Kapat
Üye Girişi
Motovento
Motomax
1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

motorda denge çalışması..

    REKLAM ALANI
  1. #1
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    arkadaşlar bugün ehliyet öncesi çalışma için çağırdılar.. diğer insanlar durma kalkmada sıkıntı yaşarken ben 8 çizme ve denge tahtasında problem yaşıyorum..

    özellikle 8 çizmede ciddi problemim var düşme korkusu hissettiğimi fark ettim..

    önümüzdeki haftaiçi çalışmalar devam edecek..

    Denge ile ilgili bu korkumu yenmem adına yapabileceğim çalışmalar ve önerileriniz varsa alabilirim...


    REKLAM ALANI
    Oktay Motor CF Moto Polaris Mondial
    Motomax
  2. #2
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Senin yerine olsam ful ekipman giyinip motoru devirene kadar yatiririm ki hangi noktada devrildiğini gorebilesin..

    Bu arada korkma öyle kolay kolay devrilmez ;)

  3. #3

    Üyelik
    01 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Altın elbiseli adam'ı izlemen faydalı olabilir. Belki motosikleti kendinle tam olarak kitleyemiyorsundur. Bu nedenle de dene kuramıyorsundur. Kontra tekniğini izlemeni ve denemeni öneririm. Ve korkunun ecele faydası yoktur. bu da ufak bir rahatkatma olsun.

  4. #4
    harung - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    04 Ağustos 2014
    Motosikleti
    Yamaha Xmax 250
    Alıntı motocommuter adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Kontra tekniğini izlemeni ve denemeni öneririm
    Yanlış bilgi hocam 25 km altında kontra devirir tavsiye etmem

  5. #5
    mahyo - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Haziran 2013
    Şehir
    İzmir-Ankara
    Motosikleti
    HYOSUNG GT 250
    Kısaca: Bakış-bilek. Bilek-Bakış. Peglere ayaklarınızın ucu sayılacak mesafede basın. Kıçınızı geri çekin. Bacaklarınızla depoyu sıkın. Ciddi anlamda sıkın! .Videoyu defalarca izleyin. Sesi açın. Adamın kafasına ve gaz koluna dikkat edin.

    http://www.youtube.com/watch?v=fXWVYtsf43Y

    mehmet188 ve manofsteel bunu beğendiler.

  6. #6

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Platformdan geçerken, ön tekere bakma düz karşıya bak yavaşça gaz aç. sekiz çizerken sadece dönmek istediğin yere kafayı çevir dönecektir motor. Aslında farklı bir teknikte var ama; Dönüş yönüne sark ama motoru dik tut. Bu da olabilir kendi motorunla deneye bilirsin.
    dental_land bunu beğendi.

  7. #7
    almpoz - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    03 Eylül 2014
    Şehir
    Balıkesir
    Motosikleti
    Honda CB650F
    Bence boşuna sitrese giriyorsun ehliyet sınavından kolay birşey yok eğer motoru dengede tutmayı biliyorsan hayli hayli geçersin ben ehliyet sınavına bile kendi motorumla gittim sen düşün gerisini

  8. #8
    MuratÖzbaş17 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Ocak 2015
    Şehir
    Çanakkale
    Motosikleti
    Honda Cbr 125R / Honda Beat
    Bisikletle denemek faydalı olabilir.

  9. #9

    Üyelik
    01 Ocak 2015
    Şehir
    istanbul
    Alıntı harung adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Yanlış bilgi hocam 25 km altında kontra devirir tavsiye etmem
    Haklı olabilirsin. arkadaşın korkusunu yenmesi gerekmiyor mu? Bence biraz dönüşlerini düzelttikten sonra faydalı olabilir.

  10. #10

    Üyelik
    31 Temmuz 2014
    Alıntı almpoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence boþuna sitrese giriyorsun ehliyet sýnavýndan kolay birþey yok eðer motoru dengede tutmayý biliyorsan hayli hayli geçersin ben ehliyet sýnavýna bile kendi motorumla gittim sen düþün gerisini
    şimdi ki sınavlar zor.

  11. #11
    EldekiDebryj - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    10 Aralık 2014
    Şehir
    -
    Motosikleti
    DUKE 200
    6Bide ben nasil yaptigimi anlatayim 8le basim beladaydi donerken ilk once donuş yapacagim yere bakiyordum onume degil ve icte kalan bacagimi disari aciyordum peglerden ayagimi cekmeden yani dizimi cikariyordum hafif osekilde asiri rahat donmeye baslamistim sizin kursun motorunu bilmiyorum ama bizim kursun motorunda 2. Viteste 8 yapiyordum sonra rolanti ayariyla oynamislar galiba slolomdan cikip 8 e gelirken 1. Vitese atip oyle yapabilmistim buseferde 8i oyle tamamlayip cikista yine 2 atiyordum denge tahtasina geciyordum orda cok yavas cikarsan denge yakalamak zor oluyor gazi azcik fazla aç cik inene kadarda kesme motor kendisi denge sagliyor senin birsey yapmana gerek kalmiyor sadece ortaya bakiyorsun bol sans sormadin ama soyliyim slolom daha rahat yapmak icin ilk kukanin dibinden girer cikarken mesafeli cikarsanve sabit gazla ayrica vucut hareketlerinle yag gibi gecersin

  12. #12
    Capitao_3 - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    30 Ekim 2010
    Şehir
    Bandırma-Trabzon
    Motosikleti
    YBR 125(Sell)- RTR 150(Sell)- CBF 150- TNT 250
    Alıntı almpoz adlı üyeden alıntı Mesajı göster
    Bence boşuna sitrese giriyorsun ehliyet sınavından kolay birşey yok eğer motoru dengede tutmayı biliyorsan hayli hayli geçersin ben ehliyet sınavına bile kendi motorumla gittim sen düşün gerisini
    10 km sürüyor hocam sınav toplam 40 dk ama ben 8 ve tahtayı geçersem gerisinde sıkıntı yaşamam diye tahmin ediyorum
    Benelli MC Türkiye FACEBOOK GRUBU

  13. #13
    Karalı - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    19 Mayıs 2014
    Şehir
    istanbul cennet
    Motosikleti
    2teker
    8 çalışmasını ikinci viteste yap gozlerini geçeceğin yere dik gidonu cevirmekten korkma motoru yatirman gerekmiyor
    denge tahtasindan geçerken yere bakma kafanı kaldır tahtanin sonuna bak eğer motorun varsa kendi motorunla çalış

  14. #14
    hakikiteker - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    25 Eylül 2014
    Şehir
    İzmir-Çiğli
    Motosikleti
    Corsa 1.3 CDTI :(
    Düşük hızlarda(durmaya yakın) denge için ben de şunu söyleyebilirim. Kendinizi kastığınız zaman dengede durmak zorlaşıyor, kendimizi kontrol ederek gereksiz kasılıyor muyuz diye bir bakmak durmaya yakın hızlarda işe yarar. Ben bisiklette deneyimleyip motosiklette kullanmıştım, her yiğidin yoğurt yiyişi farklı tabi ama belki bir faydası dokunur.

  15. #15
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    burda önemli olan 2 nokta var;
    1-bakış açın her zaman ilerie olacak dönüş esnasında,asla önüne,lastiğe vs bakmayacaksın,ileri ve geniş alana konsantre olacaksın.
    2-soğuk kanlı olacaksın,hızını belli bir ritimde tutacaksın ve bakış açınla bu yaptıklarını dengeleyeceksin,gerisi kolay olacakdır.

    İşler yolunda gitmesse dönmeye çalışma,ileri devam et ve uygun bir yerden tekrar dönüş yaparak sekizli yola tekrar gir.

    Aynı şet denge tahtası içinde geçerli,hız ritmini yakala ama unutma vitesi 2 ye alıp devam et böylece dengeni daha iyi koruyacaksın ve hız ritmini daha sağlıklı bulackasın böylece denge tahtasına gireceksin ama yine aynı sekiz çalışmasında olduğu gibi gözler hep ileride,tahtaya gelirken ani bir tahya bakış atıp ileriye bakmaya devam edeceksin ve göreceksinki tahtanın üzerindne geçivermişsin

    Motorda dengede durmak hep ileriye bakmakla alakalı,insana garip geliyor ama insanın biyolojisinde denge kulak ve gözler ile sağlandığı için motorda ilk kalkış ve dönüş duurmlarını göz teması ile sağlıyoruz dolayısı ile vücudumuzu fiziken motora adapte edip otomatikleştirmeye kadar olan süreçde biraz sıkıntı olacakdır.Şunu unutmamak lazım,motor hareket halindeyken çok kolaydır kullanımı ama ilk kalkış yada yürüme hızı ile motor sürmek zordur dolayısı ile yeni başlayanlara "debriyaj kontrollü kullanma" denilen,gaz vermeden sadece debriyaj kavraması ile motoru sürme anlamına gelen "yürüme hızı" alıştırmalarını yapmalarını tavsiye ediyorum.


    Ben toplamda 4-5 saatlik tecrübemle 22 aralıkdaki sınava girdim ve geçtim hepsinden.

  16. #16

    Üyelik
    04 Kasım 2014
    Toplamda 3 kere girmis biri olarak sabir diliyorum.
    Birinci sinavda unutulan sinyalden,
    Ikincisinde de denge tahtasinin 3. Turunda 3 karis mesafe kala arka teker dustugu icin kaldim.
    Allah dusurmesin bi daha.
    Basarilar.

  17. #17

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Mondial Drift
    ben platformdan çok korkuyordum hele 8 den senin gibi çalışmaya gittim platformdan önceleri rahatça geçiyordum sonra kendime güvenim gelince daha yakından dönüp geçmeyi denedim tabi yanından çıkmaya çalıştım paniklede gazı verdim ayaklarım sayesinden düşmekten kurtardım 8de bir sıkıntım yok ama slalomun sonunda u dönüşü yapılıyor ve bende ordan çok genişten alıyorum düşük hızda denedim arka frenle dönmeyi denedim bir türlü dar dönemedim

  18. #18
    MrNobody - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    11 Kasım 2014
    Şehir
    Bursa
    Motosikleti
    Pulsar 200 ns
    Benimde buna benzer sorunum var arkadaş git sıkıntısız motor sür denge falan 10 numara iki arabanın arasına girince dengemi kaybediyorum isterse aralarında 5 metre olsun

  19. #19
    BlackGhost - ait Kullanıcı Resmi (Avatar)
    Üyelik
    09 Ocak 2015
    Şehir
    İstanbul
    Motosikleti
    Kuba SL200 - Honda BlackWidow 2001 (Chaos MC)
    Arkadaşlar bence sizin ciddi anlamda debriyaj kavrama alıştırmaları yapmanız lazım.Önceki mesajımda belirttiğim gibi,gaz vermeden ilk kalkış ve sonrasında debriyaj kavramasını kullanarak motoru yürütüp,kafanıza göre dönüşler,ilerlemeler ve dur-kalklar yapmanız lazım.Bu işin temeli bu zaten,yani asgari 1-2 saat buna alıştırma mutlaka yapın zira dengeyi sağlamanız için bu tür alıştırmaları dünya genelindeki tüm profosyonel eğitimciler vermekdedir.

  20. #20

    Üyelik
    23 Mart 2014
    Şehir
    ankara
    Motosikleti
    Mondial Drift
    benim tek sorunum u dönüşü benim yaptığım u o oluyor bu arada yokuş öncesi vites küçültmedim yokuşun ortasında ayağım koruma demirine takıldı toprak çakıllı dik yokuş geri geri gelmem izlenme rekorları kırardı belki
    EldekiDebryj bunu beğendi.


1. sayfa 12 SonuncuSonuncu

Konu içerisindeki kullanıcılar

Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)