motorda denge çalışması..
Reklamlar
-
arkadaşlar bugün ehliyet öncesi çalışma için çağırdılar.. diğer insanlar durma kalkmada sıkıntı yaşarken ben 8 çizme ve denge tahtasında problem yaşıyorum..
özellikle 8 çizmede ciddi problemim var düşme korkusu hissettiğimi fark ettim..
önümüzdeki haftaiçi çalışmalar devam edecek..
Denge ile ilgili bu korkumu yenmem adına yapabileceğim çalışmalar ve önerileriniz varsa alabilirim...
Reklamlar
-
Senin yerine olsam ful ekipman giyinip motoru devirene kadar yatiririm ki hangi noktada devrildiğini gorebilesin..
Bu arada korkma öyle kolay kolay devrilmez ;)
-
Altın elbiseli adam'ı izlemen faydalı olabilir. Belki motosikleti kendinle tam olarak kitleyemiyorsundur. Bu nedenle de dene kuramıyorsundur. Kontra tekniğini izlemeni ve denemeni öneririm. Ve korkunun ecele faydası yoktur. bu da ufak bir rahatkatma olsun.
-
motocommuter adlı üyeden alıntı
Kontra tekniğini izlemeni ve denemeni öneririm
Yanlış bilgi hocam 25 km altında kontra devirir tavsiye etmem
-
Kısaca: Bakış-bilek. Bilek-Bakış. Peglere ayaklarınızın ucu sayılacak mesafede basın. Kıçınızı geri çekin. Bacaklarınızla depoyu sıkın. Ciddi anlamda sıkın! .Videoyu defalarca izleyin. Sesi açın. Adamın kafasına ve gaz koluna dikkat edin.
http://www.youtube.com/watch?v=fXWVYtsf43Y
-
Platformdan geçerken, ön tekere bakma düz karşıya bak yavaşça gaz aç. sekiz çizerken sadece dönmek istediğin yere kafayı çevir dönecektir motor. Aslında farklı bir teknikte var ama; Dönüş yönüne sark ama motoru dik tut. Bu da olabilir kendi motorunla deneye bilirsin.
-
Bence boşuna sitrese giriyorsun ehliyet sınavından kolay birşey yok eğer motoru dengede tutmayı biliyorsan hayli hayli geçersin ben ehliyet sınavına bile kendi motorumla gittim sen düşün gerisini
-
Bisikletle denemek faydalı olabilir.
-
harung adlı üyeden alıntı
Yanlış bilgi hocam 25 km altında kontra devirir tavsiye etmem
Haklı olabilirsin. arkadaşın korkusunu yenmesi gerekmiyor mu? Bence biraz dönüşlerini düzelttikten sonra faydalı olabilir.
-
almpoz adlı üyeden alıntı
Bence boþuna sitrese giriyorsun ehliyet sýnavýndan kolay birþey yok eðer motoru dengede tutmayý biliyorsan hayli hayli geçersin ben ehliyet sýnavýna bile kendi motorumla gittim sen düþün gerisini
şimdi ki sınavlar zor.
-
6Bide ben nasil yaptigimi anlatayim 8le basim beladaydi donerken ilk once donuş yapacagim yere bakiyordum onume degil ve icte kalan bacagimi disari aciyordum peglerden ayagimi cekmeden yani dizimi cikariyordum hafif osekilde asiri rahat donmeye baslamistim sizin kursun motorunu bilmiyorum ama bizim kursun motorunda 2. Viteste 8 yapiyordum sonra rolanti ayariyla oynamislar galiba slolomdan cikip 8 e gelirken 1. Vitese atip oyle yapabilmistim buseferde 8i oyle tamamlayip cikista yine 2 atiyordum denge tahtasina geciyordum orda cok yavas cikarsan denge yakalamak zor oluyor gazi azcik fazla aç cik inene kadarda kesme motor kendisi denge sagliyor senin birsey yapmana gerek kalmiyor sadece ortaya bakiyorsun bol sans sormadin ama soyliyim slolom daha rahat yapmak icin ilk kukanin dibinden girer cikarken mesafeli cikarsanve sabit gazla ayrica vucut hareketlerinle yag gibi gecersin
-
almpoz adlı üyeden alıntı
Bence boşuna sitrese giriyorsun ehliyet sınavından kolay birşey yok eğer motoru dengede tutmayı biliyorsan hayli hayli geçersin ben ehliyet sınavına bile kendi motorumla gittim sen düşün gerisini
10 km sürüyor hocam sınav toplam 40 dk ama ben 8 ve tahtayı geçersem gerisinde sıkıntı yaşamam diye tahmin ediyorum
Benelli MC Türkiye FACEBOOK GRUBU
-
8 çalışmasını ikinci viteste yap gozlerini geçeceğin yere dik gidonu cevirmekten korkma motoru yatirman gerekmiyor
denge tahtasindan geçerken yere bakma kafanı kaldır tahtanin sonuna bak eğer motorun varsa kendi motorunla çalış
-
Düşük hızlarda(durmaya yakın) denge için ben de şunu söyleyebilirim. Kendinizi kastığınız zaman dengede durmak zorlaşıyor, kendimizi kontrol ederek gereksiz kasılıyor muyuz diye bir bakmak durmaya yakın hızlarda işe yarar. Ben bisiklette deneyimleyip motosiklette kullanmıştım, her yiğidin yoğurt yiyişi farklı tabi ama belki bir faydası dokunur.
-
burda önemli olan 2 nokta var;
1-bakış açın her zaman ilerie olacak dönüş esnasında,asla önüne,lastiğe vs bakmayacaksın,ileri ve geniş alana konsantre olacaksın.
2-soğuk kanlı olacaksın,hızını belli bir ritimde tutacaksın ve bakış açınla bu yaptıklarını dengeleyeceksin,gerisi kolay olacakdır.
İşler yolunda gitmesse dönmeye çalışma,ileri devam et ve uygun bir yerden tekrar dönüş yaparak sekizli yola tekrar gir.
Aynı şet denge tahtası içinde geçerli,hız ritmini yakala ama unutma vitesi 2 ye alıp devam et böylece dengeni daha iyi koruyacaksın ve hız ritmini daha sağlıklı bulackasın böylece denge tahtasına gireceksin ama yine aynı sekiz çalışmasında olduğu gibi gözler hep ileride,tahtaya gelirken ani bir tahya bakış atıp ileriye bakmaya devam edeceksin ve göreceksinki tahtanın üzerindne geçivermişsin
Motorda dengede durmak hep ileriye bakmakla alakalı,insana garip geliyor ama insanın biyolojisinde denge kulak ve gözler ile sağlandığı için motorda ilk kalkış ve dönüş duurmlarını göz teması ile sağlıyoruz dolayısı ile vücudumuzu fiziken motora adapte edip otomatikleştirmeye kadar olan süreçde biraz sıkıntı olacakdır.Şunu unutmamak lazım,motor hareket halindeyken çok kolaydır kullanımı ama ilk kalkış yada yürüme hızı ile motor sürmek zordur dolayısı ile yeni başlayanlara "debriyaj kontrollü kullanma" denilen,gaz vermeden sadece debriyaj kavraması ile motoru sürme anlamına gelen "yürüme hızı" alıştırmalarını yapmalarını tavsiye ediyorum.
Ben toplamda 4-5 saatlik tecrübemle 22 aralıkdaki sınava girdim ve geçtim hepsinden.
-
Toplamda 3 kere girmis biri olarak sabir diliyorum.
Birinci sinavda unutulan sinyalden,
Ikincisinde de denge tahtasinin 3. Turunda 3 karis mesafe kala arka teker dustugu icin kaldim.
Allah dusurmesin bi daha.
Basarilar.
-
ben platformdan çok korkuyordum hele 8 den senin gibi çalışmaya gittim platformdan önceleri rahatça geçiyordum sonra kendime güvenim gelince daha yakından dönüp geçmeyi denedim tabi yanından çıkmaya çalıştım paniklede gazı verdim ayaklarım sayesinden düşmekten kurtardım 8de bir sıkıntım yok ama slalomun sonunda u dönüşü yapılıyor ve bende ordan çok genişten alıyorum düşük hızda denedim arka frenle dönmeyi denedim bir türlü dar dönemedim
-
Benimde buna benzer sorunum var arkadaş git sıkıntısız motor sür denge falan 10 numara iki arabanın arasına girince dengemi kaybediyorum isterse aralarında 5 metre olsun
-
Arkadaşlar bence sizin ciddi anlamda debriyaj kavrama alıştırmaları yapmanız lazım.Önceki mesajımda belirttiğim gibi,gaz vermeden ilk kalkış ve sonrasında debriyaj kavramasını kullanarak motoru yürütüp,kafanıza göre dönüşler,ilerlemeler ve dur-kalklar yapmanız lazım.Bu işin temeli bu zaten,yani asgari 1-2 saat buna alıştırma mutlaka yapın zira dengeyi sağlamanız için bu tür alıştırmaları dünya genelindeki tüm profosyonel eğitimciler vermekdedir.
-
benim tek sorunum u dönüşü benim yaptığım u o oluyor bu arada yokuş öncesi vites küçültmedim yokuşun ortasında ayağım koruma demirine takıldı toprak çakıllı dik yokuş geri geri gelmem izlenme rekorları kırardı belki
Reklamlar
Konu içerisindeki kullanıcılar
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)