Avrupalılar bizden uzun
Alan arkadaslar kısmen alcaltma yaptılar. Ama 180 altında boyu olup WR kullanan olduğunu sanmıyorum.
Avrupalılar bizden uzun
Alan arkadaslar kısmen alcaltma yaptılar. Ama 180 altında boyu olup WR kullanan olduğunu sanmıyorum.
Hocam zor bir yolculukta olsa eminim keyif almışsınızdır. Bu cesaret için sizi tebrik ederim.
İyi sürüşler nice kilometreler dilerim
Kurban oluyum, Avrupa'da yaklaşık 25 ülke gördüm, bu adamlar bizden ortalama 15-20 cm uzun değil. Ayrıca dizaynı yapılmış, seri üretime geçmeden birçok testten geçmiş bir motoru alçaltmak ne kadar doğru olur? Hani "Doğan görünümlü Şahin kullanan kırolar" var, helezonları falan kestiriyor, lastik yanak boyutunu küçültüyorlar. Onlar gibi bir şey fabrika ayarları yapılmış motoru alçaltmak, öyle değil mi?
---------- Mesajlar birleştirildi - 22:18 ---------- bir önceki mesaj zamanı 22:16 ----------
Ne keyif alması, sürekli gözünüm önüne hanım ve çocuklar geldi. Gidip gelene kadar o soğukta terledim dersem yeridir. Bir daha çıkmam böyle yola, gerekli tedbirleri almadan. Arkadaşlar sağolsun bayağı pratik bilgi verdiler.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
Aynen öyle.
Zaten yakısıksız oluyor.
Hocam yamaha nin motorları hep yüksektir.
Tenere de wr250 de aynen bu sekilde.
Ben tenere almak istiyorum ama boy konusu kafamı karısıtıyor. Bir de Kilo meselesi var bende. Motoru kontrol etmek sıkıntı olabiliyor
Bizim buraya (Kocaeli-Gölcük civarı) yılın bir iki günü tutacak kadar kar yağar.
Bende bu zamanlarda mutlaka çıkar,iki tur atarım. Hatta yetinmem dağa,tepelere tırmanmaya çalışırım.
Zevklidir ama bu zevke değecek kadar risk almaya değer mi orası tartışılır
Bu resimler geçen kıştan.
Bence;
Karda kullanırken ani gaz açışlarından ve fren yapmaktan kaçınılmalı.
Dönüşler,sağa-sola manevralar çok dikkatli yapılmalı.
Vites düşürürken arka tekeri kilitlemeden,deviri yüksek tutarak vites düşürülmeli.Aksi takdirde arka teker normal bir zemine göre çok çabuk kitler ve düşmemize sebep olur.
Lastiklerde daha dişli bir lastikle değişirse yol tutuşuna katkıda bulunabilir.
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
Açıkcası o iş cub motosiklet ile zor geldi gözüme.. Arka lastiğiniz dişli ancak ön fabrika gibi duruyor..
Bu arada benim boyum 1.69 kanuni cross 150 ile başlamıştım ki verdiğim linki incelerseniz nerelere çıktığımı(daha da dik yerler bulmuştum sonra) görürsünüz.. Kaldı ki merdivenlerden inip çıkıyordum altını vurduğum olmuştur motosikletin..
http://www.motosiklet.net/forum/moto...basligi-4.html
Zaten deneyiminiz var motosiklet ile ilgili.. 250cc lik bir enduro-cross sizi hiç zorlamaz hatta keyif verir.. 12 beygir ile gerçekten uğraşılmaz olması gereken en az beygir bu bence.. 1.69 boy ile ileride KTM 250 EXC-F almayı planlıyorum siz düşünün..
http://www.youtube.com/watch?v=NP2cP5k5ohw
Bu adam burada gidebiliyor ise bizde düz zeminde gideriz herhalde..
Doğrudur, arka lastik dişli, ama ön fabrika. Çanakkale'de Cubı aldığım arkadaş sık sık köyüne gidiyormuş, bu yüzden arkaya dişli takmış. Ancak arka lastiğin dişli olması Çanakkale'de lüzumsuz idi ancak Ardahan'da bayağı işime yarayacak. Kanuni Cross 150'yi yeni görüyorum. İlgimi çekti. İlgili forumuna girip, hakkında yazılanları okuyayım biraz. Teşekkürler. Bu arada, sen kullanıyor musun bu motoru yoksa öylece bildiğin için mi tavsiye ettin?
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
Önerdiğim derken kanuni cross 150 yi 1 seneden fazla kullandım sonra sym wolfa geçtim..Kanuni başlığındaki fotoğraflar da kendi motosikletimindi.
Kanuni cross 150 konusunda herşeyi yapmış biri olarak(ön dişli-arka dişli değişimi,lastik değişimi,motoru komple boyama,karbüratör temizleme de dahil baya birşey yaptım) herşeyi sorabilirsiniz..
Derseniz ki önerir misin? Onun yerine ilk fotoğraftaki motosiklet Mondial Xtreme-Max i öneririm(ön amortisör daha iyi,lastik ebatları daha kolay bulunabiliyor ve daha sorunsuz)
Bütçenizi bilmediğimden kendimce bir sıralama yapıyorum ucuzdan pahalıya..
1-Mondial Xtreme-Max= Düşük gücü en büyük sorunu.. Forumda kullanıp memnun kalan baya insan var.. Kanuni yerine bunu tercih etmenizi öneririm(daha az sorunlu bir model)
2-Kuba Str-250= 250 cc olarak daha fazla bir güç tabi bir japon değil.. Uygun fiyatlı bir alternatif.. Boyasının rengi falan atsa da hafifliği ile sizi hiç zorlamaz. Boyunuz ile gayet uyumlu bir motosiklet.. Malzeme kalitesi kanuni ile aynı(mondial inki daha kaliteli geliyor bana) Hem biraz daha güçlü olsun hemde ucuz olsun derseniz f/p de gayet iyi
3-Honda Crf-250= Kawasaki klx yerine bunu öneririm.. Yola daha uygun hemde her tür arazi ihtiyacınızı karşılar(araziden kasıt kar işte).. Ağırlığı biraz var ancak prof kullanıcı değiliz.. Kullanımı kolay ayrıca elden çıkartması çok rahat..
Hocam çivili lastiğinde şöyle bir dezavantajı var ulaşım için kullandığınız yolda kısa mesafe bile asfalt olsa çivili lastikler için ömür törpüsü olur kıydığınız paraya yazık olur. Genelde bu tip lastikleri aslaftın uzun aylar boyunca buz altında kaldığı bölgeler için mantıklı. Bulunduğunuz yerde böyle uzun süreli buz olacağını sanmam tabi öyleyse asfalta çıkmamak kaydıyla kullanılabilir elbet yinede tecrübesi olana sormak lazım Sonuçta zincir bile asfalta geldiği zaman daha çok kayar.Ayrıca zincirin rulmanlar ve cantlar için zorlayıcı olduğunuda unutmamak gerekir. Ama hiç yoktan zinciri takıp çıkarması daha kolay olacaktır çivili lastiklere göre. Krosun torklu olmasına gelirsekte eliniz o gaz tepkisine alışacaktır 15 dfakkaya dert etmeyin dert edeceğiniz husus yüksekliği olmalı . Tork sizi buz üzerinde kaydırır belki ama kara saplandığınızda yahut zorlu bayırlarda yüzünüzü güldürür.
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
Ardahan'da kar 4-6 ay arasında kalmıyormuş. Rakım 1.800 m ile Erzurum'dan sonra Türkiye 2. Yol ortası, araçların ezmesinden dolayı eriyor, ancak yol kenarları ve arazideki kar kalıyor.
Sizin gibi tecrübeli motorculardan cevabını merak ettiğim başka bir sorum olacak: Ben önce 1,5 yıl 100 cc cub kullandım ve motorda dengemi, ön ve arka fren kullanma becerisi gibi yönlerimi biraz geliştirdim. Motor hacmini sindire sindire, yavaş yavaş büyütmeyi istediğimden dolayı sürekli olarak 125 veya 150 cc lik sıfır bir motora bakıyorum. Şu an listemin 1. sırasında YBR var. Ancak 125-150 cc sıfır motoru alsam bile 1 yıl, en fazla 2 yıl kullanıp, motosiklet sürme becerimi geliştirdiğime inanırsam, 200-300 cc arası bir makineye geçmek istiyorum. Şimdi 100 lük cubdan 200-300 cc arası bir şeye geçsem, çok zorlanır mıyım acaba?
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
Hocam ben hiç cup kullanmadım vites olayı nasıldır bilmem ama 100 cc ile 150 cc arasında öyle çok büyük fark yok 250 cc yide rahat kullanabilirsiniz sacece gaz tepkisinin hassaslaştığını bilin kafi ki onada dediğim gibi 15-20 da alışılıyor. Önemli olan düz vites mantığını ne kadar çabuk kavrayabileceğiniz ve bu sürecin 250 cc deki tepkileridir.Tercih tabiki sizndirelbet ama şehirler arası seyatahleride düşünüyorsanız 250 cc düşünmeniz yeridir .
Etme cahille sohbet küstürürsün. Silme çıkını cam kırığıyla kestirirsin. ;)
http://www.facebook.com/amraercan
hocam yanlız değilsin kar hiç kalkmıyorsa zincir takarsan problemsiz kullanırsın. tabi tecrubede lazım biraz ama karda kullandıktan sonra asfaltta affetmezsin
A bove ante, ab asino retro, a stulto undique caveto - Latince Atasözü
(Öküzün önünde, eşeğin arkasında, aptalın hiç bir tarafında durma)
Şu an bu konu içerisinde 1 kullanıcı var. (0 üye ve 1 misafir)