bu konu yarama bastı resmen şu cbr 500 biraz devir ve beygir olarak fazla olsaydı (gerçi yakıt artar ama önemli değil bence ) kesin cbr 250 den üçüncü motorum olurdu ama honda motoru ekonomi ve konfor olarak tasarlamış ne yapalım
bu konu yarama bastı resmen şu cbr 500 biraz devir ve beygir olarak fazla olsaydı (gerçi yakıt artar ama önemli değil bence ) kesin cbr 250 den üçüncü motorum olurdu ama honda motoru ekonomi ve konfor olarak tasarlamış ne yapalım
www.youtube.com/c/biyeybaraküs "Motora binmeye karar verecek kadar cesur ve aptal, üzerinde ölmeyecek kadar korkak ve akıllı olacaksın" alıntıdır AttilaXtreme den
Honda kaç yakıyormuş bir deseniz hele. Kawa kaç yakıyor birinci ağızdan duyacaksınız.
3.92 – 4.36 lt / 100 km. Kopyalarinin yapistir yaptım sitesinden
Kullananlar 4.5den Aşağı düşmüyor.
kawa 3.5-5 aralığında diyelim. Full gaz 5.3 gelibolu-İstanbul arası
Hondanın 4 yıl garantisini göz ardı etmeyin derim.Tabi ki hepimiz gönlümüzden geçen motosikleti almak istiyoruz,ancak Türkiye şartlarında benim tercihim Honda olurdu.Bunun nedenlerine gelecek olursak arkadaşımın motosikleti için z-moto ile görüşmemdeki saygısızlık ve 1 ay parça bekleme durumu.( Ham anahtar ve 100tl gibi bir fiyat )Honda bu konuda çok çok iyidir diyemem ama Kawasakiden iyi olduğu kesindir.
Bir arkadaşımız diversion'dan bahsetmiş eğer yeterli tecrübeniz varsa çok güzel alternatif olabilir.
Hondanın bi ara uygun fıyat politikası vardıya 2 yıl önceye kadar.
cbr500 konusu açıldığında kawasaki hep tr de pahalıdır ya abs li cbr500 ün ninja300 absden ucuz olacağını ısrarla savunmuştum. Honda tr yeni kazık fiyat politikalarıyla dediklerimi bana bir bir yedirdi.
Ötv den dolayı fiyatların uçuk derecede pahalılaştığı bu segmentte hondanın istediği 3500 ekstra para ve 22.500 fiyat etiketi gerçekten çok uçuk.
Az biraz torkmuş 160 arka lastikmiş ben ninja alır 4.000 ü depoya benzin diye koyar gezerim. 18-20.000 km iki sezon sezon benzin derdi olmadan gazlarım
Hondacılar kızmasın ama bsg honda ilk çıktığında 17.500 dü.
honda pek sevmedıgım halde honda derım cunku fıyat - performans ıkılısınden tercih yaptıgımızda doğal olarak honda önce çıkıyor... ayrıca 10.000 km bakımı 800 tl cok fazla geldi bana acaba zincir falan mı değiştirdi cunku normal bı fıyat degıl 800 tl. ki ben daha dün duke200 ü 6.000 bakımına götürdüğümde zinciri değşti ki turuncu zincir takıldı ve k&n hava filtresi takıldıgı halde toplamda 900 ödedim.
Yav durun.
Bu forum cbf mi ybr mi tartışmasına yeni son verdi.
Bir durun nefes alalım. Sonu iyi gözükmüyor çünkü
Yav senin araç alırken derdin sadece "bastın mı gidiyor mu, bunu yaparken az yakıyor mu" olabilir. Herkesin böyle olmak zorunda mı? Ben de alacağım araçta kalite ararım, bana en yeniyi veriyor mu ona bakarım, kendi düşüncemi söylüyorum. Sen de düşünceni adam gibi yaz, sağa sola neden laf atıyorsun, ayar vermeye kalkıyorsun? Yok ayar oluyormuş, yok kendimizi güldürmeyelimmiş, bunlar ne? Honda çalışanı mısın bilader? Motorun içinde olandan hariç, debriyajının rahatlığından vites geçisinin kolaylığına, motorun sıcaklığının ayakları rahatsız etmeyecek bir şekilde yönlendirilmesine kadar bir çok konfor var Ninja 300 de. Kullanılan malzeme kalitesi bariz açık ara cbr 500 den iyi, elini dokunduğun zaman anlaşılıyor. Çok da umrumda Honda mı Kawa mı banane bayisi değilim ki, ikisini de kullandım diyorum, gördüğümü yazıyorum. Gördüğümü yazdım diye kimin bana sataşma hakkı var? Elbette moto gp yi kim almış bize ne, biz burda ninja 300-cbr 500 modellerine bakıyoruz Honda'mı daha iyi marka Kawa mı diye bakmıyoruz, ne alaka moto gp ile?
Bir de kalın yazılı yer hakkında, cebine bakan adamın bu tarz motorla ne işi var zaten? Benim makine km de 35 kuruş yakıyor, umrumda değil çünkü iş için kullanmıyorum, bu araç bir lüks bir zevk-keyif, ben de lüks olduğunu bilerek bu zevkimi yerine getiriyorum.
Kawasakiyi bilmiyorum ama cbr 500ün parçaları ve işçiliği gerçekten kötü yada hoşuma gitmiyor diyelim bi yakından incele sende anlıcaksın.Cb 650f yada mt 07 bakmazmısın onların yerine.Ha olduki alıcam diyorsan görsel olarak şunlar olucak motorda bunlar tecrübeyle sabittir çünkü geçen fuarda arkadaşım aldı...
1.egzozu enteresan bi şekilde sararıyor
2.stickerları kalitesiz çabuk dağılıyor özellikle yıkamaya girme ilk tanzikli suda dağılıyor
3.ön cam yada siperlik adı neyse artık üzerinde çabuk kılçal çizikler oluşuyor ve sürekli insanın gözü takılıyor daha büyük veya farklı şeyler takılabilir puig filan
4.selenin yanındaki plastikler tam olarak depoya oturmuyor
5.sinyallerin kökündeki siyah plastikler sararıyor
6.skid plate deniliyor sanırım şu ayaklık peglerin takılı olduğu krom renginde parça onun üzerinde enteresan lekeler var sanki çamaşır suyu atılmış gibi
Ama ben genede ninjadan mantıklı olduğunu düşünüyorum fakat diğer muadillerinden mantıklı değil.Görselliği kafana takmazsan motor blogunda bi sıkıntı olmadı alet gayet rahat.
Benim 5. motorumda honda olucak muhtemelen seviyorum hondayı ama bu modelini değil...
Bunların teknolojisini verdiği güçle falan kıyaslayamazsınız. Bir numaralı teknoloji göstergesi yakıt tüketimidir çünkü ulaşması en zor şey yakıt tüketimini düşürmektir. Bu konuda da Honda ile yarışabilen tek firma BMW (ki Honda BMW'yi daha yeni yakaladı). İkincisi, nedense sanki Honda yapabileceği en güçlü 500 cc motoru yapmaya çalışmış ama olmamış da 300 cc Ninja kadar güçlü olabilmiş gibi bir algı var. Adamın kararı düşük devirli, hacmine göre az güç üreten ama az yakan sakin bir motor yapmak yönünde olduğundan böyle yapıyor. Biz Ninja ile yarışacağız ama 500 cc motor koyacağız diye bir düşüncesi olsaydı ortada çok farklı bir motor olurdu. Bu ikisini sırf tipinden dolayı kıyaslıyoruz ama aslında Ninja çok daha spotif bir motor. Özetle koskoca iki firmadan birisinin teknolojisi iyi, diğeri kötü diye yorum yapmanın bir manası yok. Kawasaki'nin bilip de Honda'nın bilmediği bir nokta olduğunu mu düşünüyorsunuz ?
Kalite konusunda da öyle plastiklerine bakıp bu motor daha kaliteli, arada uçurum var falan demek çok desteksiz kalıyor. Sonuçta ortada AEA'nın testinde plastik kalitesi eleştirilmiş bir Ninja 300 var. Her ne kadar o testteki motorun temizliğine ve yapılan yorumlara inanmasam da sonuçta herkesin kafasında soru işareti oluşmuş durumda.
Özet olarak şunu diyorum ki, iki motor arasında Ninja'yı almak için sebepler öncelikle tarz ve daha spor bir motor sürmeyi istemek, ikincisi de fiyatının ucuzluğu olabilir. Diğerlerinin hepsi bahane... Bedava verseler hangisini alırdınız ? Sorunun cevabı hangi motorun daha iyi olduğunu da büyük oranda gösterir.
Farkında misin bilmiyorum bende kendi düşüncemi yazdım istediğim kişiye ayar olurum istedigime gülerim buna sen değil kimse karışamaz ayrıca kimseyi birebir hedef almadım ortaya söylenmiş bisi. üslubuna da dikkat et bence biraz yok oyle misin yok şöyle misin diye yazıp durmussun. İşin özeti fiyat farkı dolayısıyla bende ninja alabilirim ama kalkıp ninja daha iyi demek hele ki teknolojisi daha iyi diye ninja almak bana saçma geliyor olay bu. ben az yakmasina bakarım ve bu benzinle ne kadar performans veriyor ona bakarım şekli semali falan da önemli tabi ama dedigim gibi sırf teknolojisi yüksek diye motor almak bana saçma geliyor başka türlü bi kıyas yapılsa bende ninja diyebilirim çamur atacak halim yok güzel motor
Ya zaten herkes aynı motoru beğense işin espirisi kalmaz ben sadece teknoloji olayina takıldım hepsi bu. yukardaki arkadaşın dediği gibi önemli olan az benzinle çok iş yapmak gerisi hikaye de neyse işte
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)