üzerinde oyun şeklinde kanallar olabiliyor.. lastik orada gidiyorsa bir şey hissetmeyebilir insan ..ancak o oyukların içindeki tutuşa daha düşük oluyor, bu da zeminde soğuk ve kaygansa motorsikletçiyi düşürebilir.. aklıma geldi yazmak istedim ..
Tekrar geçmiş olsun, gördük ki sağlam bir bot şart
-
Geçmiş olsun hocam ben de yeniyim iki hafta kadar önce yaptım ilk kazamı. Cana gelmedikten sonra gerisi çok ta önemli değil. Bir çok insanın da dediği gibi düşmeyen motorcu yoktur düşecek olan motorcu vardır. Tekrar geçmiş olsun
-
valla bende r125 imle bi araçla kafa kafaya girdim. allahıma çok şükür ölmedim (elim bile çizilmedi).. ama motor pert. 10 bin zarar ettim ama sıkıntı yok. r25 i bekliyorum şimdi yani anlayacağın cana gelmesin yeter. sıkıntı yok
-
Az nemli / rutubetli zemin, tekerlerin tutuşunu olumsuz etkileyebilir. Ancak düşmek için bir aksiyon doğması lazım ( motoru titretmek, dönüş yapmak, dengesiz fren, yapmak taşa/çukura denk gelmek gibi) .. Hiç birşey yokken, düz giderken niye devrilir motor, anlayamadım doğrusu?
-
Geçmiş olsun öncelikle, eğer tapagaz gidiyorsanız ve yağa denk geldiyseniz tekerler o bölgede patinaj çekip normalden daha hızlı dönmüş olabilir bu da denge kaybı yaratıp motorun altınızdan kaymasına sebep olmuş olabilir. Başka ne sbep olur bilemiyorum açıkçası.
Bir de faydası olabilir belki ama ben motordaki arka fren ve ön fren lambalarını çok hassas olacak şekilde ayarladım fren kolunu azıcık sıksam hemen fren lambası yanıyor ve arkadaki araçta yavaşlamaya başlıyor, bazen dibime kadar araç girdiğinde ön fren manetini 7-8 defa sıkıp sıkıp bırakıyorum (dörtlüler olmadığı için) bildiğiniz sellektörü arka tarafta yapıyorum yani, hassas ayarlattığım için fren devreye girip hızımı azaltmadan bu işlemi yapabiliyorum arkadaki de uyanıp ona göre yavaşlıyor yada şerit değiştiriyor.
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)